Mindenből lehet plusszt kihozni, de a legtöbben 125öt tuningolnak. Nem láttam még kézben 160-ast, nem tudom, hogy mennyi hely van az aluban a más öntőforma és a nagyobb furat miatt. Ablakokat meg tudom csinálni a kipunál és a beömlőnél, csatorna már más dolog. Ismeretlenül nem vállalom be.
Na szóval, minél közelebb van ahhoz a két gáthoz a membrán vége, annál inkább ki kell térnie lezárt beömlő ablaknál a középen menő anyagnak az egyenesszögű útjából. Ezért érdemes minél inkább kinyitni a beömlőt, mert annál előbb kezd a dugó alá szívni, ami személyes fétisem, mint a nagy rádiuszok, és ívek.
Látható egy paint-el készített rajz :D
Elzárt beömlő ablaknál a boyesenen keresztül a felömlőkbe kerül, a két boyesen keresztmetszete megfelel kb egy 26-28-as körkeresztmetszetnek, minusz a veszteségek.
Szeirntem jobb, ha a fő beömlőn megy be.
Gyengébb lesz a motor, de 500ft költségű cuccot mégis 5-8ezrekért adnak a boltban. Bár igaz, a piacon bármivel ki lehet szúrni a vevők szemét, akik nem értenek hozzá. Én megvettem az eltolt éket, a kisebb előgyujtás miatt, elgyengült a motor attól is, más motor meg jobb lett tőle.
Minden motor más.
Simsonnál a kiöntött sonkás főtengelyekre mondták ezt, amit te most. No igen, kiesett belőle, mert szar taiwani az mza-s is; és semmi változás nem történt...
Ez gyönyörű dolog, de nem biztos, hogy igy igaz minden esetben.
Illetve mérlegelni kell, ha van valami, ami hoz 1,1plusszt, de máshonnan elvesz 0,8at, akkor meg kell lépni. Mint mondtam, több dolgot cseréltünk egyszerre, szóval nem lett kipróbálva csak ez a darab, de ki lesz: viszont előre megmondom, hogy semmit sem fogok seggre érezni.
Az áramlások többet számítanak a kartertérfogatnál, főleg, hogy szaros 40-50ccm-ről vagy még kevesebbről van szó.
Én azért gondoltam, mert kicsi volt a beömlő ablakunk szivószöge, mert nem hagyták, hogy vágjak a dugóból, hátrébb raktam a membránt, mert a membránon keresztül a legtöbb anyag a közepénél megy át, de ha egyenletes is lenne ez, akkor is túl közel van ahhoz, hogy amikor a beömlő zárva van, a boyesenekbe tudjon kerülni szépen az anyag. Ha távolabb van, akkor könnyebb irányt változtatnia a keveréknek, mert több ideje/útva van az irányváltást megtenni, és igy áramvonalasabban megy a csatornába bele az anyag, tehát kisebb holttér keletkezik elvileg. Majd este teszek fel ide rajzot erről az elméletemről.
Egyébként 8-10mm vastag emlékezetem szerint, inkább 10.
Én csináltam egy spacert az áramlás javításának elősegítése érdekében, előállítani 1-2 óra volt kézi gépekkel, és fűrésszel, neten 5ezer környéként adogatják "nyomatéknövelő" néven =D
Nem tudom, hogy ér-e valamit, mert egyszerre 3-4 dolgot változtattunk a motoron, de nem hiszem, hogy rosszabb lenne valamivel is.
Én a phbh-t ajánlom, mert ahhoz van a legtöbb alkatrész, elterjedt, van sok viszonyítási alap hozzá. Persze 36os karbit is feltehettek, ott már valaminek érződnie kell, de ha a henger és a rendszer olyan, akkor a 28/32 a hozzávaló, nem kellene érződnie a végénél semmi többletnek, csak a közepén kevesebbnek az alacsony légsebesség miatt. Tömören ha elegendő a feltöltése a hengernek, akkor nem fog tudni a többlettel kiürülni/vagy túltöltődni, és kb ugyanott leszel, de az alja/közepe szarabb.
Akkor tegyen rá phbh helyett vhst-t, mert az is jobb... De attól még ugyanúgy megmarad a baja, mondjuk pont rossz példa ez, mert én azonnal a karbira gyanakszom, mindig.
Vagy a 125-st jobban megéri faragni?
Látható egy paint-el készített rajz :D
Szeirntem jobb, ha a fő beömlőn megy be.
Idomot viszont sehol nem találok es nem gyárt senki.
Minden motor más.
Simsonnál a kiöntött sonkás főtengelyekre mondták ezt, amit te most. No igen, kiesett belőle, mert szar taiwani az mza-s is; és semmi változás nem történt...
Illetve mérlegelni kell, ha van valami, ami hoz 1,1plusszt, de máshonnan elvesz 0,8at, akkor meg kell lépni. Mint mondtam, több dolgot cseréltünk egyszerre, szóval nem lett kipróbálva csak ez a darab, de ki lesz: viszont előre megmondom, hogy semmit sem fogok seggre érezni.
Az áramlások többet számítanak a kartertérfogatnál, főleg, hogy szaros 40-50ccm-ről vagy még kevesebbről van szó.
Egyébként 8-10mm vastag emlékezetem szerint, inkább 10.
Nem tudom, hogy ér-e valamit, mert egyszerre 3-4 dolgot változtattunk a motoron, de nem hiszem, hogy rosszabb lenne valamivel is.