2021-ben 4601 új motorkerékpár talált gazdára Magyarországon, azaz jó háromszáz darabbal több, mint tavaly, és ötszáz darabbal lekörözve a 2019-es forgalmat. Különösen az első és második negyedév volt erős – derült ki a Datahouse gyűjtéséből –, de tegyük hozzá, hogy az év végi visszaesés nem feltétlenül a vásárlókedv csökkenéséből fakad. Akik ugyanis „későn ébredtek”, a nyersanyag- és alkatrészhiány miatt jó eséllyel csak idén tavasszal vehetik át új motorjukat, mi több, volt olyan márka, ahol már 2021 őszi rendelés mellett is csak 2022 koranyári átadással számoltak.
Miként nemrég olvashattátok, tavaly is az R 1250 GS volt az erőnyerő, sem motorkerékpárból, sem robogóból nem adtak el olyan sokat itthon, mint a BMW-ből.
Egyre többen robogóznak Magyarországon
Valószínűleg a dugóktól lassan élhetetlen nagyvárosok is közrejátszottak abba, hogy mennyivel nőtt a rendszámos robogók népszerűsége hazánkban.
Amíg 2020-ban 22%-ot tett ki a 125-ös és annál nagyobb robogók aránya a piacon, tavaly már több mint 24-et, sőt nőtt a korábban kissé mellőzött váltós, 125-ös motorok aránya is.
Ezzel szemben a nakedek már kevésbé vonzóak: hiába adtak el több nagymotort, a csupaszgépek százalékosan és a darabszámot illetően is gyengébben teljesítettek, mint 2020-ban.
Ami a legnépszerűbb kategóriák etalonjait illeti, a túraendurók között a már említett GS volt a favorit, a második legnépszerűbb géposztály (nakedek) között a Yamaha MT-07 diadalmaskodott, míg a 125-ösnél nagyobb robogók eladási versenyében a Yamaha X-MAX 300 lett a győztes.