régen láttam már ilyen mutatványost és akkor se néztem a kuplung kezelést, ezért megnéztem pár videót, alig kuplungolnak
azért amikor egy patakmederben nyekeregteted a motort szegény kuplung rendesen felhevül
Egyben az egész technikára nem lehet ilyet kijelenteni, hogy jó vagy szar, a fogalom mögött mindenki részéről egyedi értékrend van..
Pl. neked jó a bovdenes, mert az egyszerűség a legfontosabb számodra a többi nézőpont elhanyagolható súllyal bír,
sok embernek meg a hátrányai miatt szar, mert számukra, az ő értékrendjükben sokkal fontosabb a nyomáspont mászkálás, a könnyűség, stb. mint a technológia egyszerűsége.
Ini leírta az előnyöket, hátrányokat.
számolva annyi a matek
dugó 50
tömítés 20
féktárcsa 40
fékbetét 15
féknyereg felújító 10
kerékcsapágy szett 15
lengőkar felújító szett 30
pds 20
ez most télen 200 ezer körüli összeg lesz, szerintem evvel kibírja pár évig akkor 1,6-nál járunk és bármikor el lehet adni 1,1-1,2ért
500 bukó 3 év alatt
új motornál is legalább ennyi lenne, ellenben nem kell vele szopni napokig, egy dugó csere évente aztán megy tovább
kérdeztem előtte is hol lehet ennyiért venni mert a ktm boltban majd 3 milla a 250es, a 150es se sokkal volt olcsóbb
szlovákoktól, meg áfa nélkül és hasonló kapcsolatom nincs
2-2.5 ert uj.motoet veszel! 2020 ast vagy 21 est. Ne azt nezd mennyiert vetted hanem.mennyi idot vesz el az eletedbol illetve mennyi idot esel ki.miatta a penzkeresetbol amig szaladozol rendbetenni es akkor is egy hasznalt nyustolt motor marad sok raforditott holt idővel. . 500 ezer gyorsan.osszeszalad. az fog kijonni ha minden rabaszott idot osszeadsz hogy van egy 2.2 milos 10 eves motorod ami.nem.er 1 milional sokkal tobbet . Csak le kell ulni es szamolni 10 percet elfogultsag nelkul.
nekem nem kell mondani voltam a hegyen mindkettővel, volt amelyiken az állítót egész nap tekergettem mert negyed óra patakmeder után már nem emelt ki........
ellenben pl az lc4 remekül teljesít, még a hegyen is a bowdennel, igaz avval olyan nagyon hard terepen nem voltam mert megöregedtem és nem bírom már
ezt így leírni hülyeség
a bowdenes előnye hogy olcsó és egyszerű és ha baj van útközben is javítható
hátránya hogy a nyomáspont elmászkál ha kopik a lamella ha melegszik a blokk, és bármikor elszakadhat
a hidraulikus nagy előnye hogy a nyomáspont ugyanott van, és nem szarik be egyik percről a másikra
ellenben bonyolult és bazi drága lusta vagyok megnézni de szerintem 10x drágább mint a bovdenes kivitel
verseny gépeken simán megéri az olajos kuplung, ott nics idő tekergetni a spanolót menet közben
egy túra gépen én inkább a bowdenest választanám, láttam már eltört felfogatású 950est a hegyen, órák voltak mire nagyjából össze lett úgy rakva hogy folytatni tudja az utat, bowdenesnél ilyenkor csak kell egy 3000ft-os univerzális kuplung kar és folytatódhat a buli 10 perc múlva
nem keserítesz el mert evvel tisztában vagyok, ettől lelakottabb motor nem volt még a háznál, a 350es ehhez képest szalon állapotú
az újjal mindenképp jobban jártam volna nem kellene enni az ideget vele, szerintem a következő biztos új lesz, most ezt rendberakom télen, aztán használja amíg megy
az újjal az lett volna a baj ha mégsem jön át neki ez a 2t érzés akkor sokat bukik az ember vele, de úgy néz ki tetszik neki, de azért még várok vele mikor lesz egy emberes esés motorozás közben mert azért egy jelentősebb sérülés sok esetben csökkenti a motorozási kedvet......
Nem akarlak elkeseríteni, de ha arra 500 ezret rá kell költeni, akkor egy hulladékot vettél. Illetve most 5 éves, még 6 évet elmehet, de intenzív használat mellett kicsi az esélye. Ezeket a kis köbcentis motorokat mindenki eléggé forgatja, úgy pedig rendesen fogynak.
Nem vadásztam, ismerős szólt hogy neki van de szar volt
Azért egy új 3milka feletti ár, ha most erre rátolunk 500 pénzt akkor sincsen 2....
Aztán 500 szervízzel elmegy 5-6 évet minimum
Barmilyen hihetetlen egy uj.motorral jobban jartal volna.. amikor eljut a motorozas erre a szintre hogy bontott felujito kuteket vadaszol el.kell gondolkodni azon.hogy nem.jo az irany..
Ma megint borzolta..
http://youtu.be/zCgKvU_OSFQ