mér lenne gáz a léghütés?
bizonyos körülmények között még jobb is mint a vizhütés.
a léghütésest olyan hömérséklethez tervezik az illesztési hézagait hogy nincs az a meleg hogy be tudd állitani a motorját. ellenben a vizhütésesek ilyen melegben az erdőben való araszoláskor hamar megrotyan.
az egyetlen amiért áttértek a vizhütésre az a nagyobb teljesitmény elérése.
honda xlr re gondolsz az tényleg léghűtéses de sztem terepen nem megy el vagy csak kőkeményre száradt földúton úgyhogy endurónak sztem nem nagyon nevezhető inkább valami városi valaminek
a keeway meg nagy szarrakás
hát az uj 125 endurok sok márkánal léghutésesek(honda, keeway, talán yamaha) meg azt nem tudom hogy az uj 4T 125 ugye 11 loero körül vannak és akkor hogy mennek olyan gyorsan mint a 30 loeros 2T???
A robogót, endurót és sportmotort gyártó spanyol cég székhelye Figueras (Girona). A vállalkozás jelenleg 150 alkalmazottat foglalkoztat, és évente 20.000 járműve gyárt, amit elsősorban Európában értékesít. A RIEJU gyár kulcsrészlege a fejlesztési központ, ahol nemcsak az új modellek tervezése folyik, hanem a már gyártásban lévő típusok fejlesztése is. Egy új modell kifejlesztése a legújabb technológia, a versenysportból származó gyakorlat, és nem utolsó sorban a 60 éves gyártási tapasztalat eredményének köszönhető.
A RIEJU járművek 3 automatizált gyártósoron készülnek. A legmodernebb robotok precíz munkája garantálja a gyártás folyamán a kiváló minőségét.
GYÁRTÖRTÉNET:
1934-ben Luis Riera és Jaime Juanola elhatározzák, hogy céget alapítanak kerékpár kiegészítők gyártására. A cégnek a RIEJU nevet választják kettőjük családnevéből kombinálva. Telket vásárolnak, és megkezdik a gyártóépület létesítését. A spanyol polgárháború végeztéig a munkálatok leállnak.
Így a hivatalos cégalapítás 1942-ben történik. Ebben az évben a RIEJU 35 alkalmazottat foglalkoztat, és hetente 125 kerékpárt gyártanak.
1947-ben gyártják az első 38 cm3 hengerűrtartalmú motort, ami legfeljebb 40 km/h sebességre volt képes. Ezt további modellek követik, már 50 cm3-es hengerűrtartalommal, ami a klasszikus segédmotor-kerékpár kifejlődéséhez vezet. 1952-ben alkalmazzák először a francia A.M.C. 4 ütemű motorját, amit ezek után licence alapján maga a RIEJU gyárt Figueras-ban. A fekete RIEJU 175-be kerül először beépítésre, amit az 1953-as barcelonai kiállításon mutatnak be. Az akkori vevők minden elvárását kielégíti, és azonnal slágercikk lesz. 1962-ig évente 1000 db RIEJU 175 kerül értékesítésre.
De a francia Sulky robogók megjelenésével, amelyek ISARD néven futottak, a RIEJU rövid időre zsákutcába került. Az 50 és 125 cm3-is modellek többszöri változtatása, és fejlesztése ellenére az értékesítés alacsony szintre esik vissza, a gyártást rövid időre szüneteltetik.
1959-es évet a 125 cm3-is, 2 ütemű A.M.C. motorral szerelt JACA-val indítják, amivel a RIEJU a sportmotorok minden modellosztályában megalapozza hírnevét, ami azóta is tart. 1959-1963 között több mint 3000 járművet értékesítenek annak ellenére, hogy ezek nem 125 cm3-is motorok, amik a vevők körében a legkeresettebbek voltak, hanem 50 cm3-is segédmotor-kerékpárok.
Ezért fordult a RIEJU figyelme Olaszország felé, ahol abban az időben a legsikeresebb 50 cm3-es motorokat gyártó cégek működtek, és 1964-ben aláírták a licence-szerződést az olasz Minarrelli-Motorral. Az új JACA modell kapta az első motort, amivel 70 km/h sebességet értek el. De az akkori törvények 40 km/h sebességkorlátozást vezettek be, így a JACA motorok csak jóval teljesítményük alatt üzemelhettek. Ez viszont különösen meghosszabbította élettartamukat, és ebből kifolyólag több nagy cég megrendelését hozta, többek között a spanyol postáét.
A 70-es években gyártja a P3A típust, amely mind utcai, mind enduro kivitelben kapható, és elindul a CONFORT modell-sorozat. 1977-ben jön ki a sorozat jövőbe mutató, esztétikus modellje, a Revolution. 1978-ban kisebb kitérőt tesznek az automata motorok piacára, de nem érnek el átütő sikert. Újult erővel koncentrálnak a sebességváltós motorok gyártására. 1980-ban piacra dobják a MARATON 90 enduro és cross motort, amivel rengeteg győzelmet ünnepelhetnek a motorsportban. A 80-as évek közepén a továbbfejlesztés eredményeként létrejön az MR80, az E1 Sprint, a SUPER MARATHON 50 és az RV50. A 90-es években sikereket érnek el a DRAC, az RS-1, a Pony, az RST80 és az RR50 modellekkel. Az olasz Malaguti gyár együttműködésével kialakított agresszív kinézetű F-12vel sikerül újra meghódítaniuk az 50 cm3-is motorok piacát. 1996-ban mutatják be a GAS GAS motorral szerelt RR125 endurót. Ezzel a motorral több világbajnoki címet vívnak ki a Trial és Enduro motorsportban. Az RR50-ből végül kifejlesztik az RS-1 Evolution-t.
1987-től 1990-ig 8000-ről 15.000 darabra emelkedett a segédmotor-kerékpárok és endurók éves termelése, ami leginkább sebességváltós motorokból állt. Időközben a RIEJU kategóriájában piacvezető lesz Spanyolországban. 1944-ben sikeresen nyitnak Európa felé.
A kölni motorkiállításon való részvétellel megkezdődik a RIEJU motorok exportja Ausztriába, Németországba és Magyarországra. 1996-ban megnyílik a kapu a francia piacra. 1998-ban új szerelőcsarnokot építenek Figueras-ban, és átadják a harmadik gyártósort, amiről legördülnek az MX 50 gyerek-enduro első modelljei. 2001-ben elkezdődik az MRX 50 gyártása.
nekem annó az rs-t(ami 95ös volt)akarták elcserélni egy 2004es rieju rr-re áldom az magamat hogy nemet mondtam rá
de az aeroxomat már derbire akarták(sztem tök eladhatatlan mind2ő márka)
lehet hogy a derbi jó de nem ismerik
amikor elcseréltem a kínai robogót akkor megfogadtam hogy semmi ismeretlen márka soha többé
nekem másfél év volt a legtöbb idő,jó kis 50es rx aztán fél évig a 80as meg a 125ös rx,most meg itt áll a cagiva meg a reiju és nem tudom őket eladni mondjuk a cagiva jó,mászkálok vele de a riejutól szivesen megválnék.
6évre motort ne röhögtess már
nekem 4hónapig volt a legtöbb idő amíg ua a motorom volt(a kínai robogó)de az is csak azért mert nem tudtam tőle megszabadulni
mivan gerle elkapták a határon a kamionotokat és nem túl legális dolgok vtak benne vagy minek a bíróság???
hej morék!
mi a hejzet?
nagy a pangás!
ma motorotam a huskyval megint
a 450el
áá kész az a gép fél tankot kinyomtam belőle... makkom tudja hány lityo de aztán teliraktam ....
ja és már tudom mikor veszünk dzsí tí -t.... télen ráér még...majd ha a biroságon nyerünk akkor meg azonnal csak el ne kiabáljam ja és akkor lehet h fater benevez egy 450 te re...
de azt nem 1 szezonra venném hanem vagy 6 évre...
ja és a husky gazdijának elötte 520 sx je volt..és ment vele 3 orát és elszakatt a vezérmű lánc meg széthulladozot.. onnantol kezdve a ktm re rá se néz
én 445 ért adtam el az enyémet és hát az :
igy nézett ki mikor elvitték.