Üdv!
Egy kis információ kellene hogy egy 70ccm-es hengerszetthez mi lehet az ideális variátor görgő súlya? vagy célszerű lecserélni az egész variátort egyben?
Én speciel egy fél-egy órás munkával csináltam egyet, már ami a blokkolót illeti.
A kikönnyítőst is hallottam már, akár jó is lehet mint gyors megoldás, de nekem utoljára görgőstől asszem olyan 4 ezerben állt meg a mulatság, persze okosban. Az a plusz 2-2,5 ezer nekem bőven megérte, de tudom, van aki vagy szeret játszani, vagy akinek nem fussa rá, vagy van akinek éppen vasárnapot jelez a naptár amikor nincs nyitva semmi, de motor rögvest azonnal kell.
De azért ezeket megjegyzem magamnak, hátha egyszer szükség lesz rá.
Én a régi Honda Dio-m on azt csináltam, hogy megvettem egy viszonylag nehéz görgőkészletet, ami aztán persze nem lett jó, de mivel nem akartam újabb találgatásokra pénzt költeni, hogy mekkora is a legmegfelelőbb méret, inkább a meglévő görgőkön könnyítettem: A görgő közepéből ahol a fém henger van, megfelelő méretű fúróval oldalról mindíg leszedtem egy kicsit, amíg el nem találtam a legjobb beállítást. Ezután már csak arra keleltt figyelni, hogy az összes görgő kb egyforma súlyú legyen (érzékenyebb konyhamérleg). Légkulcs meg nem kell, ha ismeri az ember a trükköt, hogy hogyan lehet egy 10 es villáskulccsal leblokkolni a variátor fogaskoszorúját.
Én inkább a görgőre gyanakodnék, szerintem túl nehéz, hamar kimegy. Mérd meg őket, ha nem versenyzésre használod a motort, szerintem egy 70-esnek a 5,5-6,5 grammosak környékén kéne lennie, persze ez sok mindentől függ.
Ha elfogadsz egy jó tanácsot, ne próbálkozz vele, nem szégyen ez, már csak azért sem, mert próbálgatni kell majd kisebb-nagyobbal, kuplungrugó és ezek egymáshoz viszonyultságában. Ez azt jelenti, ennyifélét kéne venned, míg egy korrekt szerelő belerakja, próbálja, aztán esetleg cseréli és amikor megvan az ideális, akkor azt az egyet kell megvenned. Igaz, a szerelésért pénzt fog kérni, de a sok potyára megvett rugó/görgő is pénzbe kerül.
És ha nem is értesz hozzá, akkor úgysem tudod megcsinálni szerszám hiányábanm. Légkulcsod, blokkolód gondolom úgy sincs...
Sziasztok! Tudnátok segíteni abban hogy milyen méretű O-gyűrűk kellenek a Ditech nyomászsabályzó szelepéhez illetve hány darab van ott házban? Cserélném a szelepet és a tömítőket is gondoltam kicserélem egyúttal. Köszi a választ!
Sziasztok! Tudnátok segíteni hogy milyen méretű O-gyűrűk vannak a ditech nyomástartó szelepénél? Hány darabnak kell lennie? Cserélném a szelepet és a gyűrűket is kicserélném akkor, csak megvenném őket szétbontás előtt. Köszi a választ!
Sziasztok! Ditechbe cserélném a nyomásszabályzó szelepet. Meg tudná valaki mondani nyomástartóhoz szükséges O-gyűrűk méretét és darabszámát hogy még szétszedés előtt be tudjam szerezni? Köszönöm a választ előre is!
A tegnapi budapesti vihar jól megszivatott engem és a Purejetet is...
Szemerkélő esőben indultam haza, majd kb 10 perc múlva leszakadt az ég. Rajtam esőruha volt, így nem aggódtam , mindaddig, míg a Széll Kálmán téren a pirosnál állva szemmel láthatóan emelkedni kezdett a vízszint. A pocsolyákból tavak lettek, majd óceánok. Lassan elértem a Margit hídig, ahol már álltak a villamosok, autók, meg úgy minden. Nekem meg a híd alatt kellett volna átmennem, de a közepén a térdig érő vízben leállt a moci. Nem gondoltam volna, hogy olyan mély ott, azt mégis. Nekiálltam tolni a gépet az út közepén... Amikor kiértem a "partra a járdán próbálgattam beindítani újra, de csak az önindító tekert... Innentől kezdve toltam haza a szakadó esőben, tocsogó cipővel és vizes nadrággal. Már láttam lelki szemeimmel a törött hajtókart, meg a blokkból kikandikáló dugattyút. Aztán otthon a garázsban tettem egy utolsó kisérletet és egyből beindult. Megnéztem a légszűrőt is, de teljesen száraz volt, szóval gondolom csak az elektronika ázott be egy kicsit.
Ma reggel megint elsőre beindult, csak nem akart menni. Szerintem a kuplung és a szíj is csúszott a víz miatt. Végülis padlógázzal csak elindult kb 5-10 km/ó-val, aztán egyszer csak elkapta és onnantól kezdve ment rendesen. Később azért volt egy pillanat, amikor kb 3-4 mp ig menet közben lassulni kezdett, hiába húztam neki a gázt, de aztán újra erőre kapott és simán elhozott a melóba.
Hát ez az én kis történetem, de legalább le lett mosva a gép. Azért biztos, ami biztos, lecserélem majd a hajtómű olajat, hátha az is kapott egy kis vizet a szuszogón át.
Sziasztok!Azért írok mert egy kis segítséget szeretnék kérni.Van egy 2005-ös karburátoros sr 50 lc-m.Annyi a hibája neki hogy egy kicsit kevés a végsebessége szerintem.(óra szerint sík terepen maximum 72)Tudtommal ennek a motornak tudnia kéne az óra szerinti 80-at.Egyébként amit megfigyeltem hogy hűvösebb időben a motor kicsit csörög.Meg gyakran előfordul hogy alig van alapjárat,de az nem csak hidegben.A kérdésem az lenne hogy mi lehet a baj vele?Mit kéne megnézni rajta? Még annyi hogy a görgők már meglettek nézve azok jók.Mert én nem nagyon értek hozzá.Ha valaki hozzáértő tudna tanácsot adni azt nagyon megköszönném!
üdv!
Adott egy 99-es Sr50/70 stage6 szettel.... a probléma hogy alacsony fordulaton kicsit mintha lomha lenne kb 50-60km/h -nál mikor nagyobb a fordulat már elég jól kapja magát. Én gyanakszom hogy alacsony fordulaton sok benzint kapna... de lehet hogy tévedek nem értek hozzá annyira... a karburátor ami rajta van az egy 17.5 dellorto. Ha van valaki hozzáértő aki tudna tanácsot adni azt meg köszönném!! :)
Sziasztok!
Az Aprilia SR50 '98 LC-hez szeretnék új kipufogót, mert nagyon szét van a gyári.
Milyet javasoltok? Szeretném ha halk lenne , nem kell annyira sport dob rá.
Jelenleg ilyen van rajta: http://motoroswebaruhaz.hu/spd...
Ez mennyire sport?
Mehetne akár rá ilyen is? https://www.egumotors.hu/robog...
Vegyem inkább azt ami rajta van? Mit ajánlotok?
Multivario és gyári kuplung van rajta.
Köszi !
2017. 05. 22. 18:41 simi94
Szervusztok van egy malaguti f12 őm elég lomha, most cseréltem.nagyobb fúvókát 80 ast új redgfilter légszűrő le vince tt kifuf hozzá való kuplunk rugóval görgővel de még így is csak nyögi a 70 et mi lehet a baj ? Szíj is új de 451 lehet hosszú lenne
Szervusztok van egy malaguti f12 őm elég lomha, most cseréltem.nagyobb fúvókát 80 ast új redgfilter légszűrő le vince tt kifuf hozzá való kuplunk rugóval görgővel de még így is csak nyögi a 70 et mi lehet a baj ? Szíj is új de 451 lehet hosszú lenne
Ezért szoktak rá karbit rakni hogy elkerüljék a szo...st és a rengeteg pénz kilocsolását a semmire. Ha meguntad a szo...st, keresd "miofan"-t. Ő szeret ezekkel foglalkozni, szerszáma és tudása is megvan hozzá. Ha meg mégis meggondolod magad, szerintem segít az átépítésben is. Mert ezt továbbra sem lehet neten keresztül (de hiába beszélek)...
A következő lenne a problémám remélem valaki tud segíteni!
Van egy sr50 factory-m injektoros 2008-as évjáratú,a következő lenne vele a gond,hogy indítás után rögtön leáll.Elkapja,és 1mp alatt le is áll,gáz nélkül egyáltalán nem indul,csak kis gázzal.,de azonnal leáll.Cserélve lett benne a benzinpumpa,nyomástartó,kompresszor,gyújtás,meg egy új henger mert meg volt repedve ( kompresszió jó)
Az ECU-ra gondolok,hogy valami azzal lehet,mert már minden cserélve lett rajta
Előre is köszi!
Egy kis információ kellene hogy egy 70ccm-es hengerszetthez mi lehet az ideális variátor görgő súlya? vagy célszerű lecserélni az egész variátort egyben?