Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok CB500 tulajtarsaim !

A mult szezo vegen arra lettem figyelmes, hogy neha kidobja a valto a 4,5,6 fokozatbol es ket sebessegfokozat kozt egy csorompolo hang hallatszik es nincs egy fokozatba se mar.

Valaki kozuletek tapasztalta ezt ?

En a kapcsoloszekrenyben levo fogaskerekek kopasara gyanakszok (de a kuplung lamellak kopasat se zarnam ki), mit gondoltok mi a gond ?

A moci 96-os evjaratu es amikor vettem (a mult tavasszal) 33000km-be volt, de most mar 41000-be van.
Az elozo tulaj azt mondta, hogy nem volt meg hozzanyulva semmihez, a kopo alkatreszeken kivul nem volt cserelve semmi.

Vajon jobb lenne megvalnom tole ?
Hmmm... hát akkor ez van. Gondolom a több henger/karbi több mechanikai veszteséget is hordoz magában (a 2 hengeressel szemben). Az az érdekes, hogy az injektorosok is bekajálnak 5.5 litert (Bandit 1200) ahogy hallottam.
Karbi szinkron megvolt (műszeres), levegőcsavar belőve, gyertyasor cserélve, gyertyakép tökéletes (világos barna). A CB-1 ennyit fogyaszt, de a népítéletben olvastam 6-nál dúrvább fogyasztást is. Amúgy a gyári csővel kevesebbet fogyaszt, de én azt mondom ne legyen hajszárító hangja inkább egyen egy fél literrel többet. Valóban mondják a rossz időt, még jó hogy az elmúlt két hétvégén tudtam kicsit motorozni, hiányzott már nagyon!
jah, ha adod neki a fájdalmat, akkor reális a 6 liter! :) Valószínűleg visszapörgették akkor, az elmondottak alapján. De nem biztos az a 150 ezer Ft... Ha mondjuk csak 8 szelepszár szimering kell bele, és nem kell gyűrűzni/felfúrni/dugózni, akkor azért szerényebb gondolom... De lehet, hogy jobban jársz ha eladod, és nem tökölsz a felújítással. Aztán egy használt CBR közelebb álna a dinamika tarományodhoz

Szívesen segítek karbi szinkront csinálni! Dobj majd egy emailt, GN125 kukuc freemail PONT hu-ra, és megbeszéljük.

Zoli
Hali!

Nem szoktam pörgetni 4-5 ezer alatt . Szerintem egy kicsit sportosan használom, átlag 6-7 ezres fordulaton, innen lehet a magas fogyasztás. Meg már nem ártana szerintem egyszer szétszedni a blokkot(állítólag ez még nem történt meg 1x sem), és átnézetni. Akit kérdeztem (szerelő)azt mondta, hogy 100-150 alatt nem úsznám meg. Ami gond vele, hogy egy kissé eszi az olajat is, kb 1l/szezon. Ez nálam 12 ezer km. Most 50 000 van benne 26 000-rel vettem(állítólag) ami nem lehetett valós már a lánckerekekből itélve. 4 hónappal vásárlás után lecseréltem a szettet, az akkori állapota és a mostanit megnézve óriási különbség van. Szerintem azok még a gyáriak voltak, zokszó nélkül jó lett volna a hátsó kőrfürésznek, a mostanin meg alig észrevehető a kopás több mint 20 000 km után! Majd egyszer ha jobb idő lesz megbeszélhetnénk, hogy hol mikor tudnánk megcsinálni ezt a karbiszinkront.
További jó napot, sziasztok
Szevasz Enrico!

Szerintem a 6 liter az a felső határ a fogyasztásból (ha nem autópályán pörgeted állandóan...)! Ahogy én az angol cb 500 fórumon olvastam a leírásokat, 3.7 litertől indulnak és a max 6 liter volt! Persze ez vezetési stílustól is függ. Ha nem pörgeted nagyon 4-5 ezer fölé akkor érhető le alacsonyabb fogyasztás.

Hány km van a gépedben? Úgy látom dobfékes, tehát 97 előtti. Karbi szinkront mikor csináltak rajta utoljára? Nekem a szinkron után leesett a fogyasztás szerintem (bár a tél miatt normálisan nem tudtam kimérni). Érdekes, hogy a CBF500-ra panaszkodank, hogy a 6 litert benyalja. Valamit nagyon elcsesztek rajta (lehet, hogy a szabályozatlan katalizátor?) Szerintem megy az a 6 lityó még lejjeb! ;)

Azt is tanácsolták már, hogy néha érdemes a gépet megmozgatni autópályán ~150 km át, 120-130-al, hogy leégjenek a lerakódások. Utána is esik állítólag a fogyasztás, ellustul a vegyes használat során.
Hali!

Azért az én CB500-am már nem mai gyerek, fogyasztásról annyit, hogy egy tank benzinnel éppencsak 300 km-t megyek, ami 6l/100-on! Kényelmesnek kényelmes de csak elöl, a hátul utazók panaszkodnak rá
További szép napot, mentem melózni.
Halihó!

Laci szerintem senkit nem untatsz a fórumon! Pont ezért van! :) Karbi szinkronnal próbálkoztál már? Illetve a karbinál beállítani a levegő/benzin arányt? Ha mondjuk új kipufogó kerül rá, akkor úgy tudom szokták után állítani (van CBF500-as akinek szintén 6 litertől indul a fogyasztás, mert tuning kipu van rajta, és nem állította utána a benzin arányt).

Nekem a téli karbi szinkron után (amit otthon össze hekkeltem:) szerintem esett a fogyasztás. Igaz addig csak rövid távokon használtam, objektíven nem tudtam fogasztást mérni mint most. Az ülés pozíció valóban kényelmes! Akkor vettem észre, amikor észre vettem, hogy nem veszem észre! :D 350 km után semmi "maradandó nyom" nem maradt. A kisebb motoron már hülyét kaptam volna.

A CB400-nak valóban gyönyörű a hangja! Amikor először ültem rajta (kisebb motorok után) elsőre olyan érzés volt mint egy űrhajón ülni! :) (a hang és a szokatlanul kifinomult kezelhetőség miatt)


Még egy kérdés, sorkettes motorosokhoz: szerintetek káros ha az ember ~2500-as fordulaton járatja a motort? (tipikusan városban, 5-dik sebesség, 50-55 km/h) Itt alig kell gázt húzni nyílt terepen, tehát nem érezhető a rángatás. Persze kigyorsítani nem lehet, nagyobb nyomatéknál már elkezd rázni, vissza kell váltani egyet. Mindezt azért kérdezem, mert tudom a túl alacsony fordulat is megterhetlő lehet a görgők/csapágyak számára. Vélemény? (fogyasztásaban szinte biztosra veszem, hogy javít valamit)

Harmadik dolog! :) Hekkelt már valaki fogyasztás mérőt a motorjára? Kíváncsi lennék, hogy milyen fordulat/sebesség tartományban mennyit fogyaszt!

Végezetül rossz hír, hogy megint süllyed a hőmérséklet, véget ért a tavasz demó verziója... Reméljük már csak pár hét!

Szevasztok!
Zoli
enrico74 és zoli99 sziasztok!
Ne bánjátok hogy a CB 500-at vettétek meg, nem panaszkodom én a cb-1-re mert nagyon szeretem, de vannak dolgok amiben szerintem jobb a CB 500. Elsőnek is említeném a fogyasztást, nekem aki nem vadállat módjára hajtok megeszi a 6-litert (110 utazó), úgy tudom a tietek 1-1,5 literrel kevesebbel beéri. Másodikként említeném az üléspoziciót, amikor megvettem 200km jöttem vele hazáig, kétszer álltam meg mégis mire hazaértem mindenem fájt, mára már megszoktam de a hosszú utak kicsit megterhelők. A CB 500 alól is jól húz de ezt ti jobban tudjátok, az enyém 7000-től indul meg de akkor kapaszkodni kell! Annak jó aki szereti pörgetni, túrázgatni jobb a CB 500. Talán pozitívumként a sornégy csodálatos hangját említeném de az sem mindenkinek tetszik, én a mai napig nem tudok betelni vele nekem annyira bejön. Szerencsém van mert a motorja úgy jár mint egy újnak 6000 km enként cserélek olajat utántölteni nem kell. Már megvan a következő gazdája a nagyobbik fiam, ő is nagyon szereti úgyhogy családban marad. Bocs ha untattalak benneteket de gondoltam illő válaszolni. Balesetmentes kilómétereket kívánok nektek. üdv, cblaci
Hali!

Köszi az infót, már meg is néztem.Nem is olyan rossz!

helló!
Szia CBLaci!
Csodaszép a CB-1-ed! Amikor én akartam motrot venni ezt kerestem mindenhol de nem találtam, majd ráakadtam a CB500-ra, én sem bántam meg, de azért hiányzik a sornégyes hangja. A vizsgán ilyennel mentem és ilyenen tanultam is, aranyos jószág . Köszi a festéstippet majd kipróbálom, ha meglesz a műszaki. Ha minden igaz holnapután, utána csak a színét kell átiratni és már nyugodt leszek ha véletlen megállít a rendőrbácsi

További jó hetet!
Szia CBLaci!

Frankó ez a CB-1! ;) Én nagyon sokáig vaciláltam a CB400-on (Super Four), nagyon megszerettem a rutinpályán... Aztán az érzelmeket leküzdve a nem belpiacos CB500 mellett törtem pálcát. Egyenlőre nem bántam meg. Sőőt! :) Minél több km kerül bele, annál jobban imádom! (persze ez csak egy motor, és imádni tárgyakat nem szoktunk ) Köszi a festék tippet! Én Auchanban vettem télen kandalló/grill festéket (ilyen kép van a cimkéjén is) Kicsit elbánáztam a festét, de lekopogom még tart, nem pattogzott le. Azért szezon végén lecsiszolom és átfújom szépen! Megfordult már a fejemben, hogy krómozott leömlőt szerzek...De inkább benzinbe konvertálom a pénzt, és irány a Tátra, vagy az osztrák hegyek! :D

Szobbal! Jó hír, hogy halad a bukócső projekt! :) Nekem is pontyosan ilyen középső doboz tartóm van! Asszem Kappa. Nekem oldaldoboz tartó rendszer kéne. Jól sejtem, hogy ahhoz majd az indexet át kell mozgatni? Úgy láttam képeken, hogy felteszik a konzolra, mivel pont a dobozba lógna...
Hires!

Most nézem neked pont olyan blokkvédőd van amire vágyom! Ha tudsz rolla fotókat készíteni és méreteket adni hogy le tudjam hajtani megköszönném! (itthon kerestem de 38 ezerért láttam blokkvédőt)

Akinek ígértem a csomagtartót amint rájövök hogy kell leszedni a hátsó burkolatot hogy le tudjam szedni a konzolt akkor lefotózom és megpróbálok pontos méretet adni
Sziasztok cb tulajok!
Néha beleolvasok a fórumotokba, igaz nekem nem CB 500-as a motorom van hanem CB 400 (cb-1) de nagyon tetszik a sorkettes testvér is. A "hőálló festék leömlőhöz" témához szeretnék hozzászólni hátha segítek valakinek. Jópár hőálló festéket kipróbáltam mígnem megtaláltam az igazit. Nekem a COLOR WORKS HIGH TEMP vált be igazán, már több mint ezer km-t mentem mióta lefújtam és semmi nyoma károsodásnak. A festék 1230 Ft-ba került és elég volt mind a négy leömlőre, úgyhogy nektek a kettőre bőven elég kell legyen. A festéket kandallókhoz használják, a festékboltos ajánlotta, nem sok reményt fűztem hozzá de érdekes módon jobb lett mint a kétszer drágább festék. A festés után fokozatosan szokattam a hőhöz, szép matt szine van és a lényeg hogy bírja! A könyököket fémtisztára csiszoltam előtte. Remélem segítettem, jó motorozást, már nincs messze a jó idő! Üdv, cblaci.
jah és sajnos csak ilyen gagyesz kép jött össze. fagyott újjakkal valahogy nem volt kedvem fotózgatni A fogyasztásom 2 személlyel 70-90-es tempóval pont 4 L/100km-re jött ki! Városban mászkálva illetve kint jobban pörgetve a gépet ez felment 4.1 literre :)

Vélemény? Jó/sok/kevés? Nektek mennyit eszik a fél ezres 100-on?
Na, most már én is leparkoltam a Hondát, elég volt mára :) Jó is vót! Rengeteg motoros volt kint ma. Viszont ez a 7-8 fok még édes kevés, 10-12 legalább kéne az már ideális. A hétvégi gurulás eredményeként 350 km szaladt be a CB-be, kell szokni a vasat, közeleg a szezon! :)

Üdv mindenkinek!
Zoli
Hali!
Nyomultam én is tegnap,de még hideg volt picit. Ma meg a határba kirándultam.
No, csak beindul itt az élet! Anyámék nem örülnek a jó időnek...csak ebédelni jövök haza :D (vagy azt se) Eddig szombat óta 300km-t pakoltam a járgyányba. Tegnap Párkány, Felvidék. Naon királyság! :D

Végre Pesten is kipróbálhattam a vasat! Lenyűgöző, 1milliószor jobb mint a kis 125-ös! Pedig fordítva képzeltem.

Na zárom soraimat, menni kell motorozni!

Széles utat minden fél ezresnek!

Zoli
Miki nem is mondta, hogy Te is vettél motort!
Üdv!

A tegnapi nap épp megfelelő volt arra
Solymár-Pilicsaba-Garancsi tó(üvegtigris!)-Telki-Budakeszi-Solymár
Elég jól éreztem magam
Nagyon szépen húz a gép nagyon tetszik!
Csak ki kell találnom valamit a plexi fix rogzitésére (mert már az is van rajta! mit ér a karácsony motor csinosítása nélkül!) ugyan is ha beállítom hogy ne a bukót szedje le a fejemről.. akkor 1 kis idő után visszahajol és megint tépi a buksimat. Jóapám CBF600-asán még meg lehetett oldani ugyanis nagyom a kilométeróra a gépen és arra lehetett támasztást rakni de nálam.

A lényeg hogy jól éreztem magam és remélem minnél hamarabb élvezhetjük a 15-18 fokos meleget és a jól tapadó meleg aszfaltot is!

Üdv: szobbal

Széles utat!
Hello!

Gratula a vashoz! Pöpec lett! Az 500 €-ós kipu+leömlő nagyon penge! :) Csak az ára is penge... Én is játszottam a gondolattal, hogy krómozott leömlőt teszek rá, de asszem soha nem fogom rászánni magamat! :) Inkább szezononként 1 hőálló festék...

Én pár hete csiszoltam+fújtam át a leömlőt. Auschanban vettem hőálló fekete festéket ~2000 Ft. Egyenlőre még nem dobálta le, de hogy nem lesz örök életű az már most látszik.

Gurulás tanilag kinek melyik régó lenne szimpatikus? Nekem Pestmegye keleti része (Gödöllő, stb.) játszik, az van hozzám közel. Fel kéne térképezni ki merre mozog, és aztán taláni egy kompromisszumos túraútvonalat! ;) Naon király lenne a CB500 klán! :)

Bár ha jó idő van én a térképről is szívesen lemegyek motorral

Hétévégre jó időt mindenkinek! És széles utat!
Zoli
Az e-bay-en találtam rozsdamentes dobot (Laser) leömlőkkel együtt potom 500 euroért
Laser
Sziasztok!

Végre elkészült a gépem, meg is járattam
Festés, olaj- és szűrőcsere, gyári új kormány mindössze 75.000-ért.
A kipufogó festése nem lett az igazi, mindjárt az első kanyar után leégett
Tud valaki erre megoldást?
Ha valaki jár bontóban és találna az alábbi alkatrészek közül valamit az érdekelne, közben az e-bay-ről is próbálom beszerezni.
műszerfal
első sárvédő
elsőlámpa
leömlő (ennél jobb állapotú)
kipufogó
További jó napot, a közös gurulás engem is érdekel.
Sziasztok CB-sek!

Elővettétek hétvégén a gépsárkányt? Igen jó idő volt felénk! Reméljük pár hét és itt a tavasz!

Addig is készítsétek fel a kicsikét a szezonra, hogy akkor már csak motorozni kelljen! ;)

Zoli
Szívesen!

Ma gurultam egy jót a CB-vel, szerencsére nálunk nem esett eső. A konstans tavasz azért még várat magára...Reméljük 2-3 hét és már újra beindul a motoros idő! Most már igazán nincs messze a tavasz.

Gratula a házidhoz! Mivel modellezted a mozgást? Valami renderelt videót tehetnél fel a youtubra! ;)

Jah és a közös gurulásban benne vagyok! Gondolom a többi fórum társ is támogatná! Azt nem tudom, hogy mennyire vagyunk szétszórva az országban. Gondolom eléggé :) Ezért ez egy hosszab túra lenne, mire mindenki tud csatlakozni--- igen csak kéne hozzá a tavaszi jó idő. Talán 2-3 hét múlva hétvégén? Meglátjuk, hogy alakul az idő.

Szevasztok!
Zoli