nincs valakinek valami rossz gyujtáskapcsolója rs-hez ami már élettelen? kellene róla a külső műanyag borítás,a felső,amin jelek vannak,pl kormányzáré stb.. ha valakinek lenne írjon már,kellene
egy jól beállított motor ,jó olajjal,még1szer jelzem jó anyagú dugóval,akkor sem fog megragadni 15e-nél,de ezt folytathatjuk még egy jó darabig,én kitartok az igazam mellett. minden motorgazda kérdése. egyértelmű hogy örök élet a nicasil réteg a hengerben,de néha meg is kellene hónolni,minimum minden második dugócserélnél szerintem,különben az olajat is csak köpni fogja,nem égetni..nem teheti meg mindenki akinek rse,vagy mitoja vagy akármilyen 2T csodája van,hogy minden 10e után dugó,majd 20e után komplett blokkfelujítást csináljon. ez pedig pénz kérdése. ha te megtudod tenni,örülj neki,és szervizeld folyamatosan.
hát ha ezt nemírod le nekem,hülyén ülök itt tovább a székemben és nézek ki a fejemből tény és való hogy azt kockáztatom,de 15.000-ret akkor is kibír normális használat mellet,jó minőségű olajjal,és esetlegesen nem egy ambika dugóval,hanem pl: egy asso-val
"A gyújtógyertya talán legfontosabb jellemzője éppen ezért a hőérték. Ez a szám mutatja meg, hogy üzem közben a gyertya milyen mértékben hevül fel. Korábban ezt egy számmal jelölték, pl. 225. Ez azt jelentette, hogy a kísérleti motorban ez a gyertya 225 mp. alatt hevült olyan magas hőmérsékletre, hogy öngyulladás következzen be.
Minél nagyobb ez a szám, a gyertya annál nagyobb hőértékű. (a gyertya annál "hidegebb") Később a hőérték megjelölésére többnyire számsort alkalmaztak, pl. az NGK esetében 2-től 13-ig. A számok emelkedésével a hőérték is nő.
A rosszul megválasztott hőértékű gyújtógyertya motorkárosodást okozhat: a dugattyútető túlmelegszik. Túlzottan kis hőérték esetén maga a gyertya izzik fel, a túl nagy hőértékű gyertyán a rásülő koksz felizzása okoz öngyulladást. Ilyenkor a keverék nem a gyújtógyertya szikrája miatt kezd el égni, hanem már korábban, az izzó koromdarabok következtében kezdődik az égés. Az öngyulladás túlmelegedést okoz, a tartós, jelentős túlmelegedés pedig akár a dugattyútető megolvadását, akár a dugattyú gyűrűs részének besülését válthatja ki. Nem tanácsos eltérni tehát a gyár által megadott hőértéktől, annak ellenére, hogy ez is kompromisszum eredménye. Kíméletes vezetésnél kevéssé hevül fel az égéstér, mint amikor tartósan magasabb fordulatszám-tartományban tartjuk a motort. Nem egyszerű megtalálni az ideális kialakítású, hőértékű gyújtógyertyát, ami az adott motor szélsőséges üzemi feltételeinek megfelel. A motor extrém igénybevétele, sportcélokra felhasználása esetén természetesen magasabb hőértékű gyertya használata indokolt."
Azért ez nem olyan biztos.
Felőlem tehetsz bele 8-ast, de minek kockáztatni?
Enyémben BR10EG van soha se köpte be nem volt vele semmi gond, mi indokolná a 8-ast?
Új alufelni garnitúra azaz 4db felni
5x112-es osztókörrel 16"-os
70ezer ft/szett
csere illetve beszámítás lehetséges motorra vagy alkatrészekere.
orozoli2002@yahoo.com
06304351769
Akkor már csak figyelned kell, mit ház alá.
Sokat segítettek nekem. Mind a gyertya vételben mind pedig az olaj választásban!
Még egyszer köszönöm! Ennek örülök hogy ilyen segítőkészek vagytok ezen a fórumon. Bármi problémám lesz nyugodt szívvel fogok kérdezni!
Puszi mindenkinek!
Minél nagyobb ez a szám, a gyertya annál nagyobb hőértékű. (a gyertya annál "hidegebb") Később a hőérték megjelölésére többnyire számsort alkalmaztak, pl. az NGK esetében 2-től 13-ig. A számok emelkedésével a hőérték is nő.
A rosszul megválasztott hőértékű gyújtógyertya motorkárosodást okozhat: a dugattyútető túlmelegszik. Túlzottan kis hőérték esetén maga a gyertya izzik fel, a túl nagy hőértékű gyertyán a rásülő koksz felizzása okoz öngyulladást. Ilyenkor a keverék nem a gyújtógyertya szikrája miatt kezd el égni, hanem már korábban, az izzó koromdarabok következtében kezdődik az égés. Az öngyulladás túlmelegedést okoz, a tartós, jelentős túlmelegedés pedig akár a dugattyútető megolvadását, akár a dugattyú gyűrűs részének besülését válthatja ki. Nem tanácsos eltérni tehát a gyár által megadott hőértéktől, annak ellenére, hogy ez is kompromisszum eredménye. Kíméletes vezetésnél kevéssé hevül fel az égéstér, mint amikor tartósan magasabb fordulatszám-tartományban tartjuk a motort. Nem egyszerű megtalálni az ideális kialakítású, hőértékű gyújtógyertyát, ami az adott motor szélsőséges üzemi feltételeinek megfelel. A motor extrém igénybevétele, sportcélokra felhasználása esetén természetesen magasabb hőértékű gyertya használata indokolt."
Felőlem tehetsz bele 8-ast, de minek kockáztatni?
Enyémben BR10EG van soha se köpte be nem volt vele semmi gond, mi indokolná a 8-ast?
gedrosselte Aprilia ==- NGK BR 8 EG
offene Aprilia ==- NGK RBR 10 EG
in meinem Handbuch für die Aprilia RS 125 Bj:99 steht drin:
FREE POWER(offene Leistung) ==- NGK BR 8 EG
Standardzündkerze ==- NGK RBR 10 EG