Míg az autópiac csipkerózsika-álmát alussza, az új motorok szinte olyan kelendőek, mintha ingyen adnák őket. És ez nem afféle költői túlzás, hiszen
már májusban túlszárnyalták a kereskedők a 2018-as, éves mennyiséget, holott néhány márkánál továbbra is nyersanyaghiány és beszállítói problémák miatt kell várni az új gépekre.
A listavezető márkák, típusok csak alig változtak, ám az egyes kategóriák versenyében szoros a küzdelem az első helyért.
Népszerűek az új nagyrobogók és a túraendurók
A BMW R 1250 GS elsősége aligha meglepetés, miként az sem szenzáció, hogy a közkedvelt PCX125 volt a legkelendőbb robogó.
Azt viszont annál meglepőbb, hogy milyen sok új, 150 köbcentinél nagyobb robogót vásároltunk május végéig, miként az 500-asnél nagyobb csupaszmotorok előretörése is figyelemreméltó részlet. Mi több, az elektromos robogók is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piaci tortából, és a hangtalan városi járgányok között meglepő nevek bukkantak fel a dobogón.
Továbbra is a BMW CE04 a legkelendőbb elektromos robogó, ám a dobogó második és harmadik fokán ott sorakoznak a kedvező árukról és nagy hatótávjukról híres Daytonák, melyekből egyre többet láthatunk Magyarország útjain.
Ami a márkák versenyét illeti, továbbra is a Honda, a BMW és a Yamaha uralja a képzeletbeli dobogót, és ez a három gyártó tette ki a forgalom több mint felét (!), összesen 1865 új, rendszámos motort értékesített május végéig. Mögöttük negyedik helyre szorult a Suzuki (174 db), melyet a KTM követ.
Úgy tűnik tehát, hogy továbbra is elképesztően nagy igény van új motorokra, s ha ilyen ütemben nő a kereslet, akkor idén már 6-7000 új, rendszámos motorkerékpár állhat forgalomba Magyarországon, amire már vagy másfél évtizede nem volt példa.