Megnéztem a Varadero-t is, valóban jónak tűnik számomra is, azonban lényegesen drágábbak, és szerintem fenntartásban is tobb lehet a CBR-nél. Van az ismeretségi körömben CBR tulaj ha összejön a keret akkor az lesz az első hogy megyek azzal, hogy egyáltalán kiderüljön tetszik-e. :D
Leginkább munkába járásra lesz használva, barátnőmmel a túra kérdéses, ez is attól függ mennyire megy a gép és mennyire kényelmes két főnek. De sajnos amíg nincs meg rá a pénz addig ez is csak kérdéses... :)
Végülis valóban, de azért nem egészen.
Alapvetően mi motorosok eléggé heterogén banda vagyunk, vannak fő ágak: chopper, enduró/krossz, sport. Tehát, ha azt be tudod lőni legalább ezek közül melyik érdekel, akkor már király vagy. :)
Ez elsőre nem triviális, tapasztalataim szerint mindenki kemény speed géppel akar kezdeni, később jön rá, hogy inkább endúrózna...
Amiért ezt leírom: még Hondából is van más választás, ott van pl. a kis Varadero. Csak jót hallottam róla, kéthengeres, és egy picit talán erősebb is.
Én már így 25 év motorozás után eléggé vágom, hogy számomra nem kényelmes, amin nincs csutka, ezért ezeket kihagytam, maradtak a CBR-ek.
A három CBR-nél mind más kicsit az idom - ez izlés kérdése.
Ezen túl a 34-es és a 39-es között a legnagyobb eltérés a karbi/befecskendező. Azt már nem tudom melyik a jobb, csak emiatt nem vennék újabbat.
Az 50-es már egészen más: nem annyira filigrán, bicikliszerű. Inkább hasonlít a 250-es nagytesóra. Konkrétan ugyanaz az érzés. Ültem mindkettőn egy időben. Ami szembeötlő, hogy a telószárak között nagyobb a távolság.
Nekem a 250-es nagyon tetszett, de a fránya anyagiak miatt akkor nem tudtam megvenni. (Lett inkább egy ezres :P )
Igazabol miutan megcsinaltam a B125-os jogsit rajottem hogy sok valasztas ebben a kategoriaban nincs. Vagy ez vagy a CBF 125 ami nem annyira fogott meg, szep meg minden de ha mar lejogsiztam hasznaljuk ki a keretet. (Bar a korlatot meg a CBR sem teljesen meriti ki).
Sokaig a regi karbis volt a kiszemelt, de leginkabb az ara miatt. Most inkabb a 2008-tol gyartott injektoros tetszik, minden szempontbol.
Nem tudom egyebkent hogy ezek a motorok amiket felsoroltal miben kulonboznek.
Az alapos felkészülés mellett azért is jó álmodozni, mert közben:
a, előfordulhat, hogy rájössz: nem is ez kell neked és nem pazarlod sem a pénzed, sem az időd :)
b, mivel folyamatosan nézegeted a hirdetéseket, megtalálod a legjobb vételt
Én is hónapokig keresgéltem, beállítottam a hirdetésfigyelőt. Agyaltam rajta, hogy a három közül (JC 34-39-50) melyik legyen - sőt, bevallom folyamatosan kerestem az alternatívákat is (főként 250-es egyhengeres léghűtéseseket - gondoltam átépítem őket chopperesből sportosabbra).
A végére már tudtam hogy egy 39-est szeretnék törött első idommal (mert úgy olcsóbb, és mert tetszik a körlámpa). Volt is egy jó alap, de elvitték előlem. Erre pár hét múlva bejött ez az 50-es alig többért - persze gyorsan kellett cselekedni, és rendes volt az eladó is, hogy megtartotta amíg érte mentem!
Addig tehát gyűjtsd a pénzt (ha kell még :) ) és figyeld a hirdetéseket, be fog ugrani az igazi! Türelem!
Igen egyébként tényleg csak álmodozok... már jó régen, de már nem sokára meglesz a moci. :D Igen egyébként más is mondta aki ilyennel jár, (hasonlóan kis súlyú mint én) hogy ő nem cserélné mert így is tökéletes. Lehet hogy az én súlyom és alkatom alá tökéletes a gyári áttételezés is. Csak miután szinte végig olvastam a fórumot nem nagyon találtam olyat aki a hátsó fogaskereket cserélte volna, ezért gondoltam h utána járok a dolognak.
Azért cserélik az első fogaskereket, mert az olcsóbb.
Szerintem először próbáld ki, utána variálj :P
Persze, álmodozni lehet, sőt kell, de inkább vedd meg a motort, mérd meg mit tud és tervezd meg hová fognak esni az új fokozatok a jelenlegihez képest. Van egy weblap is (bár én kissé fenntartással kezelem az eredményeket):
Az igaz, hogy a Yamaháról azt mondják, hogy egy kicsit rövidebb a végáttétele, ezért élénkebb. De ne feledjük azért azt sem, hogy az egy 4 szelepes motor...
(Csak zárójelben jegyzem meg: én egyébként szinte minden motoromon cseréltem áttételt, de ezen nem fogok, mert jó.)
Igen ez alapján a táblázat alapján is jól számoltam. Sajnos nem vagyok még tulajdonosa egy ilyen motornak úgyhogy nem tudom kipróbálni a gyakorlatban az elméletem. :D De ha valaki esetleg próbálta már szívesen meghallgatnám a tapasztalatait.
Mindenki az első fogaskereket cserélgeti leginkább és egy kicsit számolgattam... mert sokan írták hogy jobb a gyorsulás de a végsebességet sajnálják, hogy kevesebb illetve hogy jobban pörög.
Próbálta már valaki a 15/42 gyári áttételezés helyett a 15/44-et? Ez gyorsulás, és végsebesség szempontjából pont a 14/42 és 15/42 között lenne. Így nem olyan mértékben veszne el a végsebesség, viszont valamivel jobb lenne a gyorsulás. Ha jól tudom lehet vásárolni a géphez 44-es fogaskereket, megnéztem. Ha esetleg valaki próbálkozott ilyennel esetleg megosztaná a tapasztalatait?
OK válaszolok is magamnak: az okosok tudják, hogy a megoldás: Google. Egyszerűbb, mint kérdezni...
Szóval igen, bowdenes. Tehát méricskélek tovább...
Juteszembe: van viszont pár bontott cuccom régi CBR-hez. Ha valakinek kell esetleg.
Apróságok, váz, rugóstag, hátsó idom, ülések, hátsó kerék.
Ami viszont kellene: egy első sárvédő. A JC 50-esé kicsit széles a régi telóba...
Melyik bontóban érdemes megkérdezni?
A legtöbb csak nagyomotor-cuccokat tart.
Most vettem egy kis CBR-t, lenne egy csomó kérdésem hozzátok. (Persze majd vissza is olvasok :) )
A motor egy JC50-es, törött de szuper, és én nem is tervezem teljesen visszaállítani a gyári állapotot több okból. Szuper, meg minden. Le is nyomtunk már egy kétezrest idén együtt. (az első baj az, hogy ezt a távolságot Google-val mértem, mert nem jó a sebességmérője)
A kérdés:
A "régi" kis cibberek sebességmérője már hallos volt, vagy bowdenes?
Mert nekem sajnos egy ilyen elejét tették bele a JC 50 vázába, de nem tudom, hogy a jeladó azért rossz mert rossz, vagy a JC34/39 kerekével nem is kellene működnie?
Hogy van ez a korábbi szériákban gyárilag?
Alapvetően a motorozás sem egy olcsó dolog. Ha kifogsz egy sportdobos gépet akkor az olyan lesz. Kicsit nagyobb lesz a huzat a nyitott rendszer miatt, ezen valamennyit korrigál magától az injektor de nem sokat. Ezen csak programcserével lehetne teljesen segíteni, de ennél a köbcentinél ez teljesen felesleges. Vegyél injektorost, az idő neked fog dolgozni. Ha karbist veszel akkor az időd és a pénzed megy rá folyamatosan,(mondjuk egy - két évente) ha injektorost akkor meg csak egyszer az adott összeg. (mondjuk 5 év múlva)
Uhh az durva... bar a karbi sem olcso... de ahogy olvasgattam a forumot injektorral senki nem bajlodott csak aki kipufogohoz meg gyertyahoz akarta allitgatni. Ezek mennyire szuksegesek egyebkent? Tegyuk fel egy sportdobos gepet sikerul vennem, es szeretnek bele iridium gyertyat akkor mit kell tennem es mibe faj h osszehangoljam a rendszert? Koszi hogy valaszolsz!!
Ez a költségesebb ez mit takar egyébként számszerűsítve? Hidegben is használnám a gépet, télen is. Ebben is gondolom jobb az injektor. És ez a karburátor állítás sem a legkedvencebb időtöltésem, és ha lehet mellőzni akkor inkább az injektor. :)
Az az injektoros verziót javasolnám. Lassabb lesz a gázreakciója, de nem igényel karbantartást. Igen, ha az injektor elromlik akkor az csere ami költségesebb. Élettartama viszonylag magas. Ne felejtsük el azt sem, hogy míg a karburátort Te állítgatod, addig az injektor kiküszöböli ezt a hibát.
A közeljövőben szeretnék venni én is egy ilyen csodát, sokat olvastam róla és a fórumot is végig pörgettem.
Abban szeretném tanácsotokat kérni, hogy az injektoros vagy a karbis verziót javasolnátok inkább? Tény hogy az injektoros verzió kasznija sokkal jobban bejön, de ha esetleg az injektor nem annyira megbízható, illetve költségesebb javítani akkor azért elgondolkodnék ezen. Viszont van egy 50-es robogóm azt is állandóan szétszedni összerakni pucolni stb... az injektor gondolom nem igényel ekkora karbantartást. Esetleg ha pro és kontra leírnátok pár dolgot a karbis és az injektoros verzióról megköszönném!
Helló! Honda cbr 125 r 2004-2010 évjáratú motorra való balos utángyártott, gyári mérettel megegyező E jeles és egy jobbos, kicsit horzsolt hátlapos, gyári visszapillantó tükör eladó akit érdekel írjon!
Benzinbe belemàrtom, megszárítom, majd gyenge kompresszor erősségel átfújatom. Olyan lesz mint az új. Az alján a fémrácsos részt egy kis motorolajba bele lehet mártani aztán ki kell csöpögtetni a kosz abban is megtapad. Csak utánna nem szabad megfordítani mert az olaj belefolyik a papír szűrőbe. A felesleges meg kifolyik a szürőházból mert van neki elvezetése egy csövön...
Leginkább munkába járásra lesz használva, barátnőmmel a túra kérdéses, ez is attól függ mennyire megy a gép és mennyire kényelmes két főnek. De sajnos amíg nincs meg rá a pénz addig ez is csak kérdéses... :)