Sziasztok!
Jól érzékelem, hogy tulajdonképpen mindenkit lebeszeltek arról a topicban, hogy rendszám nélküli 125-ost hajtson? Én most keresek valami jó állapotú megfizethető robogot, de rendszamosban tényleg baromi drága. Ugyan van nagymotor jogsim, de az árak miatt én is elkezdtem gondolkozni az illegalitason.
igen. a nagymotorkerekpart itt telen ritkan hasznaljuk...miert fizessünk erte biztositast ha nem hasznaljuk ?
be lehet szezonalni nalunk. 6 honap felett kell bejelenteni.
tehat altalaban marciustol oktoberig..es nem kell lejenteni es ujra bejelenteni... a penzt igy lehet sporolni. mert a ki es bejelentes penzbe kerül itt is.
mert itt hülyék vannak(akik a rendeleteket csinálják)
pl nálatok a motorra is lehet kérni olyan rendszámot amire fel van tüntetve meddig van rá biztosítás nem kell kivonatni minden évben
bár a motor rendszám méretek elég kiakasztóak nálatok, pl egy gizda endúróra hiába válogatsz jó betűket akkor is nagy a tábla még az újabbak is, a régiek meg kb napernyőnek voltak jók
Csináld meg , hogy ne tudj vele 55-60-nál gyorsabban menni, ( beszűkíted a kipuffot, határolót teszel a siberhez ) nehogy beleszaladj egy sebességmérésbe, mert akkor mindent ki fogsz fizetni, és jársz vele. És van egy segédmotorod ami erős vázzal fékekkel gumikkal van ellátva.
Segédmotor üzemeltetés a legkönnyebb. megveszed és kötsz rá biztosítást... semmi sem kell rá. Itt a szabályok kijátszásáról szól a topic.. Ha valaki legálisan akar vezetni bármit akkor sincs semmi bonyolultság, csak ára van...
hallo---elöször is elnezest kerek a rossz magyar nyelvröl
en nemet vagyok..eu.
nekünk is sok butasagot, de sok jot is hozott az eggyesüles.
nem ertem mi a baj , nalatok ? miert ilyen problemas a segedmotor üzemeltetese..( vasarlasi szerzödes )
nalunk mindig az üzemeltetö van megfogva ha valami nincs rendben, a törtentekert az okozo felelös . mint mindenhol a vilagon.
itt nemetben van minden segedmotornak üzemeltetesi engedelye amit a gyarto allit ki, hogy a gep üzemeltetese megfelel a törvenynek. ha nincs meg, akkor ujjat kell csinaltatni, es ez nekünk sem olcso dolog. mert az itteni tüv nagyon odafigyel. es nem dolgozik itt sem ingyen.
a rendszamla nalunk van. de ezt nem ugy nevezik. es nem kerül penzbe.
ezt a rendszamot itt a biztosito adja evenkent. minden biztositonal egyforma meretü.es evente valtozik a szine, mar messziröl lathato ha lejart.
a biztositas kötesnel be kell mutatni az üzemeltetesi engedelyt.
senkit nem erdekel ki a tulajdonos. akinek papirja van, az biztositast tud kötni. segedmotor...max 45 km/h lehet 125 ccm ist. itt a teljesites a fontos. a motort lehet drossalni
ha gyorsabb mint 45 Km/h akkor nem kap segedmotor biztositast , es a regularis tüv kell hozza nagy rendszammal
a rendörök itt is elenöriznek. es ha a gep lathatoan atepitett
akkor ez sok penzbe es büntetesbe kerül.
miertt nem lehet ezt magyarorszagon kopirozni ? a biztositas ugy tudom nalatok is kötelezö.. papier nelkül lopott gep...nem kap biztositast. logisch ! vannak itt segedmotorok
( oldtimer ) itt honnan vegyek vasarlasi szerzödest ?
Valaki hallott már valami újat lesz-e ebböl a rendszámoztatásból valami...? Ami papíros 125ös többnyire 4t marha gyengék,normális 2t be meg nincs olyan ami rendszámos is meg forgalmiba 11kw van...engem még sohasem csesztettek 125/50miatt és nem tufok olyanról akit büntettek volna ez miatt! Nem tudom mit csináljak....vettem egy xr t de gyenge inkább eladnám és megint 125/50...
sziasztok lenne egy aprilia af1 125 ös gépem 50 esként volt használva papirjai nincsenek gondolom akkor már nem lehet rendszámoztatni a motort
ha vennék hozzá egy papiros 125 ös vázat akkor kapna rendszámot gond nélkül?
illetve ha 50 esként használom és a rendőr kiszúrja mit kéne tennem vagy mondanom meg kb mennyire baszhatnak meg?
rendőrtől függ
3-4 éve egész nyáron basztattak a robogóval, pedig a yamaha jog se nem nagytestű se nem egy erőgép
se kocsival se rendszámos géppel egyszer sem állítottak meg
múlt évben csak 1x állítottak meg a robesszal, képesek voltak visszafordulni
szóval gondolom ha nem kapnak felsőbb utasítást nem nagyon szarakodnak, de én azért tuti nem mászkálnék rendszám nélküli 125össel
veszel egy 50es endúrót rátolsz egy 70es hengert meg egy nagyobb karbit aztán hihetetlen kevés esély van arra hogy megdőlsz bár lesz akkora fogyasztásod mint egy ezres gépnek
pl rx50 egész jól megy még a gyári hengerrel is
A 125 ös DT k úgy tudom 16 lóerő körül vannak. Igazándiból főúton nem is mennék a motorral mivel mellékúton is eljuthatok a munkahelyemre tehát csak olyan úton ahol soha nem szoktak igazoltatni. Arra lennék kíváncsi járt e már úgy valaki hogy csak szimplán azért ment utána a rendőr mert nagy testű motornak látta rendszám nélkül 80 as dt vel se járnék sokkal jobban szerintem mert a váza ugyan ez ha jól tudom semmivel nem kisebb ..
Ma már senki sem fogja megnyugtatni a lelked. Kár volt megvenni... esetleg ritkán bohockódni földúton. De főúton? Rendszám nélkül, jogsi nélkül? Poweres motorral? Lehet, hogy szerencséd lesz, de lehet, hogy nem... ha nem akkor rámegy a motorod is a bírságra.. a balesetet végképp nem említem... te tudod. Ha leteszed 125-re a jogsit az még kevés... ez 30 le körül van... de tök mindegy... manapság már mindenért büntetnek kell a pénz.
Sziasztok! Vettem egy DT 125 LC t érdekelne volt e tapasztalata már valakinek igazoltatásnál esetleg bukott e már le vele valaki.
25 éves vagyok normális tempóban szeretném használni főúton nem 80 90 el lényegében munkahelyemre való bejárásra vettem valamint néha kimenni vele erre arra biztosítás van rajta 50 ként van írva az adásvételi tudom rendőr függő de teszem azt tényleg 40 50 el megyek vele világítás indexek mennek pl ... Nincs benne a 125 jelzés sehol.
Hamarosan leteszem 125 re a jogsit ez valamelyest enyhít a dolgokon. Sajnos egy rendszámos 125 ös re egyenlőre nincs pénzem. Szerintetek 1 2 évet el lehet így szaladgálni? Vidéken lakom ez is jelenthet valamit :)
Ugyan ebben a cipőben járok, egy pár hozzászólással lentebb írtam, és kaptam választ is.
Kecsegtető a 125/50, mert 100 ezerrel olcsóbban megkapod ugyan azt a gépet, és sokkal több 125/50 van, mint rendszámos. Sőt inkább úgy mondanám, hogy alig van 1-2db 125-ös rendszámmal... Ha van akkor pedig csillagászati áron.
Aki bátor és nem parázik az úgyis bevállalja, aki nem akar rizikózni, az nem. Egyértelműen nem jó dolog a 125/50, mert ha lebuksz akkor szívás, egy rakás szabálysértést követsz el. Kérdéses, hogy mennyi lesz a bünti, valakinek csak néhány tízezer, valakinek több százezer. Szerencse, helyzetfüggő, rendőr, és sok tényező függvénye. Én igazából az autós jogsimat féltem, mert ha beleszaladok 80-100-al egy radarba, akkor az 2-2,5x-ös sebesség túllépés, ami már brutális összeg lesz, + egyből kiderülnek a dolgok.
Ennek tudatában nem ajánlja senki, ezért van az hogy nyomott áron kaphatóak a 125/50-es gépek, ugyan is mindenki szabadulni próbál tőle, de vevő viszont kevés van, az említett okok miatt.
Szánj rá több pénzt, vizsgázz le, ha kell és vegyél rendszámosat. Tudom könnyű mondani, én sem találok megfelelő gépet, de keresem, kutatom.
Sziasztok!
Olvasgattam a topikban, de nincs erőm végig olvasni több száz hozzászólást.
A kérdésem az lenne, hogy valaki össze tudná foglalni nagyjából, hogy hogyan lehet ezt okosan csinálni?(125/50)
Honnan deríthetem ki, hogy volt-e már forgalomban Mo.-n a motor?
Ha megállít a rendőr, mivel tudom kimagyarázni?
A motoron érdemes valami átalakítást végezni?(kireszelni számokat, helyére másikat ütni,matricák, stb.)
Kevésbé állítanak meg, ha rendszámos a gép?
Melyik a jobb? Ha SMKP-ra van jogsim és 125-ös motort használok rendszám nélkül, vagy az, ha rendszámos?
Tervezett motor: Yamaha DT125 vagy xt125
Valakinek van valamelyik motorral tapasztalata?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Szia! Egyik haverom el akarja adni az RX125-ösét, fullra fel van újítva, újrafényezve, kb minden csavar új benne ezt tanusíthatom. Ha érdekel megkérdezem tőle mert még nem hirdeti sehol de napok kérdése... Rendszámos, és szerintem 300 alatt adja.
rossz időben keresed pont most van szezonja...
én rendszámos 600ast vettem 2 éve 220ért ami megállt 300ba friss műszakival és javításokkal-hiánypótlásokkal együtt
az hogy lepukkant minden 125ös az természetes, elvégre fiatalság hajtja akiknek minden tized lóerő megér annyit hogy szétfaragják a motort
legyél türelmes
aztán akitől nem megy el 400ért a gép és tényleg kell is majd neki a pénz odaadja ám majd olcsóbban is...
Akkor mutass nekem rendszámos 125 endurót (lehet supermoto is), amelyik 2000 évjárat feletti és 300.000ft alatt van, és nem egy szétszakított gép? Már az sem érdekel ha nem teljesen gyári, csak ne egy lelakott, össze vissza kókányolt gép legyen...
Mert én már 2 hónapja keresem, de nem találom. Viszont kmx125-ből is van fent egy gyönyörű 2002-es, full gyári, 12 ezer km-el. Beszéltem vele, nem mentem el megnézni, de már a képről látszik, hogy a többi szétszakított géphez képest ég és föld... Mellesleg 280-ért...
RX125 is van egy szép, papír nélkül...
Rendszámos van 1993-as DT 400.000 ft. Meg 1db 2005-ös DT 500.000 ft.
Jól érzékelem, hogy tulajdonképpen mindenkit lebeszeltek arról a topicban, hogy rendszám nélküli 125-ost hajtson? Én most keresek valami jó állapotú megfizethető robogot, de rendszamosban tényleg baromi drága. Ugyan van nagymotor jogsim, de az árak miatt én is elkezdtem gondolkozni az illegalitason.