Mi baja van a motornak? Én vállalok többek közt rs szervízelést is Budapesten. Írjd le hogy milyen hibákat tapasztaltál és tudok mondani egy kb. árajánlatot. De pontosat csak szétszedés után. Üdv.
Sziasztok! Van egy 2005 -ös rs 50-em és így a nagy hidegek után próbáltam be indítani de sehogysem akarja az igazságot pedig akkut fel töltöttem benzin van benne a gyertya is meg van pucolva. Mi lehet a baj?
Milyen oktánszámú benzin kell az apriliába?
- Van egy 1995-ös gépkönyvem, abban 97-es oktánszám szerepel.
- Van egy 2001-ös gépkönyvem, abban 95-ös oktánszám szerepel.
Az én motorom 98-as. Melyiknek higgyek? Ti melyiket használjátok?
És ha már típus eltérések. Az lejött itt a fórumon, hogy a 1999-estől felfelé 2005-ig a következő lánc tuti jó:
420-as 12/47 min 122 szemes.
Na kipróbáltuk a szivattyút. Lehúztuk a vékony csövet és a végéből jövögetett az olaj. (Mondjuk nem tudom, hogy a mennyiség elégséges-e? De valami cseppek megjelentek)
Ezen fellelkesülve gondoltam feltöltöm a tartályt, de csak kb 6,5 deci ment bele. A kapacitása a gépkönyv szerint 1,3 liter. Ez azt jelenti, hogy volt még benne 6-7 deci? A srác akitől vettem azt mondja, hogy régóta nem használja. Egyszerűen hagyta kifogyni és a tankba tett olajat. De ha ez így volt akkor hogy nem tűnt el az olaj a rendszerből? Ennyire kevés olajat eszik az olaj tartályból?
Nektek mennyi szokott lenni az olaj fogyasztás?
Azt sem tudom, hogy az ezek szerint ismeretlen és jó régi 2t-s olaj ami benne volt az hogy kavarodik a most bele öntött Shell advence vsx olajjal? Vagy eresszem le az egészet inkább?
Ellenőrizni kell mindenképp a szivattyút, nehogy megvicceljen, esetleg ha szükséges cserélni. Az üres jelzőt a váltóban egy csőstift nyomja meg, vagy lejjebb csúszott, vagy elgörbült, esetleg kivették. Kivett üresjelzőnél, ha a motor nincs fokozatban (üresben van) benézel egy lámpával, látnod kellene a csapot, de vigyázz, az olaj kifolyik. Vagy döntsd meg a motort, vagy ereszd le az olajat.
Az ezt követő kérdésedre pedig a válaszom : nem ( nem lehet blokk széthúzás nélkül javítani, legalábbis nekem nem ment)
Köszi. Akkor legkevesebb, hogy kiszedem a szivattyút, át tisztitani, vagy rögtön cserélni?!?
Egy másik téma, hogy a mocin nem világít az üresfokozat lámpa. Ez tekintve, hogy most kezdtem két kerekezni kicsit kellemetlen, mert most rendszeresen lefulladok, ha megállok, mert soha nem tudom, hogy eltaláltam-e nullást :)
A műszerfal jó, mert ha a kábel földet kap a kábelvég a szenzornál világít az ellenőrző lámpa.
A szenzort most cseréltem ki, de kiderült, hogy a régi is jó volt (így kézbe véve kimérte a Faterom)
Viszont hiába jó a műszerfal, meg a szenzor is az csak nem jelzi ha üresben vagyok. Mi lehet a baj? Be kell állítani valamit a lábváltónál? Vagy valami hiányzik a váltóból? (Valami bütyök ami nyomná a szenzort üresben?) Vagy rossz (rövid) szenzor volt benne/tettem bele? (Ez volt az: http://alkatresz.robogowebshop...)
Amennyiben a szivattyú nem volt vissza kötve magába, úgy én nem bíznék már benne, megkophatott. Légtelenítő van az olajzón a szürke felső rész alatt középtájt
De ha már bütykölés :)
Az előző tulaj a tankba tette az olajat és nem használata az olaj tartályt. Azt állította, hogy egyébként jó a szivattyú, csak így egyszerűbb. Ez vagy így van vagy nem. (Egyébként jó fej gyerek volt, nem adta drágán a mocit, de nem is titkolta el, hogy 3 évig csak használta, de zéró karbantartás...)
Én viszont szeretném újra használatba venni az olaj tartályt, amivel kapcsolatban:
a) Nem tudom hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e az olaj szivattyú?
b) Nem tudom, hogy kell-e külön légteleníteni az olajat ha az üres tartályba öntöm. Légtelenítő csavart legalábbis nem találtam, csak így nem tudom hogy mi akadályozza meg, hogy a cső tele legyen olaj buborékkal.
Nem oly rég tettem szert egy 1998-as RS50 esre. Ez az első vasparipám és nagyon bejövös :)
Viszont azt nem tudom hogy normális jelenség -e hogy a világítás csak járó motornál van és akkor is fordulaton erősödik. Alapjáraton halovány. Töltés mintha lenne legalábbis fordulaton.
Uborka szezonra lehet hülye kérdés:
Milyen oktánszámú benzin kell az apriliába?
- Van egy 1995-ös gépkönyvem, abban 97-es oktánszám szerepel.
- Van egy 2001-ös gépkönyvem, abban 95-ös oktánszám szerepel.
Az én motorom 98-as. Melyiknek higgyek? Ti melyiket használjátok?
És ha már típus eltérések. Az lejött itt a fórumon, hogy a 1999-estől felfelé 2005-ig a következő lánc tuti jó:
420-as 12/47 min 122 szemes.
Korábbiakra is ez kell? (Excenteres verzióra?)
Ezen fellelkesülve gondoltam feltöltöm a tartályt, de csak kb 6,5 deci ment bele. A kapacitása a gépkönyv szerint 1,3 liter. Ez azt jelenti, hogy volt még benne 6-7 deci? A srác akitől vettem azt mondja, hogy régóta nem használja. Egyszerűen hagyta kifogyni és a tankba tett olajat. De ha ez így volt akkor hogy nem tűnt el az olaj a rendszerből? Ennyire kevés olajat eszik az olaj tartályból?
Nektek mennyi szokott lenni az olaj fogyasztás?
Azt sem tudom, hogy az ezek szerint ismeretlen és jó régi 2t-s olaj ami benne volt az hogy kavarodik a most bele öntött Shell advence vsx olajjal? Vagy eresszem le az egészet inkább?
Az ezt követő kérdésedre pedig a válaszom : nem ( nem lehet blokk széthúzás nélkül javítani, legalábbis nekem nem ment)
Egy másik téma, hogy a mocin nem világít az üresfokozat lámpa. Ez tekintve, hogy most kezdtem két kerekezni kicsit kellemetlen, mert most rendszeresen lefulladok, ha megállok, mert soha nem tudom, hogy eltaláltam-e nullást :)
A műszerfal jó, mert ha a kábel földet kap a kábelvég a szenzornál világít az ellenőrző lámpa.
A szenzort most cseréltem ki, de kiderült, hogy a régi is jó volt (így kézbe véve kimérte a Faterom)
Viszont hiába jó a műszerfal, meg a szenzor is az csak nem jelzi ha üresben vagyok. Mi lehet a baj? Be kell állítani valamit a lábváltónál? Vagy valami hiányzik a váltóból? (Valami bütyök ami nyomná a szenzort üresben?) Vagy rossz (rövid) szenzor volt benne/tettem bele? (Ez volt az: http://alkatresz.robogowebshop...)
De ha már bütykölés :)
Az előző tulaj a tankba tette az olajat és nem használata az olaj tartályt. Azt állította, hogy egyébként jó a szivattyú, csak így egyszerűbb. Ez vagy így van vagy nem. (Egyébként jó fej gyerek volt, nem adta drágán a mocit, de nem is titkolta el, hogy 3 évig csak használta, de zéró karbantartás...)
Én viszont szeretném újra használatba venni az olaj tartályt, amivel kapcsolatban:
a) Nem tudom hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e az olaj szivattyú?
b) Nem tudom, hogy kell-e külön légteleníteni az olajat ha az üres tartályba öntöm. Légtelenítő csavart legalábbis nem találtam, csak így nem tudom hogy mi akadályozza meg, hogy a cső tele legyen olaj buborékkal.
Ebben mi a tapasztalatotok?
Nem oly rég tettem szert egy 1998-as RS50 esre. Ez az első vasparipám és nagyon bejövös :)
Viszont azt nem tudom hogy normális jelenség -e hogy a világítás csak járó motornál van és akkor is fordulaton erősödik. Alapjáraton halovány. Töltés mintha lenne legalábbis fordulaton.
Szerintetek? Másnàl is ilyen?