Sziasztok,
Idén sikerült egyszer lemosnom a kis kedvencemet (igaz nem is vagyok egy nagy esőmenő:-)). Magas nyomású mosóval 1-1,5 méterről "ködöltem" Nem ázott be viszont patyolat lett. Arra figyeltem azért, hogy utána mentem 20-30 km-t, hogy teljesen ki tudjon száradni a nedvesség a zegzugos részekből is. Nyilván ha vannak makacsabb szennyeződések annak Neki kell majd futni komolyabb felszereléssel (Pl. lánczsír a hátsó keréken...). De azt majd szezon végén...vagy a következő szezon elején.:-)
Üdv:
Zsonyi1 bocs a késői válaszért. Csepel sziget és környéke a rövidebb csapatások. Pilis, Velencei tó a számomra közepes távok. Most 7végén Elmentünk a Balatonra pár barátommal. Almádiban egy hekk majd Tihany komp...és haza. Szuper volt. cca 300 km. Jövőre tervben Transzfogaras vagy Ausztria,-Olaszország tervben.
Mit gondoltok az ebay-es utángyártott alkatrészekről? Az árak alapján nem hiszem hogy a gyári minőség közelébe érnének, de attól még lehet jó...
Konkrétan ez a kettő érdekelne: www.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F111970019890]https://rover.ebay.com/rover/0...[/url] www.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F273667945056]https://rover.ebay.com/rover/0...[/url]
Köszi ha megnézitek!
Lényeg tömören: Autó telibe verte a motort nagynyomású vizzel és a motor leállt,elgondolkodtató hogy nagynyomású mosón mosom a motort óvatosan beködölve,mégsem ázik be,ennyi..
Még leirok nektek egy rövid történetet: Munkából mentem hazafelé (50km) motorral. Végig vert az eső,dörgött,villàmlott,nem csak csepergett.Autópályán mentem kb 25km-ert,élmény volt,lévén péntek!
Ok. A nagy nyomású mosóval pöpecre le lehet mosni a motort,csak nyilván nem 2 cm-ről kell.. Ezért írtam azt hogy beködölni... Az azt jelenti hogy távolról kb 1 m-ről.A láncszemekből sem mos ki semmit.. Azért mert a láncot nem mossuk pláne nem közellről nagynyomással. Mindenki úgy mossa a motorját ahogy akarja.. Csak halkan megjegyzem: Aki motoros oktatással foglalkozik már jó ideje,az is nagynyomású mosón mossa amotorokat,közte a sajátját is.. Biztos azért mossa igy mert az a tapasztalata hogy nem lesz baja a motornak ha csak tàvolabról,folyamatosan mozgatva a mosófelyet mossa a vasat... Gondoljunk már bele abba is hogy egy motorozás alkalmával ha elkap egy kiadósabb eső és nem tudunk fére állni akkor mennyi vizet kap a gép? Az se csak harmat csepp amit le kel száritani a gépről..
CB500. Tehát nem krossz-enduro motor, ami esetleg nyakig sáros lehet. Ha nagy nyomású van, akkor van sima slag/locsolócső is. Slaggal lelocsolod, esetleg valami jóféle tisztítószerrel lespricceled, hozol egy vödör samponos vizet, körbemosod vele, leöblíted, szárazra törlöd. max 20 perc. eztán, akinek ingere van rá csili-viliire vaxolhatja, stb.
Nekem olyan mindegy, ki mit csinál a motorjával, de nem értem, hogy utcai motorra MINEK a nagy nyomású?...
Hozzáteszem, a láncnak sem tesz jót, ha nagy nyomással kimosod a szemek közül a kenőanyagot, pont a CB1000R csoportban volt tavaly, vagy tavaly előtt egy sráca, aki ilyen mosás után cserélt valami elektronikát, mert tönkrement...
De még hozzá tennék két dolgot a mosáshoz:-Mindenki sajat felelősségére mossa le a motort magasnyomású mosón..Mert nem tudhatom kinek milyen allapotú a gyári szigetelés . Ha annak ellenére beázna a motor hogy csak beködölte a mosónál..Akkor nagy az esély rá hogy menetközben is be fog ázni ha elkapja egy kiadós eső..
Rendszeresen mosom olyan magasnyomású kézi moson a motort. Az etz-m is ott mostam.A motoros oktató is ott mossa a cbf-ekt.Semmi bajuk se lesz.Csak arra kel vigyázni hogy ne telibe mossunk vele hanem folyamatosan mozgatva a mosó fejet. A motort csak beködöljük vele.
Szia.Olaj álló gumilap,lágy műanyag lap,esetleg vastagabb nylon fólia mint amiből a fólia sátrakat készitik,vagy még klingerit lap.De! Meg kellene győződni rólla hogy oldja e ezeket a fék "olaj".. Ezeket próbálnám ki. Mondjuk lehet egy bontóba találnál ilyesmit..
Nos... Nem rossz ötlet! Viszont ahhoz kéne tudni a pontos paramétereket
Műanyagosra gondoltam még, az ránézne szerintem és tudná mi a helyzet, de nem ismerek senkit aki ezzel foglalkozna.
Idén sikerült egyszer lemosnom a kis kedvencemet (igaz nem is vagyok egy nagy esőmenő:-)). Magas nyomású mosóval 1-1,5 méterről "ködöltem" Nem ázott be viszont patyolat lett. Arra figyeltem azért, hogy utána mentem 20-30 km-t, hogy teljesen ki tudjon száradni a nedvesség a zegzugos részekből is. Nyilván ha vannak makacsabb szennyeződések annak Neki kell majd futni komolyabb felszereléssel (Pl. lánczsír a hátsó keréken...). De azt majd szezon végén...vagy a következő szezon elején.:-)
Zsonyi1 bocs a késői válaszért. Csepel sziget és környéke a rövidebb csapatások. Pilis, Velencei tó a számomra közepes távok. Most 7végén Elmentünk a Balatonra pár barátommal. Almádiban egy hekk majd Tihany komp...és haza. Szuper volt. cca 300 km. Jövőre tervben Transzfogaras vagy Ausztria,-Olaszország tervben.
https://www.ebay.com/itm/Front...
https://www.ebay.com/itm/Brake...
Konkrétan ez a kettő érdekelne:
www.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F111970019890]https://rover.ebay.com/rover/0...[/url]
www.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F273667945056]https://rover.ebay.com/rover/0...[/url]
Köszi ha megnézitek!
Nekem olyan mindegy, ki mit csinál a motorjával, de nem értem, hogy utcai motorra MINEK a nagy nyomású?...
Hozzáteszem, a láncnak sem tesz jót, ha nagy nyomással kimosod a szemek közül a kenőanyagot, pont a CB1000R csoportban volt tavaly, vagy tavaly előtt egy sráca, aki ilyen mosás után cserélt valami elektronikát, mert tönkrement...
Kösz a válaszokat!
Lemoshatom a vasat nagynyomásúval (pl OMV kút)?
Nem ázik be valahol, akksinál, fesszabályzó felől?
Előre is kösz.
Műanyagosra gondoltam még, az ránézne szerintem és tudná mi a helyzet, de nem ismerek senkit aki ezzel foglalkozna.