Hello Csaba! Sajna eladtam a rendszámtábla tartót (ami maga volt a sárvédő is) Már csak a tényleges rendszámtábla tartó van meg amibe a rendszámtáblát kell belecsúsztatni.
Szelephézagot valószínűleg csak ellenőrizni kell!Ha nem volt ütve a gép akkor még szerintem nem kell hozzányúlni!A rezonancia viszont szerintem nem érezhető jobban semmilyen fordulatszám tartományban az SV blokkban. Én legalábbis nem éreztem sem az sv650-esen sem a raptoron,igaz mindkettő karbis volt.
KÖszi,nagy segítség volt.Pont a legjobbkor vettem a mocit ha most van a kötelező szervíz,így legalább tudni fogom hogy becsülettel el lesz végezve a 24 ezres szervív
:)
A 6000rpm körüli rezonancia normális?Olyan 125-140km/h ig van...alatta felette simán jár.
Kilométer 1e 6e 12e 18e 24e 30e 36e 42e 48e 54e 60e
Olajcsere és olajszűrőcsere X X X X X X X X X X X
Gyertyacsere X X X X X
Légszűrőcsere X X X
Csavarok ellenőrzése és meghúzása X X X X X X X X X X X
Szelephézag X X
Fojtószelep szinkronizálás X X X X X
Átlag munkaórák 1 1 1,5 1 3 1 2 1 3 1 2
Tartósteszt
A nem használatból egyenesen következő dolgok cseréjét ide írom, tehát tulajdonképpen, hogy milyen gondjaim voltak a mocival.
20.000km: egy szenzor cseréje, mert ugrált az alapjárat, hidegen lefulladt. Még garanciális volt.
47.000km: kuplungcsiga cseréje. 8500Ft.
Nem kilométerhez kötött ellenőrzések
Gyakori ellenőrzés:
Guminyomás, lánckenés, alapjárat, gáz- és kuplungkar holtjáték, olajszint.
Időközi ellenőrzés:
Fékbetétek kopottsága, gumik állapota, lánc és lánckerekek kopottsága, láncfeszesség, hűtőfolyadék szint, hűtőrendszer csövei, kormány, villák és központi rugóstag.
Időintervallumhoz kötött cserék:
Hűtőfolyadék: 2 évente
Fékfolyadék: 2 évente
Villaolaj csere: 2 évente
Fékvezetékek: 4 évente
Üzemanyagvezetékek: 4 évente
Nyomatéktáblázat
Első fékcsavarok: 39Nm
Hátsó fékcsavar: 27Nm
Fékvezeték csatlakozók: 23Nm
Féktárcsák: 23Nm
Hátsó kerékagy: 100Nm
Olaj leeresztő: 21Nm
További értékek: Szervizkönyv, 2. fejezet, 32. oldal (SV 650S 2003)
Sikerült szert tennem egy garantált 23ezer km-es 2007-es Raptorra.
Olyan kérdésem volna,hogy szelephézagot mennyi km-enként illik állítatni?
Másik kérdésem,hogy kb 6000-es fordulatnál eléggé nagy a rezonanciája a motornak.Alatta felette kiváló,szépen megy,nem eszik sokat,simán indul hidegen-melegen.Ez normális?
Köszi előre is!
Akkor megmondom a tutit, mivel kölcsönadtam még 2008-ban a motorom és egy barátom elcsúszott vele, mivel kiementek elé.... Szóval ismerős a szitu. A biztosítós ügyintézés és eljárás nem tudom változott-e, de én a következőeket ajánlom:
-Bejelentitek a balesetet, felelős tisztázott, vállalja stb. sima ügy.
-Kárvizsgáló megnézi a gépet, h mi sérült. (Ruhát, sisakot célszerű leadni. Fizetik.) Célszerű mindent felvetetni a listára, és nagyon odafigyelni amikor a kárfelmérő ott van, plusz célszerű egy szerelővel előre a rejtett sérülések végett is megnézetni a gépet.
-Eldöntheted, h beviszed szervizbe és megcsináltatod jó drágán, és semmi dolgod vele (nem ajánlom több okból se), v készpénzesre rakatod a folyamatot. Ez valami olyasmit jelen, h előre fizetnek, 10-20-x%-kal kevesebbet, mint a teljes javítási költség, de ezt érdemes választani!
-Ha ez megtörtént, bemész egy hivatalos szervizbe v akármibe, kérsz egy lepecsételt árajánlatot a sérült tételekről, amit a kárszakértő felvett, ami ugyebár (ismerve a Cagiva árait, (dolgoztam még gyakorlaton Cagiva/Ducati/Mv szalonban anno), szép magas összeget fog tartalmazni. Egy db gyári kipu pl 258 e Ft! És ugyebár karcos, tehát sérült amikor csúszott a motor! :)
-Leadod az árajánlatot
-Felmarod a 10-20%-kal csökkentett jó sok pénzt!
-Megcsináltatod a motort maszekban tuning v utángyártott qurva jó minőségű cuccokból, a fennmaradó összegből meg elmész nyaralni v eliszod v akármi...
Hozzáteszem h két nyitott dobot vettem 100-ért, és megvannak a gyáriak is, egyik, picit karcos, de vizsgára tökéletesek! ;) Kormány PBR Monster 900 színt is választhatsz.... sorolhatnám.... Fékkar Mart sv 650-hez való 14 e bármilyen színben.... stb. ;)
Egy kis segítség kellene!
Múlt hétfőn balesetem volt. A motor az oldalán csúszott egy kicsit, de itt,ott meg is sérült a kormány és még ki tudja mi.
Szóval, mivel az elszenvedője vagyok a balesetnek, biztosítós story lesz belőle, és most egy márkaszervizt keresek.
A netet bőngészve nem találtam márkaszervizt csak kereskedést, tudtok, ismertek valakit?
Hi! Nekem ez a típus volt bent gyárilag is a motorban az elment 7 évet igaz télre mindig kivettem, a mostani is szépen teszi a dolgát tavaly óta nekem bevált .
Én nemrég vettem bele Varta YTX9-BS akkut 8Ah, 135A indítóáram, volt vagy 9500Ft. Előtte yuasa volt, ahhoz képes kb fél másodperccel lassabban indítja be a motort. Eddig meg vagyok vele elégedve, táncsak kibír pár szezont ha töltöm télen.
Lényegében tök mindegy milyet veszel ebben az árfekvésben sztem, mert 30-40 alatt nem kapsz olyat ami tökéletes lenne bele! A feszültség egyezzen és indító áram legyen meg és kész... A Varta jó márka, de a belinkelt akkunak kevés az indító árama! Csak 80 A! A másik dolog, h részben fektetve vannak az akkuk a Raptorokban (legalább is a régebbiekben) A használati leírásuk szerint csak állítva használhatók, és ha fektetve használod ,a garancia se érvényes rájuk! Ergo úgy is szét marják magukat belűről kb 3-5 év alatt... Én 18ért vettem Yuasát, 140-es indítóárammal, de ez is csak savas, így nem rendeltetés szerűen használom...
Nyiregyhazan csinaljak, egy testverpar, ha kell, dobok meg fel videot, de brutal duborgos a gep, reggel leadtam, masnap delre elkeszultek. A gyari helyekre mentek fel. Tehat muszakin csak negy csavar es mehet az eredeti vissza.
http://www.kepesmotor.hu/rends...
Rendszamtarto is!