Hahóóóóóó! Már megint zajlotok, és persze, hogy a legkisebbet meritek szapulni . 10w40 kontra 20w50 a könyv meg 15w40-et emleget amire mindenki azt mondja, hogy az nem való semmibe. Hát akkor mi a jó francot merjek beleönteni? Még jó, hogy a szűrőből nincs ilyen nagy felhozatal.
Majd kitalálunk valamit! Pld, ráolvasással....., vagy valami vudu szertartással, mert itt már más nem segít! ( De lehet, hogy így is sziszifuszi küzdelem lesz.)
Hála az égnek nem olvasója ennek a fórumnak, így titok marad a fater sötét múltja
Szerencsére kárt nem tettem senkiben, csak egy régi Niza furgon bal első ajtaját vágtam haza, meg az ETZ 250-est, ja és a kiskőrösi bukómat, meg kishíján magamat
Vigyázok ma már nagyon mindenemre, de nem vagyok álszent, régen 17-18 évesen máshogy gondolkoztam és bizony okoztam kellemetlen perceket a szüleimnek még az ETZ-s időkben, barátot is vesztettem el (egyszerre kettőt is), most meg annyira máshogy látom a dolgokat. Ráadásul már a nagyobbik fiam is motorozik és amikor elindul itthonról bizony eszembe jutnak a régi dolgok, meg persze korholtam is mikor tavaly nyáron háromszor kellett széthúzni a szimó blokkot, pedig én se voltam különb
Gondolom Te sem sokat pörgetted tiltáson? Ráadásul egyre kevesebbet egykerekezel Én minden második évben cserélem az olajat, nem tudom mi lenne, ha gyorsabban feketedne , de most sem volt vészes.
És? Ne feledd, hogy Honda!
Az enyém a CB 250 1974-es évjáratú volt! Elől már tárcsafékes, önindítós és 12V-os rendszerű. Mindössze a szelepszár szimeringet meg a lánckihajtásnál lévő szimeringet cseréltem a motorba. Füstmentesen járt és a hangja is gyönyörű volt.
Akarod hallani?
Tessék:link
Pro és kontra
Nagyon sok függ attól is mennyit futott a motor, ha már harangoznak benne a dolgok akkor tényleg segít a hangján a sűrű olaj, de amíg jó egy motor kondíciója azt kell beletölteni ami az előírás és akkor biztosan nem csinálunk kárt.
Az én tapasztalatom messze áll a tiédhez , elismerem, csak azért ástam bele magam ezekbe az írásokba mert szeretném a legjobbat a motornak.
Mondjuk az is, hogy 6ezrenként cseréljük szerintem vétek, de mégis cserélem én is, holott pl. a 89-es nagyfordulatú (13500-ig pörgött!) CB 400 szervízkönyve 12ezres csereperiódust írt elő, pedig az akkori olajak meg se nagyon közelítették a mai modern kenőanyagokat, de mégis futottak közel 200ezret gond nélkül azok a régebbi motorok is.
Olajbiznisz! Természetesen nekik jó az ha minél sűrűbben vesszük.
Ahány olajjal foglalkozó írást olvasol, mindegyik ír valamit . kinek mihez van kedve. Kinek a pap, kinek a lánya...... nekem (tanultakból ) azért 20-50, mert azzal, ha csendesebb, akkor , azt jelenti : ellenállóbb az olajréteg az alkatrészek között, nem a fémek verődnek össze, és harangoznak , hanem -olaj van közte- ! Az meg hogy a hőt hogy viszi , ha jobban melegedne zörögne, mert vékonyodna. A levegőhűtésű Deutsch-dízel motorba helytállt remélem a motorka is hálás érte. De ezek az olajak már nagyon jók.
Szia!
Amikor újrakezdtem a motorozást és megvettem az első 4T-s motoromat, igyekeztem a lehető legtöbb szakirodalmat és az olajtémával kapcsolatos fórumokat elolvasni. Meglepett mennyire mások a tapasztalatok és mennyire ütköznek a vélemények.
Sokan 20W-50-es olajat javasolnak a régebbi gépekbe ami valóban csendesebb járást eredményez de nem biztos, hogy hosszútávon is ez tesz jót a motornak . A motordoktor rovatban olvastam, hogy egy jó motorolajnak nem csak a résveszteségből eredő zajokat kell csillapítania (ami ugye a futott km és a motor kopottságának függvénye), hanem sokkal fontosabb pl. a hőelszállítás vagy a surlódás ill. két fém egymáshoz való nyomódásának következtében fellépő energiák lekezelése akár hideg vagy akár extrém meleg üzemben is. Ha belegondolunk lehet is ebben valami, mert egy sűrűbb olaj lehet lassúbb mint egy "vékonyabb" ami gyorsabban kering és a kritikus helyeken hamarabb elszállítja a hőt de a modern gyári adalékanyagok miatt biztosítja a nagy nyomásnak kitett helyek szelephimbák, főtengely, hajtókarok stb... igénybevételének védelmét is. Szerintem a legjobb választás a gépkönyv előírása, ami persze ad választási lehetőséget (főleg a régebbi könyvek ilyenek) de itt azt kell figyelembe venni, hogy főleg milyen időjárási körülmények között használjuk a gépet. Nálunk nem állandó a klíma ezért a középutat célszerű választani, nekem erre azt mondták a Suzukinál hiába lég-olaj hűtésű a gép maradjak a 10W-40-es teljesítményszintű olajnál. Megfogadtam a tanácsot és nekem Motul 10W-40 van amivel nagyon elégedett vagyok de nem csak én hanem a hondás ismerőseim is, vajpuha váltó, szép motorhang, ezek a tapasztalatok és nekem nem is fogy belőle (nem eszi ). Van ebből az olajból 10W-50-es is aminek nagyobb a felső hőtűrése, olyat akartam eredetileg, de a Suzukinál lebeszéltek róla mert szerintük felesleges. 11200Ft-ért vettem 4l-es kiszerelésben, de van ahol olcsóbb és 10ezer körül megkapod, legközelebb én is máshol veszem, viszont ha ezt használod nyugodt lehetsz, hogy megtettél mindent a motorod védelméért.
Bocs mindenkitől a szófosásért de erre a témára nem lehetett két mondatban válaszolni.
Én ezt ajánlom:
Na üdv az uraknak régen voltam errefelé, de motoron már kicsit többet
Olajat kéne cserélnem. Van valami tipustippetek. Mindegy milyen csak olcsó 'oszt jó legyen Tudom Jozef 20W 50
Áldott jó ügyelet!
Alig írtam meg az előző hozzászólást már csörömpölt is a telefon, "fa a hálózaton valahol Martinkán" még az előbb értem haza, de legalább ledolgoztam a krémest
Most is bírnék zabálni, de azt hiszem egy alma és utána tente
Nagykörű mikor lenne nektek jó, nekem ez a hétvége nem jó, de utána
Üdv az uraknak! Egy kicsit rég kukkantottam be, hát van mit olvasgatni Üdv az újaknak , kezdünk népesedni. Köszönöm a jókívánságokat Laci! Nagykörű tervben van ha nem jön be valami meló (pl. házgenerál, kukorica föld, traktor tuning, stb.)
Lajos! Hol vagy? Ezek bántanak!
Szerencsére kárt nem tettem senkiben, csak egy régi Niza furgon bal első ajtaját vágtam haza, meg az ETZ 250-est, ja és a kiskőrösi bukómat, meg kishíján magamat
Az enyém a CB 250 1974-es évjáratú volt! Elől már tárcsafékes, önindítós és 12V-os rendszerű. Mindössze a szelepszár szimeringet meg a lánckihajtásnál lévő szimeringet cseréltem a motorba. Füstmentesen járt és a hangja is gyönyörű volt.
Akarod hallani?
Tessék:link
Nagyon sok függ attól is mennyit futott a motor, ha már harangoznak benne a dolgok akkor tényleg segít a hangján a sűrű olaj, de amíg jó egy motor kondíciója azt kell beletölteni ami az előírás és akkor biztosan nem csinálunk kárt.
Az én tapasztalatom messze áll a tiédhez , elismerem, csak azért ástam bele magam ezekbe az írásokba mert szeretném a legjobbat a motornak.
Mondjuk az is, hogy 6ezrenként cseréljük szerintem vétek, de mégis cserélem én is, holott pl. a 89-es nagyfordulatú (13500-ig pörgött!) CB 400 szervízkönyve 12ezres csereperiódust írt elő, pedig az akkori olajak meg se nagyon közelítették a mai modern kenőanyagokat, de mégis futottak közel 200ezret gond nélkül azok a régebbi motorok is.
Olajbiznisz! Természetesen nekik jó az ha minél sűrűbben vesszük.
Amikor újrakezdtem a motorozást és megvettem az első 4T-s motoromat, igyekeztem a lehető legtöbb szakirodalmat és az olajtémával kapcsolatos fórumokat elolvasni. Meglepett mennyire mások a tapasztalatok és mennyire ütköznek a vélemények.
Sokan 20W-50-es olajat javasolnak a régebbi gépekbe ami valóban csendesebb járást eredményez de nem biztos, hogy hosszútávon is ez tesz jót a motornak . A motordoktor rovatban olvastam, hogy egy jó motorolajnak nem csak a résveszteségből eredő zajokat kell csillapítania (ami ugye a futott km és a motor kopottságának függvénye), hanem sokkal fontosabb pl. a hőelszállítás vagy a surlódás ill. két fém egymáshoz való nyomódásának következtében fellépő energiák lekezelése akár hideg vagy akár extrém meleg üzemben is. Ha belegondolunk lehet is ebben valami, mert egy sűrűbb olaj lehet lassúbb mint egy "vékonyabb" ami gyorsabban kering és a kritikus helyeken hamarabb elszállítja a hőt de a modern gyári adalékanyagok miatt biztosítja a nagy nyomásnak kitett helyek szelephimbák, főtengely, hajtókarok stb... igénybevételének védelmét is. Szerintem a legjobb választás a gépkönyv előírása, ami persze ad választási lehetőséget (főleg a régebbi könyvek ilyenek) de itt azt kell figyelembe venni, hogy főleg milyen időjárási körülmények között használjuk a gépet. Nálunk nem állandó a klíma ezért a középutat célszerű választani, nekem erre azt mondták a Suzukinál hiába lég-olaj hűtésű a gép maradjak a 10W-40-es teljesítményszintű olajnál. Megfogadtam a tanácsot és nekem Motul 10W-40 van amivel nagyon elégedett vagyok de nem csak én hanem a hondás ismerőseim is, vajpuha váltó, szép motorhang, ezek a tapasztalatok és nekem nem is fogy belőle (nem eszi ). Van ebből az olajból 10W-50-es is aminek nagyobb a felső hőtűrése, olyat akartam eredetileg, de a Suzukinál lebeszéltek róla mert szerintük felesleges. 11200Ft-ért vettem 4l-es kiszerelésben, de van ahol olcsóbb és 10ezer körül megkapod, legközelebb én is máshol veszem, viszont ha ezt használod nyugodt lehetsz, hogy megtettél mindent a motorod védelméért.
Bocs mindenkitől a szófosásért de erre a témára nem lehetett két mondatban válaszolni.
Én ezt ajánlom:
Olajat kéne cserélnem. Van valami tipustippetek. Mindegy milyen csak olcsó 'oszt jó legyen Tudom Jozef 20W 50
Alig írtam meg az előző hozzászólást már csörömpölt is a telefon, "fa a hálózaton valahol Martinkán" még az előbb értem haza, de legalább ledolgoztam a krémest
Most is bírnék zabálni, de azt hiszem egy alma és utána tente
Nagykörű mikor lenne nektek jó, nekem ez a hétvége nem jó, de utána
Mindegy fogyózok akkor is, 65kg a versenysúlyom és most bővebb vagyok kicsit, ha belegondolok és lennék vagy 80kg fel se bírnék mászni az oszlopra.
(Ma még befigyelt egy nosztalgia krémes, bűntudatom van )