Igen, több mint 60-70%-a petróleum, de ettől függetlenül évi egy flakont veszek ami így megéri. Meg igazából meg is vagyok vele elégedve. Nagy motorba még csak egyszer raktam, abba inkább fele sima 95-ös benzin fele shell 95 nitro-t rakok tisztító hatás miatt.
Hát én a robival 1000-1500-at megyek egy időszakban, max. 2000, de akkor az már sok. Igaz, ha egy motorom lenne, akkor valszleg én is többet mennék vele.
A spurit ha megnézed, nagyrészt, de nagyon-nagyrészt petróleum és alkohol. Én sima petróleumot veszek literenként 7-800 forintért, van olyan, amiben eleve van izopropil-alkohol, azt teszek bele minden tankolás után egy evőkanálnyit. Árban a töredéke, hatásában ugyanaz szinte. Minden motoromba rakok, 2T és 4T. Ajánlom megfontolását.
Karbis az enyém, ez is sokat elmegy, jó ezer km-t biztos, viszont én évi 4-5 ezret hajtom.
Lehet egy flakon erejéig kipróbálom majd a motult. Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy finomabb, lenne-e a motor járása, kevésbé rázkódna-e.
Üzemanyag adalékot is próbáltam már, a spurit. Na azzal észrevehető volt a fogyasztás csökkenés is, meg a motor is sokkal simábban járt, szinte nem is volt rázkódás. De ezt csak inkább tisztítóhatása miatt rakok egy tankba 5-10 milit, 1000km-ként.
Az a baj, hogy én azt mondom, hogy, a haverok meg azt, hogy izé, de egy Ditech egy liter olajjal nagyon sokat elmegy, ha a tartályban keveredik (mert rátöltöd gondolom) akkor pláne nem veszel észre semmit.
Nincs itt jó válasz szerintem. Ha úgy nézem, hogy a különbség egy darab ezredes és azzal majdnem egy idényt elmotorozol (én kb. legalábbis annyit egy május-szeptember időszakban) akkor tulajdonképpen értelmetlen az árat nézni. De ezt írtam, hogy soha, semmilyen változást nem éreztem a szagán kívül az olajoknak, szerintem te sem leszel másképp. Sajnos az ember olyan, ha valamit nagyon szeretne, mindenképpen találni fog indokot, hogy azt a valamit megkapja, ez alól én sem vagyok kivétel, feltételezem te sem, én direkt ellenállok azonban bizonyos dolgoknak, amit még a fán ugrándozó ősember köbüki rokonomtól örököltem. Én nem az indokot keresem, hogy miért, hanem azt, hogy miért ne amikor a tudatalattim megsúgja, hogy a józan értelem ellen cselekszem.
Pont, mint amikor a vidéki tesó (én is az vagyok) optikailag megpimpeli a Swiftet és utána el is hiszi, hogy attól még jobban is megy a gép, reszkethetnek a BMW-sek. :-)
Én drukkolok neked, hogy megtaláld a számításod a Motullal, de tiszta szívemből.
freelac, meg vagyok elégedve az enivel, csak egyrészt a kíváncsiság hajt, mivel a motul cuccai nagyon jók, a másik meg, hogy egyfolytában mondják ismerősök, hogy váltsak, sokkal jobb lesz, stb szöveg. Gondoltam utána járok megéri-e váltani. Árban jóval drágább mint az eni.
Eni 3000 Ft//liter, motul 4000/lier.
Sziasztok!
Nos az a helyzet hogy főtengely csapágyakat kell cserélnem,szimeringekkel...
Viszont csak 2db csapágyat találtam de 3db szimeringet...Nos az a kérdésem hogy a variátor felőli tengelyrészen 2db csapágynak kell-e lennie?Mert úgy néz ki hogy a helye meg van a külső szimering mögött....
A robogó 2003-as sr street ditech...
És index lámpát hol tudok szerezni,komplett lámpa kellene,balos,mert a pattintó fülek is letörtek a lámpaházban...
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy az akksi megadta magát és cseréltem benne (Aprilia SR 50). Na de a hiba jelenség az, hogy a KM óra számláló felment kb. 24ezer km-re mikor csak 8 ezernek kellene benne lenni és nem számlál. A Napi km számláló megy, de az ami ténylegest mutatná az nem. Mi lehet a baj?
Csak érdekességnek:
megfúrattam az átalakított Ditech motorom hengerét, Vertex dugattyú lett a kiválasztott, egy Top hajtókar, Koyo főtengelycsapágy külső gyűrűből 1 mm leszedve a sonka felől. A gyári Ditech hengerfej ledobva, egy normál ötszögű használt hengerfej lett rászerelve, így ment asszem két idényt.
Nem is ez a lényeges, hanem az, hogy a Vertex dugóval a préstáv 1,85 mm!!!!!!!!!!!!!
Azt nem tudom, hogy a két hengerfej egymáshoz hogyan viszonyul pl. a préstávot illetően, lehet, hogy talán mégsem egy-az-egyben csereszabatos a két hengerfej, annyira már nem is érdekel, mert a Ditech már történelem nálam, de aki most gondolkodik az átalakításon, az számoljon ezzel is.
De ha az Eni megfelel, minek bele más? Járt utat a járatlanért el ne hagyj - mondja a bölcs.
Az biztos, ha nem sokkal olcsóbb, márpedig amikor egy normál bolti ár 2000-2500 huf körül mozog, akkor annyival nem lehet olcsóbbért adni, hogy egy kitaposott ösvényről letérjek, akkor én nem gondolkodnék a váltáson. Én legalábbis így gondolom.
Sőt, az autószerelőm egyszer azt mondta nekem, hogy ha az autómba olyan - bármilyen - olajat teszek, aminek a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelel az én autóm gyári előírásának, akkor az jó, nem árthat, nem okozhat semmilyen hátrányt semmilyen körülmények között neki. Az esetleges plusz adalékok elképzelhetően adnak valamennyi pluszt az üzemeltetéshez, de állítja, hogy normál használat és normál állapot mellett szinte észrevehetetlen a közönséges usernek. De csak azok is akkor, ha folyamatosan és huzamosan azt használod.
Szia, köszönöm a választ. Castrolt pont ezért nem akarok én sem bele rakni.
Viszont a motul marhára érdekelne, csak nem tudom mennyire érné meg váltani, vagy érdemes lenne-e?
Az Eni-vel már 24000 km-t tettem bele az sr-be. Újan vettem, teljesen gyári a motor.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni,morini blokkkos SR50 -m van,a középsztender rugó egyszer csak leesett .Rájöttem letört a blobból az a pöcök, ahova be kellene akasztani.Nem nagyon szeretnék oldalsztendert ,létezne esetleg valami megoldás a hibára?Blokkot átfúrni esetleg lehetne,hogy egy csapot beletekerve legyen mibe akasztani a rugót? Kérném segítségeteket .
én - ha nem is 2010-es, de Piaggio - kétféléhez használtam sokfélét. A Castrol-t használtam a legtovább, de leálltam, mert "állítólag" abból van a legtöbb hamisított, amit én ugyan alátámasztani nem tudok, de ÉN soha, semmilyen változást nem tapasztaltam közöttük, esetleg a szagát. Ugye az átmenet a két olaj között meglehetősen hosszú volt, mert negyed olajtanknál feltöltöttem teljesen a következővel, ami egyszer ugyanaz volt, másszor meg más, de én nem hiszem, hogy gyári motornál bármilyen változást észrevenne bárki, pláne aki nem direkt azt figyeli. Tudom, jelentkeznek majd sokan, hogy neki azelőtt ötödik indítózásra indult be utána meg az elsőre, meg azelőtt tíz méterre látott csak a háta mögé a füstben és száz méterenként beköpte a gyertyát, de az én tapasztalatom az, hogy a kereskedelemben kapható, nem hamisított és 2t scooter olajok között gyári motor és "gyári" driver esetén különbséget nem nagyon lehet észrevenni. Széthajtott, keresztben álló dugós, esetleg maxi versenyparipa esetén már más lehet a leányzó fekvése.
Szerintem ez az én véleményem.
(Most egyébként I-Ride van. Pár napja vettem, a boltosnak éppen ez volt meg a Castrol, azt mondta, hogy az I-Ride-ra az van ráírva, hogy Piaggio motoroknak különösen, de a boltossal ezen jót nevettünk és lehülyéztünk mindenkit aki ezt beveszi, de ennek jobb volt az ára, azért lett I-Ride.)
Én nem használom az Eni I-Ride 2Top synteticet, mert a Tutto Moto-nál azt mondta a szervizes srác, hogy az annyira nem jó, bár bajt nem okoz. Nekem ő mondta, hogy Castrol Power1 Racing 2T-t használjak. Jó pár flakont kiürítettem már és teljesen jól működik.. Füst csak annyi van amennyi egy egészségen 2T-nél. A motulokat nem ismerem.
Piaggio blokkos 2010-es karbis sr-hez valaki használt már Motul Scooter Power 2T vagy Motul 710 2T full szintetikus olajat? Mi a tapasztalat?
Idáig csak a gyári előírt Eni I-Ride 2T Top syntetic piaggio (kék matricás) olajat használtam, de kíváncsi vagyok más olajjal milyen lehet a motor.
sajnos a héten már nem tudok vele foglalkozni, mert stuttgartba megyeg veterán autó kiállításra a hétvégén. De jó lenne megtudni addíg mi lehet a kehe a vassal.
hali! Nos szikra továbbra sincs, hiába ragasztottam lágyvasat,semmi reakció. A csatlakozókra visszadugdostam az injektorfejet, és mindenmást, és kivillogtattam a balhét. Hát elég sokat. 8,9,3,6,7,14,18,4,5,15,21......ezt megcsinálta vagy 6szor, és még mindíg villogná ha lett volna türelmem még ott álni órákat és számolni. Javaslat? Hogy a viharba csináljak szikrát?
A spurit ha megnézed, nagyrészt, de nagyon-nagyrészt petróleum és alkohol. Én sima petróleumot veszek literenként 7-800 forintért, van olyan, amiben eleve van izopropil-alkohol, azt teszek bele minden tankolás után egy evőkanálnyit. Árban a töredéke, hatásában ugyanaz szinte. Minden motoromba rakok, 2T és 4T. Ajánlom megfontolását.
Lehet egy flakon erejéig kipróbálom majd a motult. Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy finomabb, lenne-e a motor járása, kevésbé rázkódna-e.
Üzemanyag adalékot is próbáltam már, a spurit. Na azzal észrevehető volt a fogyasztás csökkenés is, meg a motor is sokkal simábban járt, szinte nem is volt rázkódás. De ezt csak inkább tisztítóhatása miatt rakok egy tankba 5-10 milit, 1000km-ként.
Nincs itt jó válasz szerintem. Ha úgy nézem, hogy a különbség egy darab ezredes és azzal majdnem egy idényt elmotorozol (én kb. legalábbis annyit egy május-szeptember időszakban) akkor tulajdonképpen értelmetlen az árat nézni. De ezt írtam, hogy soha, semmilyen változást nem éreztem a szagán kívül az olajoknak, szerintem te sem leszel másképp. Sajnos az ember olyan, ha valamit nagyon szeretne, mindenképpen találni fog indokot, hogy azt a valamit megkapja, ez alól én sem vagyok kivétel, feltételezem te sem, én direkt ellenállok azonban bizonyos dolgoknak, amit még a fán ugrándozó ősember köbüki rokonomtól örököltem. Én nem az indokot keresem, hogy miért, hanem azt, hogy miért ne amikor a tudatalattim megsúgja, hogy a józan értelem ellen cselekszem.
Pont, mint amikor a vidéki tesó (én is az vagyok) optikailag megpimpeli a Swiftet és utána el is hiszi, hogy attól még jobban is megy a gép, reszkethetnek a BMW-sek. :-)
Én drukkolok neked, hogy megtaláld a számításod a Motullal, de tiszta szívemből.
itt keresgess gyári alkatrészszámok után, illetve rajzok után.
Eni 3000 Ft//liter, motul 4000/lier.
Nos az a helyzet hogy főtengely csapágyakat kell cserélnem,szimeringekkel...
Viszont csak 2db csapágyat találtam de 3db szimeringet...Nos az a kérdésem hogy a variátor felőli tengelyrészen 2db csapágynak kell-e lennie?Mert úgy néz ki hogy a helye meg van a külső szimering mögött....
A robogó 2003-as sr street ditech...
És index lámpát hol tudok szerezni,komplett lámpa kellene,balos,mert a pattintó fülek is letörtek a lámpaházban...
Olyan problémám lenne, hogy az akksi megadta magát és cseréltem benne (Aprilia SR 50). Na de a hiba jelenség az, hogy a KM óra számláló felment kb. 24ezer km-re mikor csak 8 ezernek kellene benne lenni és nem számlál. A Napi km számláló megy, de az ami ténylegest mutatná az nem. Mi lehet a baj?
megfúrattam az átalakított Ditech motorom hengerét, Vertex dugattyú lett a kiválasztott, egy Top hajtókar, Koyo főtengelycsapágy külső gyűrűből 1 mm leszedve a sonka felől. A gyári Ditech hengerfej ledobva, egy normál ötszögű használt hengerfej lett rászerelve, így ment asszem két idényt.
Nem is ez a lényeges, hanem az, hogy a Vertex dugóval a préstáv 1,85 mm!!!!!!!!!!!!!
Azt nem tudom, hogy a két hengerfej egymáshoz hogyan viszonyul pl. a préstávot illetően, lehet, hogy talán mégsem egy-az-egyben csereszabatos a két hengerfej, annyira már nem is érdekel, mert a Ditech már történelem nálam, de aki most gondolkodik az átalakításon, az számoljon ezzel is.
Az biztos, ha nem sokkal olcsóbb, márpedig amikor egy normál bolti ár 2000-2500 huf körül mozog, akkor annyival nem lehet olcsóbbért adni, hogy egy kitaposott ösvényről letérjek, akkor én nem gondolkodnék a váltáson. Én legalábbis így gondolom.
Sőt, az autószerelőm egyszer azt mondta nekem, hogy ha az autómba olyan - bármilyen - olajat teszek, aminek a viszkozitása és a teljesítményszintje megfelel az én autóm gyári előírásának, akkor az jó, nem árthat, nem okozhat semmilyen hátrányt semmilyen körülmények között neki. Az esetleges plusz adalékok elképzelhetően adnak valamennyi pluszt az üzemeltetéshez, de állítja, hogy normál használat és normál állapot mellett szinte észrevehetetlen a közönséges usernek. De csak azok is akkor, ha folyamatosan és huzamosan azt használod.
Viszont a motul marhára érdekelne, csak nem tudom mennyire érné meg váltani, vagy érdemes lenne-e?
Az Eni-vel már 24000 km-t tettem bele az sr-be. Újan vettem, teljesen gyári a motor.
én - ha nem is 2010-es, de Piaggio - kétféléhez használtam sokfélét. A Castrol-t használtam a legtovább, de leálltam, mert "állítólag" abból van a legtöbb hamisított, amit én ugyan alátámasztani nem tudok, de ÉN soha, semmilyen változást nem tapasztaltam közöttük, esetleg a szagát. Ugye az átmenet a két olaj között meglehetősen hosszú volt, mert negyed olajtanknál feltöltöttem teljesen a következővel, ami egyszer ugyanaz volt, másszor meg más, de én nem hiszem, hogy gyári motornál bármilyen változást észrevenne bárki, pláne aki nem direkt azt figyeli. Tudom, jelentkeznek majd sokan, hogy neki azelőtt ötödik indítózásra indult be utána meg az elsőre, meg azelőtt tíz méterre látott csak a háta mögé a füstben és száz méterenként beköpte a gyertyát, de az én tapasztalatom az, hogy a kereskedelemben kapható, nem hamisított és 2t scooter olajok között gyári motor és "gyári" driver esetén különbséget nem nagyon lehet észrevenni. Széthajtott, keresztben álló dugós, esetleg maxi versenyparipa esetén már más lehet a leányzó fekvése.
Szerintem ez az én véleményem.
(Most egyébként I-Ride van. Pár napja vettem, a boltosnak éppen ez volt meg a Castrol, azt mondta, hogy az I-Ride-ra az van ráírva, hogy Piaggio motoroknak különösen, de a boltossal ezen jót nevettünk és lehülyéztünk mindenkit aki ezt beveszi, de ennek jobb volt az ára, azért lett I-Ride.)
Kérdésem lenne: Ki forgalmaz manapság megbízható nyomástartót? HS Tuning csak felújít, vagy el is ad?
Köszi.
Piaggio blokkos 2010-es karbis sr-hez valaki használt már Motul Scooter Power 2T vagy Motul 710 2T full szintetikus olajat? Mi a tapasztalat?
Idáig csak a gyári előírt Eni I-Ride 2T Top syntetic piaggio (kék matricás) olajat használtam, de kíváncsi vagyok más olajjal milyen lehet a motor.