Köszönöm, oda nem jártam így nem ismerem de érdekes olvasmány, azért pár motort már szedtem-raktam össze és a gyakorlatban van némi ellentmondás e könyv tartalmával szemben.
Sajnos a Pannónia a hulladék "acél" minősége miatt, hogy az aluminiumot ne is említsem!! Csak a hangja , és a nyomatéka, az szuper volt!! Felkapcsoltam ötödikbe és dombnak fel le tartotta a sebességet. Csak havonta egy nap karbantartás gyújtásbeállítás stb..
Pedig csak az elektroacélgyártást kellett volna megtanulni és a precíz gyártást!! Az első teleszkóp gyárilag ferde volt! Garanciában cserélték, volna az udvarán a porban a szerviznek , csak én azt mondtam, hogy így nem! Magam csináltam otthon.
A múltkor már említetted hogy a P21 milyen nagy fordulatú volt, most is elképedtem rajta, a kis 400-as Honda is kerek 7 ezret forgott száznál, de azért a Pannónia elég változó, de inkább gyengécske anyagminőségéről volt híres. Itthon is volt apám ismerőseinek régen, de szinte mind panaszkodott rá, állítólag a Jawák sokkal jobbak voltak.
Mo meg nálad védve kímélve és becsülve voltak. A P21-et újonnan vettem . 67 000 km után akkora volt a kopás a hengerben, hogy másik henger kellett hozzá. És akkor gondolkodtam a hengergörgősön, de az csak 7000 fordulatot bírt. A P21 pedig 5.-ben 103 km/ óránál forgott ennyit.
A ferde hatásvonalú csapágyról már én is hallottam de még motornál nem találkoztam vele, elképzelhető az is hogy egy korábbi tulaj újított... hallottam már ettől vadabb dolgokról is. Amire emlékszem azokon tutira nem volt, a kis 125-ös ETZ lánccal hajtott a kuplungra ott is golyós volt de ott nem is volt semmiféle axiális terhelés, viszont a 250-es ETZ kuplungja a főtengelyen volt és ferdefogazású fogaskerék közvetítette a hajtást, mégis golyós volt a csapágy. Na mindegy jó motorok voltak nálam legalábbis sokat bírtak.
Vagy az előző gazdája tette bele?! Annakidején én a P21 főtengely szélső csapágyait akartam kicserélni hengergörgősre, de a kisebb
max fordulatszám miatt végül nem tettem!
Üdvözöllek! A normál csapágy pl egy 6203-as radiális terhelésre van méretezve. Ha a tengely végén van egy ferde fogazású fogazkerék akkor már tengelyirányú erőhatás is fellép, és ezért olyankor mélyhornyú csapágyat használunk, pl 6303-ast ! Vagy kúpgörgőst, mint az autó kerékcsapágyakban, van vagy a motor kormánycsapágya, mert ott lehet ilyen kialakításúval találkozni. Amot említesz ott biztos , hogy mélyhornyú van, bár ott a tengelyirányú erőhatás rövid ideig tartó.
SziaI Látom te képben vagy ezekkel a csapágyakkal, kifejtenéd nekem mit is jelent ez a ferde hatásvonalú, mert ilyenről én még nem is hallottam, Valamint pl. egyszerű példa Mz, Etz, 250 ott is a főtengely végén van a kuplung és sima golyós csapágyazása van a főtengelynek akkor hogy is van ez?
Mondjuk én még mindig nem értem, oké hogy a főtengely végén van a kuplung de az egy önálló mechanizmus, közvetlenül tengelyirányú erőt nem gyakorol a főtengelyre, legalábbis nem kellene neki. Arra gondolnék inkább hogy szerelhetőség szempontjából előnyös, régebben erre is jobban odafigyeltek.
A Simsonnak nem a főtengely végén van a kuplung, ott egy ferde fogazású kisfogaskerék van ráadásul a ferde-hatásvonalú helyett a mélyhornyú is megtenné! Nem tudom miért nem azt tettek?!
Nem tudom mennyit mehetett, de a turbó burkolatai belőlről szinte lepucolhatatlanul ganésak. Mondjuk a blokk se volt kutya. Egy egész napig takarítottam.
Tévedtem, bocsánat! pont pakolgatok a műhelyben és megtaláltam, az Apriliáé is görgős nem golyós... rég volt, sőt azóta már tudtunk szerint legalább a 4. gazdája nyövi a kis sportgépet.
Érdekes, én még nem találkoztam csak hagyományos csapággyal, ill. tűgörgőssel. Ez utóbbiból éppen három van benne. Mire összejátszottam őket lett egy pár ősz hajszál.
Ne szerénykedjünk kérem, ami jó, az jó. Kihasználva az itthon létet, én is összeraktam a Puch-kedli blokkját. Tegnap még a satupadon egy pár puffanás erejéig be is röffentettem. Van még meló vele, de biztos jó lesz. Mint érdekesség, olyan csapágyat találtam a főtengelyen, amit sose láttam motornál. Mint a kerékpárok agycsapágyai. Konkrétan ilyen mint a képen. Mivel hibátlanul futott, maradt mind kettő, csak a szimeringeket kellett cserélni, azok viszont beton kemények voltak.
Pedig csak az elektroacélgyártást kellett volna megtanulni és a precíz gyártást!! Az első teleszkóp gyárilag ferde volt! Garanciában cserélték, volna az udvarán a porban a szerviznek , csak én azt mondtam, hogy így nem! Magam csináltam otthon.
http://www.tankonyvtar.hu/en/t...
max fordulatszám miatt végül nem tettem!
Sikerült feltenni az első galériát az oldal megújulása óta. Nem bonyolult csak szokni kell
http://www.sportmotor.hu/album...