Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi a segítséget ismét mindannyotoknak!
István, az úszóbeallitasos videóban hol a 45fok?
Ha látom hogy rossz onnantól szerintem már be tudom állítani majd. Itt mm-t méreget ahogy látom.
Van rá 10 söröm!!
http://youtu.be/0ogUMEpKERM

Tasinak is pár oktato vidoeja: januárból

https://www.facebook.com/29970...

Többiek leírták, de itt egy video a falsolás detektálásárol:

http://youtu.be/XzjSEYB9RDU
A rávitt folyadékon meglátszik ha levegő járta helyre kerül, ezt szabad szemmel is lehet látni, fordulatszámtól függetlenül.
A falsolás megállapításához szoktak pl. féktisztítót használni a karbi hozzáférhető helyein, pl pillagók tengelyvégei, vagy a gumicsonkoknál az esetleges repedések kiszűrésére. Próbálj meg egy alacsonyabb fix fordulatot beállítani és úgy elvégezni, ha a próba során változik a fordulatszám akkor megtaláltad a hibát, a féktisztító viszont nagyon gyúlékony arra vigyázz. Szokták olajjal is egy fecskendő segítségével, a sűrű olaj tömíti a levegő útját ez szintén megmutatkozik a fordulatszám változásán, az kevésbé tűzveszélyes mutatvány. A tolattyúk kopása is jelethet levegőtöbletet, azt viszont felülről ki tudod venni a membránnal együtt és akkor láthatod ha kopott.
Köszi Józsi.
Az a baj hogy rengeteg cső felül van a tank alatt , és sokszor most is felporog magától. Tehát nem lehetek biztos benne hogy azért pörög e fel. Mindenesetre megnézem kedden.
A " féktisztitó"- sprés fals teszt pofon egyszerű: veszel féktisztitó spray-t, miután ellenőrizted a karburátoroknál a csatlakozó csöveken levő bilincseket, hogy megvannak -e húzva, beindítod a motort , és ahol a csatlakozások vannak oda fújod a sprayt, és amikor oda fújod ahol falsol, akkor fel fog pörögni a motor a levegővel beszívott "tüzelőanyag"-tól. No ott lesz a bibi!! Nem hiszed el milyen kevés elég.
Többieknek is köszönöm, de egyelőre még nem tudom hogy kéne elvégezni a tesztet :) legközelebb kedden tudom megnezni és akkor se sokat, max két órát :)
Köszi ismét a választ István!
Én a karbinal szedtem eddig mindig le a bovdent és mikor visszatettem, beleneztem és zárt a pillangó. Sregen állt, de valószínű akkor azért mert előzőleg fel volt tolva az alapjarat. De majdnem teljesen zárt, viszont az alatta lévő furatot nem néztem, gondolom jobban volt nyitva annál hogy lássam.
Úszó ellenőrzésnel logjanak az úszók és úgy dontsem meg hogy kozeledjen a zarashoz?
Illetve a fektisztitos falstesztet le tudnád írni hogy mit hogy? Mert nem csináltam még, és csak elképzelésem van róla hogy mi lehet :(
Szerintem is falsol. Először próbálj meg arra rájönni hogy hol, addig ne szedd szét, mert ha ne adj Isten összerakásnál vétesz valami hibát, akkor két hibát egyszerre még nehezebb lesz felismerni. Ha pedig mégis szerelőhöz kell vinni akkor neki is feladod a leckét, de nem is szeretik ha előtte már valaki belepiszkált.
Szinte biztos vagyok benne, hogy valahol fals-levegőt szív!
Ha kint van a porlasztópár, akkor takarítás után még a kezedben a következőt tessék ellenőrizni, beállítani:
- Pillangó szelep éle az alatta levö furat kb felét takarja ki, ezt a központi alapjárat állítóval tudod beállítani az egyik porlasztónál, a másiknál meg a szinkron csavarral tudod korrigálni.
-A pilot csavarok gyári értékre legyenek kitekerve.
-úszószintet ellenőrizni ( figyelni kell, sokan elcseszik, mert a porlasztókat meg kell dönteni kb 45°-ban, hogy a tüszelep végében a rugós stiftet éppen csak éríntse, de ne nyomja be, különben rossz értéket állítasz be.
-Pillangó tengelyét ahova a bovden be van akasztva, tessék párszor megforgatni, hogy vissza zár-e. Mivel általában a gázmarkolatból akasztjuk ki a gázbovdent, és a bovdennel együtt vesszük ki a porlasztókat (így nem kell kínlódni a visszaszerelés után a visszaakasztással, ott bent középen főleg a 4 hengereseknél) , így a bovdennel meg lehet húzgálni, ellenőrizve, hogy az esetleg nincs e kiszálkásodva.
- visszaszerelésnél figyelni kell, hogy a szívócsonk bilincsei a gyári módon legyenek feltéve a csonkra, mert előfordul, olyan, hogy a meghúzott, bilincscsavar, megtámasztja a pillangó tengely kulisszáját, amit a gázbovden forgat.
-A porlasztó takarítással illik együtt elvégezni az előtte levő csap, csövek, és tank takarítását is, mert lehet vizes-koszos a rendszer, így összerakás után a porlasztók egyből elkoszolódnak.

Ès ha véletlen sikerülne egy viszonylag alacsony 2-3 ezres fordulaton stabilizálni a fordulatot csak egy rövid időre is, egy féktisztítós falsolás tesztet el kéne végezni porlasztókon.
Az amit ugyanis leírtál, lehet falsolástól, de részleges alacsony üzemanyagszinttől is (dugulás, vizes üzemanyag), meg szoruló gazbovdentől...
Hát ez nagyon nem megy.... Megcsináltam, kifujtam aztán vissza. Indítom 3ezer alá nem megy. Gondoltam biztos sok neki a gyári pilot csavar ami 3 fordulat. Addig próbálkoztam míg teljesen zártam plusz az alapjaratit is letekertem. Illetve a gazbovdenen is lazitottam mert feszes volt, és hátha az húzza. Így persze nem tartotta meg az alapjaratot. Nyitottam a pilotot 2,5ig es beállítottam az alapjaratit hogy megtartsa. A nélkül nem tartotta meg tehát ugyanott voltam mint előtte. Na menjünk egy kört asszonnyal. Utca végén magától felmegy 6ezerre bofog puffog majd 3- 4e körül marad, alapjarati csavarra nem reagál ha tekerem lefelé. Most leallitottam majd kedden próbálkozom meg a pilotokkal. De fogalmam sincs h mi lehet a baja
Jó reggelt Balázs! Most ne pucolgass, hanem ha jó az idő és nem esik spurit bele, és menjetek!! aztán ha megjöttetek ráérsz karburátort takarítani ha még szükséges lenne. Én ilyenkor télen így csinálom. Jó utat!
Jó hétvégét! Laci ha jól tudom arrrafelé is szép idő van, menj el motorozni mindenképp ma! :)
Én kimegyek szülőkhöz és kipucolom asszony karbiját, aztán az is lehet hogy megyünk egy kicsikét :)
Magam is kíváncsi vagyok rá!! Amire emlékszem, az egy nagy alátét, egy rugós alátét , és a 10x 1.25-ös csavar. Igaz elég pontosan van illesztve a lánckereket feltett lánccal lehet a helyére tenni, és elég nehéz a bordás tengelyre úgy felilleszteni hogy rajta a lánc.
Nem sürgős, igazából nem nekem lényeges hanem a CB 500 fórumnak. Korábban is visszatérő téma volt, de így hogy RC51 is megerősítette szerintem nincs min aggódniuk, ő meg azért mélyen benne van a témában. A tengelyre rendesen rá kell húzni a csavart ami a tengelyvégen fekszik fel, de a lánckereket nem szorítja meg, azért van az a minimális -talán tizedmillis- mozgás.
Annyira már nem emlékszem de kemény anyagból van az biztos, alakváltozást én azon nem láttam pedig már húsz éves volt.
Egész nap esett basszus, mára szabit vettem ki mert Danival voltam Debrecenbe, sikerült a forgalmi vizsgája úgyhogy megvan a B-s jogsi!
A holnapi motorozás viszont veszélybe került, borongós esős időt jósolnak, pedig annyira készültem már.
Esetleg kéregedzéssel csak a felülete kemény?!
Jó estét adjon Isten Laci! Nem jutottam el addig, mert dolgom volt, de holnap már reggel ezzel kezdek! Kíváncsi leszek én is rá, mert nagyon keményre edzett tengely esetén elképzelhető, hogy nem kell szorosnak lenni! Esetleg tizedmilliméteres a hézag? Én a napokban raktam össze a tartalék blokkot, és a lánckereket, de meghúztam rendesen! Azért vagyok gondban, mert ha olyan keményre edzik a tengelyt, hogy ne kelljen szorosra húzni a lánckereket, viszont ha a tengely olyan kemény, akkor nem törhet-e el egy rendes kilövéskor? Ha eredményre jutottam, akkor felhívlak telefonon, és elmondom. De ide is be fogom írni!
Jó estét Józsi!
Jutottál valamire lánckerék ügyben?
Szívesen! Műszer híján a gyári értékek segítenek a legtöbbet, az Inazuma pilotjai is gyári értéken vannak, csak minimálisan lett műszerrel finomítva rajta egy szerelő barátom által. Azóta csak a saját készítésű teszteremmel ellenőrzöm, de csak a pillangók tengelyén állítok, legutóbb is úgy volt, de annyira minimális volt az eltérés hogy szinte értelme sem volt piszkálni. Leengedem ezres fordulatig , aztán ha kissé emelt fordulaton se mászik el akkor nincs értelme tovább tekergetni, fentebb már úgyis a siberek dolgoznak, arra viszont allergiás vagyok ha alapjáraton egyenetlen. A spuri ezeknek a karbis gépeknek az orvossága.
Az a spuri nem kerül sokba, meg az sem, hogy a levegőszűrő szívónyílását, és a kipufogó lukát egy dugóval eltömítsük! Nekem van egy tartalék blokkom, a szívó és kipufogó nyílásokat szintén ledugóztam. Természetesen a hengerekbe egy köbcenti olaj fecskendővel belespriccelése és a főtengely többszöri átforgatása után.
fórumokon, itt is olvasom ilyen-olyan véleméynt is. De akkor ezt a hozzászólásod most elmentem, és következő télen így fogom :)
Szülőknél garázsban áll, amit fűt felette a ház valamennyire. Akkor lehet hogy majd benzint is leengedem, vagy kezelem spurival :)
Nem tudom ki az aki "mást mond", de lényeg, hogy benzin manapság önmagában igen korrodáló tulajdonságú. Ezt lehet ellensúlyozni spurival. Èn nem engedem le a gsxr porlasztókból a benzint, mert a német -osztrák üzemanyag, még nem annyira vészes eddigi tapasztalataim szerint, viszont ennek ellenére szó nélkül kezelem spurival az üzemanyagot.
A tank is lehet szárazon, ha pl nincs hőingadozás a helységben, vagyis pl állandó szobahómérséklet van, de kevés az ilyen lehetőség , ezért inkább azt teletöltjük, és spurival kezeljük. Ha nem vagy biztos pl a csap tömítettségében, akkor érdemesebb akár a benzincsövet is lehúzni a csap után a porlasztókról, így max. kifolyik a földre, de nem folyik be a blokkba, vagy légszűrőbe, ami sokkal költségesebb lehet, mint a pár liter benzin, amit ilyenkor legalább észre is veszel. Szerintem a józan paraszti ész minden körülmények között eligazít a "mást mondók" között.
hát csak mindenki mást mond. Mondjuk az igaz hogy simán le kellett volna engednem a karbikat, de télre terveztem karbipucolást, ami elmaradt sajnos.