Szia Józsi!
Mi újság ott a távolban? Remélem jól vagy. ( Bár a nagyon okosok szokták mondani, hogy lesz ez még rosszabb is! )
Az óvatosság azért kell, mert az új gumin marad a formaleválsztó réteg, és emiatt csúszós a gumi az első sacc/kb 100 km-en. De én már 330 km-nél járok tehát jöhet a lezserebb kanyargás.
Ugyan délelőtt kicsit dolgoztam, - ezt is csak muszájból - de délután belefért egy kicsi motorozás.
Üdvözletem az Uraknak!
Nem is említettem, hogy a napokban vettem a gépsárkányra első gumit. Muszájból. A régi kicsit viseltes volt. Érdekes volt, hogy akin "keresztül mentem", mindenki mondta, hogy az első kilométereket óvatosan. Az értékesítő, a szerelő, a számlázó. Mesélték is, hogy volt ott olyan, aki miután kifordult az útra, rögtön el is hajította. Ott mindkettőt cserélték. Hát na! Ilyen ez a popszakma.
Szia Laci! Ahogy látom aki villamossággal foglalkozik azt a feje sok mindenre ráviszi, hogy ne fizessünk olyanért amit magunk is megtudunk csinálni. Kb 15 éve láttam egy karosszériást ahogy kisebb nem éles szélű horpadásokat egy érdekes alakú szerszámmal simán visszanyomott, úgy , hogy utána nem is látszott. Ahogy nézegettem most ezt a készletet, a horpadásra olyan átmérőjű kihúzót ragaszt amekkora a horpadás. És az a rugalmas ragasztó a lemeznek megfelelően a szélén rugalmasan, a közepén kissé merevebben húzza meg az anyagot . És ahogy leoldja róla nyoma sem marad. Nekem az eljárás nagyon tetszett, de az eredmény főleg.
Szia Józsi!
Örülök hogy megúsztad olcsón, sajnos tankoknál előfordul és a tanknyílás kialakítása miatt még kinyomni sem olyan egyszerű mint anno a szoci gépeknél, ott volt rá példa hogy megfelelően előhajtogatott idomokkal elértük a problémás részt, nem volt 100%-os de kevesebb gitt kellett rá. Jók ezek a kihúzó szerkezetek de sokan csodát remélnek tőle pedig olyan nincs, kering a neten néhány előtte-utána fotó ami már parasztvakítás kategória, főleg ha éles a lemez törése. Horpadásokat ki lehet húzni de csak akkor ha nincs éles kontúrja, ha már nyúlik a lemez az nem fog összemenni ha ellenkező irányba kényszerítik és bizony magasfényű autóknál tutira látszani fog az alakváltozás. Apósom Suzukijának ajtaja is enyhén meghorpadt, nem volt éles törés és miután levettem az ajtókárpitot hozzá is fértem. Fenyőből csináltam egy kb. 20-25cm-es kinyomó alkalmatosságot aminek a végét legömbölyítettem, az ajtólemez belső felét bekentem gépzsírral hogy tudjon rajta csúszni a fa. A külső felületet tükörfényűre políroztam és steklámpával megvilágítottam, majd a két karom közé fogtam az ajtót, jobb kezemmel a fát nyomtam belül, a ballal pedig az ajtónak tartottam ellen, eközben figyeltem a lámpa fényénél hogy a magasfényű lemezfelületen hol domborodik a fa nyomása. Alig kell nyomni és látod a fénytörésen hol jársz, a fa nagyon könnyen csúszik a bekent belső felületen. Amikor a horpadáshoz értem körbetapogattam majd a horpadás külső szélétől befelé befele haladva kör alakban fejtettem rá ki erőt, majd a végén egy régi használaton kívüli számítógép egeret betekertem ronggyal és a domború felületét a lemez felé fordítva szintén rádolgoztam körkörös mozdulatokkal, természetesen arra is kentem zsírt. Arra kell vigyázni hogy nehogy túlnyomd, ha viszont figyeled kívül a változást akkor ez nem történik meg. Az öreg amikor meglátta nem hitt a szemének, persze én még mindig látom de keresnem kell hogy megtaláljam a nyomait, ha viszont van rajta egy enyhe porréteg abszolút nem látszik, előtte viszont messziről is látszott nagyon. Egy régi autómon a hátsó sárvédőív felett sérült a lemez, azt meg a hátsó lámpát kivéve a lámpaüregből nyomkodtam ki, hasonló módszerrel mint a Szuzu ajtaját. Tökölős meló és bedurran a karod de nagyon szép eredményt lehet elérni ezzel a megoldással is.
Üdvözletem a motorostársaknak. Egy érdekes hírrel tudok szolgálni. Volt a tankomon egy kb 20-25 cm2-es enyhe horpasz, (nem akkora mint az éhes farkasnak amilyen van) kb 5 mm mély . Bementem itt Tapolcán a karosszériázással is foglalkozó szervizbe , és ezzel a ragasztásos kihúzásos módszerrel nagyjából 10 perc alatt eltüntette , kihúzta a horpadást. És normális áron. http://jegszaki.hu/hu/fooldal/
Szia Laci, egyébként is idén nyárra egy észak Erdélyt terveznék majd asszonnyal majd jobban is bemennénk, de első állomásnak kiváló lenne ez egykét napig :)
Szia Balázs! Én is jártam arrafelé, kb 20 éve de én a Torda-i hasadéknál is! Találtam is ott 3 hasadékot is, egy nagyot a hegyen , meg másik kettő fiatalt lejjebb a városban Tordán!
Szia Laci! Itt még egészen mostanáig nagyon jó idő volt, ma 25,4°C volt a legmagasabb. Én is letudtam, a hét végén 318+140+40 km-t !
És csak szombaton törölgettem a homlokom helyett az orromat! A többi nap nagyon szép idő volt zavartalan Napsütéssel.
Szia Józsi! Itt is jó volt a 20°C feletti kellemes, szinte kora nyári idő. Az okosok viszont most hidegebb és esős idő következik, ez most annyira nem zavar mert ez a hétvége ügyelettel telik, sőt már ma megkezdtem.
Üdv Balázs! Azt javaslom ne egy napra menjetek, nekünk másabb mert jövet-menet 3-350km-es túrából megvan, neked viszont érdemes legalább két, de inkább három napot rászánni két éjszakával.
Peti barátomat idézve "az egész Királyerdő-hegység egy nagy ementáli sajt" vagyis tele van barlangokkal de a Sebes-Körös szurdokvölgyében a felszín szépsége is elragadó. Érdemes a Wikin kívül is böngészgetni a neten. https://hu.wikipedia.org/wiki/...
Jó estét kívánok!
Nevezhetjük szerencsének is, viszont semmi nem úgy történt ahogy azt este elterveztem. Éppen bezártam a tervezőt amikor kaptam egy SMS-t Peti barátomtól 21:45-kor, "holnap egy jó kis Királyerdő?"
először meglepett de nem volt kérdés hogy mit válaszoltam, úgyhogy még akkor gyorsan elkészítettem mára a szendvicseket és reggel elindultunk Erdélybe, ahol sikerült Zoli bácsival is találkozni.
Most viszont nagyon fáradt vagyok, a többit hamarosan elmeséli az erről szóló galéria
Én meg olyan balfék vagyok, hogy a telóval nem szokásom fényképezni, addig még nem is tettem. Bár van benne kártya is és nem a makk-felső.
De majd gyakorlom. A nyáron ha erre tolod akkor elmegyünk arrafelé! És ne öregedj mert széjjelrúgom Neked , ha nem hagyod abba azonnal!
Olyan kb 40 éve a 3-ik szomszéd , úgy engedte el a strandra a gyerekeit: "Ha belefulladtok ,haza ne merjetek jönni mert agyon ütlek benneteket!"
És erről csak most szólsz? Mert én itt közben stikában öregszem meg fele
Viszont nekem annyi "előnyöm" van, hogy a teló mindig nálam van, az meg 20 megapixel, tehát már értékelhető képet csinál.
De! Lesz ez még rosszabb is
Mi újság ott a távolban? Remélem jól vagy. ( Bár a nagyon okosok szokták mondani, hogy lesz ez még rosszabb is! )
Az óvatosság azért kell, mert az új gumin marad a formaleválsztó réteg, és emiatt csúszós a gumi az első sacc/kb 100 km-en. De én már 330 km-nél járok tehát jöhet a lezserebb kanyargás.
Ugyan délelőtt kicsit dolgoztam, - ezt is csak muszájból - de délután belefért egy kicsi motorozás.