Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

jahh keverem a virágokat...
muskátli volt a neve
csak nem a Margaréta panzio ? az durván jo kis hely...
én ugy szoktam hogy minden belégzést követ egy kilégzés, ezalatt a pár évtized alatt bevált a modszer
legutóbb kalotaszentkirályon napi 4500 volt a napi költségünk
szállás-reggeli-vacsora
de annyi kaja volt hogy sosem tudtuk megenni mind
egyik este sült csirkecomb volt, akkora tállal kaptunk hogy a gazdasszony homlokán kidagadtak az erek mire odahozta
szerintem több maradt mint amennyit egy étteremben felszolgálnak
reggeli is legalább 6-8 féle összetevőből állt
Nagyon jok a videoid. Latszik hogy mindenbe beleteszed az energiat: kamera elhelyezestol a vagasig.
"eddigre rendessen szivod a levegőt ..légzésre figyelni.. mert innen jön a neheze"

Mi a megfelelő légzéstechnika?
hály kolbik..

déw.. faksza kisgyakorlás
de szerintem...
nem az igazi..
nem az a lényeg hogy minél jobban egykerékre és átforditod..
az lényeg-szerintem én legalább is úgy láttam...-átraokd a gépet.. de nem gyerty egykeréken csak akkorát amekkorát igényel a meredekség...
természetessenminél meredekebb annál...meredekebb az az egykerék is..
de a lényeg a forditáson van és azon hogy a súlypontot egyből áthelyezd a hegy felőli oldalra..
és már follyál is tova.. lehetőleh felfelé..
majd mikor megállNA! a felfelé oldalazásban a gép...akkor forditod át megint a gépet..tehát nem csak a felforditáskor csökented a hátralévő távolságot..
hanem az oldalazáskor is..
és ez a zorró csak is akkor kell ha nem tudsz egyenessen felflé haladni...
ha tudsz .. ha megy ..akkor a zorró felesleges idő és energiaraboló és motort forrósitó dolog...
egyébként...
faxán csinálod..
de próbáld meredekekebb részen.. akkor majd nem akarod igy begyertyázni hisz a lába nem ér majd le a völgyoldalt...

de a legfonotssabb..
ami t meg tell tenni.. hogy átforditás után ..lendületben maradva haladni tovább..nem lecsúszni hátracsúszni megakadni...
na ez a része a nehezebb
Én holnap megyek, várom, hogy egy kicsit még melegedjen az idő.

Belépőszintű gyakorlás lesz. Nagyon nem lesz miről beszámolni.

Max arról, amiről a mult héten-románia még távol van.
Kimentem ma, de 40 perc gyakorlás után lefordultam a motor mellé, s csak feküdni bírtam, ott dekkoltam vagy 20 percet, utána meg hazajöttem.
Egy kis ízelítő az aljából:
http://youtu.be/LFbrpd4VYyg

Kinéztem egy dombot, ami egyenesen nem kihívás, így zig-zagban mentem neki. Feljebb, ahol meredekebb volt s már csúszkált le a segge, ott nem kicsit fáradtam el a küzdésben

Be kell lássam, ebben a 40 fokban max tempós túra motorozásra érdemes menni, felejtős a gyakorlatozás, meg a hard.
Köszi, hogy leírtad

Remélem jól sikerül, élvezed az egészet!
na lám mindenki motorkázik
senki sem irogat..
de remélem motorkázás után nem lesztek fukarok a billnetyhűvel

ami tanács..
most nagyon beetették a bandát a román hpenziósok...
a csapatunknak a szállás az nagyon nagyon sokba került.. 50 euró per fő...de persze a végösszeg az ettől még magasabb volt mivel pár sör is beughrott az este...

de a vendégcsapatunkat mégjobban lehúzták..ugyan ott,hacsak nem olcsónak számit ha 3 főnek vacsoraára sok a 75 ályró..

ugyhogy azt javallom.. a meglepetések elkerülése végett a borlovai részen a nagyon oriáspnaziót...érdemes kerülni...
hisz bárhol feléből megvan a dolog...
és természetessen.. sem étlap sem semmijük nix...
csak egy toll.. meg egy ppírusz..és arra akrcolják szépen az igen csak vastagon fogó tollal a ályrókat...

persze persze persze...tudom ami kell meg kell fizetni...
de ha már a mieink akik aztán nem fukarok.. azok azt mondják.. okés volt a hely.. de töbebt nem kiváénnak oda menni..... akkor azért csak sok egy kicsit a fejenként 17rugó egy északára reggel vacsora..meg pár sörrel..

ugyhogy románia ide .. oda... szépen lehúzzák a parasztokat....
hály kolbik..
jakó..
sok sikert a racéra.. tutti karajul sikerül.. mert te is nagyon karaj vagy

amit akartam még irni.,. a regi nyomon menésről.. az a kedvenc fellejáró ösvényemről a menet élménye

a kék ösvény poianából fel a muntelemikre...lefelé folyamatos és véletlen sem akadozó haladás mellett kb 20-on pár perc
egyfolytába.. megállás vagy tanakodás hogy merre is tovább vagy akár mi minden iőrabló tevékenység nélkül is.. 20on sok perc

olyan kis szégyenlősen indul..kirándulgatós.. majd balra fel egy útnak már nem nevezhető 2-3m széles sziklafolyammal boritott utszerűségen..2-3 rendes gázzal.. mert ha belassulsz akkor ott rendessen távolságot növelsz az előtted haladótól
ez megy fel egy pár percig .. hol kissebb hol nagyobb sziklák közt.. majd balra be egy vájuba.. ott a 30cm es keréknyomban reszeled felfelé a géppel..1-2 ben mikor hogy sikerál..
mjd kis idő múlva .. eljő az igazi nyom..
innen látszik itt csak motoros mehet semmi más...
eddigre rendessen szivod a levegőt ..légzésre figyelni.. mert innen jön a neheze
kis oldalazó ösvény majd meredeken fel.....olyan meredek ha az alján nem tudtál lendülettel indulni.. nix is keresnivalód felé....
sziklásos gyökeseses de jól fogó talajjal is megáldottt meredeken emelkedő felfelé nyom... 2-3 közül is válogathat aki finnyás.. csak egyet ne feledjen el.. lendületben mardni.. és akkor nem lesz gond..ha ez nem sikerülne akkor jönne a szivola..mert elindulni a közepéről.. igan csak trükkös lenne...
de ezzel nix gond .. a kis esiksz 1ben reszeli magát felfelé...
a kisssebb nagyobb küzdelmekkel sincs gond.. mert az előttem haladó is beforgat pár helyen megakad.. de végül is ..csak megyünk felfelé...
majd kissebb szusszanásnyi terasz.. onnan még pár méter és.. lankás ösvényrész jön...
na az a 2m amire lemaradtam .. az pont elég volt ahhoz hogy a kis ösvényen 2 erőszakossal sem érjem utol az emberem
aztán jön csak a java.. mire odanézek merre is kéne menni.. meg hogy megint megy e az a kurva venti amit már eddig vagy 3szor inditottam újra..
már golden a 3dik zorróüt nyomja a sziklás gyökeses ferde felfelében.. szépen fűzgáljük a kis gépeket.. méterről méterre lopva a magasságot..bele bele reszelve egy két köves gyökesesbe.. de a lendület az tovább tovább juttat mindég

vonatozva haladunk...a feladatok közt.. majd egyszer csak... egy szem villanásalattt .. balra meedeken fel.. de meredek nagyon.. közepén 20cm ámrőjű fa amit átugorva bebénázok.. majd 3m rel a teteje előtt elreszelem.. goldenék mátr fent vannak .. sx-f gőzöl..ventit baxtatom.. már nem is gőzöl sx-f kapratom.-.- teszem ide oda a seggét mert lássa magát.. ezek meg fent már haladnak..megent gőzöl..tudom már megent nem megy a venti.. ezt a 3-4 szer bejátszotta .. húzva az időmet növelve a távolságot az élboly és köztem csak felszivol magam.. csak fent vagyok.. majd megent jönnek azegyszerűbb feladatok..(nekem ezek jobban mennek) felzárkozok.. majd megent vonatozás...
ez megy mér vagy 15 perce felfelé.. mikor megállunk mert szembe ott álnak a románok épp pihennek a lefelé jövetel közepén..pihennek ..lefelé... megállunkduma..
srác felismer .. jön dumálunk angolul..
felét sem értem.. de haverkodás mindenek felett
akkor addig sikerált baxtatni a kontaktot a ventinál.. közbe.. el is szakadt az utolsó húr..
na mondom faxa.. innetől nix venti...sose..jó a felén túl vagyink az erőszakaossabb földes gyökers szakaszokon.. de a vége a csak sziklés gyökeres lépcsős.. még előttünk...
mondomlépek is.. mert nekem 2-3 pihi tuti lessz ..addig a többi csak diskuráljon...
hát akkor ök is jönnek..
...óóóó hogy a rákegye a mályatokat füszeres csilisöntetel
ki akarnak nyirni kicsikém mondom kis tásamnak..
de mondom jól van kesztűt felveszem.. okosba ha megakadnak egyből leállitom.. és majd mindet folyatva csak sikerül valahogy nekem is felérni anélkül hogy a fele vizet elgőzöltetném vele..
hisz ez csak egy igazi extrem de hard endúró..
na ez igy is lett..
sikerrült egy két hejen ahol várakozni kellettt 10-20-30- sec is ott megtudtam pihentetni.....majd mikor meg haladtunk érződött a hüs szellő az csökkenti a hőt a gépben..
aztán jött aza amitől féltem..
a gyökers sziklalépcsős... ferrde ösvényrész..
hát azon hihetetlen. de sikerült ugy elkapni hogy sehol nem akadtam be .. illetve aki beakadt is tudtam kerülni...
majd szénem .. folyamatossan folyva.. reszelés mentessen!léptem bonti után
aki valahogy hihetetlen de nem fárdt pillanatra sem..
és .. pikk pakk felértünk...
együt maradtunk 3an.. a csapatunk, hogy .. 1 percen belül felért mindenki..
el sem akartam hinni..de igy együtt nagyon erős lett a brigadé.. erős és kiegyensúlyozott

Pityusz.. karaj volt a hejatás köszönjök a jó társaságot...
regimentre sok sikert.. majd még beszélünk...

amit imádtunk bennetek nagyon.. az a duma ..az megy mindenek felett
nix hizti vergődés.. csak a kellementes része ..jó a csapatotok...
jo motorozást...
én meg lassan szedem a glett vasat meg a gumi simítót és megyek fürdőszobát fúgázni...
A olyan a baratsagos,hogy a federacionak semi koze..igy nincs egy 100 akarhany euros nevezes,hanem van egy 20 euros nevezes amibe meg polot is adnak,vizet,sok helyen meg egy kajat is...es pont ugy motorozol...csak nincs benne a bajnoksagba sem.Egyre tobb az ilyen baratsagos,mert ugymond barati modon es nem sportszeruen megy a dolog.Es az ilyen versenyeken egyre tobben vannak.
Na lassan szedem a motyot aztan goo
a gps klezelés külön megszokást igényel.. nem olyan egzaht mint gondolná az ember..
de menetben összességében jó
de ez ha szakdékos részeken is kén menni és 2-3m pontosság kéne.. na ez ooyalt nem tud...
de a nyomon menetelhez.. a magasságvonalak megállapitásáhol..tökéletes
de aztán sok helyen meg .. nem is kellett a gps.mert már fent a sok sok szalag
a regi nyom.. nagyon nagyon jók...
esőben a kéken lefelé rendessen komoly volt.. de ma felfelé is megcsináltuk faxán.. szerintem nem rosszabb időt futva mint lefelé..

az is kederrült .. a sx-f 450 még venti nélkül is elvan..mondjuk nagyon figyeltem hogy haladjak állandóan.. és ne reszeljek..
de olyan sziklás gyökeses felfelében mint ez a kék turi út.. mit nem kapott a pofályának mégsem fortrommá
bergel ezt a venttinélküliséget még utazóüsabb hejeken sem lehetett megengedni . nem hogy konkrét szopókban

az viszont hhihetetlen hoy ga rákba adnak egy elektronikai boltba olyan vezetéket ami 2 hónapot sem bir ki.. 12v 40 w teljesitmény mellett.. ja 1mm vagy 0,75mm volt!
konkrétn mikor nléztem reggel mért baszakszik a venti.. akkor láttom ám.. az úly vezeték.. na az baszakszik nm lehetett megsodorni mert a kezembe maradt .. gyakorlatilag szétporladt .. a vezető része...
3cm vágtam le belőte.. mire sikerült úg ahogy egy 5mm darabot megsodorva összeilletsztni a másik résszel
mjad ez működgetett.. és a kiritikus részne.. 1005 feladta a szolgálatot.. mert leporladt az egész...na akkor mondom már nem kell töbet baxtatni... hhogy háthamegent beindul.. mint a nap folyamán már vagy 50 szer..

legszivesebben a nyakába tekerném a boltosnak...
de hiba mert annyira nix tartás a belős réz részének.. hogy... elporladna mielőtt odakötném a nyakához


dumaföldwáry barétami
köszönjük a hajtást.. kafit mentünk...
regire sok sikert...
hály kolbik..

megent beigazolódott...
az hogy itt 39 fok van .. az OTT ....700-1800m magassan.... semmilyen
e szinten nem akadályozza meg a lyaÚÚ hajtást...
sőt.. legalább a dombtetőne nem kell a mezt meg az esőkabit is felvenni
kivéve mikor úgy ázunk szarrá.. egy délután kétszer!.. hogy semelyik tetves időlyárás lőrejelésen nem szólnak róla..
pedig néztünk aztán minden féle mounten időlyárási előrejelzést...
még mázli hogy a esőkabit.. az esti visszaérkezés miatt(csak is az miatt) odaraktam-tuk
monddjuk mikor már konkrétan folyt az égből.. akkor azért a kecsuha is vizes lett belőrrül.. vagy mia retek volt a márkáálya..
emlékszel bálint mikor tapolca környékeén vagy hol tetekké áztunk a viharabn... mikor goldentút kiköpte visszafelé az aranyfogát?
na a második aső az olyan volt.. az első az simán csak eláztatott minket..de a második.. az megfejelt mindet

jakó...
ezek a kutyuák itten.. nem olyanok mint nálatok...
ezek.. álllunk motorok sem járnak!.. beszélgetünk nézzük a hegyoldalt szembe..
egyszer csak ..golden megszólalt.. bakker .. lépjünk mert jönnek megint a kutyuák...
a gerincről jöttek valahonnan.. merrt nem is azon az oldalt mentünk..3-4 perce már áltunk ot csnedben..
ezke meg futottak.. semmi jelzés.. csak mikor beindultrak a gépek akkor kezdte kugatni...
bakker...rendessen be akartak cserkészni minket
na..
tegnap óta rendessen kutyafóbiám van..de ez nem alföldi betagség.. ez csak motoron jelentkezik..és akkor mikor egy zöld mezőfüvesbe felérünk.. 1500m fölé.. akkortol kezd kiélesedni
aztá kaptam a pofámra goldentől tegnap..
de ma meg ő esett bele ..a 22 csapdába..aztán mikor már 8 szor is elmeséle a kutyás élményt.. mondom haver.. neked fóbiád van
lényeg jakó.. az itteni hegyikutyák.. ezek nem számit hogy megy a motor vagy esem...hiába állitottam én le.. jött az az 2-3 nagy bornyú mint az állat...
mondom magamba.. a kum is mikor erületörzés volt .. nem csak azt harapta volan ketté aki motorozik.. már azt is aki csak csúnyán nézbefelé az utcánkba...
na itt is ilyne volt.-...
de aztán ezt a fóbuiámat leküzdöttem... mezőben engedtem előre a okosokat.. én meg hátulról figyeltem hogy operálnak gázza l sebességgel meg mindennel..és ott könnyű már a 2-3 nak kicselezni a kutyuákat
Jó hajtást

Mit jelent ez a barátságos verseny?
Milyen a nem barátságos?
Holnap megyunk a fiatal titanokkal bukovinai baratsagos versenyre...azt ,mondjak menjek az A-ba ..aztan nem hagyom magukra
Kivancsi vagyok...lesznek sokan.
láttam te is milyen szar helyen kapirgáltál.... meg hómotorral nyáron mi, a kis miller...
Arrol nem beszelve hogy van egy patak amibe meg az A osztaly is lecummantja majd magat szarazban. Es kozos nyomnal van jelolve. En ugYan nem lattam de hallotam rola. Igazi sx barat
Nem iszogatni nem kéne,hanem kapálni nem kéne!
na bazz ez ám az extrém hikomat hard enduros tolokocsi

https://video-vie1-1.xx.fbcdn....
Nektek a nyom szervezés hogy áll, sikerült bemotorozni mindet?

Regimentre te nem mész?