legutóbb mikor vettem tőle valamit (jó rég), azt mondta de, vidékre igen, illetve új embereket nem vállal. Nekem - mivel régóta veszek tőle cuccokat - azt mondta tud szerezni :) Láncot is nála cseréltem legutóbb, meg gumit is tőle vettem tavaly.
nos egyébként szerintem összekevertem, nem a nyitó hanem a záró bovden fos :)
de javítsatok ki ha tévedek. Arról van szó ami a markolatnál az alsó, illetve a karburátornál a hengerek felöli oldalon van csatlakoztatva. Logikusan, ha húzom a gázt, akkor a markolatnál a felső feszül, és az nyitja a pillangókat, és a másik húzódik vissza mikor elengedem. Egyébként ez a rövidebb. Csak azért írom, mert ma rákérdezek motorrad-nál és Gyulánál is, hogy mennyi, aztán amelyik olcsóbb azt választom :)
Szia Laci, köszönöm! És köszönöm a tippet is, nem azért nem fogadtam meg, mert nem gondoltam hogy az a probléma, hanem kíváncsi voltam azokra a dolgokra amiket István írt. Tehát alapból szétszedtem volna, mert egyrészt így a pilotot is jobban tudom állítani, mert rálátok, a pillangó szelepek között majdnem 1 mm volt a különbség, és az úszók is érdekeltek. Most legalább láttam, hogy mit kell nézni élőben, nem csak videón :)
Szóval ha legközelebb ilyesmit produkál, akkor szétszedés előtt mindenképp kipróbálom a falstesztet, tehát jó hogy mondtátok, mert legközelebb tudom, hogy induljak neki. Most csak szimplán érdekelt, és be akartam állítani azokat a dolgokat amikről itt olvastam.
Egyébként is örülök, hogy itt mindig akad aki segít az olyanoknak mint én, akiknek nincs tapasztalata ezekkel a dolgokkal, nem látja át a dolgokat teljesen. István szakmai leírásának is mindig örülök egyébként, mert nagyon részletesen leírja, és látszik hogy ért hozzá. És tudja, hogy én nem :)
Nem véletlenül írta mindig olyan részletesen. Szóval mindenkinek köszönöm mégegyszer, sok kommentet, videót lementettem magamnak emailre, ha esetleg előfordul ilyesmi, könnyebben vissza tudjak keresni.
Spurit egy időben én is toltam a motoromba, most akkor veszek majd megint, szerintem az enyémbe sem árt :)
Legyen ez tanulság Balázs. Villamosmérnök vagy akitől nem áll messze a műszaki rajzok értelmezése és bármikor találsz home made videókat is ha akarsz. Persze ettől függetlenül hallgasd meg a tanácsokat, de fogadd el egyszerűbb emberektől is. Ketten is arra tippeltünk hogy falsol, de te szétborítottad pedig az úszószint nem mászik el egy téli pihenő alatt. Lehet mi nem fogalmazunk műhely sznob nyelven, de a lényeget leírjuk, ha pedig nem úgy csinálod akkor se kérjük számon. Aztán ott a Spuri, már számtalanszor hallottad tőlünk, hiszem hogy elkerülhető vele a legtöbb nehézkes első tavaszi indítás és sok bosszúságtól megóv, na meg nem ér kritika és kioktatás...
Ha pedig kényes a kérdés ott a privát elérhetőség, bármikor szívesen segítünk.
Félre érted!
Hidd el sokkal jobban örülök, mint te, hogy pozitív eredménye lett a beavatkozásnak...ès ha nem vetted volna észre igazán nagy türelemmel asszisztáltam, ami azért van, mert azon kevesek egyike vagyok, aki nem feledte el azt, hogy kezdetben én is hibát hibára halmoztam, amiből már annyi összejött, hogy kevés olyan dolog van amit nem tudok megfejteni...
Ha nem értékeled az ösztönző kommentem az egyéni dolog...
Igazából azért kritizálok, mert pár ilyen ballépés igen komoly károsodásokhoz vezethet amit most nem ecsetelnék, és akkor a 20-30 ezer csak zsebpénz lenne a helyrehozatalban..., és mondjuk Tasi szerintem töredékéért megcsinál egy ilyet, úgy hogy ott állsz mellette, és legközelebb már magad csinálod biztonsággal...még praktizáltam , én sem húztam le senkiröl ekkora összegeket, annyiért már váltó cseréltem...
Viszem majd Gyulahoz nemsoká szinkronra
Tapasztalatom annyi van hogy az enyémet szedtem szét 2x,szerszámok alapszerszamok, instrukciókat követtem amiket írtál(kivéve azt az egy videót, de hezagolni úgy sem tudtam volna) , időm meg most ennyi volt.
Persze vannak nálam sokkal precizebb emberek, én ilyen vagyok.
Viszont inkább én szedem szét többször és tanulok belőle, ahogy most is, minthogy vigyem szerelőhöz és 20-30e ft-okat fizessek egy karburátor tisztításert.
Úgy érzem hogy Te most keresed a kákán a csomót, és ha nem értettem valamit (nem mondtam hogy értek hozzá), illetve nem pontosan úgy csináltam ahogy kellene, amire lehet hogy plusz szerszámok kellettek volna az Neked nem tetszik.
Mindenesetre a motor megy, sokkal jobban mint előtte, és köszönöm a segítséged. Nem vagyok szerelő, de amit lehet, megpróbálom megcsinálni magam. Szerintem ez a fajta hozzáállás még mindig jobb, mint ha olajcserére is vinném szerelőhöz és csak ráulnek,aztán ha egyszer leall, fogalmam sem lenne hol kezdjek neki.
:)
Azért szerintem ez így elég rapszodikus, hogy se szerszámod, se tapasztalatod, se időd, se nem követed az instrukciókat...
Pont azért kell az első furatra állítani, hogy összerakás után ne szálljon fel a motor álló helyzetből, de van amelyik el sem képes úgy indulni, ha nagyon nyitva a pillangó...
Az "réssel való összeszinkronizálásnál" használhatsz "bármit", akár egy vékony rézdrótot is, csak ugyan azt használd...szerintem ez tök egyértelmű...
Azért jó lenne, ha össze lenne műszerrel lőve, akár csak egy ilyen otthonival, ha már mesterhez nem viszed.
Egyébként nekem könnyebben rámegy a légszűrő felöli vége.
A karbit annyira takarítottam ki, hogy kifújtam a járatokat, fúvókákat. Kívülről egyáltalán nem, most pl így is meg volt számlálva hogy mennyi időm van rá.
Jó akkor a nyitó bovden az, arra gondoltam :)
Tasi videóját meg teljesen elfelejtettem. Melóba olvastam, csak belenéztem akkor hang nélkül, de pótolni fogom. Egyébként nem elég ha be van szinkronizálva egy pontra (most mindegy hogy első vagy hátsó nyílás), mivel magas volt az alapjárat, ezért úgyis lejjebb vettem. Másrészt sajnos baromira nincsenek felszereléseim, hézagmérő se, amivel tiszta, precíz munkát lehetne csinálni.
"Mondjuk meglepődtem hogy ott két nyílás is volt (képek), egy kisebb és egy nagyobb egymás mellett, a nagyobbra állítottam alapból,"
Tasi videóját nem véletlen linkeltem ide...de ezek szerint kár volt mert nem nézted meg. Ö ott elmondja, hogy pillangó alatti rést pl egy 0.1 hézagmerővel beállítod a szinkroncsavarok segítségével minden porlasztónál, majd az első furat felére teszed a pillangó látható éleit a központi állító csavarral+ Pilot csavarok gyári értékre kitekerve...
Az a két furat ( van olyan amiben 3 is van) az átmeneti rendszer! Ez dolgozik amíg a főcsatornában meg nem indul az áramlás olyan mértékben, hogy a vákuummembrán két oldala között legyen annyi nyomáskülönbség az áramló közeg kisebb nyomása miatt, hogy megemelkedjen a membránnal mozgatott tolattyú, és főfúvóka is elkezdjen dolgozni.
Azt mondtad eltakarítottad a porlasztókat... a képen meg tiszta retek...
Mindegyik húzóbovden, csak az egyik nyit a másik zár...elég csak a szálkásodottat cserélni. A záró csak biztonsági dolog, hogyha eltörne a pillangó tengely visszaforgató rugója, ne maradjon nyitva torok, és menjél neki a betonfalnak, hanem a gázkar visszaforgatásával a rugó helyett a bovden zárja vissza pillangót.
Ilyen szerelési sorrendet még nem is hallottam/ láttam, hogy légszűrőre bilincselnek először, de a lényege annyi lehet, hogy öregebb motoroknál felkeményedik a légszűrő felőli csonk, eldeformálódik a műanyag fel, amiben a csonkok vannak, így nem lesznek párhuzamosak, merőlegesek, kitölcséresedik a csonk...így elég nehéz velük dolgozni, hogy mind a 2-3-4 felcsússzon-felüljön a porlasztó torkára, és mikor pl a bilincset húzod meg akkor ne csússzon le mindig. A hengerfej felőli oldalon sokkal fixebb-merevebb a rögzítés ezért ott kevesebb az ilyen probléma...Még én is tanultam valami újat ma! :-D Pl karacsányi szünetben napokat kínlódtam a 85-ös GSX 1100-el, mert műanyag légszűrő doboz homlokfala homorú lett, és nem tudom a két belső csonkot rátolni a középső porlasztókra, meg van keményedve minden szívócsonk is, és 15-20 € lenne darabja az újnak...most vettem egyet másik bontottat és beledobtam, gázolajba, hátha kicsit megpuhul pár hónap alatt...vagy megvárom a 40 °C-os nyarat, mert akkor kicsit puhábbak...
nos tegnap meló után nekiálltam, volt két és fél órám kb az egész műveletre, mert aztán menni kellett focizni.
A múltkori miatt szerencsére már sokkal gyorsabban ment a kivétel, és a szétszedés, de összerakásnál azért így is voltak problémák :)
Beállítottam 3 kifelé fordulatra a pilotokat, az alapjáratival és a szinkroncsavarral a pillangószelepeket úgy ahogy István mondta. Mondjuk meglepődtem hogy ott két nyílás is volt (képek), egy kisebb és egy nagyobb egymás mellett, a nagyobbra állítottam alapból, de mikor beindult elég magas volt a fordulat, így lejjebb vettem. Mindenesetre ahhoz jó mérce volt hogy szinkronban legyen a kettő, legalábbis elvben. Gondolom rendes szinkron is ráfér majd még.
Megnéztem az úszókat, hát annyira hülyén van kitalálva, hogy kb nem is lehet látni a "rugós stiftet" annyira kitakarja minden. De nagynehezen ráláttam az egyikre, és egyébként pont akkor ért épp csak hozzá a nyelv, mikor párhuzamos volt az úszón levő csík a karburátor peremével. Megmértem amennyire tudtam, mindkét oldalon 12-12,5 mm körül volt, ami elvileg belefér a 13 +-1 mm-be. Egyébként a nyelvek nem voltak állítva eddig, tök egyenes volt mindkettő. Szóval állítani nem állítottam rajta.
Igazából rájöttem hogy valószínű a szívócsonknál falsolhatott, mert youtube-os videón azt láttam, hogy úgy rakja vissza a szerelő a karbit, hogy előtte rá a légszűrőházat, összebilincseli, majd egybe rácuppantja a hengerre. Naa hát múltkor ezt én is így csináltam, és valószínű maradt ott rés. Most elsőre is megpróbáltam így, de nagyon nem tudtam rátolni, ezért inkább külön a karbit rátettem végre rendesen a csonkokra, majd utána nagy nehezen a légszűrőt is odacuppantottam a karbikra. Ezzel kicsit szórakoztam, de még mindig simábban felmegy a légszűrő felöli oldala, mint a másik.
Szóvala végére összeraktam, kb fél órám volt indulásig, beindítottam, minden fasza, szivatóra reagál rendesen, kicsit lejjebb vettem az alapjáratot, majd mikor bemelegedett mentem egy 10 percet vele, kicsit meg is huzattam, hogy ledadog-e. Az elején kicsit fura volt, de szerintem még nem volt elég meleg, ezért nem is erőltettem, csak egy pár perc után, utána viszont úgy ment ahogy eddig talán soha :)
Szóval köszönöm mindenkinek a segítséget, remélem menni fog sokáig rendben a motor.
Jah, sajna észrevettem hogy a húzó gázbovden kiszálkkásodott, le is kellett csípni a kiálló részeket. Szóval az cserés. Érdemes csak ezt az egyet cserélni, vagy illik mindkettőt? A tolóval nem volt gond egyébként.
ok, hülye vagyok...
itt a képen amit küldtem a rugós cucc a szelepnek a tetején az a kis pöcök. Azt hittem az zár, de ha jól értem akkor már tényleg értem :) és nem az zár, hanem a szelep, ez akkor csak kiszűri a rezgést. szóval addig döntsem amíg csak hozzáér ehhez a kis rugós pöcökhöz de nem nyomja be!
köszi, nem voltam tisztában a "rugós stift" fogalmával, azért vagyok ilyen láma...
"magától úgy kell beesni az úszónak hogy párhuzamos legyen az a két vonal."
Először is. Szerintem 100%-hogy gs tűszelepe is rugós, mint ahogy az általam linkelt oldalon is az!
Azt hittem egészen idáig, hogy érthetően fogalmaztam..., de a válaszaidból nem ez jön vissza, vagy én értem félre.
Mint korábban leírtam, a tűszelep zárt, a stiftet ekkor kell megérintenie nyelvnek, és az ekkori értéket kell megmérni az adott pontok között. (Mivel a stift rugója fejre-állított állapotban nem bírja el az úszó tömegét, ezért szoktuk megdönteni olyan mértékben, hogy éppen érintse, de ne nyomja, ha nem így méred a megadott pontok közötti távot, akkor a rossz értéket állítasz be.) Az új tűszelep rugója erősebb szokott lenni kezdetben, így ekkor ez a káros hatás kevésbé érvényesül a méréskor-ellenőrzéskor.
Ha készítesz közben pár képet akkor lehet, könnyeben tudom kommentálni majd...
( Azt kell megérteni, hogy rendes működés közben a nyelv emeli a stiftet, nyomja a szelepet, ami az előtt bezár, hogy stift beülne a tűszelepbe teljesen a rugóerő ellenében. Az a rugó a stifttel, csak káros rezgéseket, motor pattogását hívatott, kikorrigálni, mivel az úszó is egy tehetetlen tömeg, és különböző irányú gyorsulások miatt, nem fix a súlya(!!!) ezért le föl mozog a folyadékban ami szintén mozog, de rugós stift ezt ellensúlyozza.)
Ezt is nagyon köszi. Habár ahogy látom itt csak annyit csinál, hogy magától úgy kell beesni az úszónak hogy párhuzamos legyen az a két vonal. Tehát nem a rugós stiftet kell nézni. Egyébként a GS-ben ilyen a karburátor, tehát nem rugós cucc van ott, hanem olyan mint ami itt a képen.
A Hondámban pl rugós van, de ez más megoldásnak tűnik nekem. Szóval elvileg elég lesz az ha így mérem ahogy itt le van írva? Egyébként jó sok mindent összeszed ez az oldal, el is mentem! :)
"István, az úszóbeallitasos videóban hol a 45fok?"
Nem a 45°-on van a lényeg! Azt kell észrevenni, hogy nem fordítják fejre teljesen a porlasztót,mert akkor az úszó tömege benyomja a rugós stiftet, és nem lehet megmérni pontos méretet. Ezért elkezded borítani lefele, hogy az úszó tömeg egyre kevésbé érvényesüljön. A videón, ha láttad, ö lefektette teljesen és úgy szórakozott vele. Szerintem ez nem olyan bonyolult, hogy el kell találni azt a szöget-addig borítod, amikor az úszón levő nyelv, megérinti a tűszelep végén a stiftet, mikor már a tűszelep zárva van, és ekkor mérsz egy magasságot a manuálban kijelölt élek között. Az értéket összeveted a manuál értékével, ha nem megfelelő, akkor hajlítasz a nyelven, és újra mérsz.
Itt van egy másik segédlet, melyben sok hasznos fogás van, még akkor is ha a te porlasztód nem teljesen ilyen. A vége fele ott is van a szög alatt tartott porlasztó.
Gyula nem adta fel a kereskedelmet?
de javítsatok ki ha tévedek. Arról van szó ami a markolatnál az alsó, illetve a karburátornál a hengerek felöli oldalon van csatlakoztatva. Logikusan, ha húzom a gázt, akkor a markolatnál a felső feszül, és az nyitja a pillangókat, és a másik húzódik vissza mikor elengedem. Egyébként ez a rövidebb. Csak azért írom, mert ma rákérdezek motorrad-nál és Gyulánál is, hogy mennyi, aztán amelyik olcsóbb azt választom :)
Szóval ha legközelebb ilyesmit produkál, akkor szétszedés előtt mindenképp kipróbálom a falstesztet, tehát jó hogy mondtátok, mert legközelebb tudom, hogy induljak neki. Most csak szimplán érdekelt, és be akartam állítani azokat a dolgokat amikről itt olvastam.
Egyébként is örülök, hogy itt mindig akad aki segít az olyanoknak mint én, akiknek nincs tapasztalata ezekkel a dolgokkal, nem látja át a dolgokat teljesen. István szakmai leírásának is mindig örülök egyébként, mert nagyon részletesen leírja, és látszik hogy ért hozzá. És tudja, hogy én nem :)
Nem véletlenül írta mindig olyan részletesen. Szóval mindenkinek köszönöm mégegyszer, sok kommentet, videót lementettem magamnak emailre, ha esetleg előfordul ilyesmi, könnyebben vissza tudjak keresni.
Spurit egy időben én is toltam a motoromba, most akkor veszek majd megint, szerintem az enyémbe sem árt :)
Ha pedig kényes a kérdés ott a privát elérhetőség, bármikor szívesen segítünk.
Hidd el sokkal jobban örülök, mint te, hogy pozitív eredménye lett a beavatkozásnak...ès ha nem vetted volna észre igazán nagy türelemmel asszisztáltam, ami azért van, mert azon kevesek egyike vagyok, aki nem feledte el azt, hogy kezdetben én is hibát hibára halmoztam, amiből már annyi összejött, hogy kevés olyan dolog van amit nem tudok megfejteni...
Ha nem értékeled az ösztönző kommentem az egyéni dolog...
Igazából azért kritizálok, mert pár ilyen ballépés igen komoly károsodásokhoz vezethet amit most nem ecsetelnék, és akkor a 20-30 ezer csak zsebpénz lenne a helyrehozatalban..., és mondjuk Tasi szerintem töredékéért megcsinál egy ilyet, úgy hogy ott állsz mellette, és legközelebb már magad csinálod biztonsággal...még praktizáltam , én sem húztam le senkiröl ekkora összegeket, annyiért már váltó cseréltem...
Tapasztalatom annyi van hogy az enyémet szedtem szét 2x,szerszámok alapszerszamok, instrukciókat követtem amiket írtál(kivéve azt az egy videót, de hezagolni úgy sem tudtam volna) , időm meg most ennyi volt.
Persze vannak nálam sokkal precizebb emberek, én ilyen vagyok.
Viszont inkább én szedem szét többször és tanulok belőle, ahogy most is, minthogy vigyem szerelőhöz és 20-30e ft-okat fizessek egy karburátor tisztításert.
Úgy érzem hogy Te most keresed a kákán a csomót, és ha nem értettem valamit (nem mondtam hogy értek hozzá), illetve nem pontosan úgy csináltam ahogy kellene, amire lehet hogy plusz szerszámok kellettek volna az Neked nem tetszik.
Mindenesetre a motor megy, sokkal jobban mint előtte, és köszönöm a segítséged. Nem vagyok szerelő, de amit lehet, megpróbálom megcsinálni magam. Szerintem ez a fajta hozzáállás még mindig jobb, mint ha olajcserére is vinném szerelőhöz és csak ráulnek,aztán ha egyszer leall, fogalmam sem lenne hol kezdjek neki.
:)
Pont azért kell az első furatra állítani, hogy összerakás után ne szálljon fel a motor álló helyzetből, de van amelyik el sem képes úgy indulni, ha nagyon nyitva a pillangó...
Az "réssel való összeszinkronizálásnál" használhatsz "bármit", akár egy vékony rézdrótot is, csak ugyan azt használd...szerintem ez tök egyértelmű...
Azért jó lenne, ha össze lenne műszerrel lőve, akár csak egy ilyen otthonival, ha már mesterhez nem viszed.
http://youtu.be/7aVTp9jfQVg
http://youtu.be/S-EX9ZmYUPQ
itt volt az a visszaszerelési módszer:
http://youtu.be/AJh1hxNf7BA
Egyébként nekem könnyebben rámegy a légszűrő felöli vége.
A karbit annyira takarítottam ki, hogy kifújtam a járatokat, fúvókákat. Kívülről egyáltalán nem, most pl így is meg volt számlálva hogy mennyi időm van rá.
Jó akkor a nyitó bovden az, arra gondoltam :)
Tasi videóját meg teljesen elfelejtettem. Melóba olvastam, csak belenéztem akkor hang nélkül, de pótolni fogom. Egyébként nem elég ha be van szinkronizálva egy pontra (most mindegy hogy első vagy hátsó nyílás), mivel magas volt az alapjárat, ezért úgyis lejjebb vettem. Másrészt sajnos baromira nincsenek felszereléseim, hézagmérő se, amivel tiszta, precíz munkát lehetne csinálni.
Tasi videóját nem véletlen linkeltem ide...de ezek szerint kár volt mert nem nézted meg. Ö ott elmondja, hogy pillangó alatti rést pl egy 0.1 hézagmerővel beállítod a szinkroncsavarok segítségével minden porlasztónál, majd az első furat felére teszed a pillangó látható éleit a központi állító csavarral+ Pilot csavarok gyári értékre kitekerve...
Az a két furat ( van olyan amiben 3 is van) az átmeneti rendszer! Ez dolgozik amíg a főcsatornában meg nem indul az áramlás olyan mértékben, hogy a vákuummembrán két oldala között legyen annyi nyomáskülönbség az áramló közeg kisebb nyomása miatt, hogy megemelkedjen a membránnal mozgatott tolattyú, és főfúvóka is elkezdjen dolgozni.
Azt mondtad eltakarítottad a porlasztókat... a képen meg tiszta retek...
Mindegyik húzóbovden, csak az egyik nyit a másik zár...elég csak a szálkásodottat cserélni. A záró csak biztonsági dolog, hogyha eltörne a pillangó tengely visszaforgató rugója, ne maradjon nyitva torok, és menjél neki a betonfalnak, hanem a gázkar visszaforgatásával a rugó helyett a bovden zárja vissza pillangót.
Ilyen szerelési sorrendet még nem is hallottam/ láttam, hogy légszűrőre bilincselnek először, de a lényege annyi lehet, hogy öregebb motoroknál felkeményedik a légszűrő felőli csonk, eldeformálódik a műanyag fel, amiben a csonkok vannak, így nem lesznek párhuzamosak, merőlegesek, kitölcséresedik a csonk...így elég nehéz velük dolgozni, hogy mind a 2-3-4 felcsússzon-felüljön a porlasztó torkára, és mikor pl a bilincset húzod meg akkor ne csússzon le mindig. A hengerfej felőli oldalon sokkal fixebb-merevebb a rögzítés ezért ott kevesebb az ilyen probléma...Még én is tanultam valami újat ma! :-D Pl karacsányi szünetben napokat kínlódtam a 85-ös GSX 1100-el, mert műanyag légszűrő doboz homlokfala homorú lett, és nem tudom a két belső csonkot rátolni a középső porlasztókra, meg van keményedve minden szívócsonk is, és 15-20 € lenne darabja az újnak...most vettem egyet másik bontottat és beledobtam, gázolajba, hátha kicsit megpuhul pár hónap alatt...vagy megvárom a 40 °C-os nyarat, mert akkor kicsit puhábbak...
A múltkori miatt szerencsére már sokkal gyorsabban ment a kivétel, és a szétszedés, de összerakásnál azért így is voltak problémák :)
Beállítottam 3 kifelé fordulatra a pilotokat, az alapjáratival és a szinkroncsavarral a pillangószelepeket úgy ahogy István mondta. Mondjuk meglepődtem hogy ott két nyílás is volt (képek), egy kisebb és egy nagyobb egymás mellett, a nagyobbra állítottam alapból, de mikor beindult elég magas volt a fordulat, így lejjebb vettem. Mindenesetre ahhoz jó mérce volt hogy szinkronban legyen a kettő, legalábbis elvben. Gondolom rendes szinkron is ráfér majd még.
Megnéztem az úszókat, hát annyira hülyén van kitalálva, hogy kb nem is lehet látni a "rugós stiftet" annyira kitakarja minden. De nagynehezen ráláttam az egyikre, és egyébként pont akkor ért épp csak hozzá a nyelv, mikor párhuzamos volt az úszón levő csík a karburátor peremével. Megmértem amennyire tudtam, mindkét oldalon 12-12,5 mm körül volt, ami elvileg belefér a 13 +-1 mm-be. Egyébként a nyelvek nem voltak állítva eddig, tök egyenes volt mindkettő. Szóval állítani nem állítottam rajta.
Igazából rájöttem hogy valószínű a szívócsonknál falsolhatott, mert youtube-os videón azt láttam, hogy úgy rakja vissza a szerelő a karbit, hogy előtte rá a légszűrőházat, összebilincseli, majd egybe rácuppantja a hengerre. Naa hát múltkor ezt én is így csináltam, és valószínű maradt ott rés. Most elsőre is megpróbáltam így, de nagyon nem tudtam rátolni, ezért inkább külön a karbit rátettem végre rendesen a csonkokra, majd utána nagy nehezen a légszűrőt is odacuppantottam a karbikra. Ezzel kicsit szórakoztam, de még mindig simábban felmegy a légszűrő felöli oldala, mint a másik.
Szóvala végére összeraktam, kb fél órám volt indulásig, beindítottam, minden fasza, szivatóra reagál rendesen, kicsit lejjebb vettem az alapjáratot, majd mikor bemelegedett mentem egy 10 percet vele, kicsit meg is huzattam, hogy ledadog-e. Az elején kicsit fura volt, de szerintem még nem volt elég meleg, ezért nem is erőltettem, csak egy pár perc után, utána viszont úgy ment ahogy eddig talán soha :)
Szóval köszönöm mindenkinek a segítséget, remélem menni fog sokáig rendben a motor.
Jah, sajna észrevettem hogy a húzó gázbovden kiszálkkásodott, le is kellett csípni a kiálló részeket. Szóval az cserés. Érdemes csak ezt az egyet cserélni, vagy illik mindkettőt? A tolóval nem volt gond egyébként.
Ma az a terv hogy szétszedem újra, beallitom amiket István írt, újra megpróbálom, ha falsolas tünetei jelentkeznek, akkor tesztelem hogy hol.
itt a képen amit küldtem a rugós cucc a szelepnek a tetején az a kis pöcök. Azt hittem az zár, de ha jól értem akkor már tényleg értem :) és nem az zár, hanem a szelep, ez akkor csak kiszűri a rezgést. szóval addig döntsem amíg csak hozzáér ehhez a kis rugós pöcökhöz de nem nyomja be!
köszi, nem voltam tisztában a "rugós stift" fogalmával, azért vagyok ilyen láma...
Először is. Szerintem 100%-hogy gs tűszelepe is rugós, mint ahogy az általam linkelt oldalon is az!
Azt hittem egészen idáig, hogy érthetően fogalmaztam..., de a válaszaidból nem ez jön vissza, vagy én értem félre.
Mint korábban leírtam, a tűszelep zárt, a stiftet ekkor kell megérintenie nyelvnek, és az ekkori értéket kell megmérni az adott pontok között. (Mivel a stift rugója fejre-állított állapotban nem bírja el az úszó tömegét, ezért szoktuk megdönteni olyan mértékben, hogy éppen érintse, de ne nyomja, ha nem így méred a megadott pontok közötti távot, akkor a rossz értéket állítasz be.) Az új tűszelep rugója erősebb szokott lenni kezdetben, így ekkor ez a káros hatás kevésbé érvényesül a méréskor-ellenőrzéskor.
Ha készítesz közben pár képet akkor lehet, könnyeben tudom kommentálni majd...
( Azt kell megérteni, hogy rendes működés közben a nyelv emeli a stiftet, nyomja a szelepet, ami az előtt bezár, hogy stift beülne a tűszelepbe teljesen a rugóerő ellenében. Az a rugó a stifttel, csak káros rezgéseket, motor pattogását hívatott, kikorrigálni, mivel az úszó is egy tehetetlen tömeg, és különböző irányú gyorsulások miatt, nem fix a súlya(!!!) ezért le föl mozog a folyadékban ami szintén mozog, de rugós stift ezt ellensúlyozza.)
http://wiki.gstwins.com/index....
az ujabb GS-nél 13+-1mm nek kell lennie, csak azt kerestem hogy hol kell azt mérni, de már tudom :)
A Hondámban pl rugós van, de ez más megoldásnak tűnik nekem. Szóval elvileg elég lesz az ha így mérem ahogy itt le van írva? Egyébként jó sok mindent összeszed ez az oldal, el is mentem! :)
Nem a 45°-on van a lényeg! Azt kell észrevenni, hogy nem fordítják fejre teljesen a porlasztót,mert akkor az úszó tömege benyomja a rugós stiftet, és nem lehet megmérni pontos méretet. Ezért elkezded borítani lefele, hogy az úszó tömeg egyre kevésbé érvényesüljön. A videón, ha láttad, ö lefektette teljesen és úgy szórakozott vele. Szerintem ez nem olyan bonyolult, hogy el kell találni azt a szöget-addig borítod, amikor az úszón levő nyelv, megérinti a tűszelep végén a stiftet, mikor már a tűszelep zárva van, és ekkor mérsz egy magasságot a manuálban kijelölt élek között. Az értéket összeveted a manuál értékével, ha nem megfelelő, akkor hajlítasz a nyelven, és újra mérsz.
Itt van egy másik segédlet, melyben sok hasznos fogás van, még akkor is ha a te porlasztód nem teljesen ilyen. A vége fele ott is van a szög alatt tartott porlasztó.
http://advrider.com/index.php?...