itt nincs jog
ha csak simán megtévesztették ki lehet magyarázni
de akkor úgy kell kinéznie mint egy 50esnek úgy kell mennie mint egy 50esnek stbstb
ami ugye nemigen fog helytállni mert kurvára nem úgy megy mint egy 50es......
amúgy nem tudom megérteni az egészet mert pl egy rendszámos dt125 3 kiló egy rendszám nélküli meg 2
Ha ne adj isten gebasz lesz tehát baleseted történik, mindenképpen TÉGED fognak felelősségre vonni, mutathatsz nekik bármilyen papírt, TE ültél abban a pillanatban azon a motoron amin semmi nem felel meg a valóságnak, műszaki adatok biztosítás stb...
Átbogarásztam a témát, és a lényeget megértettem, ha elkapnak 125/50-el (vagy baleset után kiderül), akkor szabálysértés, csalás, és stb miatt jól megszívatnak, ha nincs jogsid, akkor meg eltiltanak.
125-ös endurót akarok venni, a környéken (Sóskút, Érd, Biatorbágy, Bicske erdei útjaira) endúrózgatni, főleg földes utakon, de persze elkerülhetetlen az, hogy bizonyos szakaszokon aszfalton menjek.
Jogsim van minden kategóriára, nem ez a baj, hanem az, hogy nem találok normális gépet rendszámmal. Örülnék ha találnék, ez a cél, de kb 10db 125-ből 8-9db segédmotorként van használva...
Felhívtam már pár gépet, 2 kategória van:
Az egyik aki már úgy vette, hogy az adásvételire be van írva, hogy 50-es.
A másik, akinek nincs ilyen adásvételije ezért ha megvenném, akkor nem írjuk be a köbcentit, csak a típust.
Mi van akkor, ha kapok egy fénymásolatot az eladó adásvételijéről (amikor Ő vette és ott szerepel az 50-es), és mi is megírjuk az adásvételit, ezek alapján. Az adásvételi alapján megkötöm a biztosítást.
Ebben az esetben hol csalok én?
Akkor csalnék, ha nem az előző adásvételi alapján töltenénk ki, hanem mást írnánk be. Nem kötelezettségem szétszerelni a motort vásárlás előtt vagy után, hogy megbizonyosodjak, hogy tuti 50-es...
Tehát akkor ebben az esetben, hogyan tudnak bármit is ráverni az emberre (hatóságok félrevezetését, biztosítási csalást, műszaki nélküli használatot meg sorolhatnám) ?
Jogsim van, biztosítás van, motornak az adásvételién 50 szerepel, az előző tulaj is így vette (arról is van fénymásolat), innentől kezdve hol vagyok én a hibás bármiért is?
az a baj hogy elfogult az ember a saját gépjárművével - kategóriájával lovával stb
egy időben sokat mászkáltam pesten ott azért elég sok agresszívan furakodó robogós volt, járdán közlekedős is stbstb
tükörtörőt nem láttam de oldalát karcolót már igen
de a biciklisek se különbek
mindig azt mondtam egy azonosító jó dolog lenne, ha okosan van kivitelezve
pl bekocogsz az okmányirodába, bemutatod a biztosításod, megnézik a vázszámot nincs-e kőrözés alatt kapsz egy azonosítót meg egy papírt róla mondjuk 5 ezerért
ilyen egyszerű lenne az egész
az hogy 5 ezerrel(vagy épp többel) támogatod-e a semmirekellőket pluszban nem jelent semmit, így is a véredet veszik nap mint nap egy csepp ide oda már nem számít semmit
amúgy kb mindenhol van azonosító a segédmotorokon, románoknál még a lovas szekereken is látni(nem minden, de soknak van)
más
amúgy havert épp nemrég kapcsolták le a 125ös robogóval
a yardok jó fejek voltak, csak annyit mondtak hogy adja el de gyorsan valakinek alkatrésznek mert legközelebbi találkozás 6 számjegyű büntetés lesz
na azóta haver biciklivel jár melóba
Már párszor leírtam, leírom még egyszer, Nem akarok továbbra sem fizetni a semmiért, nem akarok eltartani láblógató semmirekellőket! Ezzel ne gyere, hogy a tükrödet leviszi a rendszám nélküli robogós. Hány esetben húz el adatai hátrahagyása nélkül az autós aki a másik autóját lezúzza, meghúzza? A nejem autójának tükrét is biztos egy megátalkodott robogós törte le a parkolóban, ugye? Hol láttál Te a járdán 60-l robogó robogóst? Érdekes, Én még nem láttam.
az attól függ jogsid van-e...mert ha nincs,az csak tetőzi a bajt van egy ismerősöm,a fia(aki amúgy 14éves)megrögzött motoros....de hát semmire sincs jogosítványa és semmiből se tanul... a rendőrök szinte naponta elkapják....az apja fizeti a 30-60ezer ft-okat... közben el is tiltották már évekre....én pl.sosem értettem meg,hogy miért kell kockáztatni....a rendőrök amúgy is rá vannak szállva a pénzbeszedésre,úgyis elkapnak hamar. ez a 125 rendszám nélkül meg amúgy sem érthető számomra...már csak ebben a topicban leírtuk 40szer,hogy kár próbálkozni,mert erre meg különösen rá vannak izgulva a rendőrök.jön a jó idő,gyűlik nekik a pénz.... nem érdemes kockáztatni...
Összegre nem tudok mit mondani, de a teljesség igénye nélkül: kategóriára érvényes vezetői engedély hiánya, biztosítási csalás, műszaki engedély hiánya, kb. ezekért fognak megbarackolni. Nemrég engem is megpróbáltak az igen tisztelt szervek megfogni, de nem sikerült, mert bármennyire is hihetetlen az enyém tényleg 50 ccm. Igaz beletelt vagy 15 perc mire megértették , hogy bakot lőttek. A nagy test nem mindig nagy élvezet. Végszó: Nem éri meg kockáztatni.
szerintem meg annyira a véretekben van a sumákság hogy nem ismeritek be hogy lenne jó is benne
és mint írtam el kell vonatkoztatni attól a ténytől ha ilyen lenne jó eséllyel csak arra menne ki hogy beszedjenek egy rakat zsetont a semmiért
mint pl a törzskönyv.....
de ha lenne a robeszon rendszám jó eséllyel nem baszná le a kocsid tükrét büntetlenül, vagy épp nem robogna a járdán 60al stb stb
és eladni is nehezebb lenne a lopottat
Szerintem egyiknek sincs semmi köze a rendszámhoz. Semmi nem változna éppen úgy, mint ahogy az eredetiség vizsgával és a műszaki vizsga feltételeinek szigorításával sem változott semmi, csak annyi, korrupció fellépett egyel magasabb szintre. Bármit le lehet vizsgáztatni ma is, kilométerek tízezreit lehet megtenni jogosítvány nélkül, bármilyen bódító szer befolyása alatt lehet vezetni. Épp csak többe kerül, mint eddig, de ez a kenyérrel és a vajjal is így van.
baszki, mi a szarral mossák az agyad neked vagy a lóvét tolják, h ilyeneket írjál
ezt mind a polisz dolga volna csekkolni, nem pedig a csóringerekkel megfizettetni egy látszatmegoldást
1: megszűnne a sok 125/50(meg a sok 125+ccm is)
2: megszűnne a sok szabálysértés-károkozás
3: megszűnne a sok lopott motor adás-vétel
4: egy egyszerűsített műszaki szemlével megszűnne a sok tákolt gép
5: biztos van még csak most nem jut eszembe
nekem is van itthon 2db 50es berregőm tuti szívnám a fogam a kifizetés miatt, de hosszútávon több az előnye mint a hátránya
mint már sokszor leírtam az ötlet jó
az hogy miként valósítják meg az más dolog
max 15-ből simán meg lehetne csinálni, akár úgy is hogy egyéni táblácskák vannak és nem a motorhoz tartozó
A románoknál úthasználati díj is van, cserébe békén hagyják azokat, akik földúton/ösvényen varacskolnak.
Nálunk is csak azért szeretnék néhányan az smk rencámozást, mert újabb bürokrácia épülne rá, egy csókos rétegnek jó zsíros/korrupt pénzszivattyúzó állást teremtve.
Láttál erre vhol ( nem firkászok által kitalált sötétben tapogató kitalációkat)
ide vonatkozó jogszabályi változásokat, előterjesztéseket?
Nem!
Mi sem és nem is fogunk.
Igazából sosem foglalkoztam ilyen dolgokkal, de rákerestem és ezt dobta a gép. Amit a link alapján találtam az tűnik hivatalosnak, de majd jönnek nálam sokkal hozzáértőbbek. A haverod papírja elég kevés adattal rendelkezik eszerint, nem okvetlenül hamis.
ha csak simán megtévesztették ki lehet magyarázni
de akkor úgy kell kinéznie mint egy 50esnek úgy kell mennie mint egy 50esnek stbstb
ami ugye nemigen fog helytállni mert kurvára nem úgy megy mint egy 50es......
amúgy nem tudom megérteni az egészet mert pl egy rendszámos dt125 3 kiló egy rendszám nélküli meg 2