Éppen 35 éve, 1989 végén mutatták be a legendás XRV750T-t, ismertebb nevén a Honda Africa Twint, mely elnevezés napjainkban is a vállalat egyik legnépszerűbb modelljét jelöli. A kezdetben 650-es, majd 1989-től 750-es, V2-es erőforrással készülő gép az ezredfordulóig igazi közönségkedvencként tündökölt, de utána vagy másfél évtizedre eltűnt a kínálatból. Egészen 2016-ig kellett várnunk a visszatérésére – akkor jelent meg a CRF-erőforrásra épülő, soros, kéthengeres utód.

Még látványosabb Honda Africa Twinek érkeznek

Mivel az elmúlt évben komoly fejlesztésen esett át a modell, és minden eddiginél jobb DCT-vel lépett színre – amit nemrég ki is próbálhattunk –, idén csak az Africák megjelenése, kinézete változik.

honda-africa-twin-2025-fenyezesek
Honda CRF1100L Africa Twin (2025)

Miként a Honda friss bemutatójából kiderült, a 2025-ös CRF1100L Africa Twin háromféle látványos fényezéssel készül, és ezek közös jellemzője, hogy még merészebb, látványosabb grafikai elemek díszítik az idomokat. A Grand Prix Red (piros) és a Matt Ballistic Black Metallic (fekete) ismerős lehet, de vadonatúj színösszeállítás a hangzatos „Pearl Glare White Pearl Hawkseye Blue Metallic Tricolour”, amely csak a CRF1100L Africa Twin ES csúcskivitelhez elérhető.

honda-africa-twin-2025-fenyezesek
Honda CRF1100LAfrica Twin Adventure Sports (2025)

Miként említettük, a kiforrott műszaki alap változatlan marad, azaz továbbra is 1084 cm3-es, soros kéthengeres erőforrással kapható az Africa, melynek legnagyobb forgatónyomatéka 112 Nm, csúcsteljesítménye pedig 102 lóerő. Ezentúl is két változatban lehet megvásárolni a modellt, hagyományos, illetve Showa EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) elektronikusan állítható futóművel, és mindkettő kapható hagyományos és DCT-erőátvitellel is.

honda-africa-twin-2025-fenyezesek

A világjáróknak fejlesztett, immáron 21-es helyett 19-es első kerekű Adventure Sports szintén új színeket visel – a CRF1100L Africa Twin túraképesebb kivitele Pearl Glare White (trikolór) és Matt Iridium Gray Metallic (szürke) színekben kerül a szalonokba, és természetesen a trikolór változattal ezúttal is a 750-es ős előtt tisztelegtek a tervezők.

Amit Te sem tudtál az Africa Twinről...

Valódi mérföldkőhöz érkezett idén az Africa modellcsalád, ezért a hondások felelevenítették, hogy milyen érdekes tények, adatok kapcsolódnak a nyolc éve visszatért modellhez.

1. Noha csak néhány éve jelent meg az első ezres Africa, 2016 óta több mint 104 000 (!) darab talált gazdára Európában.

honda-africa-twin-2025-fenyezesek
Tesztünkön földön, vízen és – szó szerint – levegőben is kipróbáltuk a CRF-et...

2. Ez a Honda legsikeresebb motorkerékpárja, ugyanis visszatérése óta mindig a három legkelendőbb Honda modell között szerepelt. Sőt az utóbbi nyolc évből hatszor a vállalat ebből a motorból adta el a legtöbbet Európában.

honda-africa-twin-2025-fenyezesek
Összehasonlító tesztünkön a 2016-os CRF1000L és az új CRF1100L

3. Kevesen tudják, hogy az Africa Twin nevéhez egy világcsúcs is fűződik. Hét évvel ezelőtt, 2017-ben ugyanis a Honda-pilóták megdöntötték a kéthengeres motorkerékpár által elért magassági rekordot egy CRF1000L-lel, amikor meghódították az Argentína és Chile között található Nevado Ojos del Salado vulkán 5965 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő ösvényeit.

honda-africa-twin-2025-fenyezesek

4. Rendkívül népszerű a dupla kuplungos erőátvitel, legalábbis erről árulkodik, hogy tavaly az Africa Twin Adventure Sports-vásárlók 63%-a a DCT-s változatra voksolt. 

honda-africa-twin-2025-fenyezesek
A legújabb, 19-es első keréken futó CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

5. Elsőként 1987 őszén láthatta a nagyközönség az Africa Twin-logót a Honda XRV650-en, melynek tervezésekor természetesen a négyszeres Dakar-győztes (!) NXR750 állt modellt. Ezt követte a sorban a 750-es (1989), 2016-ban az ezres, majd 2019 végén az eddigi legerősebb változat, a 102 lóerős CRF1100L.