A Dicker-Boxer.de fórumon szellőztették meg tegnap este, hogy a BMW első embere, Markus Flasch egy új, minden eddiginél nyomatékosabb és nagyobb naked érkezését jelentette be Instagram-oldalán.
Hamarosan érkezhet a legkönnyebb, legsportosabb BMW R 18
Máris elindultak a találgatások, hogy melyik korabeli bajor csupaszmotor stíluselemeit láthatjuk viszont a gépen, sőt a nem túl beszédes „kémfotók” alapján egyesek már feltöltőről és közel 200 Nm-es forgatónyomatékról írtak, bár az R 18 modell négyéves történetét látva erre nincs túl sok esély.
Annál valószínűbb, hogy az eddigieknél könnyebb, sportosabb változatot láthatunk a gigászi, 1802 köbcentis kéthengeresből. A német vállalatnál bevett szokás, hogy nem vár az őszi motoros seregszemlékig a leleplezésekkel – így volt ez az R 1250 és az R 1300 GS-nél is –, így jó eséllyel már idén nyáron vagy koraősszel láthatjuk az újdonságot.
Egyre bővül az R 18 modellcsalád
Noha csak 2020-ban jelent meg, az új csupaszmotorral máris hattagúvá bővül az R 18-ból készülő modellváltozatok száma.
Az alapmodellt az első nemzetközi menetpróbával egy időben próbálhattuk ki, majd alig egy évvel később jött az oldaltáskákkal és légterelővel felvértezett R 18 Classic, ezután járt nálunk a még gazdagabb felszereltségű R 18 B bagger, végül pedig a csúcs, a minden földi jóval felszerelt Transcontinental.
Ötödikként a klasszikus Roctane csatlakozott a famíliához tavaly júniusban, amiről szintén részletesen olvashattatok nálunk, idén pedig a fenti, új csupaszmotorral válik teljessé az R 18 család.