Ha szívatóval jó akkor az a motor keveset kap!
A légtelenítés elég egyszerű amúgy. Van egy csavar a tartály felett az a légtelenítője. Mikor öntöd bele kicsavarod szinte teljesen... És mikor már nem fogy el a tartályból a víz akkor megtelt. A 85fok még nem vészes. Nekem is annyi szokott lenni. Bár nem tudom mennyire pontos.
Nekem mikor nem volt síkban akkor nem volt gond a hőfokkal.
na... lehúzod a behúzómágnesről a csatlakozót. Azon tudod mérni a feszültséget, amit a powerelektronika szabályoz. Beindítod a motort, indítás pillanatában 12-14Voltot, majd utána alapjáraton 5V körüli értéket kell h mérj. Ha elhagyod a 2500-as fordulatszámot, akkor 0Voltot, vagy csak minimális feszültséget mérsz. Az elektronikán feltüntetett nyitási fordulatszámnál (7100,7800,8400) ismét 12-14Voltot, ezen fordulatszám fölött tartva, ismét 5V körül.
Ez azért van, mert a mágnest be kell rántani, kell neki a nagy feszültség, de ha már berántódott, elég ott tartani, ezért lesz 5V körül.
Ha ez így működik, akkor jó az elektronika. Ha nem így van, akkor mindkettőt cseréld! De előtte a kábelezést nézd át, nehogy vmi csatlakozó szopasson meg.
Valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy hogyan lehetne megnézni az elektromos power elektronikáját, ami a hátsó ülés alatt van működik e? azért mert az én motoromon nem jó a power, amikor dolgozik a gép egyáltalán nem reagál a mágnesbehúzó sem, viszont azt már ellenőriztem, az is kuka mert félre ránt és beakad, viszont nem tudom szettben vegyem e, vagy elég lenne csak kicserélnem a mágnesbehúzót! válaszokat előre is köszönöm
Keresek 34-es karbihoz ferde szívócsonkot reális áron akinek van jelentkezzen!
Továbba az elektromos power helyére felrakható-e alakítás nélkül a pneumatikus?
A karburátor jobb oldalán található két csavar, melyek közül a süllyesztett a keverékszabályzó-, a másik pedig az alápjárati fordulatszám szabályzó csavar.
2. ábra.
1.:Fordulatszám szabályozó csavar,
2.:Keverék szabályozó csavar
Az alapjárati fordulatszám szabályzó csavar a súber alsó holtpontját, és ezzel a legkisebb torokátmérőt szabályozza, így állítható vele a legkisebb fordulatszám. Befelé csavarással emelkedik-, kifelé csavarással csökken a súber magassága és ezzel együtt a fordulatszám.
Minél magasabban van ugyanis a súber, annál több levegő jut a motorba a szívási folyamat alatt. De mivel a súberrel együtt mozog a kúpos súbertű is, mely a főfúvóka átmérőjét-, és ezzel együtt a kiáramló benzinmennyiséget szabályozza, ezért a benzin-levegő arány pontos marad. Ám a fúvóka és a légtorok úgy van méretezve, hogy a súber legfelső állásában, tehát a legnagyobb fordulatszámon szolgáltassa a helyes arányú keveréket. Ezért az alapjárati fúvóka is hozzájárul az alacsonyabb fordulatokon a keverékképzéshez.
Alapjáratnál a súbert és a súbertűt egy rugó a fordulatszám szabályzó csavar által meghatározott alsó holtpontba nyomja. Ilyenkor a súber csak minimális mennyiségű levegőt enged a hengerbe, és mivel a súbertű csaknem teljes keresztmetszetében elzárja a főfúvókát, ezért a benzin-levegő keverék előállítását az alapjárati fúvóka végzi.
Amikor meghúzzuk a gázkart, a gázbowden egyik vége feltekeredik rá, így a másik végéhez rögzített súber a karburátorban feljebb emelkedik. Ettől nagyobb lesz a légtorok átmérője, több levegő kerül a motorba, a súbertű kevésbé csökkenti le a főfúvóka keresztmetszetét, ezért a több levegőhöz több benzin porlasztódik. Ezzel egyidőben az alapjárati fúvókán csökken a szívóerő, ezért kevesebb üzemanyagot porlaszt a beszívott levegőbe, mígnem a keverékképzést teljesen át nem veszi a főfúvóka.
A keverékszabályzó csavar a karburátor alapjárati fúvókáját szabályozza. De mivel az alapjárati fúvóka még kb. fél gázig meghatározó mennyiségű üzemanyagot ad a főfúvóka által szolgáltatott benzinmennyiséghez, ezért ennek a megfelelő beállításával nem csupán az alapjárat milyenségét, hanem a motor teljesítményét is megváltoztatjuk az alacsonyabb fordulatszámokon. Tehát, ha jól van beállítva alacsonyabbról jobban húz a motor. Ennek a beállítását az ún. keverékszabályzó csavarral végezzük. Ez egy kúpos végű csavar, melynek állásától függ a benzin-levegő aránya. Ha a csavart beljeb tekerjük, a végén lévő tű jobban elzárja a levegő útját az üresjárati furatban, így kevesebb levegő keveredik ugyanannyi benzinhez. Kijjebb tekerésnél értelemszerűen a benzinhez több levegő keveredik, a keverék benzinben szegényebb lesz.
Hogy megfelelően beállítsuk, alapjáraton járó motornál a fordulatszám szabályzó csavarral beállítjuk a fordulatot. Ezután a keverékszabályzó csavart elkezdjük kifelé csavarni, míg a motor járása egyenetlen, hullámzó nem lesz. Ez azt jelenti, hogy a keverék benzinben szegénnyé vált. Ezután addig a pontig tekerjük vissza, ahol a motor járása a legegyenletesebb. Ekkor azonnal kell reagálnia a hirtelen gázadásokra. Ha pedig elzárjuk a benzincsapot és a benzin kifogyása miatt úgy áll le a motor mintha a gyújtáskapcsolóval állítottuk volna le, akkor jó a beállítás. Ha a leállás előtt nagyon felpörgött, akkor addig sok benzint kapott. Ha végül tökéletes, beállítjuk a legegyenletesebb és legalacsonyabb alapjáratot, amelyiken még stabilan, a leállás veszélye nélkül jár a motor.
Ha a súbertűt egy bevágással feljebb emeljük, a keverék dúsulni fog, ha pedig lejjebb eresztjük, szegényebbé válik a keverék.
Ezen művelet végrehajtásához a karburátorba vezető gázbowdennél lévő sapkás anyát kell lecsavarni és a karburátorból ki kell húzni a tolattyút. Majd a szabályzótűt ki kell szedni belőle és az állító lemezkét a megfelelő bevágásba kell helyezni. Ezután a szabályzótűt visszahelyezzük a súberbe, azt pedig a megfelelő helyzetben a karburátorba, majd visszatekerjük a sapkás anyát.
Ezzel be is fejeztük a karburátor karbantartását, beállítását. Már csupán a tesztkör van hátra, ami remélhetőleg azt fogja megmutatni, hogy a beállítást tökéletesen végeztük el.
Szegény keveréktől is melegedhet a motor...van fééészbukod, vagy valamid, ahol gyorsabban tudunk kommunikálni? Lehet tudok 1-2 tanácsot adni, ha más nem segítene.
nekem mikor nem volt tuti sík a hengerfej akkor csinált ilyet -kifújt kicsit.
mikor levettem a hengerfejet látszott, h ott is kormos volt ahol már nem kellett volna.
Még 1 szer én lennék + még az a gondom is van hogy hamar bemelegszik a motor vagyis sztem túlmelegedik 5 perc járatás után elindulok vele és azonnal felszalad 85 fokra mi lehet az oka elviekben le légtelenítettem . Előre is köszike!
Olyan problémám lenne hogy , nem tudom belőni a levegő benzin arányt valamiért, + az alapjárati scavar teljesen elvan tekerve és még az is kevés , kis fordulaton csak röfög nem veszi a lapot csak szivatóval , nagy fordulaton meg erőtlennek érzem .
Mi lehet a probléma? ( nem nagyon értek hozzá , ha valakinek van ötlete vagy vmi tanácsa megköszönném .
Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy rs 125-nél a kipugót ahol a kis fül van hová kell felfogatni ? ott elvileg van egy gumibak is ha mondhatom így ( de ez nem a balos lábtartóhoz megy ? )
Na a váltóolaj túltengés bebizonyosodott sajnos... Majdnem kétszeresét engedtem le a hat decinek, és legutoljára tuti hogy annyit raktam bele, namost honnan jöhetett kérdés? Főtengely szimering ( kuplung oldali) egy éve lett cserélve .
1db-ot is eladsz külön?Mennyi az ára?
üdv:Attila