Sziasztok!Kéne egy kis segitség.Nemrég vettem egy 125ös pegasót.Gondoltam lecserélem a láncot mega lánckerekeket,mert elég kopottak.Levettem a láncot és azt vettem észre hogy durván kotyog lóg a két lénckerék.Ahátsó lánckerék meg van huzva ,de keréken belül a aperem amire fel van fogatva mozog kotyog lóg az egész.Előre hátra oldalra minden irényba legalább egy centit.Valakinek van ötlete mi lehet a probléma.Az első lánckeréknél a lánckerék mögött a tengelyen csak egy hengeres gumi tömités nan egy horonyban arra fekszik fel a lánckerék előröl pedig a zégely gyürü fogja,de ez is elégé kotyog.Nemtudom ez a gyári megoldás vagy valami hiányzik onnan.Tudja esetleg valaki .Köszi Laci
Az hogy C3 vagy C4 a jobb, nem ilyen egyszerű eldönteni. Az üzemi körülmények határozzák meg, milyen radiális illesztésű csapágy kell oda. A C4-nek nagyobb az illesztési hézaga, de ha nem éri el az üzemi hőfokot, nem úgy működik, ahogy kéne, az élettartama csökken. A C3-nál ugyanez, csak ott nagyobb a hőm. mint ami kéne. Ha az emlékeim nem csalnak, C4 a gyári ajánlás, mivel pörgős motorról van szó, de ha nem nyelezed folyton akkor nyilván a kisebb illesztésű csapágy a jobb választás. Ja és egyébként 1-2 századról beszélünk...
Power nyelvhez keresek olyan alkatrészt amit a nyelvbe kell becsavarni és a bowdent kell beleakasztani. Csak azt a kis menetes szárat keresem. Akinek van eladó az kérem jelezze. :)
Igen tudom esztergályos megcsinálja pillanatok alatt... de sajnos akit ismerek esztergályos most nem dolgozik :(
Én C4-es Koyot tettem a főtengelyre. Szerintem a Rotax mérnökei nem véletlenül alkalmazták ezt az illesztést. Remélhetőleg nem buta gyerekek dolgoznak ott. Egyébként 400Ft-al volt drágább mint a C3, de gondolom nem ezen múlik.
Nekem most csinálták az Rs tengelyét 4500 pénz volt a munkadíj. Peti jól mondja, Jasil-t vegyél, nem ma kezdték, én is azt szereztem be. Szimering csakis viton, ahogy sharkoon írta. Csapágy C3 skf, textilbakelit kosaras. Aztán kezdhetsz ügyeskedni
Sikerült, hibátlan lett, tökéletesen központos nem szorul meg a házba, jó szoros menettel lett csinálva + menetrögzítőzve ìgy nem fog meglazulni + beállítottam normálisan hogy ne feszítse a szárat a bowden, ha behúzza még van egy kis holtjáték a nyelvnél.
Nem kell oda C4 az már nagyon laza, C3 illesztésű simán jó.Viton szimeringeket vegyél azok bírják a hőt meg az olajszármazékokat, nem keményednek ki hamar. Szerintem egy 5-10-nél nem kérnek el többet munkadíjra, nem nagy meló csak kell hozzá szakértelem meg felszereltség, prés, eszterga.
Jólvan, akkor hála Istennek megvan mi a probléma.. Már azóta kutakodtam, és én is omegamotoron néztem, csak a moto coyote hajtókart, de akkor hallgatok rád és Jasilt veszek!
Főtengelycsapágyak ugye 2db 6206 os C4 es csapágy kell bele, előbb felhívtam az egyik csapágy kereskedést, és ott mondtam hogy 6206 c4 es kéne és már-már leordibálta a fejemet, hogy minek a főtengelyhez c4 es, mikor a sima csapágy 13.000 es fordulatig jó, a c3-as meg ennek a duplája és az is hőálló stb stb. Akkor elég bele a C3-as KOYO szerintetek?
Főtengely szimeringeket is nála szertnék bele venni Vitont.
Komplett Rotax 122 es tömítés szettet csak 12.000 ért találtam.. , tudnátok valami olcsóbbat, de jót linkelni?
Illetve utolsó kérdésem, Ha megveszem az új hajtókart, és kiszedem a főtengelyt, akkor azt egy szakember mennyiért tudná nekem belerakni?
Már csak ezek a dolgok homályosak nekem az egésszel kapcsolatban, eddig.
Annak Sanyi. Hajtókarszett csere, meg akkor már 2 főtengelycsapágyat is tegyél bele. Egyébként elég olcsón megúsztad, könnyen lehetett volna, dugó-henger javítás/csere/perselyezés. Omegamotortól rendelj Jasil (TopRacing) hajtókarszettet, 17 volt talán, vagy a duplájáért Wösser/Proxot.
Sziasztok!
Na kikaptam a blokkot, és levettem a heggert is. Szerintem emgvan a probléma, arra lettem figyelmes, hogy eléggé szorul az egész mikor forgatom a lendkereket. Utána megnéztem a hajtókart. Az alsó tűgörgőnél szorul eléggé... A henger, hengerfej, dugó, gyűrük sértetlenek hála Istennek.
Csináltam videót is.
Az első részben még össze van rakva(egyébként tévedtem, üresben is kattog ), a másodiknál próbálom szemléltetni, hogy szorul a hajtókar, a harmadiknál pedig, a dugót fel le mozgatva milyen rossz kattogó hangja van. Jól gondolom, hogy akkor a hajtókar/főtengely ment tönkre? Várom a véleményeteket!
Itt a videó: VIDEÓ
Nekem megoldódott a power problémám!
Power elektronikám volt a ludas!
Nem tudom, hogy az újabbaknál hogy van, de nálam közvetlenül a gyújtás alaplapról kap feszkót a power elektronika, így a fesszabályzóhoz semmi köze. Holt egyszerű áramkör. Ha a mágnestekercsed jó, és az alaplapról is jön feszkó, akkor csak kontakhiba/vezetékszakadás lehet, vagy az új pow. elektronikád is sz@r.
Eladó hibátlan power nyelv ha érdekel valakit, alig ment pár kilómétert, de én a gyárit raktam vissza új szárral úgy hogy eladóvá vált italmondonal vettem 12300-ért, ennél olcsóbban adom.
A gyertya az (világos)szürke, nincs tele anyaggal...
Sharkoon: De üresbe átfordul, és megy is(nem ugy ahogy kéne, de megy, csak nagyon rossz hangja van!) Olajpumpa nem lényeg, keverékkel használtam.
Csináljak róla videót?
Aprilia rx 125 rotax 123 1996 és rx 125 Rotax 122 1998 Bontás !
Egyenlőre minden megvan egybe nem eladó.
csak telefonon vagyok elérhető.
Tel:0630.6492676