Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja, az idöjósok azt modták, hogy szombatra kicsit hüsibb, napos, vasárnap már esős.
Mindig is tiszteltem az ilyen embereket, akik így hipp-hopp ügyesen megszerelik a motorjukat. Mint már említettem, - motorszerelési tudásom egyenlő a 0-val - nekem ez már néha a varázslás kategória. Arról nem is beszélve, hogy Neked mennyivel egyszerűbb hozzáférni a blokkhoz, mivel naked a bicigli.
Megint igaza van az "Öregnek", de annyival kiegészíteném, nem csak benne van az anyag, de egyszerű is mint a faék. Olvasgatok több fórumot is és elszörnyedek micsoda pénzeket költenek szervízre olyan egyszerű hibák miatt is ami otthon is elvégezhető lenne. Amikor vettem a csühöst mondták páran, hogy elavult és amúgy is az olaj-lég hűtés sz@r, meg zajos, meg majd órán száján folyik az olaj mert magasabb hőfokon dolgoznak mint a vizesblokkok. Volt is a szelepfedélnél egy kis könnyezése és az egyik "O" gyűrűt is ki kellett cserélnem, de azt mondtam bebizonyítom, hogy ezeket is rendbe lehet szedni. A szelepfedél könnyezését elsőre sikerült megoldani igaz nem akármilyen tömítő anyagot használtam hanem olyat ami 1200°-ig hőálló és követi a hőtágulást azaz puha marad. Az "O" gyűrűt nem sikerült elsőre ezzel megoldanom mert sérült egy kicsit mikor kiszedtem, ezért kicseréltem az összeset és úgy lett jó. Azóta eltelt egy szezon amit "száraz" blokkal motoroztam végig, aztán a múlt hét végén amikor a Tiszára mentünk az első pihenőnél mondja a haver, hogy "új szaga van a gépnek" de már akkor én is éreztem. Ma korábban végeztem és nekiláttam leszedni a tankot, mert a szelepfedélnél ill, az "O" gyűrűknél (ahol korábban javítottam) nem látszott könnyezés. Levéve a tankot látszott a kartercső tövénél a könnyezés és lötyögött is a cső a csonkon hiába volt rajta a rugós szorító, viszont nem volt egyértelmű, hogy a cső mellett tömítetlen vagy a kis dekni alatti tömítéssel van a gond. Mivel az még nem volt lebontva úgy láttam jónak, hogy a korábban bevált módszerrel javítom ki azt is. Kb 1óra alatt végeztem, de benne volt az is, hogy elugrottam a boltba awab-bilincsért mert nem bíztam a rugós szoritóban ami eléggé kitágult. Ezt szervízben mennyiért csinálták volna meg? Nekem az egész 100 Ft-ba került (a bilincs ára), tömítő anyagom meg még maradt régebbről és éppen elég lett. Maga a munka nem volt bonyolultabb mint mondjuk kicserélni egy izzót. Ha én egy emeletes bérházban laknék ezt akkor is megcsinálnám a parkolóba. Már csak azért is, hogy bebizonyítsam egy olaj-lég hűtésű motor is lehet olyan tiszta amiről akár enni is lehetne .
Ne törődj vele ki mit mond, hadd jártassák. Ezekben a gépekben benne van még az anyag. Motornak néz ki, és nem kell a szervizhez laptop.
Lehet, hogy félreérthető voltam, de nagyon szeretem a motoromat, sok embert megoszt a külalakja, sokan nem szeretik, azt mondják nagy "bumszli", nehezen kezelhető a városban. Nekem viszont régóta tetszik, mindegy, hogy város, vagy azon kívül, jól elvagyunk egymással. A 300 píz se egy nagy összeg, de ha épp 1 kis semmit kapsz érte, az durva. Igaz, ezen az alapon mondhatjuk, hogy mit is kapunk pld a teljesítmény adó címszó alatt bekaszált lóvéért. A nagy semmit.
Sziasztok!
Ezt nem hallja meg messziről a rendőr ne aggódj Joszef, hiszen azért kinlódtam vele, maradt is a feelingből de nem lett feltünő és huligános, abból már kinőttem mint a járókából . Miklós, ezek szerint nincs nagy kötődés Te és a motorod között pedig szépek az F-esek (főleg az újabb hátsólámpás), de hidd el nem csak a Suzura drágák az alkatrészek főleg ha gyárihoz ragaszkodsz. Anno amikor rendeltem a Hondához a hézagoló lapkákat (eredeti japót) kíváncsiságból rákérdeztem néhány olyan alkatrészre is amiből nem igazán lehet utángyártottat kapni itthon (belpiacos volt a gép). Hát komolyan mondom olyan árakat mondtak... gyomorszájon talált úgy, hogy a fal adta a másikat , a fődarabok többe kerültek volna mint a motor értéke . Amúgy meg személyautókhoz is 200-300Ft-ba kerülnek a kárpitbolhák, de mással meg kókányolás megoldani.

Más: röhögtem olyat azon a bizonyos ismerkedős oldalon ami már itt is szóba került, hogy ihaj . Arra nagyon jó, hogy régi ismerősöket lehet a segítségével találni de a többi már kimeríti a kabaré fogalmát. Így szólt az egyik alkalmazás mondata: "XY kapott egy birizgát, egyik ismerőse kilőtte csúzlival" Felnőtt emberek ráadásul... Jött nekem is régebben, hogy pl,"valaki véleményt írt rólad, hogy jól nézel e ki, ha kíváncsi vagy vedd fel ezt az alkalmazást". Me se mertem nézni , meg nem is érdekel úgyis tudom a szomorú valóságot . Vagy van ilyen, hogy "XY küldött neked egy tejet biztosan örülne ha küldenél neki egy sört" Meg a lófütyit! Höhhh... téjért sört Mekkora sz@r üzlet lenne!
Igen. De ezt ők nem, így gondolják. No mindegy, mindjárt ülök a motorra, és kis kerülővel elhúzok haza!
Pedig a kurva haramiák , fizethetnének is érte, hogy odafáradtál egy olyan izéért!
Megosztom az élményemet az úri Közönséggel: Elgurultam a Suzuki bótba, hogy vegyek a motorhoz bedugós kis műanyag patent jellegű valamit. Kb 2 fillérbe kerülhet az előállítása, de mire a bótba ér, 300 píz lesz belőle! Hát ilyen motort se veszek többet. A sógorom is mondta már, hogy 1 baj van vele, nevezetesen, hogy a tankra az van írva: "suzuki"
Olyan szépen süt a nap, hogy motorozósan jöttem be. És így logikusan jön, hogy úgy is megyek haza.
Látom sikerült a hét végetek, Gratulálok. Laci, nem utolsó szempont , hogy halkabb kipufogó esetén nem készülődik a rendőr , már akkor amikor még másfél km-re vagy tőle .
Ok! Vasárnap kielemezzük a kérdést, no meg a dobomat is megszakérted.
Gondolom a tied is nyitott sportdob csak nem karbon hanem nemesacél borításal. Benne perforált béléscső, körülötte gyapot.
Az ötlet Joszeftól jött "tegyél bele Lidl-ben kapható fémgyapotot" de tovább gondoltam mert volt itthon fém rostély amiből csináltam elválasztó kamrákat amik szépen lekezelték az erős kongó hangot. A kibelezett csőről nem készítettem fotót mert olyan szinten kentem magam össze a használt gyapottal, hogy úgy néztem ki mint az ördög és be se mentem a gépért, a fotókon csak a végeredmény látszik.
Első kép a rostély amiből az elválasztó lapok készültek, második a kipufban az elválasztó lap (még további 3 van benne ami már nem látszik) a harmadik meg az a rozsdamentes laposvas amivel lejjebb engedtem 3centit a dobot, hogy ne feszüljön és ne járjak megint úgy, hogy szétmegy a szegecs.
A link meg a hangjáról ami a végeredmény lett, de ha minden jól megy vasárnap élőben is hallhatod, én is kiváncsi vagyok milyen az F-es verzió és mennyivel másabb mint az enyém.
Érdekel.
Ez fura pedig nem beszéltünk össze , ugyanezt tapasztaltam én is, szelephézag beállítás után (karbi szinkron, légszűrőcsere) erőteljesebb lett a kipuf.hang. Aztán jött a műszaki, beleraktam a killert majd kivettem, mert amúgy is szét kellett fúrni a dobot. Az előző tulaj úgy rakta fel, hogy felfelé megfeszült és gondolom a rázkódástól kilötyögősödtek a szegecsek. Leszedtem az egészet, killer ki, szegecs lefúr, perforált béléscső kivesz. A beléscsövet 4db perforált lemezzel (rostély) kamarákra osztottam, a külső karbon héjból 2cm-t levágtam (az előző szegecs oválissá vált furatai miatt) majd a gyapotot kipótoltam és jól megtömtem a módosított béléscső körül. Öszetoltam újra fúrtam, szegecseltem, killert nem raktam vissza. Most nem kong olyan durván mint nyitottan, kicsivel hangosabb mint killerrel, de alapjáraton gyönyörű basszus hangja van, ma is imádtam ahogy dorombol és nem is hangos, a haver CX 500-ának kipufját hallottam az enyém mellett pedig az gyári.
Mindjár keresek képet, valahol megvan az is, és a hang is ha érdekel valakit.
Hello!
Igen, azért mentem tegnap is, meg ma is egy kört. Jó a sisak, jó a hátsó gumi, gurul a motor, de azt tapasztaltam, hogy amióta elhoztam a szerelőtől, ( szelephézag, karbi szinkron, légszűrő csere, stb. ) tolakodóbb lett a dob hangja. Ha így folytatódik, kezdenem kell vele valamit.
Üdv az Uraknak!
Megvolt a mai motorozás ami úgy hatott rám mint egy vérátömlesztés, legalábbis arra az időre elfelejtettem minden nyűgömet. Még nyugodt a természet, emberek is alig voltak, a tiszai kikötők is üresek csak kevés csónakot és hajót láttunk. Már reggel 12° volt mikor indultunk ezért nem kellett nagyon aláöltözni és ez nagyban javította a komfortérzetet a múlt heti motorozáshoz képest. Az se mellékes, hogy olyan utitársaim voltak akikkel sok ezer kilométer köt össze és elég csak összenézni ahhoz, hogy tudjuk mi a helyzet. Remélem nektek is jól telt az első igazán tavaszi nap ami egyben a csillagászati tavasz első napja is . Remélhetőleg a kerti munka mellett Miklós is kipróbálhatta az új bukóját és megosztja velünk a tapasztalatokat .
Hárman indulunk itthonról, Püspökladánynál csatlakozik még két cimbora és gondolom Karcag, Beregfürdő, Kunmadaras, Tiszaörs, Tiszafüred útvonalon. Az egyik barátomnak Tiszaszentimrén lesz egy kis dolga, lehet menetben azt is elintézzük. Visszafelé a 33-ason lenne érdemes a Hortobágyon keresztül, de az az igazság nem lett lefixálva csak az indulás. Szép helyek vannak arra és finom a halászlé , voltunk már ott egyébként, de most ez csak amolyan bemelegítő kör. Remélem jó időt fogunk ki.
Én arra gondoltam, hogy milyen útvonalon mentek. Csak félre érthetően fogalmaztam.
Köszi
OK.Sok sikert!
Majd tájékoztatlak mit sikerült összehozni
Van piros-zöld- kék -fehér sárga .
Ez az az anyag, csak én kisebbet használok. És egyszerre csak keveset kell bekeverni , mert megköt. Nagyon kell figyelni a kisebbik komponens adagolására.
Na az lesz a f@sza a led-es, az királyos lenne, főleg mondjuk zöld színűben, majd lenyomozom