Sziasztok!
Pár napja vettünk egy 1998 as rs 50-es...a gázkar állandóan szétesik kicsúszik a bovden a helyéről,illetve most már be sem indul, mivel kezdő motoros vagyok nincs szerelő ismerősöm,keresek elsősorban a 11 kerületben megbízható szerelőt,aki átnézné , beállítaná.Köszi a segítséget.
Sziasztok!
Van egy gömbölyű rs 50-em, milyen ennek a gyári karbija. Most egy 19-es delorto van rajta 100-as fúvókával de szerintem mindenből sokat kap, eszik vagy 5L-t és alacsony fordulaton erőtlen, magas fordulaton nem megy 8000-9000 ezer fölé. Szerintem nagy ez a karbi. A fúvókát levettem 80-asra akkor jobb lett alul, és üresbe már kiforog 12000-ig de terhelés alatt továbbra sem. Fogyasztás nem változott. Tippem szerint isszonyú sok levegőt kap, nem kell ennyi egy 50-es-nek. Próbálkoztam még 74-es 76 fúvókával is de attól meg már teljesen tropa lett. Dobjak rá egy SHA 14.14L-et?
Szia. Anno nekem a gyári cuccaival 100 körül ment óra szerint az rs. Én feltenném a nagyobb karbit, de mondjuk egy 70-es körüli főfúvókával. 12-es lánckereket előre. És kibelezném a gyári kipufogót, vagy legalább kiégetném, lehet el van kokszosodva.
Sziasztok!
Vásároltam a páromnak egy 1999-es (szívlámpás) RS 50-et.Szétkaptam,összeraktam...olajcsere stb.Úgy látom bontatlan rajta minden,semmiféle gányolást nem tapasztaltam.(osztrák tulaj).Végsebessége alsó oldalsó idom nélkül:65-75km/h.Kérdéseim:
-SHA14.14 L típusú karbi van rajta 65-ös főfúvókával,csak alapjárati beállítási lehetőséggel.(nem jön be:).Kaptam hozzá egy Delorto PHBN 16 karbit 100-as főfúvókával.Szerintetek lecseréljem?
-mekkora a javasolt első fogaskerék?
-kipufogó kitakarítása segíthet?
-ha karbit cserélek azt a közdarabot ami a henger és a jelenlegi karbi között van(vízhűtés) hagyjam vagy dobjam ki?
A lényeg:nem akarom tuningolni egy 70KM/h utazósebességet szeretnék elérni,de jelenleg a ford.szám nagyjából 8000-nél véget ér menet közben.A tanácsokat megköszönöm!Üdv:T.Péter
Uborka szezonra való kérdés:
A légszűrő ház alján van egy kis luk (gyàrilag) az mire való?
És a beszívott levegő honnan tudja hogy nem innen hanem a légszűrő felöl kell jönnie?
Szia. Én ezt a cipőt már ki tapostam. Bármi kérdésed van szívesen segítek, ha tudok persze. Sok sikert a felújításhoz. Én most épp a nagytesójával birkózók.
Üdvözlök minden fórum tagot!Most jutottam hozzá, egy 1994-es RS50-hez. Nem volt dolgom még ilyen motorral. Szó szerint "kosárban" kaptam meg a motort. Fel akarta újítani, szépíteni az előző tulaj de beletört a bicskája és feladta. Így jutányos áron hozzájutottam. Elsődlegesen leírások dokumentumokat keresek hozzá. OEM PARTs meg van és ismerem. Azon kívül jól jönne szerelési útmutató, leírás stb.. Vashenger van rajta, de elvileg már nem az eredeti blokk van hozzá, hanem Generic. A dugattyút hajtókart cserélnem kell tuti. A dugón 40.75-ös méret van. Olyat nem is találtam sehol akik forgalmaznának. Meteornál volt 40.8 A főtengely kiszedése után látom, hogy a két csapágynál levő szimering két külön méret.
Lányomnak szeretném összerakni.
Látszik, hogy darabokban van. Elvileg úgy kell kinézni majd mint a második képen.
A blokk a váltó rugóvilla eltörése miatt lett elvileg szétszedve ami igaz mert el van törve az egyik szára.
Annyiból jó, hogy szétszedni nem kell és kényelmesebben kicserélhető minden. Összerakásnál leszek kicsit gondban de remélem sikerül összehozni.
Sziasztok!
Minarelli AM blokknál a sebességváltó-kar tengely szimeringjének tudja valaki a méretét, esetleg beszerezhetőséget (ha nem "normális" méretű), illetve cseréjének a menetét (szét kell bontani hozzá?) Állt a blokk egy hónapot üresen (váz le lett csupaszítva), és újonnan feltöltve váltóolajjal látni, hogy csepegteti ott az olajat (megnéztem, nem máshonnan folyik oda, lehet, hogy benéztem, de nem hiszem).
Más részről: A kipufogó a hengerfejre rugóval "rögzül", de folyamatosan kifúj mellette. A gyári tömítés a kipufogócsonkban nem segít, van a megoldásra valamilyen ötletetek esetleg? :)
Köszi, de hamar elakadtam. Amit írtam valami netes video alapján gondoltam, de leszedve a deklit a lendkerék fogadott amin van ugyan egy 16-os anya, de azt nem tudtam semerre sem megnyitni, csak a motort tekergettem jobbra-balra.
Gondolom le kell szedni a lendkereket, hogy hozzáférjek a kuplunghoz, de ezt hogyan csináljam? Valamivel ki kell rögzíteni?
A láncnak minimum 122 szemes 420-asnak vagy 415-ösnek kell lennie (egyezve a lánckerékkel). Az első lánckerék 13-as volt (a gyári 12-es) a hátsó pedig 43-as (44-es volt fenn eredetileg, de olyat nem kaptam)
A 93-95 évjáratoknak és a 96-05-ös évjáratoknak eltérő az első lánckereket. (De ezen belül megegyezik elvben. 96-05 között 12 bordás kell)
A 93-98 évjáratoknak és a 99-05-ös évjáratoknak eltérő a hátsó lánckereke. (A 93-98-as évjáratoké domború 27 bordás, a 99-es évjáratoké elvben sík)
Régi láncot a patentszemnél megbontjuk zégergyűrű fogóval.
Régi első lánckereket egy zégergyűrű tartja fenn azt levesszük.
Régi hátsó lánckereket egy 36-os anya fogja fel azt is levesszük és így tudjuk levenni magát a lánckereket.
Visszaszerelésnél nekem segített az első lánckerék zégergyűrűjének a helyére rakásában, hogy az új lánckerékre feltettem a zégergyűrűt, arra a régi lánckereket és kicsit kalapáccsal azt ütögettem (ésszel).
Lánc feltétel előtt a leglazábbra állítottam a láncfeszítőt.
Láncból 130 szemeset kaptam, abból vágtam le a végét. Flexxel az egyik oldalt megköszörültem vigyázva, hogy a szemet ne gyengítsem. Majd egy csavarhúzó és a kalapács segítségével kiütöttem.
A patent szem rögzítését is a zégergyűrűfogóval tettem a helyére. (Abba az irányba van a zárt része amerre a lánc forog)
Miután a lánc helyén volt beállítottam a feszességet a szokásos módon.
Láncot nem fújtam, mert azt írták, a dobozra, hogy majd 3-500 km után kell először
Volt ma elsőkerék leszedés is (km meghajtott cseréltem)
Ehhez én két trapéz emelőt használtam, de nem árt ha valaki segít így is fogni a motort, mert hajlamos ledőlni róla (biztos van jobb megoldás ;) )
A kerék tengely kiszedéséhez egy 8-as imbusz fejet használtam a hajtószáron a másik oldalt egy 19-es anya fogja. Ahhoz, hogy kitudjam szedni kellett hogy az egyik oldalon egy merőleges csavart is oldjak.
Az első és a hátsó kerék meghúzási nyomatéka is 80NM volt.
(Mondanom sem kell talán, hogy felelősséget nem vállalok a fenti leírásért, csak megosztom, hogy én hogy csináltam. ;) )
Pontosan, van ezen a csavaron egy kontra anya, fellazitod, közelebb állítod, de ugye nem addig, hogy elérje. Előtte azért a bovden feszítőket állítsd vissza alapra. Sok sikert.
Sziasztok Tagok! 1996-98as évjáratú (szív lámpa, régi idomszett) RS50-emhez keresek első ülést, és plexit! Posta is ok! Ajánlatokat e-mail-ben kérném. (matyenka2@freemail.hu) Ha esetleg neked nincs, de ismerősödnek van, vagy tudod honnan szerezhetnék, esetleg vállalsz plexi gyártást stb. akkor is írj kérlek! Széles utat! :)
Pár napja vettünk egy 1998 as rs 50-es...a gázkar állandóan szétesik kicsúszik a bovden a helyéről,illetve most már be sem indul, mivel kezdő motoros vagyok nincs szerelő ismerősöm,keresek elsősorban a 11 kerületben megbízható szerelőt,aki átnézné , beállítaná.Köszi a segítséget.