Sziasztok. Továbbra is küzdök a Factory-val. Lehet amit vettem bontott trafó az se jó. Írtam hogy vettem egy bontott trafót de annál sem lehet semmi ellenállást mérni a gyújtókábel csatlakozó és a test között. Szépen volt szikra de nem indult illetve leírtam már hagy nagy küzdelmek árán beindult egy kicsit de nem sokra rá le is áll. Most meg ismételten ellenőriztem a szikrát és nem a gyertya legvégén szikrázik hanem a középelektróda kerámia mellett a belseje felé. Akkor ez a trafó is sz.. lenne?
Nem követtem végig a problémamegoldást..., de azt mondanám, hogy a gyújtás jeladóra nézz rá. Egy srác éveket(!!!) kínlódott a Gilerája gyújtásával, mert nem forgott le...annyi probléma volt, hogy mágnes nem pont a jeladó előtt ment el.
De pl javítottam egy 650 -es pegasot is aminél már egyáltalán nem volt szikra. Hiába lett kimérve az ellenállása a jeladó tekercsének, a benne levö mágnes elveszítette a mágnesességét. Dobtak mellé egy neodymium mágnest és megjavult...
Természetesen a tévedés lehetőséget fenntartom...
Jetforce talpraállítási project. De még mindig nem jó. Ugyanazzal a hibával álltam le vele, mint ami még mindig fennáll és a videón látszik.
Amit eddig csináltam:
- főtengely csapágyak és szimeringek cserélve
- új hengerszett
- fojtószelep poti ellenőrizve
- elektromos kábelek ellenőrizve
- nagynyomású csövek cserélve
- O gyűrűk cserélve
- kompresszor újra gyűrűzve
- nyomástartó újra cserélve
- gyertya új
Sikerült beszerezni egy bontott trafót de a Factory továbbra se indul. Gyertyát kivettem és szikrát ellenőriztem. Gyönyörű szikra van és kivett gyertyánál a hengerből spriccelte ki az injektor a benzint. Nagy küszködések árán úgy hogy a folytószelepet kézzel mozgattam mintha a gázkart rángattam volna. Nagy nehezen beindult egy rövid időre viszont nem lehetett felpörgetni. Leállt magától egy kis idő után és be se indult megint. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond?
Üdv mindenkinek. Segitséget szetetnék kérni. Sr 50 factoryrol van szó,minden inditásnál egy 6 jegyű kódot kér miért van ez ki lehet kapcsolni vagy valami? Közben villog a piros háromszög meg a szerviz felirat. Már hibákat is megnéztem nincs hibakód meg töröltem a szervizet is. Valaki tud rá mondani valamit?
Fordított pickup vezetékek
- Ellenőrizze a kábelezést
Sérült vontató vezetékek
- Ellenőrizze a jelátalakító és az ECU közötti folytonosságot (R = Ohm) (kék vezeték-fehér vezeték - kék / sárga vezeték - fehér / sárga vezeték)
Ellenőrizze az áramkör nyitását (R = végtelen) a pickup és a föld között
[B] Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
Transzformátorok
Ellenőrizze az ellenállást (R = 385 Ohm) a pickup pozitív és negatív pólusai között
03 ECU
A fojtószelep helyzetérzékelő hibás jelzése
A fojtószelep-vezérlő tömítőcsavar helyén
- Ellenőrizze a csavart (melyet nem szabad megzavarni)
A fojtószálas vezeték nem megfelelő (a kezelõsávon)
- Állítsd be a gázvezetéket
04. ECU
A fojtószelep helyzet érzékelő hibás jelzése 1
Fordított throthel érzékelő csatlakozó vezetékei
- Ellenőrizze a csatlakozó vezetékeit
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
ECU 05
A fojtószelep helyzet érzékelő hibás jelzése 2
Sérült vezetékek
- Ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) az érzékelő és az ECU között (barna / sárga vezeték - rózsaszín vezeték - fehér huzal - sárga vezeték)
Érzékelő versenyek kopottak
- Helyezze el a golyóstestet
06 ECU
A fojtószelep helyzetérzékelő 1 meghibásodása
Fordított throthel érzékelő kábelezés
- Ellenőrizze a szenzor vezetékeit
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
ECU 07
A fojtószelep helyzetérzékelő 2 meghibásodása
Sérült vezetékek
- Ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) az érzékelő és az ECU között (barna / sárga huzal - rózsaszín vezeték - fehér huzal - sárga vezeték)
Érzékelő versenyek kopottak
- Helyezzük el a torok testét
08 ECU
A fojtószelep helyzetérzékelői meghibásodtak
Víz az érzékelőben
- Távolítsa el a víz nyomokat és próbálja újra
Sérült throttel érzékelő
- Helyezzük el a torok testét
09 ECU
Helytelen töltési feszültség
Alacsonyan
- Ellenőrizze az akkumulátor töltését. Ha szükséges, ellenőrizze és helyreállítsa az akkumulátorkapcsolatokat
Vörös / barna vezetékes csatlakozó 15 vezetéket csatlakoztatva az ECU-hoz, amely nem csatlakozik vagy nem csatlakozik a földhöz
- Ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm a vörös / barna huzal
Feszültségszabályozó vezetékek és / vagy csatlakozók nem csatlakoztatva
- Ellenőrizze a csatlakozókat. Illessze a relais a bleu vezeték és a piros / fekete vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a piros / barna vezeték és a narancssárga vezeték között. Ha az értékek helyesek: ellenőrizze az általános betápláló berendezést (batery, fse, main switch)
10 ECU
Az olajszivattyú meghibásodása
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
Megsérült vezetékek
- ellenőrizze a barna vezeték folytonosságát (R 0 Ohm) a szivattyú és az ECU között. Ellenőrizze a feszültséget (12 V) a piros / fekete vezeték és a negatív akkumulátor pólus között. Ellenőrizze az általános betápláló berendezést (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)
Dízelmotoros olajszivattyú
- Ellenőrizze az olajszivattyú ellenállási valeu-ját (26,3 ohm a 25c-nál) a pozitív és a negatív pólus között
Demodulált ECU
- Nézze az ECU CONTROL-t
11 ECU
Levegő befecskendező működési hiba
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
Sérült vezetékek
Ellenőrizze a fehér / piros vezeték folytonosságát (R 0 Ohm) a léginjektor és az ECU között. Ellenőrizze a feszültséget (12V) a piros / fekete vezeték és a negatív akkumulátor pólus között.
Sérült léginjektor
Ellenőrizze a léginjektor belsejében lévő ellenállást a negatív és a pozitív pólus között (R 1,3 Ohm)
Sérült injektáló üzem relé
Ellenőrizze a csatlakozókat. Szerelje fel a relét a piros és a bleu vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a vörös / barna vezeték és a narancssárga szín között. Ha az értékek helyesek; Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)
Demodulált ECU
- Nézze meg az ECU-vezérlést
12 ECU
Üzemanyag befecskendező működési hiba
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
Vezetékes vezetékek
- Ellenőrizze a sárga / piros vezeték folytonosságát (R 0 Ohm) az üzemanyag-befecskendező és az ECU között. Ellenőrizze a feszültséget (12V) a piros / fekete vezeték és a negatív pólus között
Tüzes üzemanyag befecskendező
- Ellenőrizze a negatív és a pozitív pólusok között az üzemanyag-befecskendezőn belüli ellenállást (R 1,8 Ohm)
Rögtönzött injekciós növény relé
- Ellenőrizze a csatlakozókat. Szerelje fel a relét a piros és a bleu vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a vörös / barna vezeték és a narancssárga szín között. Ha az értékek helyesek; Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)
Demodulált ECU
- Nézze meg az ECU-vezérlést
13 ECU
Gyújtás áramkör hibás
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
Nagyfeszültségű vezetékes gyújtógyertya
- Ellenőrizze a gyújtógyertyát (R 5 Ohm). Ellenőrizze a szikra magasfeszültségű vezetékének folytonosságát
Rögtönzött nagyfeszültségű kábel
- Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)
Rögtönzött injekciós növény relé
- Ellenőrizze a csatlakozókat. Szerelje fel a relét a piros és a bleu vezeték között. Ha a relé zár, ellenőrizze a folytonosságot (R 0 Ohm) a vörös / barna vezeték és a narancssárga szín között. Ha az értékek helyesek; Ellenőrizze az általános tápáramkör (akkumulátor, biztosíték, főkapcsoló)
Demodulált ECU
- Nézze meg az ECU-vezérlést
14 ECU
Az üzemanyag-szivattyú meghibásodása
Csatlakozók
- Ellenőrizze a csatlakozókat
Vezetékes vezetékek
- Ellenőrizze a fehér / ibolyaszín folytonosságát (R 0 Ohm) a nagyfeszültségű vezeték és az ECU betárásával.
- Ellenőrizze a feszültséget (12 V) a piros / fekete vezeték és az akkumulátor negatív pólusa között
Sérült nagyfeszültségű kábel
- Ellenőrizze az általános adagolást
Köszönöm a segítséget. Van némi villanyszerelő ismeretem most járok iskolába is de ilyet még nem tanultunk. :) Injektoros gyújtással még nem volt dolgom ezért nem voltam benne biztos hogy is kell kimérni. Ráadásul haveromé a motor és nem akartam azt mondani neki hogy vegyen egy trafót mert lehet az a baja. Nekem egy karbis,fekvő minarelli blokkos kör sr-em van.
Szitasztok! Remélem nem gond, hogy ide is feldobom. Olcsó pénzért megválok a ditechemtől, mivel szerelő hiányában nem tudni mi baja (elvileg benzin pumpa). Én se szerelni se pénzt keresni nem szeretnék vele. Ára: 75e forint videót találsz róla az adatlapomon illetve link, https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_sr_50_ditech-11416418
A 7.9-8 megaohm egy 'kicsit' sok. Ha jól mérted, akkor a trafó szekunder (nagyfesz) köre szakadt. Nekem is van ilyen trafóm, hallani ahogy belül is csattog, szikrázik. A motor rángat vele és nehezen indul.
Üdv! A motorom alapjáraton köpi a gyertyát. A hőgomba kb 3-4 km után beáll mutatja h melegszik hidegen 5100 ohmot mértem, majd mentem vele kicsit hogy melegedjen ekkor 870 ohm-ot jelzett a multiméter. Rámértem a pillangószelepre 1-3-as csati között alapon 1200 ohm van ha "húzom a gázt " akkor szépen csökken kb 700 ig. Ezek az értékek mennyire jók? esetleg hol keressek még hibát? Ha a gázt húzva tartom akkor orvosolható az alapjárati probléma (piroslámpánál is húznom kell...), kb 3-3500-as fordulat alá ha nem esik a fordulat akkor kicsit elmegy alapjáraton. Hidegen az első pár kilométeren elég fura ha nem 3/4-ed gázon húzom neki akkor vissza vissza esik a fordulat. Van beépítve vízleválasztó órával, alapjáraton(ha van) kb 4,5 bar nyomásom van. Indításnál leesik kb 2,5re. Valamint mikor a motor alapjáraton elkezdi köpni a gyertyát a nyomás is vele együtt esik. Lehet, hogy a nyomástartó szelep szarakodik?
Dobtam már ki èn is olyan gyertyát ami ugyan szikrázott de nem jó helyen ès a motor se indúlt el vele