Leleplezték a továbbfejlesztett Honda CBR650R-t, melynek elődjét is tesztelhettük - ezt itt olvashatjátok -, igaz, akkor még nem nagydugattyús teleszkóppár dolgozott a japán masina alatt. Miként a korábban leleplezett CB650R esetében, itt is a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (Showa SFF-BP) a legfontosabb újítás, mely eredményeként nagyban javult a kezelhetőség - szögezték le a CBR fejlesztői.
A másik fontos újítás, hogy átdolgozták a 649 köbcentis sornégyest, hiszen 2021-től csak Euro5-ös minősítéssel lehet nagymotort árulni az öreg kontinensen. Nos, jelentősen csökkent a Cibere károsanyag-kibocsátása, de ennek dacára nem változott a csúcsteljesítmény, sőt a maximális forgatónyomaték is alig változott – 64-ről 63 Nm-re.
Szintén lényeges változás, hogy teljesen áttervezték a műszeregységet, eltérő szögben áll a negatív szedésű kijelző, melyen ráadásul nagyobb betűk és számok jelennek meg, így a mérnökök elmondása szerint még könnyebb leolvasni a legfontosabb adatokat - nem mintha eddig panasz lett volna erre.
Az átdolgozott technikához új köntös is dukál, ezért két vadonatúj fényezés teszi még vonzóbbá a motort: a Gunpowder Black Metallic (metálfekete) csillogását – a korábbi vörös helyett – ezentúl elegáns ezüst csíkozás fokozza, amitől - a sajtóanyag szerint - valódi „lopakodó” benyomását kelti a gép. Emellett Candy Chromosphere Red (piros) színben is rendelhető a motor, ennek oldalidomán, üzemanyagtartályán és faridomán is feltűnő, fekete-fehér grafika fut végig, ellentétben az előd visszafogottabb fényezésével.