A kérdező 1993-as gépére: ha beütöd hasraütésre hogy az első forgalomba helyezés 1993. 08. 01., és az ügyintézéskor 2014. 08. 05-e van, akkor 9.500,- Ft-ot ad ki. Nem tudom nálad miért nem ez jön ki
Erősen évjárat függő. Az első forgalomba helyezés, és a mostani magyarországi között eltelt idővel arányosan csökken. Egy húszéves gépnél csak a töredéke az alapösszegnek.
Szia HQ!
Kimásoltál egy hozzászólást valahonnan (aminek egyébként a forrását meg sem jelölted), és jól bevitted az erdőbe a másikat, Ő ugyanis erre írta válaszul, hogy a regadó mértéke miatt eladja a fenébe a motort. Szerintem nem mindegy, hogy a végén 60 ezret vagy 150 ezret mutat a költségszámláló. Amúgy a többi költséget nagyon pontosan leírtad, ez dícsérendő, de a regadónál éppen tízszerese lett az összeg mint a valóság. Nem vitázni akartam, hanem segíteni. Egy ideje már nem hozok be motorokat kintről, így a téma sem érint.
Az említett részt, amire visszautaltál, idézőjelbe tettem, mivel azt egy bizonytalan forrásból másoltam. Mindemellett, szerintem egy ilyen öreg gép nem ér ennyit... legyen 95.000 a regadó, vagy 20.000 . Így is a motor árának a felét rákölti. El kell adni aztán venni egy nagyobbat!
Legalább valótlant ne írjatok, ha valamit nem tudtok pontosan. Egy 1993-as 125-ös regadója kb. 9500,- Ft. Ha valakinek szüksége van a pontos összegre, akkor: http://regisztraciosado.hu/#
Ezen felül integrált műszaki (ami egyben eredetiségvizsgálat, és műszaki vizsga is) 27.800,- Ft. Ehhez jön az okmányirodában a már korábban leírt 6000-6000-4500 forgalmi-törzskönyv-rendszám összeg, kb. 450,-Ft a matrica a rendszámra, plusz a vagyonszerzési illeték pár ezer Ft ha idei az adásvételi. A regadón kívül szinte az összes költség megegyezik egy magyar 125-ös átírásakor fizetendővel. Egy friss műszaki kb. 4500 a KPM-nél, az eredetvizsga meg kb. 17.000. Ha ezt a kettöt összeadjuk 5000 Ft a különbség az integrált műszakihoz képest (nem biztos hogy ma ez a hivatalos neve, régen egymás közt hívtuk így). Ezt végiggondolva kell döntést hoznia a kérdezőnek. Ha nincs meg az eredeti forgalmi+adásvételi akkor van gáz, anélkül nem tudom megy-e egyáltalán a dolog.
nah rendben, köszönöm az infot, elég lett volna annyi is, hogy a regadó 95ezer... :D innentől máris nem érdekel, nem gondoltam, hogy ennyi is lehet egy fostos kis motorra... így megy a levesbe akkor a gép.. kár érte, jó kis vas pedig. és ezennel akkor hivatalosan is ELADÓ! :D akit érdekel, keressen bátran!
Várjatok még ezzel, amíg a rendelet megszületik.
"a.a tulajdonjog megszerzését okirattal igazolták, (adás-vételi)
b.a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazolták, (kötvény, vagy csekk)
A nagy résznek ez van meg! Ne akarjatok egy 40 000 Ft-os gépre 60 000-et beszedetni és ne prejudikáljatok amikor még azt sem tudjátok mi lesz!
Én azt hallottam hogy le lehet forgalmi nélkül is papírozni. Több embertől hallottam már. Meg mondták hogy vannak akik meg csinálják. Motoros talikon volt hogy beszéltem ilyet.
De az úgy már 100felett van. Nem tudom hogy megy.
"Ami a rendszám nélküli motorokat illeti... hát szerintem ultra szívás. Ahhoz, hogy rendszámot kapjon, a motor részéről a következők kellenek az okmányirodába: igazolás a regisztrációs adó befizetéséről, műszaki alkalmasságot igazoló papír, illetve a jármű eredeti papírjai (járműkísérő lap, megfelelőségi nyilatkozat, legalább is a magyar motorok mellé ezek járnak). Tehát első körben az eladótól meg kell kapnod az eredeti iratokat a motorhoz, sokan már itt el szoktak vérezni. Utána indulhatsz befizetni a regisztrációs adót, ami egy 125 köbcentis motorkerékpárnál 95.000 Ft, cserébe kapsz egy A4-es, zöld igazoló lapot.
Ezután, vagy előtt még lesz (legalább) egy köröd valamelyik műszaki vizsgaállomáson is. Én úgy tudom, a külföldről behozott motorokra (hiába volt 50-esként használva, az nem számít regisztrációnak) nem csak az általános műszaki, hanem egy egyedi vizsga is kell, ezeket persze egyszerre megcsinálják. Előbbi 5.000Ft körül mozog, utóbbi pedig 27.000Ft, de nem szeretnék esküdni rá, lehet nem pontosak a számok. Vizsgaügyileg egyébként tudunk segíteni! Tehát csak itt összesen 30ezren felül vagyunk, feltéve ha minden rendben van a motorral és nem kell repetázni belőle. Aztán ocsmányiroda, ahol már csak kb. 15.000Ft-ot kell kiszurkolni a rendszámért és vége."
Remélem nem akarod lepapíroztatni a gépezetet, Zotya. Ettől eltekintve én úgy gondolom, hogy ha a biztosítási papírodon kívül van valami egyéb okmánya a motornak (amire jelenleg ugyan nincs szükséged), akkor nem jelenthet problémát ez a forgalomba helyezésnél.
Egyébiránt:
Ha sikerül lerendszámoztatni, akkor már nem vonatkozik rá a 40 km-es korlát, hanem az 50-90-110-130 km-es sebességhatárok.
Ha megvan a forgalmija, vagy bármikor forgalomban volt már magyarországon, akkor egy eredetiség vizsga, kötelező biztosítás, átiratás, műszaki vizsga után megkapja a rendszámot.
Ha nincs forgalmija, akkor már macerásabb:
35/2000 BM rendelet 38. § (2) bek.
A járművet akkor lehet forgalomba helyezni, ha
a.a tulajdonjog megszerzését okirattal igazolták,
b.a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazolták,
c.külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű származásellenőrzése megtörtént és azt határozattal igazolták,
d.használt jármű esetén műszaki alkalmasságát megállapították, előzetes eredetiség vizsgálatát elvégezték.
Forgalomba helyezés menete
1. Bejelentés Megyei Közlekedési Felügyeletnél műszaki vizsga, egyedi forgalomba helyezés (ide kell a moci).
egyedi forg. helyezés: 22.800.-
műszaki adatlap: 1.190.-
műszaki vizsga: 2.750.-
2. Bejelentés MGA, Származás Ellenőrzés megkérése a helyi okmány irodában.
MGA, szárm. ellen.: 8.400.-
3.Sima eredet vizsga, bárhol lehet (ide kell a moci).
Még műszaki előtt! eredet vizsga: 17.000.-
( ccm függő, pár száz forintot leszámítva szinte mindig ennyi )
4. Megyei Vám- és Pénzügyőrség Parancsnokságán befizetni a regisztrációs
adót. ( Adó függ a ccm-től és évjárattól, lásd a www.vam.hu –n )
Hellosztok! Nem találtam ennél alkalmasabbnak tűnő topikot a kérdésemhez, és bevallom, lusta voltam visszaolvasgatni is... Abban bízok, hogy valaki tud csípőből adni egy egyszerű választ egy viszonylag egyszerű kérdésre, ami a következő:
Mennyibe kerülhet kb. lepapíroztatni egy 93-as 125ös(2t -kb. 15-20 kw) yamaha tdr-t?
Jelenleg 50esként használt, van is kötve "biztosítás" rá, persze hiányos adatokkal... Itt jön a további két kevésbé fontos ámde bonyolultabb kérdés.. Ebből lehet probléma a későbbiekben, vagy a hivatalos ügyintézés során? Illetve milyen papírokra van szükség a motorról, hogy rendszámoztatható legyen? Köszi előre is! Üdv
Nekem megy egy jó simsont szerezhetnél......Esetleg,ha van ott a környéken egy öreg fószer aki nem használja vagy megválna tőle....
Ha tudsz egyet szólj
Kimásoltál egy hozzászólást valahonnan (aminek egyébként a forrását meg sem jelölted), és jól bevitted az erdőbe a másikat, Ő ugyanis erre írta válaszul, hogy a regadó mértéke miatt eladja a fenébe a motort. Szerintem nem mindegy, hogy a végén 60 ezret vagy 150 ezret mutat a költségszámláló. Amúgy a többi költséget nagyon pontosan leírtad, ez dícsérendő, de a regadónál éppen tízszerese lett az összeg mint a valóság. Nem vitázni akartam, hanem segíteni. Egy ideje már nem hozok be motorokat kintről, így a téma sem érint.
Az említett részt, amire visszautaltál, idézőjelbe tettem, mivel azt egy bizonytalan forrásból másoltam. Mindemellett, szerintem egy ilyen öreg gép nem ér ennyit... legyen 95.000 a regadó, vagy 20.000 . Így is a motor árának a felét rákölti. El kell adni aztán venni egy nagyobbat!
Ezen felül integrált műszaki (ami egyben eredetiségvizsgálat, és műszaki vizsga is) 27.800,- Ft. Ehhez jön az okmányirodában a már korábban leírt 6000-6000-4500 forgalmi-törzskönyv-rendszám összeg, kb. 450,-Ft a matrica a rendszámra, plusz a vagyonszerzési illeték pár ezer Ft ha idei az adásvételi. A regadón kívül szinte az összes költség megegyezik egy magyar 125-ös átírásakor fizetendővel. Egy friss műszaki kb. 4500 a KPM-nél, az eredetvizsga meg kb. 17.000. Ha ezt a kettöt összeadjuk 5000 Ft a különbség az integrált műszakihoz képest (nem biztos hogy ma ez a hivatalos neve, régen egymás közt hívtuk így). Ezt végiggondolva kell döntést hoznia a kérdezőnek. Ha nincs meg az eredeti forgalmi+adásvételi akkor van gáz, anélkül nem tudom megy-e egyáltalán a dolog.
"a.a tulajdonjog megszerzését okirattal igazolták, (adás-vételi)
b.a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazolták, (kötvény, vagy csekk)
A nagy résznek ez van meg! Ne akarjatok egy 40 000 Ft-os gépre 60 000-et beszedetni és ne prejudikáljatok amikor még azt sem tudjátok mi lesz!
De az úgy már 100felett van. Nem tudom hogy megy.
Ezután, vagy előtt még lesz (legalább) egy köröd valamelyik műszaki vizsgaállomáson is. Én úgy tudom, a külföldről behozott motorokra (hiába volt 50-esként használva, az nem számít regisztrációnak) nem csak az általános műszaki, hanem egy egyedi vizsga is kell, ezeket persze egyszerre megcsinálják. Előbbi 5.000Ft körül mozog, utóbbi pedig 27.000Ft, de nem szeretnék esküdni rá, lehet nem pontosak a számok. Vizsgaügyileg egyébként tudunk segíteni! Tehát csak itt összesen 30ezren felül vagyunk, feltéve ha minden rendben van a motorral és nem kell repetázni belőle. Aztán ocsmányiroda, ahol már csak kb. 15.000Ft-ot kell kiszurkolni a rendszámért és vége."
... probléma pedig lehet!
Egyébiránt:
Ha sikerül lerendszámoztatni, akkor már nem vonatkozik rá a 40 km-es korlát, hanem az 50-90-110-130 km-es sebességhatárok.
Ha megvan a forgalmija, vagy bármikor forgalomban volt már magyarországon, akkor egy eredetiség vizsga, kötelező biztosítás, átiratás, műszaki vizsga után megkapja a rendszámot.
Ha nincs forgalmija, akkor már macerásabb:
35/2000 BM rendelet 38. § (2) bek.
A járművet akkor lehet forgalomba helyezni, ha
a.a tulajdonjog megszerzését okirattal igazolták,
b.a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazolták,
c.külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű származásellenőrzése megtörtént és azt határozattal igazolták,
d.használt jármű esetén műszaki alkalmasságát megállapították, előzetes eredetiség vizsgálatát elvégezték.
Forgalomba helyezés menete
1. Bejelentés Megyei Közlekedési Felügyeletnél műszaki vizsga, egyedi forgalomba helyezés (ide kell a moci).
egyedi forg. helyezés: 22.800.-
műszaki adatlap: 1.190.-
műszaki vizsga: 2.750.-
2. Bejelentés MGA, Származás Ellenőrzés megkérése a helyi okmány irodában.
MGA, szárm. ellen.: 8.400.-
3.Sima eredet vizsga, bárhol lehet (ide kell a moci).
Még műszaki előtt! eredet vizsga: 17.000.-
( ccm függő, pár száz forintot leszámítva szinte mindig ennyi )
4. Megyei Vám- és Pénzügyőrség Parancsnokságán befizetni a regisztrációs
adót. ( Adó függ a ccm-től és évjárattól, lásd a www.vam.hu –n )
5. Kötelező biztosítás megkötése.
6. Okmány iroda
rendszám : 4.200.-
törzskönyv : 6.000.-
forgalmi : 6.000.-
matrica : 600.-
Üdv, Dani
Hellosztok! Nem találtam ennél alkalmasabbnak tűnő topikot a kérdésemhez, és bevallom, lusta voltam visszaolvasgatni is... Abban bízok, hogy valaki tud csípőből adni egy egyszerű választ egy viszonylag egyszerű kérdésre, ami a következő:
Mennyibe kerülhet kb. lepapíroztatni egy 93-as 125ös(2t -kb. 15-20 kw) yamaha tdr-t?
Jelenleg 50esként használt, van is kötve "biztosítás" rá, persze hiányos adatokkal... Itt jön a további két kevésbé fontos ámde bonyolultabb kérdés.. Ebből lehet probléma a későbbiekben, vagy a hivatalos ügyintézés során? Illetve milyen papírokra van szükség a motorról, hogy rendszámoztatható legyen? Köszi előre is! Üdv
Ha tudsz egyet szólj