Köszönöm a pontos és részletes leírást. Megint mértem. :) A gyertyakábel jó. A csatlakozónál a két bemenő szál ellenállása 1ohm. A gyertyakábel csatlakozó és a két bemenő szálat külön külön mérve az egyiknél 8 a másiknál 7.9 mohm-ot mértem. A test vagyis vasmag és a gyertyakábel csatlakozó között nincs ellenállás. Nagyon úgy fest számomra hogy ez a trafó halott. Megmagyarázná úgy gondolom azt a dolgot is hogy először csak rángatott a motor most meg be se indul. Rakok fel képeket hogy látható is legyenek a méréseim.
Ellenállás mérés a primer, majd a szekunder körben. Magyarra fordítva, multiméter a kézbe, és széthúzod a trafó csatlakozóit. Ellenállás mérsz a trafó két bemenetén. Ha egy van csak, akkor a test és a bemenet közt. Az érték 0.5-1 ohm. Ezután kiveszed a gyertyakábelt a trafóból (ha kivehető!), és a trafóban lévő csavaros tüske és a test között mérsz. Az érték 6 Kohm. Ezután érdemes megmérni a gyújtókábelt is. Ha réz akkor az ellenállása 1 ohm alatt van, ha szénszálas, akkor max 5 Kohm. A pipát szintén meg kell mérni. Értéke 5 Kohm. A gyújtás jeladó 385 ohm-os. Lényeg hogy minden érték akkor ér valamit, ha széthúzott kábel mellett méred.
-Coil winding resistance: 0.63 ±0.03 Ω (at 23 °C)
-Resistance between one of the primary pole and the coil supporting bracket to the chassis > 1 MΩ
-Shielded cap resistance approx. 5 KΩ
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Factory ditechről van szó. Piaggio blokkot. Hogyan tudnám kikérni hogy a gyújtótrafó jó vagy sem. Két vezeték megy be. És a gyertyakábel ki. A két bemenet (primer) ellenállása 0.8 ohm . Hogyan tudom megmérni a szekunder tekercset és mennyi a normális érték? Eszi a gyertyát és most be se indul új gyertyával. Ráz a gyertyapipa.
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Factory ditechről van szó. Piaggio blokkot. Hogyan tudnám kikérni hogy a gyújtótrafó jó vagy sem. Két vezeték megy be. És a gyertyakábel ki. A két bemenet (primer) ellenállása 0.8 ohm . Hogyan tudom megmérni a szekunder tekercset és mennyi a normális érték? Eszi a gyertyát és most be se indul új gyertyával. Ráz a gyertyapipa.
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Factory ditechről van szó. Piaggio blokkot. Hogyan tudnám kimérni hogy a gyújtótrafó jó vagy sem? Két vezeték megy be. És a gyertyakábel ki. A két bemenet (primer) ellenállása 0.8 ohm . Hogyan tudom megmérni a szekunder tekercset és mennyi a normális érték? Eszi a gyertyát és most be se indul új gyertyával. Ráz a gyertyapipa.
volna egy olyan problémám,hogy mentem a motorommal esős időben egyszer csak leállt és azóta se kép se hang.Nem indul be.Volt egy szakinál majd 1 évet aki annyit talált hogy állítólag nem ad benzint az injektor.Valaki tudna egy normális hozzáértő szerelőt ajánlani aki nem Porsche árkategóriában dolgozik és nem éveket van nála a motor?
Igen-igen, értem. Csak aztán figyelj, nehogy repedt legyen a másik szívócsonk, ha csak nem újat veszel. Érdekesség az, hogy más különbség is van az úszóházakban. Nekem pl. olyan van, hogy habár ötszög alakú felülről nézve, de ha kell, egy vitonos, gumigyűrűből pótolni tudom a tömítést, így megúszom kb. 40 forintból, míg akinek a "másik" típus" van, aminek - asszem - a szívató rézcsöve belelóg, az kénytelen megvenni a tömítéskészletet csillió forintért. De így sem egyszerű, mert ez lehet asszem PHBN és PHVA is, van sima, kör alakúból leeresztős is meg nem, mint nekem az utolsó.
De ez tényleg csak érdekesség, nem értem a gyártókat, minek ennyire szétaprózni a vackaikat.
El tudod adni a meglévő szívócsonkot, de nehéz dolog lesz, vagy csak üveggyöngyökért.
ezen van leeresztő is, és elég mélyre lóg az úszóház, így a szívócsonk nem megfelelő, hacak nem cnc-ztetek egy távtartót a membrán és a szívócsonk közé. Vagy veszek mások szívócsonkot, de akkor ezzel nemtudok mit scinálni.
Aha... érdekes, ennyire furcsa dolgot még nem láttam. Nekem a sárvédőt érte el, azon kellett kicsit faragni. Mondjuk többféle DO karbi van, aminek más- és más az úszóháza, van aminek van szutyi leengedője alul, van aminek nincs, szóval végtelen a lehetőségek száma.
freelac hozzáér a blokkhoz a karbi alja, és a szívócsonk megemelkedik, így van egy böszme nagy rés a szívócsonk és a membrán között.így nemtudtam felszerelni.
Én azért vettem újat, mert tudtam, hogy hosszú távon kell megbízható motor. Nem tuningra meg hobbira, hanem munkába járásra.
80-at megy simán, hátszélben többet is. Szembe szelet viszont nem díjazza. Ha erősen fúj akkor csak 65-70 a vége.
Nagyon jól lehet vele városban közlekedni, fürge, kezes. Lámpánál nagyon jól el lehet startolni vele. Győrben a nagyhídon csak az erősebb autók előznek le.
City bike Győr, ott is vettem.
Hm, értem. Elgondolkodtam az újon is, hogy akkor nincs gond jó darabig. De ha meg jó állapotú használtat harmadannyiért kapok akkor beljebb vagyok és ugyanúgy élvezetet nyújt a bicikli és az autó között :)
Sebességre mit tudnak? Rugalmasan lehet közlekedni vele? Hova hordod szervizbe?
Sziasztok!
A minap lettem boldog tulajdonosa egy Aprilia SR50 Stealth (kör lámpás) robogónak. Kicsit szétszedtem, hogy átnézzem. Egy két furcsaságot tapasztaltam, emiatt is írok nektek hogy tanácsot kérjek. :)
Induláskor fura, hogy nagyon kell pörgetni mire a kuplung kapcsol. Szétszedtük ezt a részt, egy egy csepp olajat tettünk a kuplung pofa tartó stiftekre, jobb lett a helyzet, de nem az igazi. Szerintem a gyári rugók vannak benne, fém színűek. Érdemes lenne gyengébbre cserélni, hogy korábban kapcsoljon? Deknit leszedve látszott hogy ahogy húzzuk a gázt a variátor áttétel változik, de a kuplung még nyitva, és egyszer csak hirtelen bekapcsol. Amit még láttam hogy a kontraszt rugó az kék színű. Görgők is kellően kockásak. Szeretném kicsit felújítani ezt a részt, aztán nem lesz rá gond és jó ideig. Tudnátok ebben segíteni? Mit érdemes beépíteni? Nagy tuningot nem szeretnék..
Sziv.
Igen, újan vettem 12-ben. Meg kell nézni, ki kell próbálni, és utána eldönteni. Ha karban volt tartva, nem sok a 22e.
Én rendesen 4000-ként mindig kicseréltettem a levegőszűrőt (1500), gyertyát (1500), hajtóműolajat (pár szár forint), olajpumpaszíjat (3500), mindig gyárit. Szinte minden 4000 km után új főtengely szimering (ez tipikus hiba, legalább is én ezt tapasztalom, hajtás felőli oldalon ez 1900 ft, gyári alkatrész)
8000-ként hajtásszíj (6-7000 körül van az ára) ez is gyári. 16 ezernél kapott új kontrasztrugót (3500 kb) és görgőket (ez is 3500 ft körül volt talán).
Tavaly nyáron vettem rá új gumikat 12500/db michelin power pure. Ugyan ekkor kicseréltettem a fékfolyadékot és a hűtőfolyadékot, ez kb 3-4000 ft volt.
Miután kiégtek a gyári izzóim (1-2 év) fél év alatt elhasználtam 3 pár rms 400 ft-os izzót, meguntam. Rendeltettem gyárit 1600/db áron, kb két és fél éve, azóta is benne vannak.
Kb ennyit költöttem rá ilyen formában. Fékek még a gyári teljesen, betétet sem kellett cserélnem, mert inkább hosszabb távokat megyek kevés fékezéssel.
Most viszem pont szervizbe jövő héten, itt ki lesz cserélve a hajtás és olajpumpa szíj, főtengely szimeringek, szívócsonk, ha már ez ki lesz cserélve megnézettetem a membránt is.
Légszűrőt gyertyát hajtásolajat kicseréltem már pár hete magam.
Üdv! Van egy 2004-es Sr50-em ("kör") eladó. DiTech volt, karbisra lett alakítva (12-es karbi van rajta). Elől-hátul tárcsafékes, gumik 90%-ak, pár hónapos akku van benne, ülés újrahúzva, friss fagyálló, friss hajtómű olaj. Hidegen-melegen jól indul, minden lámpa és visszajelző működik. Gyári csomagtartó van rajta. Eladás oka, hogy a család nő tagjainak nagy, nem merik használni, ezért kisebbet szeretnénk venni. Ha valakit érdekel, privátban jelezze, s küldök képeket.
Köszi, hogy reagáltál. Nekem is szimpatikus amit te linkeltél, csak a km ami megriaszt, mert nem igazán értek hozzá. Akkor ha jól értem, te újonnan vetted a tiedet anno. Mennyire költséges egy ilyen robogó szervizelése?
nos a szívócsonk nem vállt be,a karbi nem fér el....így maradt a tsdi szívócsonk. Mind1 azért feljebb vettem a shubert . Igaz csak 1 vonallal feljebb de ez elégnek bizonyúlt. Most tökéletes az égése a gyertyának. Szépen behangoltam a karbit is, és most hidegem is 1 rugásra indúl a gép. Szépen veszi a fordulatot is. Alapjárat is kisimúlt...szóval most lekopogom a fa fejemen úgy tűnik kezd összeállni a járgány. Igaz a kontrollámpa folyamatossan villog. Hiányolja az injektor fejet.
-Resistance between one of the primary pole and the coil supporting bracket to the chassis > 1 MΩ
-Shielded cap resistance approx. 5 KΩ
Ezt írja a "tudomágy", by Kelly Bundy
volna egy olyan problémám,hogy mentem a motorommal esős időben egyszer csak leállt és azóta se kép se hang.Nem indul be.Volt egy szakinál majd 1 évet aki annyit talált hogy állítólag nem ad benzint az injektor.Valaki tudna egy normális hozzáértő szerelőt ajánlani aki nem Porsche árkategóriában dolgozik és nem éveket van nála a motor?
De ez tényleg csak érdekesség, nem értem a gyártókat, minek ennyire szétaprózni a vackaikat.
El tudod adni a meglévő szívócsonkot, de nehéz dolog lesz, vagy csak üveggyöngyökért.
80-at megy simán, hátszélben többet is. Szembe szelet viszont nem díjazza. Ha erősen fúj akkor csak 65-70 a vége.
Nagyon jól lehet vele városban közlekedni, fürge, kezes. Lámpánál nagyon jól el lehet startolni vele. Győrben a nagyhídon csak az erősebb autók előznek le.
City bike Győr, ott is vettem.
Sebességre mit tudnak? Rugalmasan lehet közlekedni vele? Hova hordod szervizbe?
A minap lettem boldog tulajdonosa egy Aprilia SR50 Stealth (kör lámpás) robogónak. Kicsit szétszedtem, hogy átnézzem. Egy két furcsaságot tapasztaltam, emiatt is írok nektek hogy tanácsot kérjek. :)
Induláskor fura, hogy nagyon kell pörgetni mire a kuplung kapcsol. Szétszedtük ezt a részt, egy egy csepp olajat tettünk a kuplung pofa tartó stiftekre, jobb lett a helyzet, de nem az igazi. Szerintem a gyári rugók vannak benne, fém színűek. Érdemes lenne gyengébbre cserélni, hogy korábban kapcsoljon? Deknit leszedve látszott hogy ahogy húzzuk a gázt a variátor áttétel változik, de a kuplung még nyitva, és egyszer csak hirtelen bekapcsol. Amit még láttam hogy a kontraszt rugó az kék színű. Görgők is kellően kockásak. Szeretném kicsit felújítani ezt a részt, aztán nem lesz rá gond és jó ideig. Tudnátok ebben segíteni? Mit érdemes beépíteni? Nagy tuningot nem szeretnék..
Köszi!
Bálint
Igen, újan vettem 12-ben. Meg kell nézni, ki kell próbálni, és utána eldönteni. Ha karban volt tartva, nem sok a 22e.
Én rendesen 4000-ként mindig kicseréltettem a levegőszűrőt (1500), gyertyát (1500), hajtóműolajat (pár szár forint), olajpumpaszíjat (3500), mindig gyárit. Szinte minden 4000 km után új főtengely szimering (ez tipikus hiba, legalább is én ezt tapasztalom, hajtás felőli oldalon ez 1900 ft, gyári alkatrész)
8000-ként hajtásszíj (6-7000 körül van az ára) ez is gyári. 16 ezernél kapott új kontrasztrugót (3500 kb) és görgőket (ez is 3500 ft körül volt talán).
Tavaly nyáron vettem rá új gumikat 12500/db michelin power pure. Ugyan ekkor kicseréltettem a fékfolyadékot és a hűtőfolyadékot, ez kb 3-4000 ft volt.
Miután kiégtek a gyári izzóim (1-2 év) fél év alatt elhasználtam 3 pár rms 400 ft-os izzót, meguntam. Rendeltettem gyárit 1600/db áron, kb két és fél éve, azóta is benne vannak.
Kb ennyit költöttem rá ilyen formában. Fékek még a gyári teljesen, betétet sem kellett cserélnem, mert inkább hosszabb távokat megyek kevés fékezéssel.
Most viszem pont szervizbe jövő héten, itt ki lesz cserélve a hajtás és olajpumpa szíj, főtengely szimeringek, szívócsonk, ha már ez ki lesz cserélve megnézettetem a membránt is.
Légszűrőt gyertyát hajtásolajat kicseréltem már pár hete magam.
Köszi, hogy reagáltál. Nekem is szimpatikus amit te linkeltél, csak a km ami megriaszt, mert nem igazán értek hozzá. Akkor ha jól értem, te újonnan vetted a tiedet anno. Mennyire költséges egy ilyen robogó szervizelése?