Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Kérlek segítsetek, nem indul a gép... Volna pár kérdésem, mivel nem volt még Rotax blokkos motorom... A kérdések a képeken... Előre is köszönöm a segítséget! Üdv; Zoli

UI: Bocs a szar képekért, ez volt kéznél....
Köszia a választ!
Igen segítettél , de ha már szóbahoztad:
milyen olajat tegyek a blokkba? (márka?, ?W?)
stihl vagy husky olaj elég jóminőségű a benyába?
Most kimentem megnézni, hogy nem fordul-e el a lendkerék... Nem fordult el, de most nehezebb forgatni, megjött a kompresszió, szerintem most magához tért, igaz még nem indult, de nem is szenvedtem vele sokat, csak 1X nyomtam rá...
A csonk össze vissza van repedezve a membrán és a karbi közt... Sztem falsot is szív, először azt teszem rendbe, a kompresszióval lehet hogy nem lesz baj. Betettük 1esbe és a haveromét is és összehasonlítottuk hogy milyen tolni, az övét vmivel nehezebb, de az tuareg, meg csak 5ös a váltója, lehet hoz az is számít.... Az enyém biztos gyengébb, de nem hiszem, hogy annyival, hogy ne menne... A motort most vettem indító hibával, szeretném ha tényleg nem lenne több baja...
meg annyi hogy igen atalakithato berugossa. kell egy berugoszerkezet, kar, lehet dekli is meg a muanyag fogaskereket femre cserelni es enyi kb. 10esbol kojon durvan ha tudsz olcson cuccot venni hozza.
azt hogy a gyari blokkja e azt nem tudom megmondani hirtelen. de tudok par infot a blokkrol. rotax 123-as blokk. eleg jo megbizhato blokkrol van szo. csak ugyelj ra hogy mindig jo minosegu olaj legyen mind a blokkban es mind a kulonolajzasban. sokan kikotik a kulonolajzast es maguknak keverik...en nem ertem oket... en normalisan hasznalom kulonolajzassal jo olajjal es sose volt gondom vele. ha gond is van a blokkal alkatreszt kapni hozza. nem csak a blokkhoz hanem a motorhoz is van alkatresz. nem akarom magam reklamozni de pl nalam is tudsz alkatrszt venni. 2 hete bontottam egy majdnem pont ilyen motort. terepezesre nem a legkivalobb gepek ezek mert leeg nagy az onsulyuk. meg lagy a futomuve. lagyabb terepen jo de kemeny terepre nem igazan valo.ha crossozni kell akkor inkabb vegyel rx-et. vagy tuareg rallyt.

remelem tudtam segiteni.
Sziasztok!
A képen látható motor állítólag Aprilia Tuareg ETX 125
Azt szeretném megtudni a képen szereplő motorról vagyis hogy a benne lévő blokkról hogy melyik típus? A motor gyári blokkja -e vagy sem ? Típushibák?
"Terepezést" mennyire szereti? Átalakítható e berúgósra?
Semmit nem tudok az apriliákról ,és csere előtt állok éppen (kínai quadot adok érte)
Videó a mociról:

tedd sebességbe és nézd meg hogy alendkerék forog e külön amugy meg ha véletlen viz került ahengerbe egy hét alatt is betud ragadni gyürü
Amúgy amikor kivettem a gyetyát, akkor is elég kb. olyan nehéz volt forgatni, mintha lett volna benne gyertya. Visszaraktuk a gyertyát és valamivel jobb lett mint előtte, nem röffent. Arra gondoltam, hogy a gyűrű ragadt be, de augusztus óta még nem ragadhatott....
Nem rossz ötlet... Miből gondolod? Hogy könnyen elforgatom?
hello nézd meg nem- e elharapta a lendkerék éket
Nem toligattuk, ,,attilahunter" a szomszédom, kölcsönkértem tőle az indítót, forog is faszán, de az istenért sem indul eddig. Kicsit furcsa a motor, mármint nincs benne túl kicsi kompresszió? Sajnos műszerem nincs, de nagyon könnyen át tudom forgatni kézzel a lendkerekénél fogva... Talán nem ez a baj. A szikra szép, a gyertya fasza, a kipufogó sem lehet eltömődve, mert fújja hátul, érezhetően, de egyet sem pöffen, hogy volna valami. Kapott egy kis beöntést is de semmi. Hol keressem a hibát, mi szállt el benne? Ja és kaptam vele egy gyújtást és egy trafót... Ezekről mit tudni? Mind 2 szar? Kérlek mindenre őszintén válaszolj, nem múlik rajta semmi, még akkor sem múlna, ha közvetlen tőled vettem volna, akár emailban is beszélhetünk ha gondolod... Jó lenne beröffenteni, hátha tudsz segíteni. Milyen keverékolajjal használtad? Üdv; Zoli
takarítottam eleget, nyugi:D
nem lódul az nagyon, ha pöccen behúzod a kuplungot:)

Km spirál azért nincs mert elszakadt, és levettem hogy majd csináltatok hozzá mert nem találtam sehol, csak aztán mivel megdöglött, nem az volt az első hogy kilométerórával bíbelődjek.

Nagyon szívesen, szép estét.
Szerintem akkor csak a gyertyát kéne kicsit megtakarítani, gondolom, már régen állt, meg tologatta a srác is meg én is egy kicsit. Holnap kitakarítom a gyertyát, meg megnézem az indítót, azzal lesz a baj! ha betolom mennyire lódul meg? Nem megy ki alólam?

Kb. am erre voltam kíváncsi hogy volt-e más baja... A KM. spirál csak azért nincs rajta mert nincs, vagy mert rossz az óra vagy kihajtás?

Köszönöm segítséged, szépe estét, Zoli!
Tolásra nem indul? azt már nem próbáltam, mert cseréltem a jawára.
nem állítottak még meg vele, 50es adásvételivel közlekedtem, kötöttem rá biztosítást, elvileg bajod nincs belőle, hacsak nem értenek hozzá egy kicsit és rossz napjuk van...:)

nemtudom milyen sorkapocsról beszélsz, én minden kábelt összekötöttem amit szétszedtem.

Szép nagy szikra volt mikor megtoltam, elvileg be kellene indulnia tolásra.
Értem köszönöm! (98-ba hozta le)

Szerinted ha megcsinálom az indítót, menni fog? Nem bánnám, ha nem kéne sokat szopnom vele, vagyis a munka az mind1, mert tudok rá szánni időt, költeni nem akaródzik, más nem szétadom alkatrészbe... De azért jó lenne kipróbálni...

Még valami: A vázra azt mondta a srác, hogy 50-es lapka van rajta, és ha bediktálják nincs gebasz. Ez mennyire biztos? A blokkon van szám, ha azt diktálják be? Annyira nem akarok én sokat menni vele közúton, de tudok vezetni, tehát, ha megállítanának nem azért, mert gyorsabban, szabálytalanul megyek... De ha mégis lecsekkolnak...

Ja és benéztem így még egyben a tank alá, és ott van egy széthúzott asszem 3-as sorkapocs egyik fele... Az mi lehet? Majd megnézem ha olyan, de hátha tudod egyből...
Mennyiért vetted meg tőle?
Éjjeliőr voltam az erdőbe 2 és fél hónapot, arra vettem hogy feljárjak vele, néha kapta is az ívet, augusztus közepe fele meghalt. Eléggé dagonyázós úton mentem egyesbe félgázon dombnak felfele, amikor láttam hogy a víz 100 felett van. Megálltam mondom hadd hűljön kicsit, elszívtam 2 szál cigit és beröffentettem, mentem alig 50 métert és megállt, semmi szikra nem volt. Akkor elvittem egy "autószerelőhöz" ugyan nézze már meg mi baja, nekem nem volt energiám foglalkozni vele, a munkám mellett. Valószínűleg ők ölték meg az önindítót, mert mikor elhoztam tőlük semmit se nyúltak hozzá, csak a dekli le volt véve, a gyertya ki volt szedve, és egy hatalmas bikakábellel rákötve egy ladára... nemrég elhoztam, raktam bele új gyújtásalaplapot, odáig jutottam hogy szikra van, csak aztán megláttam Gyula hirdetését, és egyből mentem is a Jawáért, olyanra fájt a fogam régóta.

Ha a keverőt a különolajzásra érted, én külön kevertem, valami gebasz volt és szószerint itta a motor vele az olajat, és füstölt mint az állat, úgyhogy én a kis csövet elcsíptem a tartályról, és külön kevertem bele az olajat.
Szia! Kérlek írnál a volt Pegasodrol? Mert most nálam van, megvettem a srcától, akivel elcserélted... Kicsit megforgattam a blokkot, és forgatta az indító is egy kicsit, de nem röffent be. Most, ha az indítót nem nézed, akkor mit kell róla tudni? Indul/megy rendesen attól hogy nekem most nem volt pöcc-röff? Lehet, hogy a sok próbálgatástól, már ideje lenne kitisztítani a gyertyát...? Van még valami baja? A keverője megy faszán? Milyen olajjal használtad? Kérlek segíts, ha van valami baja; mondd bátran, sokat segíthetnél! Üdv és kösz; Zoli
Üdv!
Tegnap elcseréltem egy 638-as Jawa-ra, mostmár tárgytalan
pegaso20@freemail.hu köszi szépen
dobj 1 mailt átküldöm, rotax123 serivice manual. csak a blokk.
Valaki tud 96-os Pegasohoz 123as rotax-oshoz szerelési kézikönyvet?
Hali menyibe adod a motort?
Aprilia Pegaso power elektronika eladó!
I.á: 3500 Ft