Nah, a hétvégén nyomtam egy kellemes Győr - Nagycenk kört. Teszteltem az órát is. A GPS tracking szerint a maximális sebességem 90,5km/h volt, óra szerint egyszer felvillant a 94 egy pillanatra. Tehát szerintem olyan nagy difi nem lehet.
Egyébként igaz, gyönyörűen vitte végig 7000-es fordulaton a 91-92-es tempót a gép. 6500 körül van egy kis nyomatéklyuk, azt esetleg jó lenne eltűntetni. Gondolom egy sportdob megoldaná, de legálisan eléggé húzós: 4-500 euró. Esetleg használtan, de nem találtam még.
(OK, már megint a tuning, tudom, ott az ezres, de szeretem ennek a kicsinek a hangját és a könnyedségét is. Ha egyedül megyek és csak pár órára, akkor erre hamarabb rákívánok :) )
Dehogynem. Van az a hosszú lejtő...
Ezért is nem szoktam nézegetni a végsebesség-videókat a youtube-on, és ezért nem próbáltam még soha mennyi a "vége".
Annak van értelme, hogy milyen tempót lehet vele országúton tartósan motorozni. Akár két személlyel és csomaggal is. Gyakorlatban előztem már vele 120 fölötti tempóval is kamiont (és ezt lazán adta elő, nem volt semmi para). Persze óra szerint, de ma nézegettem GPS-el, és (nálam) nem csal túl sokat az óra.
Neked pedig az a lényeg - ha jól értem - hogy mit mutat a versenypályán. Jó buli lehet, versenyezni vele, de valljuk meg nem az az igazi telivér mén... :)
Bár (az új) nagyon kellemesen fűzi a kanyarokat, a régi kormány nekem kicsit szűk volt. A fék sem vészes, de a motornak khm. nem ez a fő erőssége... Szerintem hétköznapi használatra nagyságrendekkel alkalmasabb.
Hogy ennyi pénzért? Szerintem még ma sem olcsó, de nem is gagyi, csak nem kifejezett versenymotor, és ez így is van jól.
Mennyi volt amíg még forgalmazták 1,3M? Egy versenymotorért ez aprópénz, de a célcsoport 16 éveseknek így is nagyon drága.
Igazából országútra is kellene egy fokkal több ló, de tudja valaki hogy lehet belőle 150-est faragni úgy, hogy az ne legyen hekkelés?
Ok, a hengerszett nem drága, de mi van a befecskendezővel?
Túrtam a netet ezügyben, de sehol nem láttam korrekt átalakítást (csak karbival, azt meg kösz, de nem).
Turbót sem épített rá senki. Találtam egy céget, aki általános turbó kiteket árul, de ahhoz saját elektronika tartozik. ja és utángyártott kínai a turbó... :(
Nem egyszerű ebben a méretben...
Talán kicsit félreértesz..
Nem herótoztam a kisciberét, nem azt vázoltam fel, hogy egy fos.
Ha az lenne, nem ezzel versenyeznénk.
Ez egy tök jó motor, a maga kissé baltával faragott módján, ami azért ilyen mert rendkívül olcsó.
Ennyiből(ennyiért) ezt lehet gyártani.
Én teljesen elégedett vagyok vele, a szerszámos dobozt ki sem nyitottam egész évben, csak amikor zakózás volt,akkor is alig lett valami baja.
Visszatérve a végsebire..
Tulképpen indifferenc,hogy 10 vagy a 13 pacalhoz van közelebb..
Sem 10 sem 13 lóerővel nem fog tudni 130+ végsebességet elérni.
Az egésszel kapcsolatban az lenne a legfőbb észrevételem, hogy a srácnak _óra szerint_ nem ment 120-at a motorja...
Bevallom, soha nem jutott eszembe kipróbálni mennyit megy, de most beletetted a bogarat a fülembe.
Letötöttem egy trackert, ha lesz egy kis időm nekiindulok innen Öttevény után az 1-esen meglátom mit tudok kihozni belőle.
A mérésnél azért lesz 1-2 hátrányos tényező:
- nincs fejidomom, csak csupasz lámpa és plexi
- 82kg vagyok és 180 centi
- nincs bőrruhám, csak cordura
Ezek elég sokat rátesznek a légellenállásra, de meglátjuk.
Azt tudom, hogy a forgalom többi résztvevőjéhez képest eddig nem volt lassú a motorom, pedig óra szerint ritkán mentem 100 fölé. Konrétan az utazóm 7000 körül van 6.ban, ami talán 92-95km/h. Ennél a tempónál nem előznek ki többen, mint ha kocsival mennék ugyanúgy.
A gyári áttétel (a JC50-esen legalábbis) szerintem nagyon jó. Nekem mániám a variálás, de ehhez nem nyúltam. Igen, enyhe emelkedőn, már vissza kell kapcsolni, de alig esik a fordulat.
Persze, az MZ kétütemű, jobban gyorsul. Naná. De az érzésen túl a gyakorlatban országúton simán tudnám tartani a lépést egy 250-essel. Szerintem.
(hacsak nem Bambi építette )
Használhatóságban hozza azt a szintet. Mondjuk nekem már az Innovánál is ez volt az érzésem, de az azért tényleg jóval gyengébb volt. Azért azzal is elmentünk 4 napra két személlyel és csomaggal a Tátrába túrázni... És a barátom, aki Deauville-el jött velünk nem panaszkodott a tempóra (főleg lefelé ).
Papa,ojróringen a célegyenes nem 100 méter..
ott a célegyenesre 4.-ik ben 60-65-tel fordulunk ki.
Én az első bekötésnél rúgom az ötöst, és kb a tribűn közepén a hatodikat, és ha egy pillantra elveszem a gázt az egyenes után kanyar előtt,hatodikban nem megy fel azon a fantasztikus 2% os "emelkedőn,mert olyan hosszúa gyári áttétel, mint a vasárnap ebéd nélkül.
Ugye,emlékszel hogy mennek el mellettünk egyenesben az yzf-fel?
Mintha szemből jönnének.
A török testvérek a recegéjüket 15 loerőre mérték.
vadi új henger,Powercommander, tuningkipu lófasz,estifény.
A csont szériát meg 13-ra, ami szintén sokkal gyorsabb mint a cbr,pedig papíron a cbr-nek is 13-nak kellene lennie.
Tulképp le lehetne méretni Janibánál és Fógecónál is, még a végén kiderülne,hogy nem is olyan foscsi,csak mi vagyunk nagyon bénák D:)
Kedves Józsi.
Ha nem hiszed, nem az én gondom, mi ezeket tapasztatluk.
Nem mellesleg a mi(az én) tapasztalásunk egybecseng a kisciberéről készült Német tesztekkel.
A német motoros lapok évtizedek óta ugyanazzal a tematikával dolgoznak:
Fogyazstást,álló helyzetből gyorsulást, nyomatékgyorsulást és végsebességet mérnek minden tesztelt motoron.
A németek 117-119 káemperhácsúcssebességet mértek a kisciberének, és eközben az óra 130 felett járt
Egyrészt.
Másrészt állj oda egy jó állapotú 150-es etz mellé durván állva hagyja a a cbr-t nulláról és nyomatékgyorsulásból is, pedig papíron az is 13 loerő.
(a valóságban az MZ sincs annyi,ahogy a 250-es MZ is papíron huszonloerő, a valóságban meg a jobban sikerült példányok alulról karcintják a 20 loerőt,az átlag inkább ez alatti)
9Loerőa csúzli (ts125) volt,na az nem is ment többet 105 nél a valóságban..
Harmadrészt.
"ki lehet számolni a fordulatból"
Persze,ki lehetne, ha a fordszámmérő nem sietne éppen olyan lelkesen mint a sebességmérő.
Mert azt ugye te sem gondolod komolyan,hogy egy cbr primitívségű kétszelepes recege 12500 nál szabályoz le,és nem kuszálódnak össze a szelepei.
Mérd meg egy rendes fordszámmérővel, közel kétezret siet már a műszer a leszabályozásnál.
Negyedrészt:
Az utsó fokozat olyan hosszú, annyira túláttételezi a motort,(a gyári szekunderáéttellel) hogy az egy miligramot sem fog tudni túlforogni a nyomatékcsúcson.
Namostakkor számold ki, hogy hatodikban 8500-on mennyit megy...
ez a realitás.
Azt ne felejtsd Zoli, hogy nekünk van kb. 80-100 méter amíg a célegyenesben a maximum sebességre gyorsulhat a motor. A pályán kívül meg nem használjuk a gépeket.
Hosszú egyenesben, esetleg lejtős úton felgyorsulhat a motor nagyobb sebességre is. A teljesítmény szerintem sem több max. 11-12 LE -nél...
Nem tudom ki a nekünk, de azért egy kis csúsztstást érzek abban amit mondasz.
A 10 le hülyeség. Biztos vagyok benne, hogy megvan a bő 14 amit ígérnek.
A tuning cbr nem megy 120-at meg legfeljebb akkor igaz, ha úgy van áttételezve...
Az óra egy dolog, de számítsd ki a fordulatokat: 4.-ben is közel megvan elvben a 120.
Nekem egyébként mindegy mennyi. A teny, hogy országúton is megállja bőven a helyét.
10 le az MZ volt, bocs... Azokkal meg nagyon nem egy liga... Simán megy annyit végre mint a 250-es
Szasz
Papíron 13 valójában keréken inkább 10 loerő, nem fogja 120 ra sem gyorsítani a recegét.
Lehet (szokás)130+-os végsebességekről álmodozni, de ez kb az álmodozás kategória, mese habbal.
Nekünk a tökre lecsupasztott,tehát a gyárinál minima 15-20 kilóval könnyebb kupás motorok sem tudnak valós 120-at sem,még nagyobb emelésű vezérművel, nyitott kipuval,nagyobb karbival sem.. Az már más kérdés,hogy az óra mit mutat..
Simsonon szerelni tanulni tényleg hasznos dolog...haveromnak is van egy csak neki nincs jogsija ennek ellenére azé kimegyünk földes utakra, és akkor ott uccu neki, elvégre faluban akad egy kettő...plusz az enyém már megevett 3-4 gyertyát, mert anno valaki baszkurálta a levegő-benzin arányát...akkor az be lett állítva, faxa...most majd hengert kéne fúrni mert már erő nincs benne, plusz apumék megleptek egy komplett kipufogó szettel :D meg a váltó ami problémás mert az 1 est elég sűrűn kidobja, plusz újra lesz vezetékelve...Eddig 3 index relét vettem bele (mechanikusat) és nem akarok többet, azt mondták lehet a régi kábelek miatt...előbb utóbb megint rendesen menni fog...elvégre ez egy Simson :D
Még egy plusz pont a befecskendezőnek: tegnap az ezressel akartam fordulni egy kört, de nem volt kedve. Elindult ugyan, de 1-2 fordulat után mindig leállt.
Mivel be voltam öltözve gondoltam akkor majd a kicsi. Tartottam az akksitól, mert csak a másikét töltöttem.
No az úgy indult és ment hideg ide vagy oda, mintha csak egy nyári napon lennénk!
A benzinpumpa zümm, a befecskendező fúvókák kitátották a torkukat és gyí! Semmi bizonytalanság, semmi gyengeség! Hideg? Ugyanmár! Kit érdekel? - mondta ő. :)
Szerintem a Simson nagyszerű lehetőség arra, hogy alaposan megtanulj szerelni!
Azt a tudást ugyanúgy kamatoztathatod a nagyobb motoron is. Ha nem újat kapsz, akkor kell is - ahogy itt olvashatod.
Mondhatom úgy is, hogy előbb tanuld meg kihozni abból a legtöbbet, utána válts nagyobbra. Látod: ugyanazok a gondok kísértik a 125-ös lovagokat, csak nagyobban.
Gyújtást, karbit szerelni, áttételt belőni ugyanúgy kell mindkettőn. Csak a Simónál minden egyszerűbb és olcsóbb...
Azért ezzel csak óvatosan...
én amúgy nagy híve vagyok az űttétel módosításnak, de ez a gép eléggé jól be van lőve. Legalábbis az enyémen semmi pénzért nem módosítanék. Jó, ott nagyobb a hátsó kerék eleve...
Nem tudom hány kiló vagy, de a kisebb fogaskerék megoldást hozhat a gyorsulásra, a nagyobb pedig a végsebességre. Én úgy lőném be, hogy egy kényelmes 115-öt elérjen, mindezt hamarább mert akkor talán keletkezik némi erőtartalék 90-ről való előzéskor. De ez még így is elég bizonytalan. Ha több kell akkor meg tessék feljebbváltani.
Szó szerint.
Plusz ezek szerint gyakorlatban erősebb, még az én nagytestű JC50-esemben is. Bár nekem gyanús, hogy a koruk is belejátszik a különbségbe...
Ez nem kérdés. Injektor. Zéró karbantartás, minimális hibalehetőség. Ha nem jó akkor cseréled nem pedig toldozod, foldozod. Hatása: megszűnnek az anomáliák, a rengeteg szervizzel töltött idő és sokkal boldogabb a rider.
Akkor az időjárást (gondolom a domborzatot is) és a vezetői hibát kizárjuk, marad a motor.
Bizony, kemény az ilyen kis sportos 125-ösök élete, gondolom nem te vagy az első gazdi, aki megpróbálja az utolsó cseppig kiaknázni a teljesítményét. Ezért egyáltalán nem lennék meglepve, ha 2004-óta nem tudná a gyári értékeket...
De vissza a tettek mezejére:
Az első lépés, hogy tökéletes műszaki állapotba kell hozni a motort.
Ha tehát tudod, hogy a kuplung csereérett (akár azért, mert elkopott, akár azért mert valaki sanyarú élete során egyszer megkínálta autó-olajjal :( ), akkor természetesen az az első: cserélni kell. Hasonlóképpen a gyertyát, sőt ennyi idősen már akár a gyújtókábelt is.
A következő triviális lépés a szelephézag-ellenőrzés, végül jöhet a karburátor. Talán arra is ráférhet már egy felújítás. Ez már egy kicsit bonyolultabb eset, így és itt biztosan nem fogom részletesen leírni hogyan is kell rendbetenni. De hozzáértő barátok, ismerősök, végső esetben a Google segít.
Ha tehát tökéletes lesz a mechanika, a gyújtás, a szelephézagok és a keverékképzés, akkor mondhatjuk, hogy a motor jelenlegi állapotához képest hozza a maximumot (vagy nem... :) )
Ha ezek nem segítenek, akkor már nincs más, mint a teljes felújítás - ekkor esetleg tényleg érdemes egy új, nagyobb hengerben gondolkodni.
(Egy kompressziót is érdemes lenne mérni ha van valakinek a közeledben műszere (vagy veszel egyet), de annak csak akkor van értelme, ha van olyan etalon motor, amihez hasonlíthatod.)
Szerintem pedig addig is élvezd vele a motorozást!
Bevallom még soha nem mentem az enyémmel (szándékosan) 110 fölött, pedig érezni, hogy lenne ereje bőven. Nem is értem minek az. Ezek a picik nyilván örülnek, hogy az országúti tempót tudják tartani, ilyen "lassan" is élmény a motorozás - szerintem. Én legalábbis az elmúlt bő hónapban három kisebb túrát is tettem vele és nagyon élveztem 90+ utazóval is.
Nyilván, értem, te is azt szeretnéd, hogy tökéletes legyen, és ez így helyes :) Hajrá! Munkára fel!
Hát körülbelül már 4. - be eléri a 105-110-et, 5. -be meg nagyon keveset húz rá a sebességre.(114-117) a szél az nagyon elenyésző volt többször próbáltam megnézni a végsebességet és mindig megállt a 120-as vonal alatt. A motoron Arrow kipufogó van (azt már nem tudom hogy a gyári rendszerrel vagy Arrow rendszerrel együtt van felszerelve.) A gép kuplunja elég gyakran csúszik (olykor 6-7-8ezernél kipörög de nem húz, visszaengedem a gázt majd újra húzom és úgy már jó ) . A megoldás a lamellák cseréje lehet? Javítása esetén tapasztalható teljesítmény javulás? Még mien módon érhetek el teljesítmény növelést, anélkül hogy köbcenti bővítést elkerüljem. ( Sport légszűrő ,kogaskerék) Előre is köszönöm!
Egyébként igaz, gyönyörűen vitte végig 7000-es fordulaton a 91-92-es tempót a gép. 6500 körül van egy kis nyomatéklyuk, azt esetleg jó lenne eltűntetni. Gondolom egy sportdob megoldaná, de legálisan eléggé húzós: 4-500 euró. Esetleg használtan, de nem találtam még.
(OK, már megint a tuning, tudom, ott az ezres, de szeretem ennek a kicsinek a hangját és a könnyedségét is. Ha egyedül megyek és csak pár órára, akkor erre hamarabb rákívánok :) )