Noha csak nemrég indult a motor forgalmazása, a BMW hagyományaihoz híven máris készült belőle rendőrségi átirat, amit természetesen városon belüli használatra ajánl a gyár:
A hangtalan robogó azért lehet hasznos az egyenruhásoknak, városi használatra, mert gyorsulása kiemelkedő: 2,6 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 50-re. Ráadásul nem a pilóta ügyességén múlik a dinamikája, hiszen a konstrukcióból fakadóan csak a gázt kell húznia, minden mást (teljesítményleadás, hajtott kerék tapadása stb.) a motor felügyel.
Az is mellette szól, hogy aki szezononként 100-150 napot és napi 30-50 kilométert használja, annak elég kétévente ellátogatnia kötelező szervizre, ugyanis nincs éves, előírt karbantartás, és a felépítéséből adódóan nincs szükség olajcserére, sem a szűrők cseréjére.
Az alapvetően A2-es jogsival vezethető, 42 LE-s (31 kW-os) CE 04 természetesen megvehető 11 és 23 kW-os kivitelben is, hogy az is használhassa ingázásra vagy egyszeren városon belüli közlekedésre, akinek egyelőre csak A1-es vagy A1B-s jogsija van.
Az örök kérdés: mennyi ideig tart feltölteni az akksit?
A CE 04-ben 8,9 kWh-s telepet találunk, amivel a gyár mérései szerint 130 kilométert lehet megtenni egyhuzamban. Mivel ez messze több, mint az ingázók által megtett napi távolság, valószínűleg otthon töltik majd a tulajdonosok, de akkor sem kell sokat várnia a motorosnak, ha útközben merülne le a telep.
A beépített lítium-ion akkumulátor – az integrált berendezéssel – feltölthető hagyományos háztartási csatlakozóról, úgynevezett wallboxról vagy nyilvános töltőállomásról is. Gyorstöltővel mindössze 45 percig tart 20-ról 80%-ra tölteni az akksit, vagyis egy átlagos ebéd alatt pótolhatóak az elhasznált amperek, igaz, ehhez Mode 3 kábelre van szükség.
A bajor mérnökök hozzátették, hogy úgy érték el a rövid töltési időt, hogy egy máshol is használt, kiforrott technikát ültettek át a robogóba – gyakorlatilag ugyanilyen felépítésű, típusú akkumulátort találunk a márka i4 személyautójában is.