Mivel a márkák múlt ősszel ezerszám helyezték forgalomba az Euro 5-ös motorokat, itthon és gyakorlatilag Európa minden fontos motorpiacán csökkentek a január-februári eladások a tavalyi eredményekkel összevetve. Persze nem minden márkára igaz ez a visszaesés, ezért csekély darabszám mellett, de komoly átrendeződések zajlottak a gyártók piaci versenyében – új nevek jelentek meg az élmezőnyben.
Magyarország legnépszerűbb új motorjai
Világszerte és hazánkban sincs változás a csúcson, a Honda őrzi piacvezető helyét, ám mögötte a kifejezetten erős évkezdést bemutató BMW, Kawasaki, Triumph és Yamaha sorakozik. Több márka helyet cserélt az élmezőnyben, derült ki a Datahouse összesítéséből, például a tavaly negyedikként zárt Benelli nincs a legjobb tízben, miután több vetélytárs, így a hetedik helyre előretörő CFMoto is megelőzte.

Mint említettük, a darabszámok elmaradnak a tavalyi dömpingév eredményeitől, így nem érdemes messzemenő következtetést levonni, de az tény, hogy jelenleg – a robogókat nem számítva – a túraendurók és a csupaszmotorok viszik a prímet.

Az R 1300 GS Magyarország legkedveltebb új motorja, legalábbis az év első hónapjainak adatai alapján, nyomában az általunk is tesztelt CB650R-rel, melynek népszerűségét csak fokozza, hogy elérhető az egyszerűségében zseniális e-Clutch erőátvitellel is. A képzeletbeli dobogóra az XL750 Transalp fért még fel, majd a negyedik és a tizedik hely között a CFMoto 450 MT, a Honda NX500, a Triumph Trident 660, a Honda CB1000 Hornet, a Benelli TRK702, a Honda CRF1100L Africa Twin és a Honda GB350S sorakozik.