Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Fel a fejjel semmi okod a búbánatra , az enyém Honda CBX 750 f 32 éves a télen tettem rendbe a blokkot és qrva jó állapotban van . és nemcsak a korához viszonyítva.
Jó egészséget, és sok balesetmenteset hozzá Nedves motorostársunk.
Annyiból okoz gondot hogy elől 18-as, hátul 17-es felnivel van szerelve és mint tudjuk párban olcsóbb lenne a gumi, így viszont hogy nem garnitúrában veszed majdnem egy tízessel hosszabb, legalábbis a Bridgestone BT 023 esetében amire nagyon esküszik az én cimborám aki már a második ilyen gumi kombót nyövi.
Sajnálom hogy ilyen előélete volt, gondolom akik ezeket elkövették nem voltak tisztában azzal hogy mi van a kezükben. Nem egy gyakori gép, de talán sikerül az eredeti állapotot visszaállítani, reménykedjünk hogy a blokk is átvészelte nagyobb károsodás nélkül.
A gumiméret nem okoz gondot, vettem rá egy bridgestone bt45-ös új gumit, mert a 22 éves csúszott és renyhedt volt. Az ilyen kilométer nélkül vett öregedő gépekben nem hittem, de minden jel szerint ez a futás valós. Cserébe az előző gazdák nem csak tárolták, hanem igazi műszaki analfabéták módjára bele is nyúltak. A tankot üresen tárolták, majd rányomták a műgyantát a rozsdára. A 112-es főfúvókát 146-osra cserélték, amitől persze zabálni kezdett, cserébe nem is ment, hisz belefulladt a dús benzinbe. A kipufogót szétszedték és kiszedtek ezt-azt (még nem szedtem szét azóta), a hangja ettől nagyobb lett, mint ami nekem tetszene. Szóval kevés kilométer ellenére sem felhőtlen a kezdés.
Üdv!
Ritka szerencsés ember vagy ha ténylegesen ilyen kevés kilométerrel tudhatod magadénak a Nighthawk-ot. Igazából én renegátnak számítok a Honda fórumon, bár volt kettő is, de ide már suzukisként kerültem 2009 környékén, talán azért mert a Sevenfifty is azt a klasszikus stílust képviseli mint az Inazuma vagy akár a Nighthawk is.
Egyik kollégám is -aki jó barátom- tulaja egy Nighthawknak, az övé utolsó kiadású aminek mérföldes a km órája. Attól volt egy korábbi modell is amit koporsótankosnak is neveztek, azokról is legendák szólnak. Egyetlen negatívumot tudok említeni az pedig a ritka gumiméret ami okoz egy kis fejtörést de beszerezhető, ezt leszámítva nagyon jó választás az egyébként végtelenségig megbízható motor.
A cimborámé még eredeti fényezésű, de közel van már a 100ezer kilométerhez, ami viszont egyáltalán nem látszik rajta. Egy túrán készült képből kivágtam egy részletet hogy lásd te is. Balesetmentes kilométereket hozzá!
Sziasztok! Nem tökéletesen Sevenfifty, de egy Nighthawk boldog tulajdonosa vagyok. Szerintem az alkatrészek 90%-a egyezik. Ami más: felnik, gumik, fékek, hátsó teleszkóp, tank, kapaszkodó. Az enyém élete nagy részében állt, 3910 mérfölddel, gyári gumival vettem. Ha lesznek közös túrák, találkozók, szívesen csatlakoznék.
Akkor legalább tologasd néha mert még beáll a keréktengely!
A tologatás nem fenyeget mert lassan egy éve nincs rajta műszaki.....
Ne bízz... igaza van elektro-motornak cseréld mert útközben tologathatod.
Ne próbálgassa hanem csere!! Ha útközben meghal akkor hazatolod?
Szép estét!
A kíváncsi tesztem eredménye egyszer pozitív, mert az indító relé jó! Másrészt negatív mert az öreg akksim mégis gyengécske. Tekeri a blokkot de nem olyan fürgén, hogy beinduljon. Mindenesetre a relé egyáltalán nem krepeg. Még bízom egy kicsit a boltos hiper-szuper töltőjében hátha....
Éjszakára semmiképp ne hagyd a töltőn felügyelet nélkül, hacsak nem akarod a tűzoltók munkáját figyelni a garázsodban.
Kíváncsiságból előkotortam a régi akksimat, ami a csere előtt napi használatban egész jól teljesített, de 2-3 hetes állás után már töltést igényelt. Szomorúan konstatáltam, hogy a cellák igen szárazak, feszültségileg 5 voltot produkált. Nyakon öntöttem némi desztvízzel és rádobtam a töltőt ami ugye elvileg 6 volt alá merült (mélykisütött) akksival nem tud mit kezdeni. Nagy meglepetésemre simán elkezdte tölteni, sőt 2-3 perc elteltével már 12,3 voltot mértem az akksin a töltőt teljesen leválasztva. Rajta is hagytam a töltőt, holnap próba, ha emberi időben sikerül hazaesnem.
*mélykisülés
Boltos barátod nem hallott még a mély-kisülésről. :) Annak az aksinak kakukk.
Szerencséd van az akku lesz a kehes!
Sziasztok!
Nem próbáltam trabit indítani a 14 Ah-s akksiról, inkább átvittem a boltba ahol vettem, teszteljék már le. Annak ellenére, hogy tegnap 14 voltot mértem a multiméterrel, és egész este + ma egész nap töltőn maradt a boltban a teszter 9,5 voltot mutatott, így el sem indította a tesztet. Rátette a srác az én töltőmnél is intelligensebb masinára, és csodálkozott, hogy nem veszi a töltést, holott hozott már vissza 6 volt alá süllyedt akksikat is az életbe. Minden esetre azt mondta hagyjam ott majd a holnap megválasztja.
Hát nem tudom. De legalább Feriben bízva remélem a relé jó...
Igazad van , Mezőcsáton aludtunk!
Miskolc alatt, vagy 30 km. :)
Köszönöm az információkat! majd előtte jelezd mikor jöttök, hogy számítsak rátok, várom az időpontot! Lesz program bőven!!
Mondom megkereslek és megnézem azt az önindítót. Aztán nézem, hol a bánatban laksz, Miskolc fölött Mezőcsáton ( ott dolgoztam valamikor) , és ahogy látom mostanában nem megyek arrafelé!
Van benne igazság.
Az indítót is szétkaptam, kiporoltam, kommutátort kipucoltam, felpolíroztam, összeraktam majd leteszteltem. Persze gondolom terhelve biztos ő is máshogy viselkedik, de ha gatya volna akkor a suzukiról se indult volna, vagy tévedek?
Hát igen. A kattogás azért van mert mikor behúz a mágnes leesik a feszültség és elenged a mágnes. Ez ismétlődik periodikusan. Gyanítom a trabinál is ez lesz. Ha nem, akkor sem a relé rossz a motorban hanem inkább az önindító zárlatos. És sok áramot vesz fel.
De ne legyen igazam, aksit olcsóbb venni.