Noha kifutó modell volt, így is szinte kétszer annyi Yamaha MT-07-et vásároltak itthon 2020-ban, mint egy évvel korábban. A 2019-es 59 darabbal szemben tavaly csaknem száz MT talált gazdára, és ezzel kis híján beérte a listavezető KTM 390 Duke-ot – derült ki a Datahouse összefoglalójából. Most, hogy továbbfejlesztett formában lép színre a Yamaha üdvöskéje, minden esélye megvan rá, hogy elhódítsa a koronát az osztrák riválistól.
Miben tud többet az új Yamaha MT-07?
Az már első ránézésre feltűnik, hogy alaposan átfaragták az MT-07 minimalista idomait, és sötét tónusú fényezéssel, valamint a kábelek rejtett elvezetésével érték el, hogy még letisztultabb lett az összkép.
Egyértelműen az üzemanyagtartályhoz csatlakozó, masszív légbeömlő és az új LED-fényszóró uralja az összképet. Utóbbi kapcsán kiemelték a mérnökök: nemcsak hatékonyabb az első lámpa, s így biztonságosabbá teszi az éjjel megtett kilométereket, hanem a motorost is sokkal könnyebb észrevenni a forgalomban, hála a projektoros egységnek.
Erőforrása csupán annyit változott, hogy teljesítse az Euro 5 előírásait, igaz, nem is volt panasz a CP2 kódjelet viselő, 690-es, 74 lovas sorkettesre. Kiegyensúlyozott, rugalmas hajtómű, és a tulajdonosok beszámolói szerint átlagosan 4,1-4,2 liter benzinnel beéri száz kilométerenként, azaz a karcsú, 14 literes üzemanyagtartállyal is jóval háromszáz kilométer feletti hatótávot ér el.
Nem úgy a fékrendszer, amit alaposan átfésültek, s immáron nagyobb, 282 helyett 298 mm-es első tárcsákba harapnak a Yamaha jellegzetes formájú, négydugattyús féknyergei. A korábbi MT-vásárlók visszajelzéseit megszívlelve kissé változott az üléshelyzet is, a kúpos keresztmetszetű, azaz középen vaskosabb kormány oldalanként 15-15 mm-rel lett szélesebb.
Az már tényleg csak hab a tortán, hogy gyárilag Michelin Road 5 abroncsokkal szerelik fel az új MT-07-et, ami egyrészt garantálja, hogy kiszámítható lesz a tapadás a legváltozatosabb körülmények között is, illetve egy jó darabig nem kell gumira költeni a motorosnak.
Ráadásul a sok új fejlesztés dacára az MT-07 vételára sem túlzó, alig 2,7 millió forint, és ebben már benne van az A2-es, 35 kW-os átalakítás költsége is, ha valaki kezdő jogsival vezetné a modellt.
Műszaki adatok – Yamaha MT-07
Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, kéthengeres, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm3): 689
Furat x löket (mm): 80 x 69,6
Csúcsteljesítmény (kW/LE/ford.perc): 54/73,4/8750
A2-es változat csúcsteljesítménye: 35 kW/48 LE
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm /min): 67/6500
Sebességváltó: hatfokozatú
Futómű és fékrendszer
Gumiméret elöl/hátul: 120/70 ZR 17/180/55 ZR 17
Fékrendszer elöl: Két 298 mm-es tárcsa négydugattyús féknyereggel
Fékrendszer hátul: 245 mm-es szimpla tárcsa
Méretek, árak, felszereltség
Tengelytáv (mm): 1400
Ülésmagasság (mm): 780
Üzemanyagtartály térfogata (l): 14
Fogyasztás (l/100 km, tulajdonosi mérések átlaga): 4,18
Menetkész tömeg: 184 kg
Vételár: 2 698 000 Ft, A2-es változat ára: 2 698 000 Ft