Ha két mérettel nagyobb sisakot veszek, akkor biztosan. Nekem szükségem sincs napszemüvegre. Éppen elég hogy van a szemem előtt egy plexi, meg egy szemüveg.... látni akarom hava megyek.
Az előírást teljesíti mindegyik, de azért tud lenni különbség azon belül is.
Persze nem drasztikus, szóval nem kell félni az olcsóbb sisakoktól sem, csak számítani kell rá hogy azok nem olyan kényelmesek, kevesebb a szolgáltatásuk, vagy gyorsabban öregszik.
A minőség összefügg az árral. Sorrendben valahogy így alakul a minőség:
ABS (vagy más olcsó műanyag)
PC (polikarbonát vagy lexán, szokták golyóálló műanyagnak is nevezni, de ez csak 10cm felett igaz rá :) )
ABS vagy PC keverve üveg, kevlár vagy karbon szálakkal, esetleg ezek keveréke, de még mindig fröccsöntve.
Kompozit üvegszövet
Kompozit, karbon, kevlár, és társai.
Mellesleg a kevlár erősebb, de nem tapad eléggé a műgyanta hozzá, a szén az törékeny (persze erős, de ha enged akkor úgy törik mint a fa), de nagyon jól vegyül a gyantával, ezért szokták karbon-kevlárból csinálni mert így mindkettő előnyös tulajdonságait ötvözik.
Nem jobbak,biztonsági szempontból mindnek kell tudni a jogszabályok szerinti minőséget.
Viszont a kompozit ugyanolyan szilardsag és kisebb méret mellett jóval könnyebb.
Sziasztok! En is buko vasarlasat tervezem, de van egy kis szurke folt bennem. A fiberhlass es kompozit anyagok jobbak mint a sima thermoplast es ABS anyagok? Illetve az fc-motovoldalan melyik arat vegyem figyelembe? A hut-od ar joval kedvezobb, mint ha az eur arat vennem figyelembe, es en szamolom at 310-es euroval hufra.
engem sem erdekelt a namszemuveg, de aztan egyszer lett egy olyan, es azota nem vennek masmilyet... a sisak meg nem fog kette repedni a fejeden akkor sem.
Én biztos, hogy nem áradoznék. Szemüveget használok sisakon belül. A beépített napszemüvegesnél vagy el sem fér benn a szemüvegem, vagy ha igen, nem tudom lehajtani a napszemüveget. A kontaktlencse jó dolog, akinek bírja a szeme. Szoktam használni, de nem mindig. Motorozni meg mindig akarok, akkor is ha szemüveget használok éppen.
A karbon héj az árban, a súlyban, és a szilárdságban jobb mint a többi...ezen felül jól néz ki.
Az hogy kényelmes e azt csak próba során tudod kideríteni.
Elvileg 5 évente kéne cserélni bukót, de az a 30ezer kicsit kevés. Én legalább 100ezret motoroztam 10 év alatt a HJC fs10-es sisakkal mire összeesett a szivacs.
Amúgy nem egy kategória a Shoei-vel, szóval beszéld rá apádat hogy neked olyan kell, mert megéri
Napszemüveg szerintem is alap, de a verseny sisakokban nincs, mert gyengíti a szerkezetét. Viszont utcára és hobbi pályázáshoz teljesen felesleges ilyen.
A sportsisakok sosem csendesek.
A jano tenyleg mondta hogy gyorsan lotyognek a bele miatt.
Viszont a sulya kurvajo ha azt vesszuk.
De az elobbi miatt meg nem vitg ra a lelek hogy aaz ugyanakkor lyen sulyu RS2 t lecsereljem.
Nincs benne napszemüveg, innentől már csak szép haveromnak ilyen van, a nem carbon kb 30ezret ment vele és ki kellett cserélni a belsejét mert a szivacs össze esett benne. Nekem n87 van, ebben is már össze esett a szivacs és csak ~25ezret motoroztam enne.
Shoei-t vennék ha nem sajnálnám rá a pénzt.
Vagy ez a bevált hogy 2-3év vagy inkább 30, max 40ezer km és bukót kell cserélni ?
Persze nem drasztikus, szóval nem kell félni az olcsóbb sisakoktól sem, csak számítani kell rá hogy azok nem olyan kényelmesek, kevesebb a szolgáltatásuk, vagy gyorsabban öregszik.
ABS (vagy más olcsó műanyag)
PC (polikarbonát vagy lexán, szokták golyóálló műanyagnak is nevezni, de ez csak 10cm felett igaz rá :) )
ABS vagy PC keverve üveg, kevlár vagy karbon szálakkal, esetleg ezek keveréke, de még mindig fröccsöntve.
Kompozit üvegszövet
Kompozit, karbon, kevlár, és társai.
Mellesleg a kevlár erősebb, de nem tapad eléggé a műgyanta hozzá, a szén az törékeny (persze erős, de ha enged akkor úgy törik mint a fa), de nagyon jól vegyül a gyantával, ezért szokták karbon-kevlárból csinálni mert így mindkettő előnyös tulajdonságait ötvözik.
Viszont a kompozit ugyanolyan szilardsag és kisebb méret mellett jóval könnyebb.
Es nemigen van mas ilyen sullyal a piacon.
Az hogy kényelmes e azt csak próba során tudod kideríteni.
Amúgy nem egy kategória a Shoei-vel, szóval beszéld rá apádat hogy neked olyan kell, mert megéri
Napszemüveg szerintem is alap, de a verseny sisakokban nincs, mert gyengíti a szerkezetét. Viszont utcára és hobbi pályázáshoz teljesen felesleges ilyen.
A jano tenyleg mondta hogy gyorsan lotyognek a bele miatt.
Viszont a sulya kurvajo ha azt vesszuk.
De az elobbi miatt meg nem vitg ra a lelek hogy aaz ugyanakkor lyen sulyu RS2 t lecsereljem.
Shoei-t vennék ha nem sajnálnám rá a pénzt.
Vagy ez a bevált hogy 2-3év vagy inkább 30, max 40ezer km és bukót kell cserélni ?
https://www.fc-moto.de/epages/...