Vettem új pipakat, jobb de nem tökéletes :)
Első körben egész jó volt majd 10 perc pihenés után kicsit rangatott.
Mintha megint falsolna. Egyébként szinkron után Gyula tett rá egy kivezetest a vakuumcsovekrol hogy legközelebb könnyen ramenjen a teszter. Na ennek a végén van egy gumisapka, ami lezarja. Ez szét van jöve kicsit, és ott sztem ereszt a benzin, mert foltok vannak a kuvezetesnel. Most ragasztom fbs-sel. Lehet hogy onnan szív falsot?
Mindenesetre holnap után kipróbálom ha megkot a ragacs
na most volt időm lemérni a dolgokat a suzukin. mindkét gyertya gyújt de egyik furán, nem csak a két elektróda között van ív, hanem az alsó alja is szikrázott. A gyertyapipákon 9,5 és 11 kOhmot mértem ami nem igazán egyezik a max 5kOhmmal :( (a 11kOhmos gyúj furán) Kábelek jóknak tűnnek. Tekercsek bemenete és kivezetése között 29 és 30 kOhmot mértem, habár ez nem tudom mit jelent, de azért lemértem :)
A gyertyapipában van egy pici kis szar ellenállás, az cserélhető, már ha lehet magában ilyet kapni. Mindenesetre most elmegyek a motorradhoz és megkérdezem őket h van-e.
Indítás után 13,8 V van 1500 körül az akksin, ha emelem a fordulatot csökken. 3e körül 13V körül van a feszültség.
Sajnos hosszabb időt igényel akár a vonakodós ribi , hogy kötélnek álljon. De ez ilyen! Majd ha igazgató leszel, akkor veszel egy újat , és ilyen gondod nem lesz!! Addig kitartás! Most mennem kell. Mert nem érek rá, mert nyugdíjas vagyok!
persze, csak egyszerűbb tudni , hogy mi a hiba, mert akkor tudja az ember hol keresse. Meg lehet azt is csinálni, hogy darabokra szeded és összerakod, és akkor biztos jó lesz. Persze ha van időd :)
régen mikor valami baja volt a számítógépnek, akkor ezt csináltam. Általába bejött. De az megvan 2 óra alatt, egy motor azért nincs :)
Úgy szép az élet ha zajlik! Majd ha 60 leszel nem fogsz ennyire nyüzsögni úgysem! Ahogy írod mint pl. a benzincsap vákumcső az ilesmit kell télen rendbetenni. Mint én is! Aztán elindultam vele, és 800 méter után m,egállt. Visszatoltam izzadva a dögöt a dombon és a kapun beérve stenderen a tankot akartam levenni és ahhoz le kell húzni a vákum, és a benzincsövet és akkor kezdtem szurvakencségelni mert meglett a hiba! Nem tettem vissza a benzincsapra , és ezért aszott kinyitni. Ez egy vagy 2 éve volt . Fel a fejjel, majd belejössz!
Értem én, enyémmel sincs nagy gond, a karter csavaron kívül, az meg igazából abból fakadt, hogy mikor 4 éve megcsináltattam akkor csak hegesztették és menetet fúrtak bele. Ami eddig volt elég. Volt még egy olyan problémája, hogy autópályán 130 körül egykét perc után ledadogott. aztan 100 körül visszakapta, de huzamosabban nem lehetett vele menni. Gondoltam benzincsap nemjó, pedig azt is nemrég takarítottam. Nade mikor leveszem, látom hogy a vákuumcsövet csak a szentlélek tartja össze egy miliméter széles kis rész tartja össze, egyébként körbe szét van szakadva. Mikor szedtem le, a kezemben maradt az egyik fele. Nem is értem hogy ment...
Azt orvosoltam azonnal, új cső, remélem minden oké lesz.
Asszony motorjával vannak inkább bajok, ezért is idegesít ennyire. De amint lesz időm megmérema dolgokat, és nagyon remélem hogy csak egy gyertyapipa, vagy kábel vagy érintkezés lesz a ludas. Mert az legalább pikkpakk cserélhető.
Csak közbe még el kell ma vinnem a kartert, számítógépet is kell telepítenem, zenekari próba is van, szal egy kanyi időm sincs semmire kábé, a problémák meg jönnek és jönnek.
Tudod Balázs én szeretem tudni, milyen állapotban van az amin ülök, hogyha el akarok menni Debrecenbe pl. akkor oda is érjek.zért a télen a blokk volt soron , jó egy hónapot tornáztam rajta, szelepszár-szimeringeket , és olajlehúzó gyűrűket cseréltem rajta, hogy az olaj ne fogyjon de most ha egy hónapig áll is, szivatót ráhúzom, egy fordulat , és ketyegnie kell. Ez egy ilyen szórakozás, ugye az enyém 32 éves. Bár féltem , hogy a gépipari kevés lesz hozzá, de odafigyeléssel, és a service manual jó egy hónapos alapos tanulmányozásával kész lett. Bár úgy van meggyártva hogy rosszul nem is igen lehet összerakni. Adjon Isten jó szerencsét hozzá Neked!
Köszi Józsi! A hevederes megoldást fogom használni, mert hátulról a doboknál ha megfogom úgy elég nehéz bejátszani a leömlőket a helyükre :)
Szóval ez mindenképp jó ötlet.
Akkor gyertyapipa mérésnél csak a pipát mérem és 5kOhm max, ok.
Kábeleket is megnézem majd hogy milyen belűek, a hondában réz van ha jól emlékszem. Csatlakozókat is végignyálazom majd.
De akkor elvileg a fesszab jó, ha 14,2 körül van az akksifeszültség 2500ös fordulaton. Akkor ezt mérni egyszerű legalább.
Ma vagy holnap megnézem ezeket, mert kezd a tököm kilenni. Mindjárt el is adom mindkettőt a fenébe :) (najó csak a szuzukit :D )
Én egész télen dolgoztam a gépezeten, hogy rendben legyen.
Szia Balázs! Sorban: A kipufogót egyedül visszatenni elég szr, a dobokat egy hevederrel felhúzattam és utána az elejét vissza.
A gyertyapipa max. 5 KOhm kell legyen. Előfordul, hogy a gyertyakábelek ilyen szar grafitbelűek (az benne a 'vezeték') azokat kell először rézre cserélni. A fesszab: 14,2 V körül kell legyen fordulaton, 2500-tól a feszültség. De szerintem amiket írtam azokat nézd meg, No meg a csatlakozók nem laza-e valamelyik saru pl. nem látszik-e melegedés??! Lehet kapni ilyen apró digit. fesz mérőt kb 15x 25 mm-es javaslom később egy olyan felszerelését.
hát nagyon ránk jár a rúd mostanság :D
A kartert ma viszem megcsináltatni, és ma asszony motorjával jöttünk volna be. Aztán elkezdett egyhengerezni. 100 km-rel ezelőtt cseréltem gyertyát szóval ott valami nagyon nincs rendben. Józsi, emlékszem mesélted hogy a pipában/kábelben ellenállást kell mérni. Annak mennyi a nornál értéke?
Meg aztán gondolom még ezerféle dolog lehet, esetleg fesszabályzó? Azt hogy lehet kimérni egy egyszerű multiméterrel? Már ha lehet.
Szia Józsi, itt is megköszönöm, de már lebeszéltem és holnap viszem megcsináltatni a menetet. Gyula csináltat hozzá tömítést is, szóval remélhetőleg minden rendben lesz. A kipufogó visszatételével biztos szívni fogok, de ez már csak ilyen :)
Szia Balázs!! Alkalomadtán meg kellene nézni nem azonos -e a tied az "enyém motorom deklimmel", mert úgy tudom a tiéd is 750-es. Ha leszedted fotózd le majd a furat méreteket írd egy lapra és a fotót tedd ide , és küldök Neked egy hibátlan deklit a postaköltségért ha a cbx-é azonos. Tömítést meg csinálsz hozzá A4-es műszaki rajzlapból vagy pizzas-dobozból, éppen kiadja. Írj majd mit határoztál. Allah növessze keményre igazhitű!
Adjon az Isten jó éjszakát! Ma az történt hogy csepegett az olajleeresztőm, ezért cserélni akartam tömítést. Furcsa volt mivel egy hete cseréltem. Na mindegy, cseréltem volna, de kifelé ilyen görbe fémforgácsok jöttek ki az olajjal. Hát remek. Na nem megint kijött az a kúrva menet a csavarral? :D Kb 2 éve jártam ugyanígy. Holnap megpróbálom leszedni a kartert, és viszem megcsináltatni. Viszont azt még nem szedtem le, ezért is kérdezlek tikteket, hogy aki csinált már hasonlót, mire kell figyelni? Illetve mi a menete? odáig oké hogy kipu le, de aztán? simán kicsavarozom és lejön az? Meg kicsit a visszarakástól félek, hogy fog e ugyanígy tömíteni? Ezekre biztos vannak jó módszerek, amikről én nem tudok :(
Következő hétvégén mennék 1000km-es céges túrára és nagyon nem lenne jó ha asszonyéval kéne menni :D
A cimconyom tankja nekem is utólag lett lefújva, mert a gyári festés már elég ramaty volt. Arra nem emlékszek milyen festékkel fújtam le, de eddig bírja a gyűrődést pedig időnként jut a külsejére is a keverékből. Jah és természetesen van filckorong a beöntőnyílás körül.
Ez nem lenne jó: http://www.mestervagyok.hu/mot...
Nem rajtam múlik, hogy megláthassa, szabad az út, lehet jönni ha az idő engedi!
És főleg , ha a Simson tankra tudnék szerezni olyan citromsárga festéket, amit nem old a benzin mert kétkomponensű műanyag!
Szia Balázs! Sikerült szereznem eredeti színezésű ruhát rá, és kipufogót is . most meg vagyok elégedve vele , nem mintha előtte nem lettem volna , csak most még inkább!
Első körben egész jó volt majd 10 perc pihenés után kicsit rangatott.
Mintha megint falsolna. Egyébként szinkron után Gyula tett rá egy kivezetest a vakuumcsovekrol hogy legközelebb könnyen ramenjen a teszter. Na ennek a végén van egy gumisapka, ami lezarja. Ez szét van jöve kicsit, és ott sztem ereszt a benzin, mert foltok vannak a kuvezetesnel. Most ragasztom fbs-sel. Lehet hogy onnan szív falsot?
Mindenesetre holnap után kipróbálom ha megkot a ragacs