Akkor erre mondd az okosat:
A TL1000R generátor pont ugyan ilyen. Eddig sok tízezer km-es példányokkal találkoztam, és egyikben sem kell generátort cserélni. Az is 550W-os, és tirisztoros fesszabja van az első ülés alatt. Vezetékre, mindenre ugyan az a generátor, csak a felvezetése/csatlakozói nem. Akkor hol a hiba?
Valószínű bele van írva az RSV kézikönyvekbe, h azonnal vágd ki a két generátor csatlakozót...
A gyári is disszipációval működik.
A fet-est meg még csak most kezdik el gyártani sorozatban...
Elektro-korróziót okoz, az alumínium gyakorlatilag el fog porladni egy idő után. Azt mondjuk végképp nem értem, hogy mitől alu a generátortól érkező vezeték? Nem túlságosan életszerű, hogy a generátor tekercselése alumínium lenne. Ha viszont réz, akkor elképzelni sem tudom, mi okból váltanák át alumíniumra a csatlakozóig, hacsak nem PONT az a cél, hogy biztosan tönkremenjen. Nem jellemző, hogy a járműgyártásban bárhol is alumíniumot használjanak, mivel a mechanikai tulajdonságai sem kedvezőek, rideg és öregedésre hajlamos, sokkal nagyobb mértékben, mint a réz.
Én azt olvastam, hogy a hiba a generátortól a barna csatiig, majd a fesszabályzóig menő vezeték eltérő típusában van. Ugyanis a generátortól alu vezeték jön, ami a barna csatiban találkozik a fesszabályzó rézvezetékével. Olvassatok utána, hogy ez mit okoz. az a lényeg, hogy egy régebbi építésű családi házban is azonnal cserélik a vezetékelést, ha ilyen fordul elő.
Tok hulyeseg hogy a Denso generator lenne rossz! Egyszeruen az aprilia rontotta el a designt. 500wos generatort 2008kozepetol lecsereltek 350wra. Azota nincs gond a generatorral.
A tekercselt generator sem fogja tovabb birni mint a denso. Hacsak a magneseket, lenditokereket nem cserelik es nagyobb atmeroju huzalt hasznalnak
Nekem a kígyós csinálta 5 éve, ha javasolhatom, ne bontottat vegyél, ki tudja az milyen, lehet egy hét múlva az is elfüstöl...nem tudsz mit csinálni vele, japán szar.... mármint a generátor benne. Viszont aki eddig megtekercseltette, nem hallottam róla, hogy elromlott volna, pedig van egy két rsv, tuono a környezetemben.
Az alapkent kezelendo hogy ezeket a csatalozokat azonnal ki kell iktatni. Nem is ertem miert szerelik ezzel. Vannak sokkal normalisabb csatlakozok is.
Sot talan a regebbi tipusoknal nem is egy hanem ket ilyen csodalatos csatlakozo van.
Akkor pontositok: Ha csatlakozo kiiktatasa utan is leeg akkor a fesszabalyzot kell cserelni.( dissipative vagy minimum mosfet elven mukodore) ezutan nem lesz gond.
Persze, ez is azért égett le, mert elégett a fesszab csati...
Viszont ami érdekesség, h a TL1000R-nek pontosan ugyan ilyen a generátora(csak a vége balra van elhajtva nem jobbra), és a fesszab is talán ugyan az a típus. Ott még sincs vele probléma éveken keresztül.
Sokan ujra tekercseltetik a generatort aztqn csodalkoznak hogy egy ev mulva ismet leeg.
Aztan ujra es ujra. Az 500w-os verzio mindig ezt fogja tenni hacsak nincs megfelelo szabalyzo hozza illesztve. A gyari shont tipusu nem tul szerencses valasztas
A TL1000R generátor pont ugyan ilyen. Eddig sok tízezer km-es példányokkal találkoztam, és egyikben sem kell generátort cserélni. Az is 550W-os, és tirisztoros fesszabja van az első ülés alatt. Vezetékre, mindenre ugyan az a generátor, csak a felvezetése/csatlakozói nem. Akkor hol a hiba?
A gyári is disszipációval működik.
A fet-est meg még csak most kezdik el gyártani sorozatban...
A tekercselt generator sem fogja tovabb birni mint a denso. Hacsak a magneseket, lenditokereket nem cserelik es nagyobb atmeroju huzalt hasznalnak
Sot talan a regebbi tipusoknal nem is egy hanem ket ilyen csodalatos csatlakozo van.
Akkor pontositok: Ha csatlakozo kiiktatasa utan is leeg akkor a fesszabalyzot kell cserelni.( dissipative vagy minimum mosfet elven mukodore) ezutan nem lesz gond.
Viszont ami érdekesség, h a TL1000R-nek pontosan ugyan ilyen a generátora(csak a vége balra van elhajtva nem jobbra), és a fesszab is talán ugyan az a típus. Ott még sincs vele probléma éveken keresztül.
Aztan ujra es ujra. Az 500w-os verzio mindig ezt fogja tenni hacsak nincs megfelelo szabalyzo hozza illesztve. A gyari shont tipusu nem tul szerencses valasztas