Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez egy örökös vitatéma...
De azért el kéne azon is gondolkodni,hogy valójában a szándékosan és/vagy balfaszságból lassan haladó maga a veszélyforrás gerjesztője....
Ezt is meg kéne érteni.
Láttam én autópályán olyan kispolszkis öregasszonyt,aki a belső sávban folyamatosan haladt kb.80nal...dudáltak rá,volt mögötte 1 kilométeres kocsisor,a gyengébb idegzetűek megelőzték jobbról és baz+ment és ment.... Most akkor az ilyennel mit lehet csinálni?Letolni a sövénybe bozótráccsal vagy lelőni a picsába? És ez nem egyedi eset....Mióta van a kibaszott kollektív felelősség meg a kamerák-az autósok nagy része kizárólag 130-cal előz és nem többel,mert ugye fél a büntetéstől... Meg mondja magában:-Úgysem lehet többel menni....menjen mindenki ennyivel.... Ő meg menjen a kurva anyjába-ez meg az én véleményem.
Nekem Apám,aki teherautó sofőr volt a fejembe verte,hogy van jobbra tartási kötelezettség.És amikor tehetem AZONNAL húzódjak le...
Mert kurvára nem érdekel senkit,hogy mennyi a megengedett sebesség-aki akar menjen gyorsabban a saját felelősségére.
És bizony mikor valaki INDOKOLATLANUL cammog előttem a belső sávban hát letolom a gecibe
És engem is toljanak le,ha ugyanezt csinálom....
A villamoson se lehet büdösen utazni. Az utazási feltételek között általában ezt le is írják (még ha nem is ennyire direkt formában).

Aki a nagy forgalomban indokolatlanul lassan halad, és nem biztosítja a mögöttes fogalom továbbhaladását (feltorlódó sor elöl kiállással) az igenis veszélyhelyzetet teremt, illetve tart fenn.
Jó neked, vélhetően soha nem szorít az idő... amikor 25 tonnával még a 70-et se tudom tartani mert van akinek az 50-60 a biztonságos főútvonalon... és mindez üzemzavarban aminek elhárítási idejéről mutatók készülnek...
Tudom hogy semmit se tehetek ez ellen, még csak le se dudálhatom, főleg nem lég kürttel mert az ilyen barom ijedtében a fának megy, azt meg nem szeretném, még ha sokszor el is önti emiatt a szar az agyamat.
de igen elkövet. Dr. kresz-kém. Lapzgasd még egy kicsit a könyvet. Állj meg annál a fejezetnél ahol a forgalom akadályozásáról van szó.
Igaz, hogy nálunk még nem akkora divat ezt büntetni, de nálunk nyugatabbra pont úgy büntetik mint a gyorshajtást.
Asztán lehecc te akármilyen okos és megfontolt augusztus végén 2010 ben egyformán törtük magunkat szarrá és fasz tök mindegy ki volt a hibás A maradandó károsodásom életem végéig kísérni fog mint ahogy téged is, na erre varjál gombot ps király
Azzal, hogy lassabban halad még nem okoz veszélyhelyzetet. (ahogyan ezt korábban is írtam)
Tehát ebben az esetben még a dudálás is szabálytalan.
Fenntart? Mit csinál? Hol fenn?
Esetleg feltart, de mivel nem követ el szabálytalanságot így igazából csak szimplán lassabban halad.

Ez olyan, mint ha valaki büdösen utazik a villamoson. Neki is van jegye és a a többieknek is. Mindenki joggal és szabályosan utazik csak a büdös kellemetlen a többi utas számára. De ezért nem lehet leszállítani és nem követ el semmi veszélyes dolgot.
Bosszantó igen, de nem követ el szabályszegést és nem okoz EZZEL veszélyhelyzetet. Joga van lassabban haladni, mint az adott útszakaszra megengedett maximális sebesség.
Csak autópályán van alsó sebességhatár meghatározva.
Folyamatos dudálással fel kell hívni a figyelmét a veszélyes a helyzetre amit okozott, illetve fenntart.
De amikor csúcsforgalomban egyetlen ember akaszt meg 100 másikat a normális, 90-es tempójú haladásában? Mert ő 60-al akar vánszorogni?
Értsd már meg, hogy senki nem kényszerít senkit előzésre! Az előző saját döntése és minden az előzéssel járó veszély az ő felelőssége!

"És igen sokkal veszélyesebb az úton egy cammogó fasz, mind egy mindenkit kerülgető száguldozó" Ezzel azért ne érvelj majd a bíróságon....
Ez egy nagy faszság, csak megideologizálod az "előzési kényszert"!

Nem a lassan haladó a veszélyes, hanem az a vezető, aki ezen felhúzza magát és ebből kifolyólag figyelmetlenebbül folytatja a vezetést és az idegbetegségéből adódóan olyan előzésekbe is belemegy, ami jelentős veszélyhelyzetet teremt!
Persze tiltakozhatsz, mert ezt nem tudod/akarod megérteni. De attól ez még így van.
de arra nem vagyok az az idegbeteg fajta de amikor már a mammert nem tudom megelőzni 15 km óta akkor a kormányt is verem
Aszt akkor már olyan idegbe vagyok, (mer kihozza belőllem az állatot) hogy tolom neki 140 150-el (kisteherautóról beszélünk)

És igen sokkal veszélyesebb az úton egy cammogó fasz, mind egy mindenkit kerülgető száguldozó
Mivan, mivan?
Ha elgurul a bogyó... de akkor legalább tolja mindenki.
"mert előzésre kényszerít mindenkit"
Mi vaaaaan???

Senki nem kényszerít senkit semmire.
Pont az egyik legveszélyesebb az ha valaki töttyög az országúton 60-80 között, mert előzésre kényszerít mindenkit amellett, hogy idegállapotba kerülnek... ami meg ugye még rosszabb az átlagot tartva ugyanazzal a sebességgel halad lakott területre beérve így ugye az átlag megvan. Ekkora büdös barmokat (tisztelet a kivételeknek).
Nincs ezzel sámli baj, 20.-án megfordultam Zalaegerszegről , és rengeteg a kretén. Mindenki az úton volt. De mikor már egy ideje megyünk 60-al olyan úton ahol lehetne 90-el , de legalább 80-al minimum, mondom előremegyek megnézem miért ez a lassúság? Nos kérem , egy fényes új autó fiatal sofőrke a tanulóvezetésnek a 60-al történő megvalósítására éppen ezt a napot választotta! Igaz szembe is konvojok közlekedtek, ezért nem nagyon lehetett előzni. No én meg a motorral megelőztem őket! Bár nem szokásom sietni, hiszen nem hajt az ideg.
Köszi az infót! Bacca+ pont akkor leszek pihenős.
Ne keverjük össze az e-útdíjas kapukkal.. Azok is üzemelnek, csak más infrával.. :)
Pl. Lepsenynel az M7-esen... :)
Csak egynéhány kapu van, ami nem üzemel. :)

Más: kb 15-20 méterre mérnek, oda érkezz meg meg jó sebességgel, a többi nem érdekes :)
Szerintem az már nem tér vissza.
A jelenleg megengedett maximalis sugarzasi teljesitmeny mellett maximum 70 meterre tudnak merni a radaros keszulekek. A VEDA is ilyen, ergo az akasztofatol 70 meterre mar be tud merni, ha ugy van beallitva. Gondolom, hogy a helytol, utviszonyoktol, stb fuggoen minden muszer beallitasa mas es mas. Autopalyan nincsen kornyezeti akadaly, ami egy kanyarban lehet, hogy csak 20 meterrol fognak tudni bemerni.

Egyertelmu valasz nincsen, mert nem tudni, hogy az adott helyen pontosan honnan meri a sebesseget a keszulek. Masik kerdes az, hogy mennyi a kuszobertek, ami felett buntet. Ha mondjuk 50 km/h a megengedett sebesseg, akkor lehet, hogy 67-tol mer, de lehet, hogy csak 75-tol. Ez is beallitas kerdese.

Van tobb kapu, ami nem uzemel, hiaba van felszerelve ra minden. Este nem vibral az infra-LED, illetve a radardetektor sem jelez ezekre. Valoszinuleg muszaki hiba van ezekkel vagy meg nem elesitettek oket.
Nem igaz,bükkábrányban a véda után kb 60méterrel szoktak mérni is:)