Megint kötekednék kissé.... az ilyen hűtőborda ismét többletsúly. Egy jól méretezett vizes rendszernek semmi szüksége ilyesmire, magától teszi a dolgát. És ráadásul állandó hőmérsékleten tartja a motort, ezért is jobb a levegősnél
én azért el tudnák képzelni egy olyan henger-hengerfejet ahol nagyobb a viztér, kombinálnám a jo öreg léghűtéses MZ-s hűtő bordákkal is hogy már ott is tudjon leadni hőt dögivel,,, szerintem beválna...
Ezt nem értem, miért gondolod. Egy adott motor hőleadása ugyanakkora, bármennyi hűtővíz van körülötte. A környezeti levegőnek történő hőátadás szempontjából nem mindegy, mekkora a hűtő. Nagy éppen lehet, csak akkor nehéz lesz...
És gondolj bele, h a kéccer olyan vastag hűtő nem ad le dupla hőt, ugyanis a rajta áthaladó levegő melegszik, tehát csökken a hőmérséklet különbség. És istenmencs, ez nem kötekedés
belegondoltatok már hogyha a gyártok nagyobb vizteret terveznének a henger köré,máris elég lenne mindkét oldalt vékonyabb hűtő, igaz hogy egy fél percel késöbb melegedne be űzemire, de a hűtők sérűlése a felére csökkenne ....
jahh kérem ha egy Melegh-töl tanultad ezt a dolgot akkor nem is szoltam..
nade komolyan , annyi meleg levegő nem jön le a hűtő tuloldalárol hogyha azt nyomom be a légszűröházba akkor károsan befolyásolja az égést,
nem forro az a levegő, csak simán langyos.
De annak ellenére javul a henger töltése, ha nincs intercooler, akkor is. Atmoszférikus viszonyoknál viszont a minél hidegebb levegő az optimális, pont ilyen szempontból. Ez tuti, a műegyetemen ezt olyanoktól tanultam, mint Lévai Zoltán, Melegh Gábor, Ternai Zoltán (RIP)
a jobbos hűtő szélessége maradna csak lefelé lenne fele akkora, ezt azzal akarom kompenzálni hogy hátra felé lenne dupla olyan vastag...
összes bekötés - kivezetö gunicső cső ugyan ott marad.
autokban a fűlkének a fűtő radiátorja van hasonlo méretű kocka szerű cucc....
mutass egy iirást amiben ez le van igy irva....akkor elhiszem.
persze fontos hogy radikális kanyarok nem lehetnek mert azok a belső falon örvényeket hoznak létre,és az befolyásolja a gáz lengést. DE a kanyarokon alig változtatok valamit.
, akkor többet nem fogyna adott alkatrész....
mint a régi volvoknál, olyan jo lett hogy el kellett rontaniuk hogy tudjanak alkatrész eladni.
És gondolj bele, h a kéccer olyan vastag hűtő nem ad le dupla hőt, ugyanis a rajta áthaladó levegő melegszik, tehát csökken a hőmérséklet különbség. És istenmencs, ez nem kötekedés
akkor inkább a balos hűtö mögé felrakok a csöbe egy picike vizhűtöt, ugyis sokat megyek szopatosban, nekem kell hogy tulhűtött legyen.
vannak ezeken a kis 50-es verdákon ilyen kb 6 centi széles 20 centi hosszu kishűtök, egy olyat.
belegondoltatok már hogyha a gyártok nagyobb vizteret terveznének a henger köré,máris elég lenne mindkét oldalt vékonyabb hűtő, igaz hogy egy fél percel késöbb melegedne be űzemire, de a hűtők sérűlése a felére csökkenne ....
csak ugy mondom.
Lényeg, hogy minél hidegebb, vagyis kevésbé meleg levegő köll abba a fránya hengerbe, ha nincs feltöltés
keresek egy olyan auto fűtés radiátort ami jo, és áthegesztem a füleket cső kiömlöket aztán annyi,
nade komolyan , annyi meleg levegő nem jön le a hűtő tuloldalárol hogyha azt nyomom be a légszűröházba akkor károsan befolyásolja az égést,
nem forro az a levegő, csak simán langyos.
összes bekötés - kivezetö gunicső cső ugyan ott marad.
autokban a fűlkének a fűtő radiátorja van hasonlo méretű kocka szerű cucc....
hoppácska rögtön javulna az égés is. mert egy zseni vagyok azért.
persze fontos hogy radikális kanyarok nem lehetnek mert azok a belső falon örvényeket hoznak létre,és az befolyásolja a gáz lengést. DE a kanyarokon alig változtatok valamit.
csak más felé fűzöm el,,, ennyi.
inkább a hűtést kell jol kitalálni.