Tavaly az utóbbi évtized legerősebb szezonját zárták a motorkereskedők, és januárban sem csökkent a vásárlási kedv – derült ki a Datahouse friss összesítéséből. Összesen 188 új motor talált gazdára az elmúlt hónapban, azaz jóval több, mint tavaly vagy 2020-ban, amikor 111 gépet adtak át a tulajdonosoknak.
Továbbra is a túraendurók kategóriája áll az élen (24%-kal), ám a csupaszmotorok hátránya egyre kisebb (22%), őket követik a 125-ös, váltós motorok (10%), majd a 125-ös és a 150 köbcenti feletti robogók.
Januárban tovább nőtt az új motorok forgalma Magyarországon
Ami a típusok versenyét illeti, változatlanul az R 1250 GS a legnépszerűbb nagymotor, egyben a túraenduró géposztály legkapósabb darabja, a csupaszmotoroknál a Yamaha MT-07, míg a nagyrobogóknál a Yamaha XMAX 300 vitte a prímet.
A túrasportmotorok között a Yamaha Tracer 7 lett az első, a cruisereknél az új Harley-Davidson Sportster S dominált, míg a sport- és szupersportgépek első helyét a Honda CBR650R és az Aprilia RS 660 hódította el.
Az ATV-k januári összesítésében a CFMoto Cforce 600 áll az első helyen, míg az elektromos kétkerekűek közül a NIU NGT-ből fogyott a legtöbb. Jóllehet, az nem derül ki a gyűjtésből, hogy ezek közül mennyi volt 2021-es megrendelés, hiszen a kapósabb motorok esetében akár több hónap is eltelhet a megrendelés és az átadás között.
Mindenesetre az biztató, hogy nyersanyaghiány és várólista ide vagy oda, továbbra sem csökken a vásárlási kedv, így a kifejezetten erős 2021-es szezon után idén is remek évet zárhatnak hazai motorkereskedők.