értem és köszönöm a segítséget de még egyszer annyit hogy én nem 15w40-es olajat használtam hanem egy nagyobb számút mert a szervizbe azt ajánlották attól lesz valami baja ? igaz beletettem valamennyivel jobb lett mert most már annyira nem csúszik a kuplungom de még most sem az igazi....
Én értem mit írtál, de a kérdező üzenetéből nem derül ki, hogy olajcsere után csúszik a kupplungja vagy már a csere elött is csúszott.
Hajtómű olaj tuti nem jó. de vannak spéci kupplung tapadását elősegítő olaj is. Otthon megnézem mejiket raktam bele de nekem jó.
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy Cagiva Primára lehet-e kapni sport kipufogót? és ha igen hol? vagy jó rá az a kipufogó is mint a más 50 es motorra?
Szövegértés 1-es
,,A motor azért megy csak 70-et mert csúszik a kuplungod szerencsétlen pörög szépen de mivelhogy csúszik a kuplung a hajtómű olaj véget,, Nem tud senki sem olvasni
De attől csúszhat még a kupplungja nem? Eleve azért cserélte mert nem ment és olajcserét alkalmazott. Vagy a rugók vannak már ki vagy az egyik rugúfeszítő csavar eltörött és nincs meg a feszítése. Ha nem oldódik meg a gondja akkor a deknit le kell venni és megnézni a kupplungot.
Először is NEM, NEEEEEEEMMMM hajtómű olaj kell bele ( miért lusta mindenki visszaolvasni pár oldalt? ) hanem csakis kizárólad AGIP 15W50 -es olajat használj. Az olajcserét jól csináltad, az alján az a leengedő, a tetején pedig a betöltő. Ami a máisk oldalon van amire 500ccm van írva az is ugyanoda folyik. A motor azért megy csak 70-et mert csúszik a kuplungod szerencsétlen pörög szépen de mivelhogy csúszik a kuplung a hajtómű olaj véget, olyan mintha úgy mennél a motorral, hogy húzod neki a gázt és közben félig behúznád a kuplungkart, ne használd így sokáig mert szarrá kopnak a lamelláid, újjat pedig nemfogsz tudni venni hozzá. A lényeg, AGIP 15W50 és nincs semmi gond.
hellósztok sürgös segitségre lenne szükségem mert szerintem nagyon nagy hülyeséget csináltam...
a blokba az olajat lecseréltem és oda hajtómüolajat tettem jót tettem oda vagy nem ? lehet tölle valami baja meg van alul egy csavar ott leengedtem találtam felül egy csavart oda öntöttem bele de valaki meg azt mondta hogy nem oda keletett volna hanem oldalra ahol van egy kupakocska amira az van irva hogy 500cc... na meg any lenne a kérdésem hogy valamért nem akar 70-nél többet menni de a fordulat szám meg pörög felfele azt mondták cseréljek olajat de légyszives valak magyarázza már el nekem ezt nagyonrészletesen mert én még ilyet nem csináltam és mindenki mást mond nem tudok kiigazodni nagyon meg köszönném hellósztok ! CAGIVA PRIMA légyszives részletes választ ha lehet !
nekem Derbim van mert a blokkot felismerem. Van egy senda endúrom is és onnan ismerem a blokkot. De ha megnézed a fotogalériát azon látszik, hogy derbi vagy prima. Csak benne van a prima-nak a matricája is.
Akkor neked Primád van, ha még a blokja sem Derbi, a lánc a jobb oldalon van? Ha igen akkor az bizony Prima de ezt egyszerüen megtudhatod, hogy miylen gyártmányú, a kormánynál a felső kifli alatt jobb oldalon az alvázszámnál ha van egy ,,P,, vagy esetleg Prima akkor tudod mi is van :) Gondolom piros színű a motor ezért úgy adták el neked hogy derbi :) A Prima és a derbi csak annyiban külömbözik, hogy más a blokk és a debinek bal oldalt van a lánc, és erősebb is a blokja 3-5 LE-vel. Szerény nyomott véleményem szerint.
Bocs a zargatásért. Nem rég vettem egy Derbi GPR-t. A mító fórumon felvilágosítottak, hogy a prima-ra hasonlít. Igazuk lvolt. Van néhány dolog amit szeretnék megtudni. Azt gondolom nem derbi blokk van benne, de a búrkolat az nagyon hasonlít hozzá. A karbi milyen van a Prima-ba? Lehetséges megegyezik a két motor idomzata? Olyan érdekelne, hogy plexi, a fejidom és az első üllés közötti idom alatti rész. Az enyémet felemelem és a blokk látszik. Gondolom ott kellene lenni valami műanyagnak. Tároló vagy bukótartó. Sajna nem tudom.
Minden cserélve lett, karbi nem lett tisztítva, lehet hogy tényleg ott a gond.
Igen bejáratásnál figyeltem hogy ne forgassam szét.
Köszönöm az ötleteket, kipróbálom a végdob leszedést , illetve kitisztítom a karbit.
Karbitisztítás, karbi beállítás. Esetleg kipufogó tisztítás, mielőtt szétszeded próbáld meg úgy, hogy leveszed a kipuról a végdobot és úgy mész egy picit, hátha televan kokszal és fulladozik szegényke:) Ha hengert is fúrattál esetleg új dugó, ésszerüen járattad be? Nem ragadt meg egyszer és aztán úgy hajtottad tovább? Olyankor szokott ez a jelenség előfordúlni.
Igen bírja, persze ésszerű határok között, de próbáltam. Nem tudom, elvileg nem lehetne baj a fúvókával, nyár közepén lett felújítva a blokk, mert szét kopott minden.
Hali!
Pár napja erőtlen a primám, 3. ig szépen húz, 4be még elviselhető de már érezni hogy gyenge 5. be már 7000 nél többet nem forog, és 6. at nem is tudok váltani, nincs valakinek ötlete?
A deknin belül van egy kis ,,T,, alakú kinyomó, azt egy kis hosszú tengely fordítja ki, annak a végén van egy kis rugó. Valószínű, hogy kiugrott az a rugó a nútjából vagy eltörhetett. Ezt szétszedés után úgyis meglátod, de inkább csak kiugrott. Ez akkor fordúlhat elő ha a kuplungod nagyon meg van ,,feszítve,,
Alkatrészek eladók blokok karbik gyujtások stb írj vagy hívj
nononono@citromail.hu
06308346400
Hajtómű olaj tuti nem jó. de vannak spéci kupplung tapadását elősegítő olaj is. Otthon megnézem mejiket raktam bele de nekem jó.
Szeretném kérdezni, hogy Cagiva Primára lehet-e kapni sport kipufogót? és ha igen hol? vagy jó rá az a kipufogó is mint a más 50 es motorra?
,,A motor azért megy csak 70-et mert csúszik a kuplungod szerencsétlen pörög szépen de mivelhogy csúszik a kuplung a hajtómű olaj véget,, Nem tud senki sem olvasni
a blokba az olajat lecseréltem és oda hajtómüolajat tettem jót tettem oda vagy nem ? lehet tölle valami baja meg van alul egy csavar ott leengedtem találtam felül egy csavart oda öntöttem bele de valaki meg azt mondta hogy nem oda keletett volna hanem oldalra ahol van egy kupakocska amira az van irva hogy 500cc... na meg any lenne a kérdésem hogy valamért nem akar 70-nél többet menni de a fordulat szám meg pörög felfele azt mondták cseréljek olajat de légyszives valak magyarázza már el nekem ezt nagyonrészletesen mert én még ilyet nem csináltam és mindenki mást mond nem tudok kiigazodni nagyon meg köszönném hellósztok ! CAGIVA PRIMA légyszives részletes választ ha lehet !
nekem Derbim van mert a blokkot felismerem. Van egy senda endúrom is és onnan ismerem a blokkot. De ha megnézed a fotogalériát azon látszik, hogy derbi vagy prima. Csak benne van a prima-nak a matricája is.
Bocs a zargatásért. Nem rég vettem egy Derbi GPR-t. A mító fórumon felvilágosítottak, hogy a prima-ra hasonlít. Igazuk lvolt. Van néhány dolog amit szeretnék megtudni. Azt gondolom nem derbi blokk van benne, de a búrkolat az nagyon hasonlít hozzá. A karbi milyen van a Prima-ba? Lehetséges megegyezik a két motor idomzata? Olyan érdekelne, hogy plexi, a fejidom és az első üllés közötti idom alatti rész. Az enyémet felemelem és a blokk látszik. Gondolom ott kellene lenni valami műanyagnak. Tároló vagy bukótartó. Sajna nem tudom.
Üdv Zsotty
Igen bejáratásnál figyeltem hogy ne forgassam szét.
Köszönöm az ötleteket, kipróbálom a végdob leszedést , illetve kitisztítom a karbit.
Carbi főfúvóka? Harmadikban huzamosan is bírja a felső fordulaton?
Pár napja erőtlen a primám, 3. ig szépen húz, 4be még elviselhető de már érezni hogy gyenge 5. be már 7000 nél többet nem forog, és 6. at nem is tudok váltani, nincs valakinek ötlete?
A váz és a villa ugyan az 75-ös és az 50-nél? Ha igen akkor lehet hogy érdekel.