Jó választás lehet, bár nem tudom milyen telj.szintű olajat javasol a 400-as GSX-R gépkönyve, lehet elég lenne a 10W-40-es sintetico is. Felesleges bármelyik irányba is eltérni az előírt fokozattól, ha az olajcsere időben történik.
Azt mondta nekem egy elismert szerelő barátom ha jó a motor kondíciója teljesen mindegy, hogy a gépkönyv által előírt teljesítményszintet betartva melyik gyártó olaját tesszük bele. Ha viszont valahol sántít valami, akkor az olaj önmagában nem fog segíteni (esetleg ideig óráig) legyen az akármilyen csúcsminőségű kegyszer.
Amikor elhoztam a motort, az akkori olajban már 6000 km volt, mondta is a tulaj, hogy cseréljem le. Na azzal a 6000 km-es olajjal finomabb volt a váltó mint a Castrollal 2000 km után. Ez alapján gondolom, hogy nem hígult benzinnel. Szagát nem tudom milyen volt, mert nagy szervizkor kapta a friss olajat és szerelő cserélte le. De mint mondtam is, a zxr hibátlan volt ugyanazzal a Castrollal. Hát szerintem mindegyik motor más más olajat kíván, ki kell tapasztalni melyik a legjobb bele.
A CB-1 ben nekem Repsol volt, vajpuha volt a váltó és talán még a motor is szebben járt, nagyon szerettem és az új tulajnak is azt javasoltam. A Suzuban Motul 5100 van, Powercityék ájánlották de nem bántam meg, nagyon jó olaj.
A Castrolt én nem próbáltam, de fura, hogy sokan favorizálják míg mások meg nagyon panaszkodnak rá.
Ha 2000km után ragad a váltó nem biztos hogy az olaj a hunyó, ha felhígul az lehet a motor baja is. Nem volt benzinszaga mikor leengedted?
ZXR 250-be vettem Casreol Actevot, mindenki átkozza, de teljesen jó volt bele. Ugyanezt az olajat mertem venni az előző zx6r-be, az elején jó is volt, de 2000 km után úgy ragad a váltó mint a kúrvaannya. Lehetetlen volt benne üreset találni, nem vette jól a fokozatokat, stb. Mostani hatosban (jelenleg de nem sokáig) full szintetikus repsol van és Zoli akitől vettem szintén panaszkodott rá, hogy ragasztja a váltót, ha tehetem boritsam ki belőle mihamarabb. Már december óta itt figyel a polcon a MOTUL 5100 15W50, ez fog bele menni.
szkrács mondta h. szar a repsol, a castrólról meg én mondom h. szar, személyes tapasztalat , a molt dícsérik páran, még nem próbáltam, de kifogom lehet nyáron....
nem érdekel valakit egy pár Swift V8-as zsír új kesztyű?
ilyen
megjöttek a cuccaim nagyvas.hu-ról
Szép kis motor..szép a fényezése...viszont azt a gagyi rezót ledobnám róla a picsába...rengeteget ront a teljesítményen...
csókolom a bagázsnak
A Castrolt én nem próbáltam, de fura, hogy sokan favorizálják míg mások meg nagyon panaszkodnak rá.
Ha 2000km után ragad a váltó nem biztos hogy az olaj a hunyó, ha felhígul az lehet a motor baja is. Nem volt benzinszaga mikor leengedted?