Jó estét az Uraknak! Azt hiszem reggel nem lesz strandidő! Már most -1 fok van, és gyönyörűtiszta az égbolt! De nem is baj fogynak a kártevők legalább! Ideje már egy kis legalább egy hetes -15°C-os fagynak! A Kandúr cica nyakából két napja vettem ki kullancsot !! December végén?!! Pedig azt hittem holnap legalább olyan idő lesz mint ma. De már most látom, ez nem fog összejönni!!
a mérőórákat kicserélte az ÉMÁSZ a legmodernebbekre,apáméknak+mondtam,hogy a kapcsolókon kívül ne nyúljanak semmihez annyira azért nem veszélyes a dolog,de volt már,hogy az átmeneti ellenállás miatt lefüstölt a dugalj....
én is+csinálnám,mert vágom ezeket a dolgokat.... csak se időm,se kedvem....és mivel én nem félek az áramtól(szerelés közben az automatát csak akkor nyomom le,ha nincs 3métrnél messzebb,mert lusta vagyok tovább gyalogolni )úgy hogy a legjobb védelem,hogy anyám közben dobálja magára a kereszteket pedig nem is katolikus
Szerencsére egyre kevesebb! Én is cseréltem teljes vezetékezést mert a padláson az egerek lerágták a vezetékról a szigetelést, és zárlatos lett, szerencsére nem volt sok az egészben, és áthúzkodtam.
No sziasztok!
Most értünk haza és csak lesek, hogy micsoda forgalom vagyon itt. Visszatérve egy gondolat erejéig a főtengelycsapágyra és a kuplungra. Nyilván a kuplung oldásakor feszül meg a csapágy tengely irányban. Hogy itt miért ilyen csapágyat szereltek be és másutt miért másmilyet nem tudom. Itt szerintem még valószínű a tartósság vezérelte a mérnökurat.
ez egy falusi ház,nagyon régi,sok helyen még az ún."berman csövek"vannak a falban...régi,szar vezetékek.mikor kapcsolót cserélek vagy hasonló,a hajamat tépem ráférne egy teljes vezetékelés...
apámék garázsában a 380as köszörű évtizedek óta ráz haverom egyszer rákönyökölt rövidujjúban,aztán akkorát ugrott,hogy a túlsó fal fogta meg és még nem is ez volt a legnagyobb balhé a "szakműhelyben" kár,hogy akkor még nem volt jutub
Mondjuk ez így van az élet más területén is, a szakmánkból is tudok példát erre, elhívtak egy helyre mert rázott egy készülék. Amikor rámértem a gépre megjelent rajta a hálózati feszültség ami a védővezetőn érkezett... előttem villanyt szereltek ott. Az elágazó dobozban szétkötöttem mindent hogy ne maradjon fenn az életveszélyes állapot, aztán mondtam hogy szóljanak annak aki összekötögette és csinálja meg újra, de mielőtt távozik ellenőrizze amit csinált. Nem kötöttem össze semmit mert ki tudja mit követett még el, mindig az a hunyó aki utoljára szerelt és én nem szeretnék más miatt bajba kerülni.
Félelmetes ahogy emberek, szakmai képzettség nélkül a hályogkovács "biztonságával"nekilátnak "motort szerelni" addig amíg egy ilyen szerelésből haláleset nincsen. Miközben az alapvető dolgokkal nincsenek tisztában. Még ha magának szerel akkor is halhat meg más , felfogni sem tudják mekkora felelősség!!
Az a tervező dolga! A szerelőé pedig az , hogy tudja miért van az ott és úgy! És tudja szakszerűen kicserélni! Azért kell a szakmát tanulni.
De mi a konkrét ellentmondás?
Egyszer egy Jawa 250-es galéria kapcsán megdicsértem az 559-est, nekem is régi álmom felújítani egyet, sőt van is az utcánkban de nem adja el a tulaj sajnos, pedig az egér már bekötözött a légszűrőházba... Na nem is ez a lényeg hanem az a bizonyos galéria, ahol semmi rosszat nem mondtam a Pannóniákról, csak éppen nem az ősmagyar motormárkát dicsértem. Egyik hozzászóló még a magyarságomat is megkérdőjelezte "milyen magyar vagy te?!" felkiáltással... Pedig megdobogtatja az én szívemet is ha szépen restaurált darabot látok, de azért tényleg voltak velük gondok, bármennyire is a miénk volt. Tudod olyan mint a magyar citrom, kicsit sárga kicsit savanyú...
Most értünk haza és csak lesek, hogy micsoda forgalom vagyon itt. Visszatérve egy gondolat erejéig a főtengelycsapágyra és a kuplungra. Nyilván a kuplung oldásakor feszül meg a csapágy tengely irányban. Hogy itt miért ilyen csapágyat szereltek be és másutt miért másmilyet nem tudom. Itt szerintem még valószínű a tartósság vezérelte a mérnökurat.
De mi a konkrét ellentmondás?