Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

iogaz,de egy sziklás mederben nem mindig elegebdő..
Megint kötekednék kissé.... az ilyen hűtőborda ismét többletsúly. Egy jól méretezett vizes rendszernek semmi szüksége ilyesmire, magától teszi a dolgát. És ráadásul állandó hőmérsékleten tartja a motort, ezért is jobb a levegősnél
én azért el tudnák képzelni egy olyan henger-hengerfejet ahol nagyobb a viztér, kombinálnám a jo öreg léghűtéses MZ-s hűtő bordákkal is hogy már ott is tudjon leadni hőt dögivel,,, szerintem beválna...
nem hiszem,

, akkor többet nem fogyna adott alkatrész....

mint a régi volvoknál, olyan jo lett hogy el kellett rontaniuk hogy tudjanak alkatrész eladni.
Ezt nem értem, miért gondolod. Egy adott motor hőleadása ugyanakkora, bármennyi hűtővíz van körülötte. A környezeti levegőnek történő hőátadás szempontjából nem mindegy, mekkora a hűtő. Nagy éppen lehet, csak akkor nehéz lesz...

És gondolj bele, h a kéccer olyan vastag hűtő nem ad le dupla hőt, ugyanis a rajta áthaladó levegő melegszik, tehát csökken a hőmérséklet különbség. És istenmencs, ez nem kötekedés
az se rossz
ventillátort semmiképpen,

akkor inkább a balos hűtö mögé felrakok a csöbe egy picike vizhűtöt, ugyis sokat megyek szopatosban, nekem kell hogy tulhűtött legyen.

vannak ezeken a kis 50-es verdákon ilyen kb 6 centi széles 20 centi hosszu kishűtök, egy olyat.
ha ez sikerül..küld el a gasgasnak lehet alkalmazni fogják a 2011-es modeleknél
amugy ha már hűtés a téma,

belegondoltatok már hogyha a gyártok nagyobb vizteret terveznének a henger köré,máris elég lenne mindkét oldalt vékonyabb hűtő, igaz hogy egy fél percel késöbb melegedne be űzemire, de a hűtők sérűlése a felére csökkenne ....


csak ugy mondom.
De ott szerintem a benyát melegítik, mert akkor könnyebben gázosodik... mert az ugye folyékony és nehezen keveredik légnemű anyaggal... vagy nem tudom
lehet egy kis ventilátorral ki kell egészitened,mert ha tul vastag lessz mélységbe akkor nem hütt eleget az átáramló levegő
A Dr Melegh volt pl az az igazságügyi szakértő, akit annak idején a pufajkás horn karamboljánál is megkérdeztek, lehet emléxel rá...

Lényeg, hogy minél hidegebb, vagyis kevésbé meleg levegő köll abba a fránya hengerbe, ha nincs feltöltés
jahh ez nem is jutott eszembe, igy van.
ugy képzeltem el hogy amit elvesztek alulrol, ( kb a fele, ) azt berakom hátrafelé mert elfér böven.

keresek egy olyan auto fűtés radiátort ami jo, és áthegesztem a füleket cső kiömlöket aztán annyi,
nikk,van olyan karbi amit a hüttő folyadékkal melegitenek a jobb égés miatt
jahh kérem ha egy Melegh-töl tanultad ezt a dolgot akkor nem is szoltam..

nade komolyan , annyi meleg levegő nem jön le a hűtő tuloldalárol hogyha azt nyomom be a légszűröházba akkor károsan befolyásolja az égést,
nem forro az a levegő, csak simán langyos.
De annak ellenére javul a henger töltése, ha nincs intercooler, akkor is. Atmoszférikus viszonyoknál viszont a minél hidegebb levegő az optimális, pont ilyen szempontból. Ez tuti, a műegyetemen ezt olyanoktól tanultam, mint Lévai Zoltán, Melegh Gábor, Ternai Zoltán (RIP)
szerintem jobb porlasztást eredményez a meleg levegő.engem most csak az elegendő hüttés kialakitása foglalkoztat
és a turbo,? ott forro levegöt nyomsz be.
A meleg levegő beszívásával egyébként az a baj, h az ritkább, vagyis romlik a henger töltése... nemdebár?
a jobbos hűtő szélessége maradna csak lefelé lenne fele akkora, ezt azzal akarom kompenzálni hogy hátra felé lenne dupla olyan vastag...
összes bekötés - kivezetö gunicső cső ugyan ott marad.

autokban a fűlkének a fűtő radiátorja van hasonlo méretű kocka szerű cucc....
Meg akkor színá is? Mármint a tokomet... Télleg zseniális
a töködnél a légszűröház lenne, abba tolná be a meleg levegöt a hűtöböl,

hoppácska rögtön javulna az égés is. mert egy zseni vagyok azért.
nem tudom hogy melyik moccon van olyan méretű hüttő,de ha gondolod rákérdezek 1-2 helyen,csak tudni kellene mennyi hely marad a változtatás után
mutass egy iirást amiben ez le van igy irva....akkor elhiszem.

persze fontos hogy radikális kanyarok nem lehetnek mert azok a belső falon örvényeket hoznak létre,és az befolyásolja a gáz lengést. DE a kanyarokon alig változtatok valamit.

csak más felé fűzöm el,,, ennyi.

inkább a hűtést kell jol kitalálni.