Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Nemrég lettem Aprilia pegaso650 ie tulajdonos ,gyári kipufogó van rajta,elég jó hangja van a motornak de hallok mellé egy süvítő hangot is.Ez ilyen vagy keressem meg a hiba okát.Amugy minden rendben működik rajta csak furcsának tűnik a hangja.
A kezikonyve szerint nezed?
10-15 km motorozas (nem egy helyben alapjaraton jaratas) utan, bemelegitett olajjal, leallitas utan azonnal, a motort egyenesben tartva?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott valaki ilyennel...
Nemrég lettem tulaj.. Aprilia pegaso trail.. 2006.
Túlzónak találom az olajfogyást..
Motul 5100 15w50..
Kb 1 dl/100 km..
Füst nincs, kartergáz nincs, olajfolyás szintén. Levegőszűrő tiszta, a ház is... Kipufogó kormos.. Nyilván megeszi, na de ennyit?
Találkoztatok már hasonlóval?
Hideg motornál a plusz levegő az, ami életben tartja. Az egy szériával ezelőtti Pegaso-n a kézi szívató egy műanyag kar volt, ami a gázt egy hajszálnyit kinyitotta, tehát tulajdonképpen kis plusz gázt ad, amíg be nem melegszik, hogy ne fulladjon le. Ha hideg-langyos motornál állít az ember 1200-as alapjáratot (amíg a hidegindító rendszer működik) és nem tolja vissza a hidegindító kart, melegen elmászik a fenébe 2000-2500 fölé is akár.

A hűtőközeges, vax partonos annyiban tér el, hogy automata: ahogy melegszik a motor, elveszi azt az extra kis "gázt", amit hidegen ad. Magyarán ahogy melegszik a motor, menne feljebb a fordulatszám, de a vax önműködően lassacskán elzár és az alapjárat helyreáll.

Ki kell pucolni azt a kis kamrát, be kell melegíteni, melegen állítani neki egy 1200-es alapjárati fordulatot. Aztán hagyni kell kihűlni, és ha minden jó, akkor a wax hidegen megadja a többlet levegőt, a motor melegedésével arányosan meg el fogja venni és stabilan beáll az 1200-es alapjárat, mire langyos a víz.
Köszönöm az infót. Az oké ha eldugul és nem dolgozik. De ez szokott olyat is csinálni, hogy ha melegszik a motor akkor "nyit" és emeli a fordulatot?
Ott van a fojtoszelephaz aljan. Hutovizcsovek mennek ra, ahogy meleg vizet kap, a benne levo vax betet kitagul es elzarja az extra levegot.

Na, az szokott eldugulni ha a hutorendszer karbantartasat a gazdi elhanyagolja. Nem kap meleg hutofolyadekot, azaz nincs mi aktvivalja.
Üdv.
Az alany egy Aprilia pegaso strada 2006. Az a tünet, hogy amint bemelegszik megemelkedik a fordulatszám. Olyan mi tha az autómata szivató fordítva működne. Létezik ilyen? Hogy van ezeken megoldva a szivató? Alkatrészt sem találok ilyen címszóval.
Köszi előre is.
Üdv emberek
Azért kèrnèm a segítségeteket hogy Aprilia pegason(2000 évjárat) szeretnèm csökkenteni az ülèsmagasságot
Lehet e rendelni hozzá valahonnan ?
Köszönöm
Gyula , de ha a kerék fogazódott is le , meg kell keresni miért , mert az új is arra a sorsra jut .
Siman lehet, mert valoban muanyag. A kuplung mogott van, ha jol emlekszem.
Sziasztok!
Kérdésem lenne , elment az olajnyomásom 1 pillanat alatt, a vázba nem pumpálja fel, így a második szivattyú sem kap olajat nem tud pumpálni. Olajat cseréltem sem műanyagdarab sem fémdarab nem volt benne. Ez egy karbis 650-es Pegaso kb. 1995-ös. Mi mehetet el ?
Műanyag hajtókerék esetleg ? Előre is köszönöm.
Blackiex igazad volt . Nem volt dugó , de már lyuk sincs . Behegesztettem a pitsába XD . Köszönöm a segítséget .
Na Szép estét /napot vagy amit akartok :D !
Pár hete tettem fel a kérdéseimet a pegaso-val kapcsolatban . Tartos tesztnek vetettem alá és levonnám a konklúziót .
A hiba tünetei: Ingadozó alapjárat , kipufogó motorféknél durrog , 10 lityis fogyasztás , melegedő kipufogó, karburátor felé visszadurrog ás nehéz indíthatóság .
A megoldás : Az ima , az ördögűzés , és a tisztító tűz .
Viccet félretéve , bár tudtam hogy esőben beázik a tank , és csináltam új tanksapkát , ami tökéletesen teszi a dolgát , a régi vizes benzint rosszul eresztettem le . Nem tudom hogy , de kiöntésnél még 1 liter vizet engedtem le róla , majd mellékelek képet ha tudok . Továbbá mivel felgyújtottak a motort ( valószínüleg nem zárt el a tűszelep , és a vizes benzin visszarobbant , és begyulladt a karbiban , )
ezért a karbin lévő dugó leolvadt , és fals levegőt szívott ott is , meg a repedt szívócsonkon is . Ez okozta az ingadozó alapjáratot .
Aztán a súbertű úgy járt a hüvelyben , mint bíró picsájában a lófasz ezért evett 10 litert . Nem is csodálom mert a fele levegő a karbi előtt hatolt bele a torokba , ezért a porlasztás hiányát , a benzin mennyiségével ellensúlyozta . Ezért is durrogott , és melegedett a kipufogó .
Mikor pedíg kicseréltem a hüvelyt , meg a tűt , már nem kapott annyi keveréket , hogy el tudjon egyáltalán indulni , nem hogy még ereje is legyen.
Szóval elmondhatjuk hogy a kotlám több sebből is vérzett .
Most a lényegi hibákat megszüntettem , használtam is , a szezont ki fogja bírni .Majd télen , szelepeket csiszolok , hézagolok , vezérlést cserélek , meg ami még kell . Most léptem át az 50000 kilométert , bontatlan blokkal , szóval előfordulhat hogy van amit már cserélni kell . Azt azért hozzáteszem hogy ereje van , és egy csepp olajat nem eszik . Csak folyat . De legalább mindig friss olaj van benne . XD
Most valamiért a szivatóm egyáltalán nem működik .
A fogyaztást még nem mértem pontosan meg , de már most sokkal sokkal kevesebbet eszik .
A tanulság pedig az , hogy olcsó motorral lessz szopás . Bár még mindig csak 350-be van nekem , ami szerintem elég jó . 1 pár gyári új garda oldaldobozzal.
Szóval nem bántam meg .
A segítséget pedig köszönöm . Ha egy kicsit jobban figyeltem volna az elején és nem kapkodok , már rég megoldódott volna az elején .
Megnézem, köszönöm
Fojtószelepház nem kokszos?
Nem ismerem a Strada-t, de a 650 ie hajlamos akár huszon-harmincezer km. alatt szutykosra kormolni a fojtószelepházakat, pl. melegen csak icipicit nyitott gázzal (kis plusz levegő) indul megbízhatóan és hasonló finomságok.
Sziasztok, aprilia pegaso strada 2005. Jelenség, hogy 3-4 ezer között rángat, illetve hidegen egyből indul, melegen már nehezen.
Szelep hézagot néztem az rendben. Bármi ötlet mi lehet :) ?
http://youtu.be/D_52AaLCHRE

Ebben a videóban 112.5-ös főfúvókát mutogat az ember 4:20 körül... a 125-ös lehet a 10 literes fogyasztásod (egyik?) oka.
Azt is mondja a mandró, hogy az alapjárati fúvóka nem cserélhető és emiatt 4 és félre van neki nyitva a keverékszabályozó csavar.
Amit még talált, az a hiányzó gumikupak a balsó karbin a réz levegőcső alatt. Ott konkrétan direktben falsot szív. 8:40 magasságában. A jobbsó karbin is van egy dugó, mondjuk mindegy, melyik hiányzik, falsolni fog.

Csak adalékként említem
Sorjában haladnék és csak a saját meglátásaimat tenném mellé, mert látatlanban mélyebbre menni találgatás lenne.

Igen, ha a szívószelep nem zár rendesen, akkor lehet hasonló jelenség.

Ami probléma lehet, hogy ha beázásra gyanakodva a tankot légmentesen lezárod. Nem tudom, honnan szellőzik a Pegaso tankja, de sok motornál a tanksapkában van egy szellőző furat. Annak pont az a célja, hogy ahogy a tankból fogy a benzin, levegő tudjon menni a helyére. Ha nincs szellőzés, a tankban a levegőnyomás a benzin távozásakor csökken, az üzemanyag pedig sokkal lassabban, nehezebben vagy egyáltalán nem tud kifolyni a tartályból - ez ugye ahhoz vezethet, hogy a porlasztó úszószintje túl alacsony lesz, szegény keveréket okozva, ami szintén durrogást okozhat.
A tanksapka szellőzőket ismerve elképzelésem nincs, honnan kerülhet a tankba annyi víz, hogy gondot okozzon - pláne ekkorát.

A tejszerű benzin nem jó jel. A víz nem keveredik a benzinnel, nem lesz belőle olyan emulzió, mint a motorolaj-víz keveredésekor, a víz az üzemanyag alján az etanollal elegyedve leülepedik. Ott lehet, hogy valami balhé van a tankban.

Kompresszió mérő eszköz tekintetében értem a problémát, én is dobtam már ki valami barkácsboltost. A kollégámnál egy Haina márkájú, olcsónak mondható műszerrel mértük a sajátomat, az korrekt értékeket mutatott. M14 gyertya méretű a legkisebb menet rajta (NGK B gyertyához való), azaz elképzelhető, hogy neked kellene valami adapter vagy kénytelen lennél a mellékelt kúpos-rányomós rúddal mérni - de maga a manométer jó, a kolléga megelégedéssel használja.

Nem mernék további karbi-tippet adni, amíg nem tudjuk, van-e szelepbaj. Mert az mindent hatályon kívül helyez.
Ja és azt még hozzá kell tennem hogy az előző válaszban irt lehetőségeket nem ignorálom . Ezeket holnap át fogom nézni !
Nagyra értékelem a segítséget !
A karbi tiszta , a keverék csavarok 2,75 fordulatot tekertem ki , eddíg 4 es állasban voltak . Az alapjárati fúvóka szegénységére azért nem gondolok mert alapjárat most van , csak gáz adásra durrog . 125 ös fuvókák vannak benne , és teljesen fent van a tű . Illetve rohadt sokat evett . Jó lenne mérni egy kompressziót . Bár olyan mintha a torokba lenne plusz egy gyertya ami random robbantgatna . Vagy mintha a hengerbe elkezdődne az égés de nem menne végbe , csak akkor amikor kinyit a szívó oldal . Ami megint furcsa mert tudtommal a szívás után kipufogás van , tehát nem maradhatna csak minimális keverék a hengerben a szivás ütemére . Ez teljes káosz .
Esetleg hibás dekompresszor nem lehet ? Nem tudom ennek hogy van megoldva .
Köszönöm a segítséget . Ma vissza tértem a géphez és azt hittem megoldottam a problémát . Tegnap pár infót lehagytam mérgemben . Tudni kell hogy ez egy kigyulladt motor volt , amit én kábeleztem újra , és rendbe teszegettem . Nagy a gyanúm hogy azért gyulladt ki mert visszadurrogott . Illetve valószínűleg vizes lehetett a benzin . Most új nafta van benne jelenleg , de érdekes tejes a színe . Nem rég meg oldottam a tank beázását ( mellékelek egy képet ) azóta le eresztettem a tankot , és új benzin van benne . Ez volt mult héten . Gurultam vele egyet , és neki által a karbinak . Most pedig itt járok ahol a gát szakad . Ma nagynehezen sikerült elindítani , de gázadásra kegyetlenül visszadurrog a torokba . De annyira hogy ki is repedt a szívócsonk . Holnap feladják az újat , de nem merem felrakni így nehogy azt is kirepessze . A motor előélete nem ismert , emiatt gondoltam rá hogy nem zárnak rendesen a szelepek . Holnap nézni fogok egy szelephézagot , de szívem szerint levenném a hengerfejet .
Esetleg van olyan ajánlásotok kompresszió mérőre ami jól is mér , és használható is ? Egy geko márkájút már kidobtam a csukott ablakon mivel használhatatlan találtam .
Bocsánat hogy ennyire össze vissza írok de kavarognak a gondolatok a fejemben .

Lehetséges e a visszadurrogás a vizes benzintől ?
Lehetséges e a visszadurrogás a becsiszolatlan szelepektől ?
Esetleg lehetséges e a trafótól vagy más elektronikától ?
Ahogy mondtam benzines témában nem vagyok túl gyakorlott .
Köszönöm előre is a segítséget !
Nagyon okosat nem tudok mondani, mert nincs tapasztalatom Pegaso-val, de az alapjáraton köhögés-durrogás, a nehéz indulás szegény alapjárati keverékre utal. A magas fogyasztás pedig túl dús keverékre részterhelésen illetve nyitott gázon. Gondolom eddig a kopott cuccal azért indult el, mert az alapjárati / hidegindító kör helyett a főfúvóka és a tű mellől is szivárgott anyag, ami kompenzálta az alapjárati kör szegénységét.

Ettől függetlenül amit mindenképp megnéznék az a szelephézagok, a porlasztók benzinszintje az úszóházban, a fúvókák mérete, a porlasztó csatornáinak az átjárhatósága. A keverékszabályozó csavar papíron 2 fordulatra kell nyitva legyen, de mivel látott márszebb napokat, ennél gyanítom többet fog kérni. Egy Gunson üveggyertya igen hasznos tud lenni egy ilyen karbinál.
Valaki segítsen rajtam mert megzavarodok .
Először is leszögezném , szerelő vagyok . Munkagépeket javítok . Diesel és hidraulika szakirányon . A karburátorhoz semmi érzékem nincs de ha valaki elmondja melyik csavar mit állít meg tudom oldani .

A kérdésem a következő :
Adott egy pegaso 650 piskóta lámpás . Kigyulladtan vettem , elégtek a kábelek rajta , megcsináltam valószínüleg vizes volt a benzin , és rosszul volt karburálva , ezért gyulladt ki . Rendbe raktam használtam egy évig . A tapasztalatok a következők . Nagyon melegszik a kipufogó , nehez indul hidegen , változó az alapjárat , karburátorfelé néha visszacsüsszenik alapjáraton , vagy leáll alapjáraton , motorfáknél keményen durrog és 10 liter körüli a fogyasztása . Nagyon szeretem egyépként a motort , és valószínüleg sose fogom eladni , épp ezért neki álltam fel újítani a karburátort , megvettem a kínai fel újító készletet , a membránokat , és a tömítéseket meg az úszót kicseréltem ezek jól teszik a dolgukat , a többinek silány a minősége . Ezek jók lettek . Kicseréltem a subertűt , mert a gyári jár a hüvelyben mint Katiban a lucerna . Összeraktam , és nem lett jó , nem akart elindulni , csak nagy nehezen és nem kapott rendesen anyagot . Keveselt , nagyon. Állítgattam , nem értem el vele nagy változást . Se csavarokkal , se a suber szintjének állításával . Semmivel nem volt jó . Mondom magamnak biztos azért mert szar kínai alkatrészek et vettem . Bele nyugodtam , visszaraktam csak a gyári tűt a gyári hüvellyel , és ugyan az volt a helyzet mint előtte . Ment de nem változott semmi . Nem járt szépen a motor . Használtam még az ősszel , de 10 literes fogyasztással ez így nem lessz jó . Rendeltem hozzá gyári eredeti hüvelyt és tűt , természetesen párba . Most cseréltem ki , és nem akar elindulni . Szivatóval sem . Egyszer kétszer pöccent egyet de csak az aksim merült le . Mikor járt a blokk fújkáltam féktisztítóval , szerintem nem szív falsot sehol . De ha valakinek lenne egy felömlője ami jó állapotú arra vevő lennék Kompresszíót mérni nem tudok , de szerintem rendben van mert erő az van benne rendesen mikor megy . Csak ugyebár 10 liter . Én 7 re le akarom vinni ! Nem tépkedem neki annyira hogy indokolt legyen . Valki mondjon egy okosat . Természetesen friss benzinnel töltöttem fel .
Előre is köszönöm a segítséget . Illetve ha valaki tudja mi a baja de nem akarja elmondani , viszont vállalja hogy megjavítja , a balaton déli vonzáskörzetében , az is érdekel . Azért javítom magam mert nem találok értelmes embert aki úgy dolgozik ahogy illik . Mivel ugye én nem motor szerelő vagyok , csak kényszerből , muszájból javítom .
Köszönöm !
A gyári könyvben Agip 4T Racing 5W40 szerepel. Ennek a mai megfelelője az Eni i-Ride Racing 5W40. Nem egy veszettül túlárazott olaj, meg nem is kell belőle sok.
Emellett szinte bármelyik 5W40 megfelel, pl. Castrol Power-1. Én maradnék az Eninél, mert az a legjutányosabb és a gyár is azt írta elő.
Sziasztok! Egy aprilia pegaso 650 ie (rotax) 2001 tulajdonosa lettem. Azt szeretném kérdezni, hogy ehez a tipushoz kinek milyen motor olaj vált be?
Sziasztok
Keresek Pegaso Stradámra sportdobot, de sehol nem találok a legjobb gyári Akrapovic lenne
E-jeleset főleg
Köszi