Helló Józsi!
Itt nálunk 29-et mutat a hőmérő és fátyolos az ég. Az időképet meg a híradót nézve nem sok jóban reménykedhetünk egész a jövőhét közepéig.
Nekem is intettek már, sőt igazoltatásnál is rendesek voltak, de mibe is kötöttek volna bele. Az olyan motorok mint a mi klasszikusaink nem arra valók hogy a határokat feszegessük vagy eszetlenül feltünősködjünk velük... az olyan bohócokat ők sem szeretik.
Elolvasgattam a leírásaitokat a nagyfeszültségen végzett munkáról, hát nem semmi! És legalább olyan izgalmas mintha motorokról írtatok volna! Jöttem vissza motorral, látom messze elég gyorsan jön két motoros, ezért irányjelzőztem jobbra, mondom hadd menjenek én nem sietek, elég a 90. Erre megelőz két motoros rendőr, kitartott lábbal üdvözöltek.
Vagy 10éve egy 132kV-os két rendszerű vonal egyik rendszerét fesz.mentesítettük, dőléstávolságon belüli fákat vágtak. A fesz.mentes és földelt vonalra dőlt a szél miatt egy több mint 20m-es fa, a fesz.alatti vonal és a kikapcsolt között a fán keresztül alakult ki a fáziszárlat... az égdörgés kutya fasza ahhoz a hanghoz képest ami ott a védelmi működések során kialakult, a motorfűrész bennmaradt a fába az emberek meg elszaladtak, szerencsére nem esett senkinek baja.
Szerintem is térjünk át motoros témára, szép a CB 900, sőt az egyik legszebb... Egyszer privátban írtak nekem ismeretlenül hogy lenne a németeknél egy ilyen gyönyörűség, hosszan magyarázta az állapotát ami ha igaz volt, akkor főnyereményként hangzott. Az volt a vége hogy meg szabad-e venni egy ilyen öreg vasat. Azt írtam nem szabad, hanem kötelező!
A győri akkor ÉDÁSZ alállomáson volt a legemlékezetesebb kalandom kb 85 év elején . Az osztrákok villanyát 220Kv-ot kellett volna a magyarra kapcsolni .Az osztrák stabil 50Hz -ével szembe a mienk az ingadozó soha 50--t kellett volna sötétre kapcsolni .Az elektrikusnak csak másodpercek voltak erre aztán szétcsúszott , és megint várni kellett.Na ezt a periódust késte le a kapcsoló tehetetlenségi ideje miatt.Elektrikus kapcsolt , mire az érinkező megtette azt a 1,5m-es qurva gyors utat ,már nem volt meg a sötét .A kapcsoló szétrepült , Győr egész területe villany nélkül maradt reggel fél 6-kor .Én pont bicajoztam be a munkahelyre 1Km-ről hallottam az iszonyatos durrogást , meg az ív kisüléseket kb fél percen keresztül .A helyszín kb bomba robbanás , a szigetelő tornyok miszlikbe , olajtüzek mindenhol , folyott alu meg réz maradványok stb.Ember nem sérült . du6-ra raktuk helyre a rendszert . Azota a győri OVIT nagy állomás végzi ezeket a feladatokat gondolom hatékonyabban mert azóta sem volt teljes egész városi áramszünet !
De inkább a Hondáról beszéljünk mert a fórumos ríderek kib@sznak innen ! Mindjárt elnézés képen rakok egy hondás képet magamról !
Vonalanként három megszakító van egymás mellett, de mechanikusan egymástól független, a vezénylőből kapcsolhatod őket egyszerre, illetve a KDSZ is tudja kapcsolni telemechanikával egyszerre, magánál a készüléknél lehetséges egyenként is, nyomógombbal vagy kurblival. A szakaszolók működnek mechanikusan összekötve, ill azok általában a munkaterület lehatárolók, ha pl. egy vonali megszakítót karbantartunk nyitva kell legyen a gyűjtősín és a vonali szakaszoló is vagyis az összes lehetséges betáplálási pont felől le kell választani és azon belül mindent még a gyűjtősínt is földelni kell. Fesz.alatti munkánál van az a jelenség amikor feltöltődik a kosár elektrosztatikusan, olyankor a gumikesztyű segít, de ha szerszámmal dolgozunk ott látszik az apró ív. Ha feszmentes munkaterületet úgy adnánk át hogy csipkedi a munkacsoport tagjait (akik lehetnek külső vállalkozók is) akkor ott komoly seggberúgások lennének. A fesz.mentes munkaterület kötelekkel is le van határolva, annak határán nem léphet át senki, erről kioktatást kapnak amit jegyzőkönyv rögzít. Nagyon komoly szabályok vannak néhány éve, sajnos két halálos baleset előzte meg.
nem egy fázis , ha egy kapcsolórol beszélünk az három fázis , tehát egy alállomás teleszórva kapcsolókkal , mikor egyiket javítottuk pl. érintkezők cseréje , olajcsere stb. az összes többi körülöttünk üzemszerűen zizegtek . A mostani alállomások sokkal szellősebben vannak szerelve , beton térközök , vagy magas szerelésüek .
Ezt nem értem, a 120kV-os megszakítókat külön is ki lehet venni, de nincs értelme mert a távvezeték sánta üzeme csak akkor lehetséges ha egy fázison földzárlatot tartanak, ilyen volt régen de csak csak üzemzavar esetén és sugaras hálózatnál abban az esetben ha egy fázison volt földzárlat valahol a távvezeték szakaszon, két ellátó állomás között. Üzemszerű vagy tervezett fesz.mentesítésnél nincs értelme a szomszédos megszakítókat fesz.alatt hagyni, eleve a munkaterületet szakaszolókkal kell lehatárolni, legyen az távvezeték mező, gyüjtősin, vagy transzformátor mező. Mondjuk régebben voltak meredek dolgok, ma már egy KFMU minimum 3 emberen megy keresztül és annak minden pontját be kell tartani, időpontjait rögzíteni.
Régen kitalálták , csak az úgynevezett kokom listás foglalatosság volt ! 80-as években kezdték a FAM-osok . /feszültség alatti munkavégzés /Elötte is próbálkoztak vele , több kevesebb sikerrel . Olyan védőfelszereléseket próbálgattak , amibe képtelenség volt dolgozni !
A mikor a 120Kv-os kapcsolók közé kosárral beraknak , csak a javítandó van fesztelenítve , rövidrezárva , földelve , a mellette lévők fesz alatt . Lapítottunk a kosárba , és ha finoman közelítettél a kosár fele , simán gyújtógyertya szerű szikrát tudtál tartani 1-2 cm-re folyamatosba a sztatikus feltöltődéstől ! Mindenhez határozottan , erős fogással kellett nyúlni hogy elkerüljük rohadt szar elekrosztatikus kisülést . Érdekes ha rendesen ráfogsz akár a kosár szélére vagy a szerszámokra elkerülhető a kellemetlen faszság ! És rendszeres EKG vizsgálatok , olyan is többször volt , hogy az EKG vizsgálatról az ÉDÁSZ orvosa rögtön a korházba küldött , mert ott volt komolyabb gép mint az övé és szügségét látta a teljes vizsgálatnak ! Persze mi semmi különöset nem tapasztaltunk magunkon , még gyerekem is született , persze nem én szültem !
Lehet verseny után a dobogós helyezést átnézik, azok se hülyék és látszik az ha egy robogó nagyon megy. Egyelőre a részvétel a lényeg, biztosan nagyon jó a hangulata egy ilyen versenynek.
Figyelünk egymásra, tavaly amikor zűr volt a fiammal nem nagyon tudtam odakoncentrálni... az meg itt nem megengedett, volt néhány hét amikor inkább nem erőltették hogy felmenjek, aztán rendeződtek a dolgok és vágytam is rá. Szeretem csinálni és sok időt se szabad kihagyni mert akkor nehezebb újra visszarázódni, ugyanakkor nem szabad rutinból sem cselekedni, kétszer kell gondolkodni minden mozdulat előtt!
hát azt nem tudom, de mi rendesek vagyunk és nem babrálunk bele :) Tavaly még kipufogót lehetett módosítani, de most már azt sem. Annyira nem hogy sportlégszűrőt sem lehet. Ilyenek miatt gépátvételnél lehet hogy szétszedik, hogy mutasd meg mi van benne. Mondjuk egy légszűrőnél ez nem nagy mutatvány, de pl ha a fúvókák méretéről kérdeznének, akkor nyilván nem kéne szétszedni a karbit :)
Értem nagyjából, még ha nem is csináltam ilyet! Minden esetre gondolom hogy roppant mód észnél kell lenni!! Semmi kajlaság vagy lazaság !
Régebben kiiktatták a hibás szakaszt! Most meg ezt találták ki!
Az akkor lenne jó ha potenciálon dolgoznánk. Nagyfesz. távvezetékeket javítanak úgy, olyan mint a Faraday kalitka, de az elektromágneses hatás ellen nem tudom mennyire véd, mert ott is inkább a potenciál különbség miatt az átlépő elektronok veszélyesek, pl. 132kV esetén több száz vagy ezer voltos kisülés is létrejöhet, hiába nincs föld felé folyó áram abban a pillanatban kivégezné a beavatkozó szerelőt. 22kv-on vagy földpotenciálról dolgozunk rudas módszerrel, vagy határozatlan potenciálról érintéses módszerrel kosárból. Védőtávolságok vannak, érintéses módszernél pedig ún "második érintési pont", ha pl R fázison avatkozol be akkor az összes többi második érintési pont amitől távolságot kell tartani pl. S, T, fázis, illetve a föld potenciál.
Kicsit zavarosnak tűnhet de hamar átlátnád ha egyszer eljönnél és megnéznéd miket megcsinálunk.
Alkalomadtán elgondolkodhatnál azon , és megkérdezni hozzáértőket, hogy egy rézszövet kezeslábas nem lenne -e hasznos?! Annak idején a lokátorban ha működött abban kellett lenni, mert 2 MW-os impulzus -magnetron volt benne.
Itt nálunk 29-et mutat a hőmérő és fátyolos az ég. Az időképet meg a híradót nézve nem sok jóban reménykedhetünk egész a jövőhét közepéig.
Szerintem is térjünk át motoros témára, szép a CB 900, sőt az egyik legszebb... Egyszer privátban írtak nekem ismeretlenül hogy lenne a németeknél egy ilyen gyönyörűség, hosszan magyarázta az állapotát ami ha igaz volt, akkor főnyereményként hangzott. Az volt a vége hogy meg szabad-e venni egy ilyen öreg vasat. Azt írtam nem szabad, hanem kötelező!
De inkább a Hondáról beszéljünk mert a fórumos ríderek kib@sznak innen ! Mindjárt elnézés képen rakok egy hondás képet magamról !
A mikor a 120Kv-os kapcsolók közé kosárral beraknak , csak a javítandó van fesztelenítve , rövidrezárva , földelve , a mellette lévők fesz alatt . Lapítottunk a kosárba , és ha finoman közelítettél a kosár fele , simán gyújtógyertya szerű szikrát tudtál tartani 1-2 cm-re folyamatosba a sztatikus feltöltődéstől ! Mindenhez határozottan , erős fogással kellett nyúlni hogy elkerüljük rohadt szar elekrosztatikus kisülést . Érdekes ha rendesen ráfogsz akár a kosár szélére vagy a szerszámokra elkerülhető a kellemetlen faszság ! És rendszeres EKG vizsgálatok , olyan is többször volt , hogy az EKG vizsgálatról az ÉDÁSZ orvosa rögtön a korházba küldött , mert ott volt komolyabb gép mint az övé és szügségét látta a teljes vizsgálatnak ! Persze mi semmi különöset nem tapasztaltunk magunkon , még gyerekem is született , persze nem én szültem !
Régebben kiiktatták a hibás szakaszt! Most meg ezt találták ki!
Kicsit zavarosnak tűnhet de hamar átlátnád ha egyszer eljönnél és megnéznéd miket megcsinálunk.