Ezt dobta a gép
Cseréltünk. Eddig nagyon elégedett vagyok. Ugyan nem olyan különleges mint a nagy darázs, de jóval olcsóbban megúsztam.
Erőben és méretben pont jó kompromisszum a CB500 és az 1000F között. Szerintem a fogyasztása is az 500-hoz közelít majd - ami szenzációs volt.
Gyárinak tűnik, ott van a kis brembo jel, viszont nekem azt mondta a bontós, hogy ez eredetileg fekete de a nap szépen kiszívta szürkére
Szerintem ne keress pont ugyanilyet, nekem mondjuk az lenne a szempont, hogy a kuplung és fékkar színe egyezzen...
Akkor te vagy a szerencsés kivétel. Üsd be ha van kedved a keresőbe azt a szót hogy termosztát, de használhatsz olyan keresőszavakat is mint pl. hűtő vagy hőfok...
Sorra jönnek fel az túlhűtöttségre utaló kerdések, olyanoké is akik újonnan vették a motort. Elég hosszan ismerem a fórum múltját, bizony nem egy esetben írtak a jelenségről.
Nem tudom, nekem 2002-es volt, újonnan vettem.
DE!
Ezen a távon meleg volt télen a legnagyobb zimában is!
Tudom, mert napi bejárós volt, 5 év alatt 50 ezret mentem vele. Csak bejárás, talán 1 hoszabb túra az 5 év alatt.
Ha másnak nem melegszik azonnal, ott valami nem korrekt!
Felhivtam cblaci által ajánlott céget. Segítőkészek voltak. Frissítették a képet a websiteon:
https://motoralkatresz.eu/termekek/Vicma/741_27_kuplungkar/
Csatolt kèpen az enyém (fék). Lehet nem is a gyári van rajta? Mindenhol abba futok bele hogy közelítőleg sem így néznek ki az ajánlott termékek.
Annak idején itt a fórumon sorra csinálgattuk a forróvizes teszteket, de a kiszerelt termosztátok egytől egyik működtek, így aztán elfogadtuk hogy a CB500 az ilyen, ugyanúgy mint az én akkori CB400-asom, sőt a nagy Hornet is nehezebben melegszik, csak ott az injektor jobban lekezeli a hideg és meleg üzem közötti állapotot, az más dolog hogy a hideg motort nem hajtjuk.
A benzin tartósítására vannak praktikák, sokan használtunk erre Spurit, nyilván a sokáig pangó benzin se jó, de igazából a kiszáradó benzinből visszamaradó szulfát szerű kemény lerakódások okozzák a nagyobb bajt. Lényeg, hogy tele legyen a tank, lehetőleg 100-as benzinnel, de abba se árt egy kis Spuri, havi egyszer egy üzemmelegre járatás, ha engedi az idő akkor akár egy kisebb kör és akkor nagy valószínűséggel nem lesz tűszelep túlfolyás, vagy bármilyen komolyabb lerakódás. Nekem ez eddig tökéletesen bevált, a Hornetből már az akksit se veszem ki télen, mert a leghidegebb időben se hűl a garázs 0 fok alá, arról nem is beszélve, hogy azért havi egyszer legalább jólesik hallani a hangját.
Nekem pont a CB500-al nagyon jó tapasztalataim voltak melegedés terén. Rendkívül stabil volt a hűtőrendszere: télen a legnagyobb hidegben is beállt az üzemi hőfok, nem sokkal azután, hogy kiértem a faluból - ez kevesebb, mint 1 km.
A só jogos, de _szerintem_ ha száraz időben mész, annyira nem árthat. Különben ha nem járod ki a régi benzint, hogyan tankolsz frisset? Mert az is szempont, vagy az csak igazán!
Plussz nem árt a mozgás a szimmeringeknek sem pl.
Itt van jó áron: https://motoralkatresz.eu/termekek/Vicma/741_27_kuplungkar/
Jó áron van, érdemes rendelni tartalékba is, néhány éve egy kisebb borulás után letört az enyém is, ha az apriliás barátom nem olyan előrelátó, akkor nem lett volna egyszerű hazajönni Erdélyből. Így aztán egy Aprilia kuplungkarral jöttem haza, nem pont illeszkedett de hazahozott. A Hornethez is az volt az első hogy beszereztem, fék és kuplungkarból van nálam mindig egy tartalék.
Nekem úgy volt megoldva hogy majdnem teljesen takarta a hűtőt de középen volt rá vágva egy ablak amit zárni lehetett, nekem csak 15fok alatt volt fent. Karton alapú volt de le volt mindkét oldala fóliázva. Itt a fórumon kapta meg valaki miután eladtam a motort.
Van esetleg Valakinek bontott CB500-ból gyári vagy a gyárival megegyező kuplungkar eladó? (Szürke színű). Sajnos az enyém eltörött és nem sikerült azonosat szereznem.
Nálad a pont, a Hondák amúgy se nagyon melegednek hidegebb időben, erre még rátesz a menetszél is. Anno a CB-1 hez volt egy kis hűtőtakaróm, hogy hamarabb elérje az üzemi hőfokot, ha nagyon mehetnékem volt száraz téli időszakban.
Ha úgy indítod be, hogy nem mész vele az is tökéletes, a karbiban lesz egy kis mozgás, a víz megfordul és az olaj is bejárja az útjat, fent a szelepmechanizmusnál is. Egy tél elég ahhoz, hogy a belső korrózió enyhén nyomot haggyon, főleg ha olyan helyen tároljuk ahol nem állandó a hőmérséklet. Havonta egyszer nem árt beindítani és akkor nem lesz gond a tavaszi első indításnál.
Ha télen beinditod a motort,felmelegited üzemi hőfokra,járatod még egy kicsit,persze nem tiltásig kel húzni a gázkart.Nem hinném hogy káros volna.
Ha kiviszed a motort és mész vele ha csak nem azzal jársz dolgozni rendszeresen.. Ha nem takaritod le a vasról azt az anyagot amivel "sózzák" az utat ,akkor oabasz a fém részeknek erőssen. Szóval akkor le kel mosni a motort,minusz fokba ez nem könyű,aztán leszáritani..Szóval lehet ez a káros szerintem..
95%-ban petróleum - elég jól ken, kitűnően tisztít és a nedvességet kiszorítja. A hagyományos kontakt spray-t simán ki lehet vele váltani. (De jó csavarlazítónak, meg még sok egyéb dologra).
"a WD-40 az ipar "svédkeserűje"! Mindenre jó! " Kivéve amire nem. Nem ismerem a viselkedését alacsony hőmérsékleten , mi lesz akkor ha olajjal keveredik, és ha valahová odaszabtam, mivel-hogy tudom onnan letakarítani??
Cseréltünk. Eddig nagyon elégedett vagyok. Ugyan nem olyan különleges mint a nagy darázs, de jóval olcsóbban megúsztam.
Erőben és méretben pont jó kompromisszum a CB500 és az 1000F között. Szerintem a fogyasztása is az 500-hoz közelít majd - ami szenzációs volt.