A TRACER 7 GT nevében a GT jelölés arra utal, hogy hasznos felszerelésekkel gazdagodott a modell, melyek ráadásul alapáron járnak hozzá. Így aztán kényelmes túraülés, magasabb légterelő és eredeti Yamaha oldaldobozszett díszíti, hogy tényleg készen álljon az utazásra.
Megjelent a Yamaha Tracer 7 GT
Természetesen ebben is a márka jól ismert, 689 köbcentis sorkettese dohog, melyet teszteltünk már az MT-07-ben, az XSR-ben és az említett Tracer 700-ban is, de immáron csekélyebb károsanyag-kibocsátású, Euro 5-ös minősítésű lett a japánok nyolcszelepese.
Nem kérdés, hogy sokoldalú, mindennapi ingázásra és hosszabb túrákra alkalmas motor elkészítése volt a cél, még ha más képet is fest a mérnökök jellemzése a Tracerről. Akárhogy is, tapasztalataink szerint pont nem az a modell erőssége, amit a sajtóanyagban kiemelnek („meggyorsítja az adrenalin adagolását”), sőt éppen ellenkezőleg.
Sportos, fürge gép, de sokkal inkább kiegyensúlyozottsága, megbízhatósága és erős hajsza mellett is visszafogott fogyasztása okán szerettük meg. Persze az is sokat nyomott a latban, hogy bár kifejezetten könnyű masináról van szó, a szerény „lábteret” leszámítva nem lehetett panaszunk a kényelmére sem, míg kezelhetőség terén messze felülmúlta az MT-07-et, ami főként az Olaszországban fejlesztett, új hátsó felfüggesztésnek volt köszönhető.
Akárhogy is, ezúttal egy etalonnal van dolgunk, és nem véletlenül hirdetik úgy a Tracert, hogy ez „kategóriájának legkönnyebb, legjobb tömeg/teljesítmény arányú modellje”. Ráadásul állítható első hátsó felfüggesztéssel, menet közben, egy kézzel is állítható légterelővel és nagy hatótávot szavatoló, 17 literes üzemanyagtartállyal küldik harcba a típus új, GT változatát. A Tracer 7 GT hazai ára egyelőre nem ismert, de az már most kiderült, hogy a modell forgalmazása 2021 februárjában kezdődik Magyarországon.